Saako proppu imureita mistään? Nielurisa täynnä piilossa olevia proppuja.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin, ensinnäkin hammashygienia, onko kunnossa? Sähköhammasharja, tehokas hammastahna ja hammaslanka? Puhdistuksesta tehokkaan saa Listerine suuvedellä.
No niin, terveiset 20 vuotta ongelman kanssa aikuiselämää viettäneensä. On sähköhammasharja ja on hammaslanka. Tiesitkö, että hammaslääkärit eivät suosittele suuvesien käyttöä? Ei ole tutkimusnäyttöä siitä, että vähentäisivät haitallisia bakteereita suussa.
Proput eivät ole seurausta puutteellisesta hygieniasta, usko jo.
Erittyykö sinulla tavallista vähemmän sylkeä? Juotko riittävästi vettä?
Kahvilusikan varsi käy myös hyvin. Ruoka-aineallergia aiheutti minulla näitä.
Nielurisathan on sun puolustusjärjestelmän eturintama. Kertoo että jossain on vikaa kun näitä tulee...
Vierailija kirjoitti:
No niin, ensinnäkin hammashygienia, onko kunnossa? Sähköhammasharja, tehokas hammastahna ja hammaslanka? Puhdistuksesta tehokkaan saa Listerine suuvedellä.
Listerinen ja SB12:n kaltaiset suuvedet vain kuivattavat suuta, ja se pahentaa ödööriä alkuhelpotuksen jälkeen. En missään nimessä suosittele kuin satunnaiseen käyttöön, tyyliin supervarmistukseksi työhaastatteluun tmv.
Ostin joskus apteekista keinosylkeä ja SE auttoi kovasti. Minulla kuiva suu on osa ongelmaa (stressaan helposti). Purkkakin on ihan OK, olettaen että olen saanut proput pois ja ongelmana on pelkkä pahanhajuinen lima. Liman hajua saa laimennettua ihan hyvin.
Mä painan pikkusormella. Ei tietenkään käy, jos on petolinnun kynnet. Mulla on ihan lyhyet kynnet ja sormen pitää tietenkin olla puhdas. Hirvittää tuo, kun käytätte teräviä esineitä. Infektioriski on suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedätte että niitä on jos ne ovat piilossa?
Koska se puoli kurkusta haisee ihan järkyttävältä. Muut ei sitä huomaa, ainoastaan minä, tämä löyhkä sitten nousee sieltä ylös suoraan nenä onteloihin.
Semmonen karsea juustomainen, hiivamainen, varvasväli haju. Kun hengitän sisään tunnen sen hajun.
Jos suu on kuiva, etenkin aamuisin on, niin kyllä valitettavasti vastapuoli sen haistaa. Haju on karmea. Itse olen tökkin puisella grillitikulla, mutta jos tekee haavat risoihin niin voivat kyllä tulehtuakin ikävästi.
Parasta on estää niiden tulo, käyttäkää päivittäin apteekista saatavaa desinfioivaa suuvettä, mutta sellaista mikä on päivittäiseen käyttöön tarkoitettu. Se vahvempi on liian tujua jatkuvaan käyttöön. Itsellä ei tule juuri koskaan enää proppuja tämän ansiosta.
Mä käytän lankaimen varsipäätä. Karppaus auttaa, silloin ei tuu.
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäriin vaan.
Mitäpä kuvittelet hammaslääkärin propuille tekevän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäriin vaan.
Arvioivan ongelman todellisuuden. Ja varmistetaan nyt kuitenkin se hammashygienian taso.
Mä pyydän välillä puolisoa puhdistamaan risat räkäimurilla. Toimii!
Mä menin kanssa leikkaukseen ja loppui tää pelleily luojan kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkäriin vaan.
Arvioivan ongelman todellisuuden. Ja varmistetaan nyt kuitenkin se hammashygienian taso.
Kokeilen nyt kolmannen kerran todeta tässä samassa keskustelussa sitä, että proput eivät liity suuhygieniaan. Itselläni ”kolojen” suun halkaisija pari milliä ja syvyyttä 2-3 senttiä. Miten ihmeessä kuvittelet hyvän hammashygienian edistävän ruoanmurusten pääsyä noiden umpiperien pohjalle?
Ruokavaliolla kylläkin voi asiaan hiukan vaikuttaa ja itselläni maitotuotteiden runsas käyttö (mm. jugurtti, jäätelö, raejuusto) saa proput muodostumaan ihan parissa päivässä.
Kasvisruokaa syömällä voi mennä viikkojakin ilman, että koloihin kerääntyy tongittavaa. Itse huomaan onneksi kaivelutarpeen ensimmäisenä.
Pitkät kapeat pinsetit toimivat. Ja pinsetin päiden ei tarvitse olla terävät, ei töki reikiä nielurisoihin.
Minulla vaivannut jo lapsuudesta, suuret reikäiset nielurisat, ja usein angiina nuorena - mutta angiinat loppuivat iän myötä eikä nielurisoja sitten leikattu pois. Säännöllinen tarkastus auttaa ettei sielu ole täynnä noita ällötyksiä.
Lopeta lihan syöminen ja maitotuotteiden käyttö, niin niitä ei enää tule.
Siis mistä onteloista te oikein puhutte? Taidan mennä peilin eteen opiskelemaan anatomiaa.
Apteekissa myydään pitkävartisia pumpulipuikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta lihan syöminen ja maitotuotteiden käyttö, niin niitä ei enää tule.
Sokerista ja hiilihydraateista niitä ilmestyy.
Miten onnistutte ilman kakomista?
Mistä kohdasta nielurisoja pitää painaa, miten, mihin suuntaan? Minulla ilmeisesti on proppuja mutta en osaa poistaa niitä.
No niin, terveiset 20 vuotta ongelman kanssa aikuiselämää viettäneensä. On sähköhammasharja ja on hammaslanka. Tiesitkö, että hammaslääkärit eivät suosittele suuvesien käyttöä? Ei ole tutkimusnäyttöä siitä, että vähentäisivät haitallisia bakteereita suussa.
Proput eivät ole seurausta puutteellisesta hygieniasta, usko jo.