Jörn Donner on kuollut
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
En arvosta enkä ota osaa sellaisen poismenoa joka ei lapsiaan tunnusta ja ota heistä vastuuta. Ei ole minun kirjoissani mikään mies sellainen.
Kivenkova kulttuuripersoona ja älykkö. Toisaalta selvästi oli jonkin sortin persoonallisuushäiriöinen. Poikkeustyypit saattaa olla hankalia.
Tarvitsisimme enemmän älyköitä kuten Donner oli. Nyt on enimmäkseen viihdetähtiä.
Itku tuli. Nuku enkeli pienoinen..
Sinne meni, tuskin jälkeläisensä kauheesti murehtivat. Itsekäs k*llinheiluttelija.
Mulle ei koskaan selvinnyt oliko hän varakkaasta suvusta ja vain näytteli köyhää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho! No jopas yllätti.
Hmm..hän oli kuollessaan 86-vuotias.
Silti kuolema on aina yllätys suurelle osalle ihmisiä. Niin oli myös Arvo Ylpön kohdalla.
Pitkä aikaiseen keuhkosairauteen kuoli. Eikä mikään ihme, kun siihen malliin veteli sitä tupakkaa vuosien aikana. Kovempi ihme on, että eli näinkin pitkään.
Mä olen Jörkasta tykännyt aina. RIP
Aika jännä juttu. Donner oli syntynyt Runebergin päivänä ja minä olen tänään syönyt pari Runebergin torttua.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei koskaan selvinnyt oliko hän varakkaasta suvusta ja vain näytteli köyhää
Näytteli köyhää? :)
Rikkaasta suvusta, mutta en ymmärrä tätä köyhäasiaa nyt ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä juttu. Donner oli syntynyt Runebergin päivänä ja minä olen tänään syönyt pari Runebergin torttua.
On kyllä mielenkiintoista!
Ja kiitos sä ratkaisit mun ongelman.. mun on tehnyt pullaa mieli koko päivän ja torttuahan mä haluunkin!
Erityisen kunnioitettavaa Jörkassa oli se, että hän eli itsensä näköisen elämän välittämättä tippaakaan siitä, mitä suomalaiset möllit hänestä ajattelivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho! No jopas yllätti.
Hmm..hän oli kuollessaan 86-vuotias.
Olihan hänellä ikää mutta myöskin ikäisekseen erittäin hyvä kunto.
Erittäin hyvä kunto? Oli todella sairas mies ja takana pitkiä sairaalajaksoja jo pidemmältä ajalta.
Ei kai tuo Jörkka nyt mikään köyhä ollut, kun Krunikassa on suvun omistama kokonainen kerrostalokin. Kai niistä rahoista jotakin Jörkkakin peri.
Omantiensä kulkija. Röyhkeä ja älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuo Jörkka nyt mikään köyhä ollut, kun Krunikassa on suvun omistama kokonainen kerrostalokin. Kai niistä rahoista jotakin Jörkkakin peri.
Ja mistä kummasta joku on edes saanut päähänsä, että hään olisi köyhä. Kulttuuripiirien älykkö, joka milloinkaan ole edes esittänyt mitään köyhää.
Siunausta. Olit yksi suurimpia suomalaisia persoonia ikinä. Toista kaltaistasi ei tule. Onneksi ahkerana, avarakatseisena ja monipuolisena ihmisenä jätit jälkeesi paljon hengentuotteitasi jälkipolville ihmeteltäväksi.
Levätköön rauhassa ja tehköön rauhan siellä ikuisuudessa edesmenneen tyttärensä kanssa.
Seuraavaksi uutisoidaan perinnönjaosta, että kuka lapsi saa mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytteli köyhää? :)
Rikkaasta suvusta, mutta en ymmärrä tätä köyhäasiaa nyt ollenkaan.
Niin jos oli rikas niin ei rehvastellut rahoillaan millään tavalla. Tämä on aika harvinaista, yleensä rikkaat ajaa sentään uudella autolla mutta jörkalla oli aika vanha auto ja nukkavieru puku. Että oliko sitä rahaa vai ei? Hän myös arvosteli suomalaisten rikastumista mistä ei voi olla eri mieltä, suomalaiset rikastuneet sikamaisesti eikä se ole tehnyt Suomelle hyvää todellakaan.
Jälleen yksi suuri persoona on poissa. Kuolemasta tiedotettu laajalti myös Ruotsin mediassa.