Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan lapseni syömään mitä vain ketsupin avulla, mutta kannattaako se?

Vierailija
30.01.2020 |

Tässä nyt mietin eniten kasviksia. Kaikki menee jos päälle saa ketsuppia. Maistelee kaiķkea kyllä reippaasti ilman ketsuppiakin, mutta silloin se jää vain maisteluun. Eli esimerkiksi tänään söi lounaalla ison kasan parsakaalta kun päälle laitettiin hieman ketsuppia. Jos ketsuppia ei olisi ollut, olisi syönyt vain sen "pakotetun" määrän.

Ketsupeistakin on onneksi tullut terveellisempiä versioita markkinoille, mutta siitäkin huolimatta ei ehkä ole järkevää antaa laittaa ketsuppia joka paikkaan.

Ja sanon vielä sen että ei lapsi mitenkään riippuvainen kuitenkaan ole 😅 Suurin osa ruoista syödään ilman ketsuppia, eikä hän ole sitä ruinaamassakaan joka ruokaan. Kunhan vain olen tehnyt huomion siitä että tietyt ruoka-aineet saa maistumaan paremmin ketsupilla, kannattaako tätä huomiota hyödyntää?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi on siis 3-vuotias.

Ap

Vierailija
2/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse ainakin käyttäisin tuota. Varsinkin kun kyseessä on noin pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketsuppihan on tosi terveellistä. Nimittäin jos löytyy sokeriton ja suolaton ja lisäaineeton tuote.

Vierailija
4/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimii kermaviilikastike. Siihen jos saa dipata niin syö vaikka pikkukiviä.

Miksipä et hyödyntäisi? Ketsupin määrää voi vaikka pikkuhiljaa ajan kanssa vähennellä. Ehkä lopulta maistuu ilmankin?

Vierailija
5/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ketsuppi mitään myrkkyä ole.

Vierailija
6/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketsuppihan on tosi terveellistä. Nimittäin jos löytyy sokeriton ja suolaton ja lisäaineeton tuote.

Meillä on käytössä Pikku Myy-ketsuppi. Vähäsokerinen ja vähäsuolainen. Varmasti löytyy parempikin versio, olisiko kellään suosituksia?

Ap

Vierailija
7/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan. Pohdin vain että jos nyt totuttaa hänet syömään kasviksia ketsupilla niin tekeekö hän niin vielä viisikymppisenäkin. Silloin se ei tosin enää ole minun ongelma 😬

Ap

Vierailija
8/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä syöttäisi lapselleni ylen määrin kaupan ketsuppia, vaan tekisin oman version ilman lisäaineita.

Vierailija
9/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä syöttäisi lapselleni ylen määrin kaupan ketsuppia, vaan tekisin oman version ilman lisäaineita.

"Ylenmäärin" on hieman liioittelua, määrät mitä lapselle annetaan ovat hyvin pieniä. Mutta totta, itsehän se kannattaisi tehdä.

Ap

Vierailija
10/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan. Pohdin vain että jos nyt totuttaa hänet syömään kasviksia ketsupilla niin tekeekö hän niin vielä viisikymppisenäkin. Silloin se ei tosin enää ole minun ongelma 😬

Ap

Mun faija tunkee ketsuppia useimpiin ruokiin nyt 6-kymppisenäkin 😂 Esim. hernekeittoon, pizzaan ja perunamuusiin. Ihan terveeltä vaikuttaa ainakin fyysisesti 😀

Vierailija
11/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä. Pikku ketsupit ei vaaranna sun lasta millään tavalla. Joku teelusikallinen ketsuppia on aika pieni juttu jos vertaa niihin lapsiin jotka vetää limsaa ja mässyä joka päivä.

Vierailija
12/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellistähän ketsuppi on ja mikä määrä tomaatteja ketsupissa, ainakin mainoksen mukaan!Olen vanhuuteen saakka ollut ketsuppimummeli ja hyvin pyyhkii veriarvoineen.

Vierailija
13/13 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta kun ei osata suomea kirjoittaa. Se on parsakaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi