Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisesta ja miehestä rämähtää kaikista viimeistään 60-vuotiaana mummon ja papan näköisiä?

Vierailija
30.01.2020 |

Olen nähnyt sen niin monta kertaa - kauneinkin nainen ja komeinkin mies ovat eläkeiän kynnyksellä jo, jos ei vaikka lainkaan niin ryppyisiä, niin ainakin puolikaljuja.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini tuli mummon näköiseksi vasta reilusti yli 70-vuotiaana. Siihen asti oli todella nuorekas ja yleensä häntä luultiin jopa yli 10 v nuoremmaksi.

Hyvä, sittenhän sinulla on hyvät geenit ja saatat itsekin olla vanhana nuoren näköinen.

Vierailija
42/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa mennä johonkin terapiaan. Muuten susta tulee kitkerän katkera vanhus, joka kadehtii nuoria ihmisiä. Katkeruus ei todellakaan kaunista ketään.

Eijeijei - en ikinä ole kitkerä enkä kateellinen kenellekään - minusta on mukavaa, että ihmiset ovat kauniita ja komeita, heitä on niin hauska katsella. Kaikki kauneus on minusta ihanaa. Ap.

Etkö ole koskaan nähnyt kaunista vanhempaa ihmistä? Sun täytyy opetella katselemaan uudella tapaa. Jopa rikkaruohosta löytyy kaunetta, kun sitä pysähtyy katselemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänpäivän kuusikymppisellä elinajanodote on n. 65 vuotta. Että ihan sama miltä siinä iässä enää näyttää.

t. 63v

Vierailija
44/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista jos vanhoissa ihmisissä ei osata nähdä kauneutta. Silloin kauneus on pelkkää muottiin ahtautumista. Estetiikkaa tällainen ajattelu ei ole, vaan päinvastoin mielen köyhyyttä.

Minä aion olla vanhanakin kaunis, riippumatta siitä miten kehoni näkee hyväksi ikääntyä. Laitan hiuksia, pidän koruja, pukeudun kivasti. Koska sellainen olen sisimmässäni. Kaikki eivät valitse samoin, se on sitä elämän rikkautta.

Ihanasti ajateltu, mutta mitä hiuksia sitä laittaa, jos ovat miltei pudoneet päästä??

Vierailija
45/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä sitten pitäisi näyttää vanhalta? Osa kuolee jo vanhuuteen 60-vuotiaina, joten ei kai se ihme ole jos jossain näkyy ryppy.

Kuka kuolee vanhuuteen 60-vuotiaana??

Kukaan ei ylipäätään kuole "vanhuuteen", minkään ikäisenä.

Kylläpä kuolee. Jotkut n. 85v -> vain nukkuvat pois, ei mitään sen kummempaa kuolinsyytä kuin vain "vanhuus".

Vierailija
46/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse katsoa kuin kuvia 1980 ja 1990-luvuilta. Itse olen nyt sen ikäinen, kun monet nyt eläkkeellä olevat  sukulaiset olivat tuolloin. Aivan erinäköisiä ihmisiä, kuin nykypäivät 30-40 vuotiaat. Monet näyttävät kuvissa vanhuksilta huonojen hampaiden kanssa. 

Vierailija
47/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkä olen 52 vee.

Hoikka pystytissinen ja nuoren näköinen.

10 vuoden päästä ryppymummo...+

Don`t think so

Pelätkää vaan te muut ja syökää suklaata

Vierailija
48/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaisin biologian tunneille.

Hah, sanoissasi on pelkoa - joko 60 v. ikäpyykki lähestyy?

Tyhmät eivät tajua, että biologiset tosiasiat koskevat kaikkia.

Joten mitä sä hekotat?

Vierailija
49/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 on uusi 40.

Koskee itsestään huolta pitäneitä.

Vierailija
50/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä menee usko itseensä, toisilla aikaisemmin kuin toisilla - ja sitten he luovuttavat kaikin puolin itsensä suhteen ja alkavat elämään mummo- ja pappalaiffia.

Vierailija
51/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaisin biologian tunneille.

Hah, sanoissasi on pelkoa - joko 60 v. ikäpyykki lähestyy?

Omia pelkojasi provoilija projisoit. Oot niin tyhmä etten pitänyt mahdollisena. Mites toi sun rakkauselämä, onko sitä? Minulla on.

-eri, 55 v.-

Vierailija
52/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outoa. Kaikki iso- ja esivanhempani näyttävät korkeintaan 21-vuotiailta, vaikka olisivat noin satavuotiaita.

Aloittaja vaikuttaa joko hyvin nuorelta tai erittäin tietämättömältä.

Kaikki ihmiset vanhenevat ja vain osa haluaa silputtavaksi tai piikitettäväksi näyttääkseen nuoremmalta.

Älkää pilkatko, ettekö jo ole arvanneet että itse olen saavuttamassa tuota ikäpyykkiä, eikä vanhenemisen kokeminen ole aina kovin miellyttävää. Ap.

En ymmärrä ongelmaasi, koska kaikki vanhenevat.

Miksi ihmeessä juuri sinun pitäisi näyttää ikäisiäsi nuoremmalta? 

Oletpa sitten ymmärtämätön, taidat olla itse aika nuori vai? Ikuista nuoruutta ei ole, mutta kun alkaa rupsahtelemaan, sitä on aika masentunut olo ajoittain. Varsinkin, jos tukka alkaa lähtemään tukuttain päästä. Eri.

Olen 54-vuotias ja saanut kaksi kertaa lyhyen elinaikaennusteen. Onnekkaasti toivuin.

Jokainen vanhenee. Joka ikinen.

Vierailija
53/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun kannattaa mennä johonkin terapiaan. Muuten susta tulee kitkerän katkera vanhus, joka kadehtii nuoria ihmisiä. Katkeruus ei todellakaan kaunista ketään.

Eijeijei - en ikinä ole kitkerä enkä kateellinen kenellekään - minusta on mukavaa, että ihmiset ovat kauniita ja komeita, heitä on niin hauska katsella. Kaikki kauneus on minusta ihanaa. Ap.

Etkö ole koskaan nähnyt kaunista vanhempaa ihmistä? Sun täytyy opetella katselemaan uudella tapaa. Jopa rikkaruohosta löytyy kaunetta, kun sitä pysähtyy katselemaan.

Kyllä tietenkin ja totta kai olet oikeassa - jokainen vaan kokee ne omat kipunsa ja vanhenemisensa joskus niin intensiivisesti, mutta onneksi päivät vaihtelevat. 

Toisinaan sitä näyttää peilissä ihan hyvältä -  ja taas toisinaan, noh, ei niin hyvältä ja silloin sitä vähän lannistuu.

Älkäähän nyt ottako niin äärimmäisen kirjaimellisesti tätä aloitustani, halusin vaan vähän lohdutusta, mutta se jäi taas aika vähiin. Ei olisi kai pitänyt tehdä koko aloitusta. 

Hohhoijaa Tällaista tällä av:llä aina on. Ap.

Vierailija
54/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika surullista jos vanhoissa ihmisissä ei osata nähdä kauneutta. Silloin kauneus on pelkkää muottiin ahtautumista. Estetiikkaa tällainen ajattelu ei ole, vaan päinvastoin mielen köyhyyttä.

Minä aion olla vanhanakin kaunis, riippumatta siitä miten kehoni näkee hyväksi ikääntyä. Laitan hiuksia, pidän koruja, pukeudun kivasti. Koska sellainen olen sisimmässäni. Kaikki eivät valitse samoin, se on sitä elämän rikkautta.

Ihanasti ajateltu, mutta mitä hiuksia sitä laittaa, jos ovat miltei pudoneet päästä??

No minulta on hiukset ohentuneet puoleen entisestä viimeisen parin vuoden aikana, vasta hiljalleen tilanne tuntuu tasoittuneen. Minulla on pitkät hiukset joista en halua vielä luopua. Olen siis opetellut uusia kampauksia jotka näyttävät kivoilta eivätkä vaadi yhtä paksua tukkaa kuin entiset tyylini.  Tottakai ikävöin välillä entistä runsautta ja kadehdin onnekkaampia, mutta siitä nyt ei tule kuin paha mieli. Joten koitan olla positiivinen.

Jos/kun ajan myötä ohenee vielä tästä reilusti, menen kampaajalle ja mietitään esim. olkapäämittaista leikkausta. Oikein pahassa tilanteessa voi tietysti siirtyä peruukkeihin tai päähineisiin. Entismaailman tapa joissa mummoilla oli hatut ja huivit, oli vanhenemiselle kieltämättä nykyaikaa armollisempi.

t. lainaamasi viestin kirjoittaja

-lainaamasi viestin kirjoittaja-

Vierailija
55/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanheneminen surettaa, niin ota Botoxit ja leikkauta itsesi. Voisit olla Suomen Cher.

Hän on mielestäni erittäin kaunis.

Vierailija
56/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

elikkä olen 52 vee.

Hoikka pystytissinen ja nuoren näköinen.

10 vuoden päästä ryppymummo...+

Don`t think so

Pelätkää vaan te muut ja syökää suklaata

Jumpassani käy ryppymummo, vaikea arvata ikää mutta eiköhän 65 +. Hän on tosi hoikka, pystytissinen ja näkee, että on nuorena ollut kaunis. MUT hänellä on aina täysi meikki päällä ja tukka laitettuna :O Kuka tulee täydellä pakkelilla hikijumppaan, luomivärit, poski- ja huulipunat naamassa? 

Muutenkin hän käyttäytyy nirppanokkamaisesti, sääliksi käy. Koita ajatella, että ehkä on ollut vaikea elämä.

Vierailija
57/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, korona iskee ja olet kuukauden päästä vainaa. Saitpahan ainakin olla kaunis loppuun asti.

Vierailija
58/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu ihmisen elinkaareen ja 60v on elettyä elämää enemmän takana, kuin edessä.

Ihmisen vanheneminen ja rapistuminen alkaa jo 25v, iho veltostuu, luut haurastuvat, näkö heikkenee, hiukset ohenevar, sairauksien todennäköisyys kasvaa jne. ainakin lääketiett. näkökulmasta, vaikka ihmiset kuinka haluaisi kieltää sen.

Vierailija
59/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tietenkin ja totta kai olet oikeassa - jokainen vaan kokee ne omat kipunsa ja vanhenemisensa joskus niin intensiivisesti, mutta onneksi päivät vaihtelevat. 

Toisinaan sitä näyttää peilissä ihan hyvältä -  ja taas toisinaan, noh, ei niin hyvältä ja silloin sitä vähän lannistuu.

Älkäähän nyt ottako niin äärimmäisen kirjaimellisesti tätä aloitustani, halusin vaan vähän lohdutusta, mutta se jäi taas aika vähiin. Ei olisi kai pitänyt tehdä koko aloitusta. 

Suosittelen, että luet oman aloituksesi.

Selittänee saamasi vastaukset.

Ei vanhenemisessa ole mitään pelättävää.

Vierailija
60/93 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista lohdutusta olisi halunnut? Ethän edes ekassa viestissä kertonut, minkä ikäinen olet, ja moni luuli teiniksi?

Olisiko pitänyt kirjoittaa: "Ei, ei kaikki rämähdä vanhuksen näköisiksi 60-vuotiaina, osa vain" vai "Kyllä, olen samaa mieltä, kaikki rupsahtaa juuri tuolloin" ? Kumpi olisi lohduttanut enemmän?

Tsemppiä ap kuitenkin <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi