Aiotko ottaa rokotteen corona-virukseen?
Kun rokote kuitenkin jossain vaiheessa on saatavilla tähänkin virukseen, aiotko ottaa sen vai luottaa onneen`?
Kommentit (52)
Sikainfluenssa oli oikeasti vakava tauti Suomessa.
Koronavirustartunnan on saanut vain yksi henkilö ja muutamat altistuneetkin ovat jatkuvassa seurannassa.
Sikainfluenssarokotteelle oli peruste, koronavirusrokote olisi hysteriaa ja tulisi kalliksi.
Kunhan se on ensin testattu köyhillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ota!
Silloin menetät työpaikkasi....
En menetä. Ihan turhaa lietsomista taas.
Vierailija kirjoitti:
Sikainfluenssa oli oikeasti vakava tauti Suomessa.
Koronavirustartunnan on saanut vain yksi henkilö ja muutamat altistuneetkin ovat jatkuvassa seurannassa.
Sikainfluenssarokotteelle oli peruste, koronavirusrokote olisi hysteriaa ja tulisi kalliksi.
Olet oikeassa. Näitä jotka sai narkolepsian oli vain muutama sata. Sen sijaan sika-influenssa olisi tappanut arviolta 5000-10000 suomalaista jos ei olisi rokotettu
En, koska olen vielä fyydisesti terve ja vahva. Ja jos se minulle tulee ja siihen kuolen, niin mitä se muile kuuluu.
Periaatteessa voisin ottaakin, uskon rokotuksiin, mutta toisaalta, kun olisi mahdollisuus päästä eroon rokotekriittisistä fakenews-tyypeistä, niin voisi olla hyvää jättää ottamatta ja antaa luonnonvalinnan hoitaa koko homma.
jostämä virus osoittautuu kovinkin pahaksi, meillä voi olla edessä pakkorotukset, kuten 1980-luvun poliokriisissäkin oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan ns. rokotekriittiset taas ryömii esiin kivien alta valittamaan. Jos/kun rokote on saatavilla, se tulisi pakottaa kaikille otettavaksi. Kuka ei rokoteta ota, menettää myös kansalaisluottamuksen, työpaikan, sosiaaliturvan jne.
Narkolepsia on aina kiva bonus?
Sehän liittyi juuri siihen tiettyyn virukseen. Siis ihmiset joilla oli genettinen alttius narkolepsiaan, olivat vaarassa sairastua sekä siitä rokotteesta että itse taudista. Eli jos kansaa ei olisi rokotettu laajasti, moni olisi luultavasti saanut narkolepsian siitä että sairasti sikainfluenssan.
Toki tämä oli hyvin ikävä sivuvaikutus mutta ei sitä olisi voitu välttää sillä että ketään ei olisi rokotettu. Silloin olisi saatu enemmän kuolemia sikainfluenssasta sekä lisäksi narkolepisiaa niiden joukossa joille tuo virus niitä aiheutti.
Eikö teillä teehooällän tunareilla ole parempaa tekemistä nyt(kin)?
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ole mikään rokotekriittinen, mutta suhtaudun varauksella näihin nopeasti kehitettäviin rokotteisiin kuten sikainfluenssarokote, josta osa sai narkolepsian
Sikainfluenssarokotteessa narkolepsian laukaisi viruksen oma proteiini. Narkolepsiaan sairastuneet olisivat sairastuneet siitä itse sikainfluenssastakin.
Koronapiikin testaaja se sitä onnea tarvitsee, ettei saisi mitään pahoja jälkimakuja
Narkolepsia nyt oli pikku juttu. Jotkut vähän nukahtelee, niin mitä sitten?! Nämä olisi muutenkin sairastuneet kun heillä oli alttius saada se
Ja tärkeämpää oli saada suoja sikainfluenssaa vastaan