Aiotko ottaa rokotteen corona-virukseen?
Kun rokote kuitenkin jossain vaiheessa on saatavilla tähänkin virukseen, aiotko ottaa sen vai luottaa onneen`?
Kommentit (52)
Veikkaan että samat ihmiset jotka nyt eniten vauhkoavat viruksesta ovat sitten myös niitä jotka ei ota rokotetta, kun siinä "on kaikenlaista vierasta ainetta" :D
Joo. Otin silloin sikapiikinkin. Pari viikkoa sen jälkeen kyllä väsytti, mutta ei siitä muuta tullut.
Varmaan ns. rokotekriittiset taas ryömii esiin kivien alta valittamaan. Jos/kun rokote on saatavilla, se tulisi pakottaa kaikille otettavaksi. Kuka ei rokoteta ota, menettää myös kansalaisluottamuksen, työpaikan, sosiaaliturvan jne.
Tietenkin. Otan kaikki saatavilla olevat rokotukset.
Pidän todella tyhmän ihmisen merkkinä, jos ei ota rokotusta. Ne rokotekriittiset ovat kummallisia lahkolaisia.
Se on koronavirus, toistan koronavirus. Pienellä kotimaisella k-kirjaimella yhteen kirjoitettuna, ei pitäisi olla vaikeata.
Rokotetta ei ole eikä tule.
Ei ole täsmälääkettäkään.
Niiden kehittely vie monta kuukautta.
Corona on parissa viikossa levinnyt koko maailmaan poislukien Australian kaltaiset maat jotka suojautuvat karanteenilla.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka saivat Pandemrix rokotteen 2009-2010 eivät tarvitse rokotetta Corona virukseen, koska Pandemrix rokote antaa suojan myös Corona virusta vastaan. Sikainfluenssalla ja Corona-viruksella on samankaltainen rakenne joten sama rokote suojaa molemmilta taudeilta.
Minä olin silloin 6 vuotias joten en tiedä sainko Pandemrix rokotteen. Mistä sen voi tarkistaa?
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka saivat Pandemrix rokotteen 2009-2010 eivät tarvitse rokotetta Corona virukseen, koska Pandemrix rokote antaa suojan myös Corona virusta vastaan. Sikainfluenssalla ja Corona-viruksella on samankaltainen rakenne joten sama rokote suojaa molemmilta taudeilta.
Sikainfluenssa oli nimensä mukaisesti influenssaa, coronaviruksen rakenne on ihan erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Otin silloin sikapiikinkin. Pari viikkoa sen jälkeen kyllä väsytti, mutta ei siitä muuta tullut.
Meidän naapuri otti sen ja sai reuman siitä Pandemrixista
Vierailija kirjoitti:
Jotkuthan sai siitä narkolepsian... Ihan tiedän sellaisia henkilöitä.
Pander Mix antaa sinulle myös narkolepsian!
En todellakaan ole mikään rokotekriittinen, mutta suhtaudun varauksella näihin nopeasti kehitettäviin rokotteisiin kuten sikainfluenssarokote, josta osa sai narkolepsian
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin silloin 6 vuotias joten en tiedä sainko Pandemrix rokotteen. Mistä sen voi tarkistaa?
Sen kunnan terveydenhuollosta, missä olet ollut kirjoilla silloin. Ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen rokote ja lääke on sellainen, että sillä on tilastollisesti tietty määrä sivuvaikutuksia. Sitä ei voi välttää. Ei voida tehdä 100% "vaaratonta" lääkettä tai rokotetta, koska ihmisten metabolia ja geneettinen rakenne on niin erilainen. Tuo tilastollisuus pitää vaan hyväksyä. Jokainen rokote on kuitenkin parempi riskeistä huolimatta, kuin sairastaa itse tauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkuthan sai siitä narkolepsian... Ihan tiedän sellaisia henkilöitä.
Se on surullista, että osa sairastui. Arvio on, että tuhansia suomalaisia olisi kuollut sikainfluenssaan ilman rokotetta. Kumpi painaa vaakakupissa enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen rokote ja lääke on sellainen, että sillä on tilastollisesti tietty määrä sivuvaikutuksia. Sitä ei voi välttää. Ei voida tehdä 100% "vaaratonta" lääkettä tai rokotetta, koska ihmisten metabolia ja geneettinen rakenne on niin erilainen. Tuo tilastollisuus pitää vaan hyväksyä. Jokainen rokote on kuitenkin parempi riskeistä huolimatta, kuin sairastaa itse tauti.
Juuri niin! Ja jokaisen pitäisi allekirjoittaa vastuuvapauslauseke, jotta sivuvaikutukseen sairastunut ei voi vetää valtiota, sote-piiriä tms. oikeuteen. Ei se ole valtion tms. vika.
En ota. En ottanut sikaflunssaan, enkä ole ikinä ottanut muutakaan influenssarokotetta. En pidä itseäni erityisen rokotekriittisenä; polioon, hepatiittiin jne löytyy kaikki perusrokotukset. Mutta ihan huolettomasti en silti ole ottamassa jotain täysin uutta ja suht tutkimatonta rokotetta vain sillä perusteella että ihmiset hysterisoivat maailmanloppua. Olen perusterve ja ihan ok vastustuskyvyn omaava. Antibiootteja olen syönyt kaksi kertaa elämäni aikana ja flunssa iskee muutaman vuoden välein. Jos korona tulee niin antaa tulla.
Kai mä ottaisin... Todennäköisemmin sitä varmaan henkensä siihen virukseen menettää kuin rokotteeseen.
Totta kai. Otan joka vuosi myös influenssarokotteen. Ja kaikki muutkin rokotukset on kunnossa!