Faceen ilmoitus että vauva tulossa. Millä nimellä kutsuisitte? Esim salamatkustaja
Ollaan pitkään yhdessä oltu pariskunta jolla molemmilla isommat lapset edellisistä suhteista, ei ihan heti kukaan arvaisi että me vielä yhteistä teemme.
Faceen lähtee valituille henkilöille ilmoitus, mutta mietin sanavalintoja, onko "salamatkustaja kyydissä" vähän tyhmä, kun ei vauva siellä salaa matkusta. Millaisa te olette laittaneet?
Kommentit (71)
Ihmettelen tätä vihamielisyyttä ja negatiivisuutta vastauksissa. Kai tulevasta lapsesta saa iloita ja ilmoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Ostaisin pienen pienet vauvakengät tai töppöset. Sitten otettaisiin kuva niin, että näkyy minun jalat kengät jalassa, isännän jalat ja sinä niiden edessä tyhjät vauvan kengät. Ja jos la on kesällä niin olisi vauvansandaalit, jos talvella niin vauvan talvisaappaat tms.
Ei mitään tekstejä, vain kuva.
Kenkien tilalla voi olla hanskat
Tämä on kiva idea :)
No ainakin av'llä olen usein törmännyt sanaan "pershedelmä". Kävisikö se?
Leivot yhden pullan ja laitat sen uuniin, otat kuvan.
Tai sit vaan kerrot, että saatte lapsen.
Vierailija kirjoitti:
On vähän outoa, että monen mielestä koko asiaa ei pitäisi ilmoittaa.
Minulla on ainakin Facessa paljon sukulaisia ja muita ihmisiä, joiden elämää seuraan lähinnä vain sitä kautta. Totta kai haluan tietää, jos joku on raskaana, ja onnitella pariskuntaa. Myös masukuvat ovat minusta kivoja. Ehkä ihan joka ikistä 50 000 kuvaa vauvasta ei tarvitse laittaa, mutta muutama kuva silloin tällöin on ihan mukava nähdä.
Ihmiset yleensä osaavat huomata raskauden ilman erillistä "katsokaa minua ja mahaani" ilmoitustakin...
Olen raskaana. Saamme vauvan. Saamme yhteisen/uuden lapsen.
Ei mitään mukahauskaa kiertoilmausta, sopii lähinnä teinivanhemmille sellaiset.
Ota masuselfie. Ja teksti "Ei, en ole lihonut näin paljoa!"
Vierailija kirjoitti:
en ole huomiohu ora, joten en ilmoittaisi (enkä ilmoittanut) mitenkään. Ne huomaavat, jotka ovat läsnä jokapäiväisessä elämässäni, muiden ei tarvitse. En ilmoittele muistakaan ruumiintoiminnoistani kenellekään.
Tämä . Miksi tästäkään pitää kenellekkään ilmoittaa? Ihmiset, jotka ovat tekemisissä kyllä huomaavat sen. Työnantaja on ainoa, jolle pitää ilmoittaa, jotta osaa varautua äitiyslomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ainakin Facessa paljon sukulaisia ja muita ihmisiä, joiden elämää seuraan lähinnä vain sitä kautta. Totta kai haluan tietää, jos joku on raskaana, ja onnitella pariskuntaa. Myös masukuvat ovat minusta kivoja. Ehkä ihan joka ikistä 50 000 kuvaa vauvasta ei tarvitse laittaa, mutta muutama kuva silloin tällöin on ihan mukava nähdä.
Ihmiset yleensä osaavat huomata raskauden ilman erillistä "katsokaa minua ja mahaani" ilmoitustakin...
Mistä ne sen yleensä osaa huomata?
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen tätä vihamielisyyttä ja negatiivisuutta vastauksissa. Kai tulevasta lapsesta saa iloita ja ilmoittaa?
Joll onni on, se onnen kätkeköön jne. Entäs kun /jos kaikki menee pieleen niin onpa hauska siitäkin postata faceen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun työntelee vauvaa rattaissa. Miksi tämän oletetaan ketään kiinnostavan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joll onni on, se onnen kätkeköön jne. Entäs kun /jos kaikki menee pieleen niin onpa hauska siitäkin postata faceen?
No kyllä kai useimmat elämän hyvistä ja huonoista hetkistä kertoo. Ja miksei sitten vaikka facen kautta valituille ystäville. Kai se on helpompaa kuin soittaa ystävät läpi ja kertoa jokaiselle erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun työntelee vauvaa rattaissa. Miksi tämän oletetaan ketään kiinnostavan?
No kyllä mua ainakin ystävieni elämän merkittävät asiat kiinnostaa. Ja kai useimpia muitakin.
Pitäisin vähän outona jos joku ei asiasta puhu ennen kuin on jo synnyttänyt.
Ystävä laittoi seuraavan kuvan jossa he istui uunin vieressä, uuniluukku auli ja ritilällä pulla. Se oli minun mielestä hauska tapa ilmoittaa.
Kyllä on kauhea tarve saada huomiota..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mua ainakin ystävieni elämän merkittävät asiat kiinnostaa. Ja kai useimpia muitakin.
Pitäisin vähän outona jos joku ei asiasta puhu ennen kuin on jo synnyttänyt.
Saan kyllä ystävien ja oikeasti läheisten tärkeät kuulumiset muuta kautta kuin yleisestä facepostauksesta.
En itse kertoisi edes lähimmille ennen kuin asia on niin pitkällä että se näkyy. Ilmoittaisin ehkä jossain Facebookissa vasta kun se on syntynyt, jos silloinkaan, ja melko asiallisella ilmoituksella. Töissä varmaan käyttäisin mahdollisimman peittäviä vaatteita niin kauan kuin pystyy. En jaksa niitä hössöttäviä mammoja, haluaisin yhä lähinnä olla töissä alani ammattilainen ja keskittyä työasioihin. Ei se lapsen saaminen mitään niin erikoista ja ihmeellistä ole, suurin osa tekee sellaista jossain vaiheessa.
Parasiitti pötsissä