Faceen ilmoitus että vauva tulossa. Millä nimellä kutsuisitte? Esim salamatkustaja
Ollaan pitkään yhdessä oltu pariskunta jolla molemmilla isommat lapset edellisistä suhteista, ei ihan heti kukaan arvaisi että me vielä yhteistä teemme.
Faceen lähtee valituille henkilöille ilmoitus, mutta mietin sanavalintoja, onko "salamatkustaja kyydissä" vähän tyhmä, kun ei vauva siellä salaa matkusta. Millaisa te olette laittaneet?
Kommentit (71)
Miten ois laittaa että ”olen raskaana” tai ”meille tulee vauva” .
Oii, laita, että meille on tulossa pieni prinsessa tai prinssi!
Hyi ällö. Laitat mielummin ihan selkeästi, että meille on tulossa vauva ja että olette asiasta onnellisia.
Tuollaiset kiertoilmaukset on vähän ärsyttäviä. Mieluummin asia suoraan sanottuna.
En laittanut yhtään mitään. Ilmoitin asiasta kun lapsi oli syntynyt. Elävässä elämässä sanoin olevani raskaana. Ei sen vaikeampaa.
Mä en ymmärrä, miksi aikuisten ihmisten täytyy käyttää jotain tollasia muka-söpöjä ilmauksia. Miksi sitä asiaa ei voi ilmoittaa ihan kiertelemättä, vauva tulossa.
Pitääkö se heti " kirkossa" kuuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Masukki = masuasukki.
Kuvottavinta ikinä. Yks lisä-ällöke on "mahakas". Yrjö.
Oikeesti noi nönnönnöökikkailut ei ole kenenkään mielestä söpöjä eikä hauskoja. Ei myöskään ne paksumahakuvat, vielä kun siihen on maalattu joku hyvmynaama tms. ni terve.
Meille tulee vauva/ olen raskaana. Piste.
Miksi seksi on niin hävettävää, ettei sen seurausta voi kertoa suoraa?
Kaverini laittoi uä-kuvan ja tekstin "minulla on havaittu loinen". Se oli minusta ihan hauska juttu.
Monet kyllä varmaan mieluummin näkisivät vain tekstin "olen raskaana". Nokkeluudet ovat monen mielestä vain noloja.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi aikuisten ihmisten täytyy käyttää jotain tollasia muka-söpöjä ilmauksia. Miksi sitä asiaa ei voi ilmoittaa ihan kiertelemättä, vauva tulossa.
Jep, aikuiset normaalit ihmiset tekeekin näin.
Inhoan kaikkea lässytystä ja juuri näitä muka-söpöjä ilmauksia. Onneksi ystävistäni ei ole yhden yhtä lässyttäjää tai jos on, niin eivät he lässytä muiden kuullen.
Masukilla on tarrasukat masussa.
Oksennus.
Elä laita mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Masukki = masuasukki.
Kuvottavinta ikinä. Yks lisä-ällöke on "mahakas". Yrjö.
Oikeesti noi nönnönnöökikkailut ei ole kenenkään mielestä söpöjä eikä hauskoja. Ei myöskään ne paksumahakuvat, vielä kun siihen on maalattu joku hyvmynaama tms. ni terve.
Meille tulee vauva/ olen raskaana. Piste.
Jos ei masuasukista saa puhua, niin voisiko kertoa, että haikara on tulossa?
Mikä siinä on niin hirveän ärsyttävää, jos puhuu vauvasta söpösti? Kyseessä on kuitenkin vauva, ei aviomies tai vanhempi sukulainen.
Maailmassa on paljon pahempiakin asioita kuin söpöt sanonnat.
Ostaisin pienen pienet vauvakengät tai töppöset. Sitten otettaisiin kuva niin, että näkyy minun jalat kengät jalassa, isännän jalat ja sinä niiden edessä tyhjät vauvan kengät. Ja jos la on kesällä niin olisi vauvansandaalit, jos talvella niin vauvan talvisaappaat tms.
Ei mitään tekstejä, vain kuva.
Kenkien tilalla voi olla hanskat
Meille sattui vahinko
Toimeentulotukea ei saatu, mutta saadaanpa lapsilisää
Pakko olla 9 kk ilman viinaa
Parisuhde katkolla, meille muuttaa kolmas
Kumi puhkesi
Älä luota kierukkaan
Miksei voi sanoa niinkuin asia on, eli että odotamme vauvaa, laskettu aika silloin ja silloin?