Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

A-studio tänään: Lähes puoli miljoonaa sosiaali- ja terveyspalveluiden maksua päätyy ulosottoon

Vierailija
29.01.2020 |

Eikö ihmisillä ole enää varaa edes "ilmaiseen terveydenhoitoon"

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polikliniikka maksut, 50 eurojen paukut. Lääkkeet kuukausihinnat 15-70 euroa. Hammaslääkäriin ei Helisngissä ole vuosiin päässyt, eli mars yksityiselle. 300 euron paukku.

Eihän tässä töissäkäyvällä riitä enää rahat mihinkään.

Vierailija
2/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on eläneet yli varojaan nyt sen verran kauan että homma räjähtää naamalle vuoden parin sisällä.

Eikä se johdu huonoista palkoista tai liian pienistä tuista.

Se johtuu ihmisten loputtomasta ahneudesta ja halusta saada kaikkea heti ja aina.

Sekä laiskuudesta ynnä välinpitämättömyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on eläneet yli varojaan nyt sen verran kauan että homma räjähtää naamalle vuoden parin sisällä.

Se johtuu ihmisten loputtomasta ahneudesta ja halusta saada kaikkea heti ja aina.

Sipilän hallitus päätti korottaa terveyskeskus- ja sairaalamaksujen enimmäismääriä jopa 27,5 prosenttia.

Samoin omavastuu on pienituloiselle erittäin korkea, 690 euroa ennenkuin mitään korvataan. Maksa siinä, kun realistisempi valinta on ostaa ruokaa huomiselle.

Vierailija
4/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisissa sanottiin että jopa todella hyvätuloisten perheiden pikavippivelat on alkaneet rajusti lisääntyä. Eli suurituloisilla on niin valtavan isoja asunto yms velkoja ettei ne enää selviä niistä.

Kulissit on rikkaat mutta sisältä paskat housussa.

Vierailija
5/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on maailman paras maksullinen ilmainen terveydenhuolto.

Vierailija
6/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan kummasti monilla naisilla on varaa esim kaikenlaisiin tekokynsiin ja silikooneihin ja tekoripsiin kerran kuussa ja ties mihin vastaavaan.

Vierailija
7/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallehan nuo on täysin ilmaisia

Vierailija
8/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä ihmetellyt, miten kaikilla tuntuu olevan aina niin paljon rahaa, ettei tarvitse säästää mitään.

Lidlin avulla olen säästänyt pitkän sentin, ja olen täysin velaton. Vältän kaikenlaisten velkojen ottamista , kuten jos ostaa vaikka uusia puhelimia osamaksulla, olkoonkin sitten korotonta lainaa. Taloyhtiön korjauslainat maksan myös heti pois. Ja itse en vaihda mobiililaitettani kuin 5 vuoden välein, järkevästi ostaen riittää tehot kauemmin. Sähkölasku ja puhelinliittymät kannattaa kilpailuttaa. Sämpylät ja pullat kannattaa itse leipoa. Hyviä ravintolisiä kannattaa käyttää, esim. IHerbistä halvemmalla. Muitakin tapoja on säästää, mutta jätän tässä "radikaalimmat" keinoni mainitsematta.

T. Lidl-mies.

Vierailija
9/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään se on kallista. Keväällä murtui ranne ja hoitokuluista maksoin yht. 135€ + matkat.

Yllätyin miten kallista se on.

Käsittääkseni, monessa terv.keskuksessa ja sairaalassa ei enää lähetetä karhuja, vaan menevät suoraan ulosottoon, jos laskua ei ole maksettu.

Ja tämän sote uudistuksen myötä, myös laskutuksessa on häikkää, itse sain samalla lasku numerolla kolme eri laskua, muuten samat tiedot, mutta eräpäivät eri ja laskuun oli laitettu käsinkirjoitettu lappu, älä maksa tätä, jos olet aikaisemmin saanut laskun ja en ihmettele, jos on joiltakin mennyt lasku ulosottoon.

Vierailija
10/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin vaan kummasti monilla naisilla on varaa esim kaikenlaisiin tekokynsiin ja silikooneihin ja tekoripsiin kerran kuussa ja ties mihin vastaavaan.

Sokkarilta saa tekoripset 2€.

Vierailija
11/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni ulosottoon. En ollut saanut laskua postissa, olen aivan varma siitä. Olisi ollut kyllä rahaa maksaa se ihan hyvin. Mutta tuli suoraan ulosottomieheltä kirje. Sen sitten maksoin heti samana päivänä, mutta arvatkaa v i tuttuko ja paljon.

Vierailija
12/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyssarille olisi tarvinnut vähintään 12 käyntiä bursiittiin. Jäi väliin, kun olisi leijonan osan joutunut kustantamaan itse. Kitkuttelen nyt jonkinlaisen kotijumpan voimin eteenpäin. Ei ole keikkatyöläisenä varaa laittaa useampaa kymppiä/kerta hierontaan.

Vierailija
13/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa on, mutta kun se kalja ja tupakki on täällä niin saakutin kallista verojen takia. Ei riitä enää euroja terveydenhuoltoon.

Vierailija
14/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ihmettele tätä. Mieti itse, jos nyt joutuisit yhtäkkiä sairaalaan. Kestäisikö budjettisi 600 e sairaalalaskua kuukaudessa?

terveisin terveyssosiaalityöntekijä

Vierailija
15/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on, mutta kun se kalja ja tupakki on täällä niin saakutin kallista verojen takia. Ei riitä enää euroja terveydenhuoltoon.

Tämän takia toimeentulotuki pitäisi maksaa hyödykesetelinä, millä ei saisi alkoholia ja tupakkaa. Seteleiden maksussa tarkastettaisiin myös aina henkilöllisyys. Toki se ei väärinkäytöksiä estäisi, mutta vaikeuttaisi selvästi. Tarvittaessa ostokset pitäisi vielä todentaa, mikäli hakisi harkinnanvaraista lisäksi. Voidaan katsoa, että mihin se raha on mennyt ja onko sillä ostettu lääkkeitä ja ruokaa.

Vierailija
16/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla meni ulosottoon. En ollut saanut laskua postissa, olen aivan varma siitä. Olisi ollut kyllä rahaa maksaa se ihan hyvin. Mutta tuli suoraan ulosottomieheltä kirje. Sen sitten maksoin heti samana päivänä, mutta arvatkaa v i tuttuko ja paljon.

Sama juttu. Ketutti ihan sikana. Olisi asiakasystävällistä laittaa se karhukirje tai vaikka tekstarimuistutus, tai jotain. Kerran maksoin ulosottoon, olen ihan varma ettei laskua ollut koskaan tullut. Toisen kerran odotin laskua käynnin jälkeen, ei kuulunut, soitin perään (ei muuten ole helppoa löytää mihin soittaa Husin laskusta), olivat kuulemma lähettäneet laskun. Eipä ollut sekään koskaan tullut, onneksi soitin. Joten ne sählää siellä päässä, kiva kun sitten menee heti ulosottoon.

Vierailija
17/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Ketutti ihan sikana. Olisi asiakasystävällistä laittaa se karhukirje tai vaikka tekstarimuistutus, tai jotain. Kerran maksoin ulosottoon, olen ihan varma ettei laskua ollut koskaan tullut. Toisen kerran odotin laskua käynnin jälkeen, ei kuulunut, soitin perään (ei muuten ole helppoa löytää mihin soittaa Husin laskusta), olivat kuulemma lähettäneet laskun. Eipä ollut sekään koskaan tullut, onneksi soitin. Joten ne sählää siellä päässä, kiva kun sitten menee heti ulosottoon.

HUS minullakin, kun meni ulosottoon eikä ollut tullut laskua. Minä en älynnyt soittaa perään ja kysyä laskua, odotin sitä vain rauhassa kun tiesin  että siinä voi kestää. 

Vierailija
18/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi, 80" taulu-tv on ihmisoikeus siinä missä thaimaan matkatkin.

Vierailija
19/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän menee suoraan ulosottoon! Johtuisiko yhtään siitä? Viimeksi kun maksoin kys. laskun siinä luki, että jos sitä ei maksa eräpäivään mennessä se menee välittömästi ulosottoon. Eli näistä ei ilmeisesti tule edes muistutuksia, vaan asia lähtee suoraan eteenpäin. Aika moni saattaa unohtaa laskun, maksaa sen myöhässä tai jos on tosiaan sairas, voi olla että ei pärjää yksin kotona vaan on esim. sairaalassa tai sukulaisten luona eikä sen takia saa laskua ajallaan.

Vierailija
20/38 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polikliniikka maksut, 50 eurojen paukut. Lääkkeet kuukausihinnat 15-70 euroa. Hammaslääkäriin ei Helisngissä ole vuosiin päässyt, eli mars yksityiselle. 300 euron paukku.

Eihän tässä töissäkäyvällä riitä enää rahat mihinkään.

"Hammaslääkäriin ei Helisngissä ole vuosiin päässyt"

Kummasti sitä itse on päässyt kun on mennyt verkkopankkitunnuksien kanssa netistä itse varaamaan ajan. Viimeksi kävin viikko sitten ja edellisenä iltana varasin netistä ajan. Viime syksynäkin ihan hyvin pääsin. Mikä siinä pääsemisessä sulla on ongelma?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä