Paljonko maksaisit vuokraa omakotitalon huoneesta?
Juu tiedän, riippuu paikkkunnasta, mutta kuvitellaan keskisuuri kaupunki, jossa keskustasta saa peruskuntoisen kaksion 550 eurolla, noin vertailupohjaksi. Kaverin omakotitalossa alivuokralaisena käytössäsi olisi keskikokoinen makuuhuone ja lisäksi vapaasti käytössä kaverin keittiö, kylppäri jne. jne. ja iso piha, talo varsin hulppea mutta 80-lukua. Ja ihan pakko ei ole ottaa nyt kantaa tilanteeseen muuten, ihan se vuokra vain.
Kommentit (45)
200 aika maksimi pelkästä huoneesta. Jos sisältää veden, sähkön, lämmityksen ja netin, niin 250 voisin maksaa, mutta en enempää.
Ei ole tarvetta sellaiseen joten en senttiäkään
300 euroa johon sisältyy sähkö, vesi ja ehkä internet. Enkä todellakaan osallistu pihatöihin, oman huoneen siivoan ja omat jälkeni yhteisistä tiloista.
Minulla on vuokralainen tuolla systeemillä talossani ja esimerkin tapaisella paikkakunnalla. Vesi, sähkö ym sisältyy hintaan 250 e. Asun itse talossa virallisesti, käytännössä en. Oma tila ja rauha on asukkaalla, ja kun tulen käymään, ilmoitan. Joutuu vaan kestämään tavaroitani, kun koko taloa en jaksa tyhjentää. Nuori mies, jolla ei ole paljon omia huonekaluja, tykkää sisustetusta olohuoneesta, jossa iso sohva ja telkkari.
Maksaisin max 200. Niin kamala järjestely, että pitäisi sen olla huomattavasti edullisempaa kuin kaupunkikaksio ja minun kovasti asumusta vailla. :D