Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä kurjaa, kun työttömän uima-alennus on kello 6-16

Vierailija
29.01.2020 |

Eli työttömän pitäisi käydä siellä päivän aikana pois työllisten jaloista.
Ensinnäkin jos on jossain työttömyystoiminnassa aktivoitumassa, niin nehän yleensä myös on päivisin. Toiseksi kyllä monilla työllisilläkin on töitä muutoin kuin 8-16 välillä. Kolmanneksi, miksi se alennus nyt ei voisi koskea koko päivää? Luultavasti ne, joilla on aikaa päivisin, yrittää joka tapauksessa mennä uimaan muuhun aikaan kuin 16-19 välillä, jolloin on eniten ruuhkaa. Mutta ei, pitää kaikesta työttömyyteen kohdistuvasta tehdä mahdollisimman leimaavaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä voikin valittaa.

Vierailija
2/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas paapotaan työttömiä alennuksella. Ja silti pitää valittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HOX! Voit uida ilmaiseksi vaikka 18-20. Mene sinne 15:59. Pelaa puhelimella kaksi tuntia pukuhuoneessa ja sitten uimaan.

Vierailija
4/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ihan loogista siksi, että uimahallilla yritetään tasoittaa kävijöitä koko päivälle, jotta

iltaisin ei olisi ruuhkaa.

Itse olen eläkeläinen, eikä tulisi mieleenkään mennä uimaan illalla.

Vierailija
5/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni työtön nukkuu tuohon aikaan, eli ei todellakaan voi silloin käydä uimassa. Itse ainakin harvoin herään ennen kolmea iltapäivällä, paitsi jos on työkkäriaika sinä päivänä.

Vierailija
6/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis saat alennuksen ja valitat siitä.

Vierailija
7/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän sun valittaa asiasta niin saadaan työttömiltä tuokin etu pois?

Vierailija
8/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edelleenkään ymmärrä, mitä kurjaa siinä on. Jos tuntuu että siinä jotenkin erottuu joukosta, mikä estää menemästä illalla uimaan normaalilla lipulla?

Vierailija
9/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kuitenkin hyvä, että on sentään neljään asti. Kyllä ehtii vaikka nukkuisi puoleen päiväänkin.

Vierailija
10/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kuitenkin hyvä, että on sentään neljään asti. Kyllä ehtii vaikka nukkuisi puoleen päiväänkin.

Niinpä, tosi hyvä juttu :D

Vierailija
11/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on työkyvyttömyyseläke vetämässä, mutta olen työkkärin rahalla vaikka siis lääkäreiden ja työkkärin henkilökunnan mukaan en pysty töihin, eivät edes yritä töitä tai muita toimia pakottaa. Ehkä siksi että olen väärällä tuella, tuntuu vielä ärsyttävämmältä. Eläkeläisenä saa polskia mihin aikaan vaan alennuksella. Lääkärit ja fysioterapiat on yleensä 8-16 välillä, joten ei se ole itsestäänselvyys että kaikilla työttömillä tai "työttömillä" on "koko päivä aikaa". Kysytään vastakysymyksenä, että mitä pahaa se aiheuttaisi, että työttömän alennus olisi voimassa koko päivän? Onko jotenkin tärkeää, että työttömän alennuksesta on poisrajattu 16-20.30 väli? Miksi ei aamupäivältä sitten poisteta vaikka opiskelijan alennusta, kun koululaisethan normaalisti ovat kuitenkin koulussa siihen aikaan ja voivat tulla iltapäivällä? Näin varmistettaisiin, ettei opiskelijat, työttömät ja eläkeläiset vaan aiheuta ruuhkaa yhdessä. Ap

Vierailija
12/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista parasta olisi, jos nuo edut poistetaan.

Vierailija
13/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo on ihan loogista siksi, että uimahallilla yritetään tasoittaa kävijöitä koko päivälle, jotta

iltaisin ei olisi ruuhkaa.

Itse olen eläkeläinen, eikä tulisi mieleenkään mennä uimaan illalla.

Minkä takia kuvitellaan, että työtöntä huvittaa mennä täyteen halliin illalla, jos päivällä ehtii? Silloin jos on vaikka 9e/harjoittelupaikassa niin voi päästä ihan normaaliin aikaan iltapäivällä sieltä eikä ehdi enää työttömän alennukseen. Mutta niin, voihan siitä ruhtinaallisesta 9e palkasta käyttää sitten heti kolmasosan korotettuun uimalipun hintaan. Ap

Vierailija
14/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vielä jos työtön haluaisi mennä isompien lastensa kanssa harrastamaan, niin lapset on patistettava heti pitkän koulupäivän jälkeen, jos haluaa työttömän alennuksen aikaan päästä. Mun kaupungissa myydään kymppikorttia työttömän ja aikuisen hintaan, joten sikäli pitää etukäteen vähän miettiä, sitoudutko uimarina olemaan 6-16 työtön vai normaali kunnon ihminen. Ap

Vierailija
15/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa, onhan tuo vähän hassua kun tarkemmin ajattelee. Parempihan se tietty on jos päiväsaikaan kävisivät ne jotka ehtivät mutta tosiaan eipä sitä välttämättä työttömälläkään ole aikaa lähteä uimaan mihin aikaan tahansa.

Voisi olla ennemminkin joku yleinen suositus, että kannattaa käydä tiettyyn aikaan välttyäkseen ruuhkilta. Tuskin monikaan nauttii uimisesta jos paikalla on kaks tusinaa polskivia kakaroita, harrastajauimarit ja eläkeläiset vesijuoksemassa yhtä aikaa

Vierailija
16/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla on työkyvyttömyyseläke vetämässä, mutta olen työkkärin rahalla vaikka siis lääkäreiden ja työkkärin henkilökunnan mukaan en pysty töihin, eivät edes yritä töitä tai muita toimia pakottaa. Ehkä siksi että olen väärällä tuella, tuntuu vielä ärsyttävämmältä. Eläkeläisenä saa polskia mihin aikaan vaan alennuksella. Lääkärit ja fysioterapiat on yleensä 8-16 välillä, joten ei se ole itsestäänselvyys että kaikilla työttömillä tai "työttömillä" on "koko päivä aikaa". Kysytään vastakysymyksenä, että mitä pahaa se aiheuttaisi, että työttömän alennus olisi voimassa koko päivän? Onko jotenkin tärkeää, että työttömän alennuksesta on poisrajattu 16-20.30 väli? Miksi ei aamupäivältä sitten poisteta vaikka opiskelijan alennusta, kun koululaisethan normaalisti ovat kuitenkin koulussa siihen aikaan ja voivat tulla iltapäivällä? Näin varmistettaisiin, ettei opiskelijat, työttömät ja eläkeläiset vaan aiheuta ruuhkaa yhdessä. Ap

Mitä järkeä olisi antaa alennus ruuhkaisimpaan aikaan? Jos suurin osa käyttäjistä tulee illalla, ei siihen kannata laittaa alennusta. Todennäköisesti illalla allasvuoroja tarvitaan vielä uimaseurojenkin käyttöön.

Voihan sitä työtönkin käydä uimassa aamulla klo 6-8 jos muu päivä menee kuntoutuksessa tai jossain työtoiminnassa. Niin minäkin töissäkävijä joudun tekemään, että pääsen työvuoroiltani uimaan.

Vierailija
17/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä olisi antaa alennus ruuhkaisimpaan aikaan? Jos suurin osa käyttäjistä tulee illalla, ei siihen kannata laittaa alennusta. Todennäköisesti illalla allasvuoroja tarvitaan vielä uimaseurojenkin käyttöön.

Voihan sitä työtönkin käydä uimassa aamulla klo 6-8 jos muu päivä menee kuntoutuksessa tai jossain työtoiminnassa. Niin minäkin töissäkävijä joudun tekemään, että pääsen työvuoroiltani uimaan.

Opiskelijat ja eläkeläiset saavat alennuksen myös illalla. Miksi työttömät ovat ainoa ryhmä, jotka ilta-alennusta eivät saa? Jos perusteena on se ruuhkautuminen, niin ainakin eläkeläistenkin tulisi maksaa iltauinnista aikuisen normaali hinta, jos koululaisten ja työssäkäyvien oletetaan pysyvän päivisin poissa velvollisuuksien takia. Ap

Vierailija
18/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas paapotaan työttömiä alennuksella. Ja silti pitää valittaa.

Taas? En ole huomannut, että työttömiä paapotaan alennuksella muuta kuin juuri uimahalleissa ja kuntosalilla. Esimerkiksi bussimatkoista alennusta ei saa, vaikka bussia voi tarvita työhaastattelumatkoihin tai työharjoittelupaikkaan menoon, samalla lailla kuin opiskelijakin tarvitsee bussia päivittäin. Ap

Vierailija
19/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten paljon sinulla on käyntejä lääkärissä ja fyssarilla jos ei koskaan ehdi uimaan?

Vierailija
20/21 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijat ja eläkeläiset saavat alennuksen myös illalla. Miksi työttömät ovat ainoa ryhmä, jotka ilta-alennusta eivät saa? Jos perusteena on se ruuhkautuminen, niin ainakin eläkeläistenkin tulisi maksaa iltauinnista aikuisen normaali hinta, jos koululaisten ja työssäkäyvien oletetaan pysyvän päivisin poissa velvollisuuksien takia. Ap

Eläkeläiset eivät lähde iltaisin mihinkään - tiedän sen kokemuksesta ja sitä on varmasti myös hallivuorojen suunnittelijoilla. He heräävät varhain ja tulevat mieluiten aamulla järjestettäviin jumppiin ja vesijuoksuihin. Jos sinne illalla yksi tai kaksi eläkeläistä eksyy, se ei vie enemmän maksavilta tilaa harrastaa. On ihan järkevää yrittää houkutella työttömiä halvemmalla hinnalla halliin päivisin, kun ruuhkaa ei ole.

Omassa lähihallissani kuka tahansa pääsee edullisemmin uimaan klo 6-8 statuksesta riippumatta. Aamut ovatkin nykyään vilkkaita, vaikka enemmistö on yhä eläkeläisiä. Keskellä päivää sen sijaan on tosi tyhjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi