Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaako naiset nykyään niin paljon muotojaan, että edes kaupassa ei myydä mitään istuvia vaatteita?

Vierailija
29.01.2020 |

Olen yrittänyt tässä pitkään jo etsiä istuvia vaatteita, jotka korostaisivat parhaita puoliani, mutta sellaisia ei löydy. Kaikki vaatteet on kanttisia tai alaspäin leveneviä. Miksi ihmeessä? Nuorisokauppoihin en aio mennä. Toki niissäkään ei taida sen kummempi valikoima olla. Halosellakin kierrettiin ihan myyjän kanssa ja tultiin siihen lopputulokseen että koko kaupassa ei ole yhtäkään istuvaa vaatetta vaan pelkkiä säkkejä.

Taidan siirtyä seuraavaksi etsimään kaavoja ja kankaita, itse tekemällä pääsee helpommalla. Turhauttaa tämmönen...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tämän hetken muoti. Kaikki vaatteet on väljiä ja muodottomia. Itsekään en tykkää, mutta äkkiähän tuo vaihtuu taas.

Kiertele kirppareita.

Vierailija
2/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä etsit ja missä kaupoissa käyt?

Tarkoitatko tyköistuvia vaatteita? Väljäkin vaate voi istua hyvin, ja niin sen pitäisikin.

Itse olen kyllä löytänyt sekä väljempiä että pintaa pitkin meneviä vaatekappaleita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenko valittaisi että ei löydä sopivia vaatteita, ja se on muiden vika?

Vierailija
4/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halosella? Minkä ikäinen olet?

Vierailija
5/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimalasivartalolle sopivia vaatteita ei ole Suomessa myyty lähimpään kymmeneen vuoteen, koska valtaosa on muun muotoisia. KeskiEuroopassa valikoima on parempi, ja tänne muuton jälkeen meni itsellä vaatekaappi täysin uusiksi kun kerrankin löytyy istuvia ja kauniita vaatteita. Eli kyse on vain siitä etteivät ostajat näitä vaatteita suomeen tuo, kun ei ole tarpeeksi kysyntää.

Vierailija
6/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1: Joo kirpparit vois koittaa käydä kiertämässä, jos sieltä löytyis vaikka jotain laadukasta. Tää tän hetkinen muoti on kyllä todella turhauttava

2: Etsin ihan perus yksivärisiä paitoja, jotka kulkevat ihoa myöten asiallisella kaula-aukolla. Ei siis mitään lerpatusta mistään kohdasta, eli tyköistuvia kaipaan. Halonen, Kappahl yms missä myydään naisten vaatteita. Cubus, h&m yms kierrän kaukaa jo pelkästään laadun takia. Tilata en haluaisi, se on ehkä se viimeinen keino tähän tilanteeseen. En jaksa turhaa edestakaista rumbaa mikä siitä syntyy.

Ap

Vierailija
7/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiimalasivartalolle sopivia vaatteita ei ole Suomessa myyty lähimpään kymmeneen vuoteen, koska valtaosa on muun muotoisia. KeskiEuroopassa valikoima on parempi, ja tänne muuton jälkeen meni itsellä vaatekaappi täysin uusiksi kun kerrankin löytyy istuvia ja kauniita vaatteita. Eli kyse on vain siitä etteivät ostajat näitä vaatteita suomeen tuo, kun ei ole tarpeeksi kysyntää.

Hitsiläinen, toisivat niitä Suomeenkin! Tää Suomen valikoima ei mitenkään sovi tiimalasivartalolle....

Vierailija
8/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama havainto. Yläosat  on muodottomia ja tämä on jatkunut jo monta vuotta. Myös materiaalit ovat ohentuneet ja ohentuneet, kaikista näkyy läpi ja pitäisi olla monta paitaa päällekkäin. Tällaisten muodottomien vaatteiden valmistaminen on nopeaa, helppoa ja halvempaa.

Vierailija
9/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:llä on kyllä myös ihan kohtalaisen hyvälaatuisia vaatteita (ja Halosella huonolaatuisia). Henkkamaukalta saattaisi löytyä myös niitä tyköistuvia paitoja.

Vierailija
10/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen varalta että Suomen sisältä ei löydy tiimalasivartalolle mitään järkevää niin onkohan se Uniqlo mistään kotoisin? Verkkokauppa on järkevä koon kerronnassa ja opastuksessa, materiaalit hyviä (tekstillä). Mutta hinta on osassa jännittävän alhainen. Onko ne laadukkaasti tehty?

Ap

Vierailija
11/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut moista ongelmaa. Tyylikkäitä, istuvia vaatteita kaappi täynnä. Suurimman osan olen tilannut kotimaisista verkkokaupoista, osan ostanut kivijalkamyymälöistä tai kirpparilta.

T. Tiimalasi

Vierailija
12/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, mutta totta. Marimekon uudessa mallistossa on jopa tyköistuvia mekkoja, eri asia sitten pitääkö kuoseista.

Katselin eilen MTV3  Viidenjälkeen uutistenlukijan kaunista mekkoa, musta pienilla valkoisilla kukilla.  Menin Marimekon sivuistoille, ja voila' siellä oli uutuus mallistossa kys vaate. Tosin hinta päälle 200€.

Nyt ilmeisesti uuden nuoren toimitusjohtajan myötä mallisto alkaa siirtyä pois päiväkotitäti- mallistosta.

Itse siirtynyt myös tekemään vaatteita itse, sillä olen rintava, mutta vyötärö kapea, 50-luvun tyyliin. Kylläkään en halua mitään fiftari-mekkoja, ei minun tyyli (niitähän on tarjolla), vaan klassinen.

Vierailija
13/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en löydä kivan värisiä vaatteita. En ole ostanut pariin vuoteen kaupoista. Kirppareilta löytyy välillä kivoja vaatteita. Mutta suurin osa on samaa H&m kamaa. :(

Tuntuu että kaikissa kaupoissa samat vaatteet...

Vierailija
14/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitätkö siis että suurin osa suomalaisista naisista on läskejä?

Vierailija
15/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset naiset eivät ole pääsääntöisesti läskejä, vaan muuten tasapaksuja, vyötärö puuttuu. Onko se sitten harmi tai häpeä, jokainen päättäkööt tykönänsä.

Vierailija
16/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta, mutta totta. Marimekon uudessa mallistossa on jopa tyköistuvia mekkoja, eri asia sitten pitääkö kuoseista.

Katselin eilen MTV3  Viidenjälkeen uutistenlukijan kaunista mekkoa, musta pienilla valkoisilla kukilla.  Menin Marimekon sivuistoille, ja voila' siellä oli uutuus mallistossa kys vaate. Tosin hinta päälle 200€.

Nyt ilmeisesti uuden nuoren toimitusjohtajan myötä mallisto alkaa siirtyä pois päiväkotitäti- mallistosta.

Itse siirtynyt myös tekemään vaatteita itse, sillä olen rintava, mutta vyötärö kapea, 50-luvun tyyliin. Kylläkään en halua mitään fiftari-mekkoja, ei minun tyyli (niitähän on tarjolla), vaan klassinen.

Muuten voisin marimekkoa ostaa, mutta niillä ei oikeen ole yksivärisiä vaatteita. En kaipaa kuviointeja vaan tuon vaihtelun ja muun sitten koruilla.

Olen myös hyvin rintava, vyötärö kapea ja takamusta löytyy ihan huolella (lantio todella leveä ja massaa myös takana) vaikka olen normaalipainon alapäässä. Vähän haastava malli löytää jos haluaa palikan sijasta näyttää muodokkaalta

Vierailija
17/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilalla on ollut kohtuulaatuisia trikootoppeja kaikilla hihan pituuksilla. Ne myydään usein heti loppuuun, eli kannattaa kysyä, milloin on tulossa. Jos on.

Lumingerie, joka on verkkokauppa, myy puolalaisen Urkye-merkin kopertowka-trikootoppeja, jotka valitaan rintaliivien kuppikoon ja ympäryksen mukaan. Minulle löytyi sopiva helposti, ei tarvinnut vaihtaa. Valekietaisupääntien voi asetella mieleisekseen, ja se pysyy asemissaan. Malli on erityisen pukeva povekkaalle ja kapeavyötäröiselle. Voi toki tilata myös Urkyen sivuilta suoraan, kuulemma halvempi.

Ostin myös vastikään alesta Sokokselta Lanius-merkin pitkähihaisen villatrikoopaidan, joka menee ihan pitkin pintaa.

/2

Vierailija
18/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilalla on ollut kohtuulaatuisia trikootoppeja kaikilla hihan pituuksilla. Ne myydään usein heti loppuuun, eli kannattaa kysyä, milloin on tulossa. Jos on.

Lumingerie, joka on verkkokauppa, myy puolalaisen Urkye-merkin kopertowka-trikootoppeja, jotka valitaan rintaliivien kuppikoon ja ympäryksen mukaan. Minulle löytyi sopiva helposti, ei tarvinnut vaihtaa. Valekietaisupääntien voi asetella mieleisekseen, ja se pysyy asemissaan. Malli on erityisen pukeva povekkaalle ja kapeavyötäröiselle. Voi toki tilata myös Urkyen sivuilta suoraan, kuulemma halvempi.

Ostin myös vastikään alesta Sokokselta Lanius-merkin pitkähihaisen villatrikoopaidan, joka menee ihan pitkin pintaa.

/2

Tässähän se ongelma kulminoituu; ainoa istuva vaate on tiukka trikoo, joka ei kyllä ole kovin asiallinen vaihtoehto esim moneen työympäristöön, juhliin, tai ylipäätään aikuisen siistiin pukeutumiseen.

Vierailija
19/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

/2

Tässähän se ongelma kulminoituu; ainoa istuva vaate on tiukka trikoo, joka ei kyllä ole kovin asiallinen vaihtoehto esim moneen työympäristöön, juhliin, tai ylipäätään aikuisen siistiin pukeutumiseen.

Villatrikoo ja cupro näyttävät minusta asiallisemmilta, varaan niitä fiinimmille päiville. Pidän trikoopaidan kanssa usein kauluspaitaa auki. Ei ole ihan niin raskas kuin loppuun asti napitettu. Joskus myös solmin paidan vyötäröltä. Riippuu paljon siitä, minne pukeudun.

Mutta ”aikuisia” yläosia ei minustakaan ole kovin helppo löytää. Onneksi työssäni ei usein tarvitse pukeutua muodollisesti.

/2

/2

Vierailija
20/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuleet on tosiaan nyt pääsääntöisesti noita laatikoita pudotetulla hihalla. Eivät vaan sovi minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä