Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaako naiset nykyään niin paljon muotojaan, että edes kaupassa ei myydä mitään istuvia vaatteita?

Vierailija
29.01.2020 |

Olen yrittänyt tässä pitkään jo etsiä istuvia vaatteita, jotka korostaisivat parhaita puoliani, mutta sellaisia ei löydy. Kaikki vaatteet on kanttisia tai alaspäin leveneviä. Miksi ihmeessä? Nuorisokauppoihin en aio mennä. Toki niissäkään ei taida sen kummempi valikoima olla. Halosellakin kierrettiin ihan myyjän kanssa ja tultiin siihen lopputulokseen että koko kaupassa ei ole yhtäkään istuvaa vaatetta vaan pelkkiä säkkejä.

Taidan siirtyä seuraavaksi etsimään kaavoja ja kankaita, itse tekemällä pääsee helpommalla. Turhauttaa tämmönen...

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Mitat 95-65-95 ja näytän isolta ja läskiltä jos puen ylleni jonkun laatikkomaisen yläosan joka peittää vyötärön. Silloin tulee vaikutelma että olisin yhtä leveää pötköä isoista tisseistä leveään lantioon, vaikka tosiasiassa siinä välillä olisi kapea kohtakin. 

Onneksi olen it-alan töissä joissa voi käyttää ruahassa trikoovaatteita pääosin, esim. joku tuollainen Urkyen toppi + päälle rento bleiseri tai villatakki. Muodollisempien työvaatteiden löytämienn istuvina olisi kyllä melkoisen haastavaa.

Vierailija
22/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette käytä ompelijaa? Olen teetättänyt ompelijalla farkkuja lukuun ottamatta kaikki vaatteet jo kohta 10 vuoden ajan. Suunnittelen vaatteet itse. Onnistuneimmista  malleista on tehty useita erivärisiä versioita erilaisista kankaista. Tänään menen sovittamaan kahta villamekkoa ja villakangastakkia. Hinta on tietysti korkeampi kuin marketeissa, mutta halvempi kuin Stockmannilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette käytä ompelijaa? Olen teetättänyt ompelijalla farkkuja lukuun ottamatta kaikki vaatteet jo kohta 10 vuoden ajan. Suunnittelen vaatteet itse. Onnistuneimmista  malleista on tehty useita erivärisiä versioita erilaisista kankaista. Tänään menen sovittamaan kahta villamekkoa ja villakangastakkia. Hinta on tietysti korkeampi kuin marketeissa, mutta halvempi kuin Stockmannilla...

Mulla on ennakkoluuloja laatua kohtaan, en halua vaatetta joka näyttää itsetehdylta. Lisäksi kuulostaa hyvin aikaavievältä tehdä useita sovituksia ja joutua luottamaan laatuun kun tilaus pitää tehdä ennen kuin tuotetta voi arvioida.

Vierailija
24/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ennakkoluuloja laatua kohtaan, en halua vaatetta joka näyttää itsetehdylta. Lisäksi kuulostaa hyvin aikaavievältä tehdä useita sovituksia ja joutua luottamaan laatuun kun tilaus pitää tehdä ennen kuin tuotetta voi arvioida.

Jos sen on tehnyt ammattilainen niin eihän se silloin näytä "itsetehdyltä". Kyllä ne kaupan vaatteetkin ovat ihan ihmisten tekemiä, vaikka yhtä vaatetta ei liukuhihnamenetelmällä teekään yksi ihminen alusta loppuun saakka.

Vierailija
25/25 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yläosien suhteen suurin ongelma, että ne tuntuu olevan aina jotain ohutta lirukangasta, oli kyse sitten halvasta tai kalliista tai teko- tai luonnonkuituisesta paidasta. Ihan säkällä sitten kerran 10 vuodessa löytyy joku vähän vahvempaa kangasta oleva paita , ettei siitä suunnilleen ihokarvatkin kuulla läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi