Mistä velat puhutte työpaikan kahvitauolla kun perheenäidit puhuvat lapsistaan ja miehet autoista?
Voisitteko kertoa mistä revitte oman elämänne puheenaiheet?
Kommentit (31)
Bisnessuunnitelmista, muuttamisesta, onko katosta törröttävä vesiputki enää kiinni järjestelmässä vai voisiko sen katkaista, suolistosymbiooteista, samppanjahiivasta, ekorakentamisesta, autohuollosta, äitisuhteista ja diskopalloista nyt viimeksi, mitä tulee mieleen. Veloja, vielä miettiviä, sekä taaperoiden että aikuisten lasten vanhempia tässä porukassa. Naiset-miehet-jako 30/70% ja lisäksi yksi joka ei halua määritellä itseään :D <3
No ei meillä töissä kukaan ainakaan autoista puhu mitään. Lapsistakin harvemmin.
Yleensä puidaan jotakin ajankohtaista uutista tai ilmiötä, osa puhuu (keskenään) jotain lemmikkijuttuja, töistä puhutaan paljon, matkustelusta, harrastuksista, elokuvista, sarjoista. Perheettömät siinä missä perheellisetkin, sukupuolesta riippumatta.
Kuinka tylsiä ihmisiä teillä on töissä, jos puheenaiheet on tuollaisia?
Ei meillä miehet puhu autoista, eikä kaikilla naisilla lapsia. Uutisista, maailman tapahtumista, arjen sattumuksista. Tottakai kuuntelen jos joku tahtoo puhua lapsistaan.
Ukko37 kirjoitti:
Matkoista kaukokohteisiin, irtoseksistä, ryhmäseksistä Berliinin klubeilla ja ex tempore jutuista mitä teemme.
Ketkä me?
Itse puhun paksusta ja suonikkaasta lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Itse puhun paksusta ja suonikkaasta lihasta.
Tarkoitatko sellaista, jossa on punertavia karvoja puoleen varteen?
Vain hyvin pienten lasten äidit jaksavat jauhaa lapsistaan tauosta toiseen, jos hekään. No problem. - Aikuisen äiti
Tänään puhuttiin työkaverin lomasta (tuli tänään lomalta töihin), säästä (täällä oli oikein kolarikeli tänään) ja koronaviruksesta.
Kysymys on vähän niin kuin se, että mistä marsuttomat ihmiset puhuvat, kun he eivät voi puhua marsuista.
Vierailija kirjoitti:
Mä puhun useimmiten miesten kanssa autoista.
Meillä ei ole kahvitaukoja, vaan jokainen hakee kahvinsa ja pullansa sillon kun töihin parhaiten liittyy. Mutta jos siinä muutama sana tulee vaihdettua, niin aika useasti projekteista ja niihin liittyvistä asioista (uutisointi, alalla tapahtuva muutos tmv) , politiikasta, tulevista ja menneistä tapahtumista oli ne sitten messuja, seminaareja, matkoja.. Olen puhunut myös autoista, harrastuksista, rakennusprojekteista, musiikista, historiasta.. Ihan siis laidasta laitaan aiheita.
Pakko melkein kysyä vastakysymys, eli eikö perheenäideillä ole oikeasti mitään muuta puhuttavaa tai elämää kun lapset, jos ei tauoilla muusta puhuta?
Mää puhun aina tietokoneista jos löytyy joku muukin ketä kiinnostaa sama aihe.