Onko ihon mikrohionta hoito tehokasta vai huuhaata? Hoito maksaisi 600e.
Olen jo monilta kosmetologeilta käynyt kyselemässä ja kaikki sanoivat saman. Olen saanut todella asiantunteva palvelua. Olen vain niin skeptinen. Kaikki vakuuttavat että olisin kuin uusi ihminen hoitojen jälkeen. Ihoni saisi kuulemma helposti hienoksi.
Ottako tosiaan se timanttihionta pois arvet jne..? Kärsin todella paljon kasvojen ihosta ja olen kyllästynyt siihen kun kaikki aina ihmettelee mikä siinä on, en jaksa läträtä meikkivoiteilla.
Kommentit (18)
Olen harkinnut myös mikrohiontaa aknearpiin, mutta netistä on löytynyt niin vähän ihmisten kokemuksia sen toimivuudesta, että en ole viitsinyt mennä. On niin kallis, että harmittaisi todella paljon jos ei vaikuttaisi mitenkään. Olen hieman skeptinen kosmetologien tekemiä hoitoja kohtaan enkä oikein usko että niillä saa aikaan merkittävää muutosta.
Totta kai kosmetologit kehuvat hoitoa. Luulitko, että sanovat sen oikeasti olevan vain kallista rahanhukkaa?
ihohan uusiutuu kokoajan,ei vaikutus kauan kestä.
Voikohan sen tehdä itse itselleen kotona? Onnistuukohan esim Bilteman timanttilaikalla?
Jos sinulla on tosiaan arpia, mene mieluummin kauneushoitoihin erikoistuneelle ihotautilääkärille tms. On parempi maksaa vaikka vähän enemmän hoidosta, joka oikeasti tehoaa. Lääkäri voi tehdä paljon syvempiä kuorintoja.
En usko, että mikrohionta auttaa arpiin.
Itse kyllä sain mikrohionnasta todella hyvän avun selän akneen. Kävin ensin lääkärillä hakemassa antibiootit. Ihon rauhoituttua aloin käydä ihon puhdistuksessa ja hionnassa. Se paransi selän lopullisesti, koska se palautti aknen sarveistaman ihon pehmeäksi, eikä se enää tukkeutunut ja tulehtunut. Mutta aknearpia se ei poistanut.
Vedellä laimennettu omanaviinietikka on hyvä kasvovesi
Minä mietin kasvojen laserhiontaa, maksaa tonnin. Sairastin vesirokon niin vanhana, että varsinkin kasvoissa on arpia. Onko kokemuksia?
Jospa kokeilisit muutaman euron hintaista kotihappokuorintaa. Itse ainakin huomaan eron, kun olen käyttänyt ordinary - tuotteita.
Ihan saman asian ajaa, kun sekoitat ruokasoodaa esim oliiviöljyyn ja sen tahnan levität kasvoillesi ja annat vaikuttaa 1-2 h. Käyt päivittäin reippaalla Ulkolenkillä ilman meikkejä ja ah ,kullä alkaa iho näyttää freesiltä. Lakkaat syömästä ja juomasta kaikkea epäterveellistä. Se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Jospa kokeilisit muutaman euron hintaista kotihappokuorintaa. Itse ainakin huomaan eron, kun olen käyttänyt ordinary - tuotteita.
Auttavatko muka vuosiakin vanhoihin aknearpiin?
Vierailija kirjoitti:
Ihan saman asian ajaa, kun sekoitat ruokasoodaa esim oliiviöljyyn ja sen tahnan levität kasvoillesi ja annat vaikuttaa 1-2 h. Käyt päivittäin reippaalla Ulkolenkillä ilman meikkejä ja ah ,kullä alkaa iho näyttää freesiltä. Lakkaat syömästä ja juomasta kaikkea epäterveellistä. Se on siinä.
Mikään ulkoilu, terveellinen ruokavalio tai meikkaamattomuus ei todellakaan poista iholla olevia arpia.
Mene kemialliseen yrttikuorintaan. Sarjahoitona otin ja arvista on vain häivähdys jäljellä.
Mikrohionta ei auta arpiin. Irroittaa vain epidermiksen kuollutta irtoavaa solukkoa. Arpi syntyy kollageenin muodostumisesta. Arpi voi hypertrofinen eli liikakasvuinen, tai vastaavasti atrofinen eli surkastunut. Vanhaa arpea ei saada kokonaan pois. Lisäksi epätyypilliseen arpeen on aivan omanlaiset hoitomenetelmät. Joissakin tapauksissa vanhaa arpea voidaan kuiten häivyttää esimerkikisi laserilla. Suosittelen kysymään asiaa plastiikkakirurgiaan erikoistuneelta yksiköltä.
T: kosmetologi-sairaanhoitaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ulkoilu, terveellinen ruokavalio tai meikkaamattomuus ei todellakaan poista iholla olevia arpia.
Niin. Voivat auttaa ihoa voimaan paremmin jatkossa, niin ettei uusia epäpuhtauksia synny ainakaan niin helposti. Olemme yksilöitä ja jokaisen iho toimii eri tavalla. Joillakin on luonnostaan helpompi iho kuin toisilla. Olen 25v nainen ja kärsin teini-iässä aknesta. Se saatiin kuriin oikeilla tuotteilla, en tarvinnut lääkitystä. Sairastuin myöhemmin anoreksiaan ja ihoni meni todella huonoon kuntoon. Nyt painoni on normaali, mutta edelleen ihoni on huonona, luultavasti edelleen hormonitoiminta jokseenkin sekaisin. Yritän panostaa terveellisiin elämäntapoihin mutta minulla taitaa luonnostaankin olla vaikea iho. Reagoinut aina herkästi säähän, kuivuu ja punoittaa herkästi. Pelkkä liikunta ja terveellinen ruokavalio ei takaa täydellistä ihoa jokaiselle. Rahaa ei ole käydä kalliissa hoidoissa ja kosmetologeilla siinä toivossa että ehkä joku kerta löytyisi ne oikeat tuotteet itselleni. Onneksi olkoon te, joilla on luonnostaan hyvä ja helppo iho.
Vierailija kirjoitti:
Vedellä laimennettu omanaviinietikka on hyvä kasvovesi
Hedelmäkärpäset syö ja munii naamaa. Voi aluksi tuntua vähän ällöltä, mutta saa hyvän kuorinnan.
Hanki hiomakone, tai rälläkkä. Muuttuu naama hetkessä.
Huuhaata. Saman efektin saat tekemällä kotona vähän tavallista kovemman kuorintakuurin kunnon kuorivilla aineilla.