Lähettääkö ihmiset Facebookissa nykyään vähemmän synttärionnitteluita?
Vai onko kuvitelmaa. Tuntuu nykyään harva enää minua muistavan. Ennen tuli paljonkin. Ja muistan FB kavereita aina heidän synttäripvänä.
Kommentit (18)
Joo oon huomannut saman, aluksi tuli vähän paha mieli mutta ihan sama nykyään. :D
Mun miehelleni niitä tuli ainakin valtavasti. Suositut saa paljon synttärionnitteluja. T. Ammattivalittaja
Minä lopetin onnittelemisen tänä vuonna. Ihan turha tapa. Sitäpaitsi minulla ei ole velvoitetta päivystää facebookissa kenenkään synttäreitä.
Olen huomannut saman. Vielä pari vuotta sitten sain satoja onnitteluja, nyt viimeksi ehkä viisitoista. Olen itse hyvin epäaktiivinen Facebookissa nykyään, sekin varmasti vaikuttaa asiaan. Olen poistanut käytöstä profiilikuvan, hyvä kun koskaan päivitän enää mitään. Facessa on kavereissa paljon sellaisia kavereita ja tuttuja, oikeat ystävät kyllä onnittelevat muualla kuin Facebookissa. Huomaan myös että tosi moni kaverikin on epäaktivoitunut Facebookissa, vähän kuollut paikka nykyään, ainakin omien havaintojeni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin onnittelemisen tänä vuonna. Ihan turha tapa. Sitäpaitsi minulla ei ole velvoitetta päivystää facebookissa kenenkään synttäreitä.
No oletpas sä negatiivinen!
Mulla ei näy kavereiden synttärit kännykässä samalla tavalla kuin tietokoneella. Eli jos käytän kännykkää, menee synttärit monesti ohi. Tietokoneella ne huomaa paremmin.
En onnittele nykyisin enää ketään eikä oma syntymäpäiväni näy FB:ssä.
Aika moni on piilottanut synttäripäivänsä.
Muutamalla kaverilla näkyy synttärit kaikille, suurin osa on piilottanut tiedon. Kuten minäkin. Ne joilla näkyy on joko avuttomia asetusten kanssa tai niitä jotka haluaa olla aina huomion keskipisteessä.
Facebookin suosio on laskenut valtavasti. Ihmiset poistuu sieltä sankoin joukoin.
Sen tilalle on tullut muita somekanavia, viestimistapoja. Ja miksi niitä synttärionnitteluja pitäisi saada?
Facebookin käyttäjät ovat harventuneet ainakin nuorempien ihmisten keskuudessa. Lisäksi ainakin itse käyn vain lukemassa puskaradiota, en kommentoi mihinkään enkä julkaise itse. Siten en myöskään onnittele.
Onneksi jätin fb:iin liittyessäni vahingossa syntymäpäivän näyttämättä, niin ei ole tarvinnut murehtia, onnitellaanko vai ei ja pohtia syitä.
Ne ei näy enää automaattisesti etusivulla.
Mä olen lopettanut. En onnittele enää ketään. Facebook-kavereinani on ihmisiä, jotka näkevät Facebookin jonain suosituimmuuskilpailuna ja laskevat saamiaan tykkäyksiä, kommentteja ja onnitteluja. Sitten tietenkin uhriutuvat ja syyttävät kiusaamisesta jos tilasto ei ole heitä suosiva. En käy Facebookissa joka päivä, enkä halua alkaa käydäkään jotta huomaisin onnitella jokaista tasapuolisesti. Läheisimmille kerron / lähetän onnittelut muulla tavoin, siis niille joiden syntymäpäivän muistan ilman Facebookiakin.
Poistin myös oman syntymäpäiväni tiedoistani, jotta kenenkään ei tarvitsisi onnitella myöskään minua Facebookissa. Minulla oli vasta syntymäpäivä, ja huomasin miten helpottavaa oli keskittyä mukavaan juhlapäivään sen sijaan että yrittäisi reagoida tai kiittää useampaan sataan onnitteluun.
Se on vain niin typerä tapa. Joka päivä melkein pitäisi jollekkin kirjoittaa tyhjänpäibäinen onnea
Jätin Facebookin viime vuosikymmenelle. Moni muu näkyy tehneen saman. Se on jo vähän aikansa elänyt. Luulen että ap:n kokemus johtuu tästä.
Jotenkin säälittää ihmiset, joille tällaiset jutut on niin hirveän tärkeitä. Ei ne some tykkäykset kerro yhtään mitään. Mulla oli esim. yksi face-kaveri, joka tykkäsi ihan kaikesta mitä julkaisin, mutta joka kerta jos häntä pyysi minnekään mukaan hän ei ikinä tullut, eikä ikinä nähty facen ulkopuolella.
Ja yksi kaveri laski niitä tykkäyksiään ja seurasi statistiikkaa ja kerran teki jopa päivityksen siitä, miten hän on saanut vähemmän tykkäyksiä kuin koskaan ja se johtuu siitä kun HÄN on ollut niin kiireinen. Säälittävää selitellä tuollaisia ja kuka niitä sen tykkäyksiä muka laskee paitsi hän itse.
Öööh