Tiedättekö sen tunteen, kun hävettää ostaa niin monta kaljaa kaupasta kuin haluaa juoda? Tai sen että asioita eri kaupoissa ette jää myyjille mieleen?
Tai sen, ettei kehtaa palauttaa kaikkia pulloja kerralla?
Ostin usein kahdesta eri kaupasta illan juomat ennen kuin menin kaverille/puistoon tms viettämään iltaa, tai join kotona pohjat ennen kuin menin kaupan kautta pelipaikoille. Joskus kävin kesken illan ostamassa lähikioskilta lisää koska en ollut kehdannut ostaa tarpeeksi ekalla kerralla.
Joskus ostin Alkosta pullon tiukkaa loppuiltaa ajatellen kun se mahtuu sievästi käsilaukkuun ja hirveän ison kilisevän pussin tai repun kantaminen hävetti.
Kotiin kertyi satumaiset määrät pulloja ja tölkkejä, joiden viemistä kauppaan täytyi vähän säännöstellä kun hävetti niin paljon.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä voi sanoa tietäväni. Oon unohtanut, että pitää hävetä ja ripotella tuhkaa päälleen, jos ostaa enemmän kuin yhden miedon siiderin.
No entä kun alle 60kg nainen ostaa n.10kpl puolen litran kaljaa monta kertaa viikossa?
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
En tieda.
Me ostetaan olut koreittain, yksi tai kaksi koria kerralla.
Samoin viineja ostetaan kerralla useampi, on usein tarjouksia kuten "kaksi yhden hinnalla".
Pullot nyt viedaan kuitenkin joka viikko kaupassakaynnin yhteydessa - paitsi korit viedaan kerralla tyhjina (kun siis kaikki pullot on tyhjat).
Ei ketaan kiinnosta miten paljon alkoholia ostat, ellet kay paivittain aamulla ostamassa yhta koria ja iltapaivalla samalta kassalta toista...
Kyse ei ole siitä ketä kiinnostaa tai huomaako kukaan, vaan omasta ns. koodistosta peräisin olevasta häpeän tunteesta joka ohjaa meitä käyttäytymään lauman myötäisesti. Tiedätkö mitä tarkoitan?
Ymmarran mista puhut, mutta itsellani tata hapean tunnetta ei tassa asiassa ole, eika ole koskaan ollutkaan. Itseasiassa nyt kun asiaa ajattelen, niin yleisestikaan en koe tekevani hirveasti asioita, joita minun tulisi haveta.
Sen sijaan mun aidilla oli (oli opettaja), mun piti aina kayda hakemassa sille saunakaljat kun se ei itse kehdannut, koska "opet ei juo alkoholia" ja pelkasi, etta oppilas sattuisi samaan aikaan kauppaan.
Oli siis tyyliin kahdesta keskaripullosta kysymys.
Aha. Sädekehäsi on kiillotettu. Voit siirtyä seuraavaan ketjuun.
Tuleva_Juoppo kirjoitti:
Tiedän. Käyn ostamassa viinaa eri alkoista, ettei käy naama liian tutuksi missään. Samoin olut ostoksia käyn ostamassa usein pienempiä määriä. Pulloja kyllä kehtaan palauttaa, mutta niitäkin eri paikkoihin, että ei selviä kuinka pitkän ajan pulloläjää olen palauttamassa.
Kannattaa myös maksaa aina käteisellä. Nosta isompia seteleitä, ja käy rikkkomassa ne kaupassa pienemmiksi, jotta niitä ei voi jäljittää nostoautomaatin perusteella, eikä jää luottokorttijälkiä.
Tiedän. Ärsyttävää kun ei kehtaa kerralla ostaa tarpeeksi juotavaa ja sitten pitää vielä lähteä kotoa uudestaan kauppaan
Minua hävettää ostaa yksikin olut. Olen opettaja. Aina pelkään, että joku tuttu oppilas tai huoltaja näkee. Onhan se tosi typerää. Ostan itselleni olutta noin kerran vuodessa neljän pullon pakkauksen Solia. Mies juo eri merkkiä, hänelle ostan kuuden tölkin satsin Kukkoa (eri kauppareissulla tietty). Hänkään ei ole mikään oluen suurkuluttaja, mutta lätkämatsien aikaan saatan ostaa miehelle kaksikin sellaista satsia, jos Suomi on menestynyt loppupeleihin asti. Menen silloin aina kaupungin toiseen päähän Prismaan... En kyllä kehtaa palauttaa niitä pulloja, laitan miehen asialle. Taidan olla aika estynyt.
Ostat vaan kunnolla ja puhut firman saunaillasta, kun taittelet kuittia lompakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Minua hävettää ostaa yksikin olut. Olen opettaja. Aina pelkään, että joku tuttu oppilas tai huoltaja näkee. Onhan se tosi typerää. Ostan itselleni olutta noin kerran vuodessa neljän pullon pakkauksen Solia. Mies juo eri merkkiä, hänelle ostan kuuden tölkin satsin Kukkoa (eri kauppareissulla tietty). Hänkään ei ole mikään oluen suurkuluttaja, mutta lätkämatsien aikaan saatan ostaa miehelle kaksikin sellaista satsia, jos Suomi on menestynyt loppupeleihin asti. Menen silloin aina kaupungin toiseen päähän Prismaan... En kyllä kehtaa palauttaa niitä pulloja, laitan miehen asialle. Taidan olla aika estynyt.
Suomessa on vaan estynyt ilmapiiri ja kyttäysyhteiskunta.
Kun niitä ostoksia alkaa piilotella, kyse on alkohomismista.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
En tieda.
Me ostetaan olut koreittain, yksi tai kaksi koria kerralla.
Samoin viineja ostetaan kerralla useampi, on usein tarjouksia kuten "kaksi yhden hinnalla".
Pullot nyt viedaan kuitenkin joka viikko kaupassakaynnin yhteydessa - paitsi korit viedaan kerralla tyhjina (kun siis kaikki pullot on tyhjat).
Ei ketaan kiinnosta miten paljon alkoholia ostat, ellet kay paivittain aamulla ostamassa yhta koria ja iltapaivalla samalta kassalta toista...
Kyse ei ole siitä ketä kiinnostaa tai huomaako kukaan, vaan omasta ns. koodistosta peräisin olevasta häpeän tunteesta joka ohjaa meitä käyttäytymään lauman myötäisesti. Tiedätkö mitä tarkoitan?
Ymmarran mista puhut, mutta itsellani tata hapean tunnetta ei tassa asiassa ole, eika ole koskaan ollutkaan. Itseasiassa nyt kun asiaa ajattelen, niin yleisestikaan en koe tekevani hirveasti asioita, joita minun tulisi haveta.
Sen sijaan mun aidilla oli (oli opettaja), mun piti aina kayda hakemassa sille saunakaljat kun se ei itse kehdannut, koska "opet ei juo alkoholia" ja pelkasi, etta oppilas sattuisi samaan aikaan kauppaan.
Oli siis tyyliin kahdesta keskaripullosta kysymys.
Aha. Sädekehäsi on kiillotettu. Voit siirtyä seuraavaan ketjuun.
Eihan se, etten hapea mitaan, tarkoita etta olisin mitenkaan erityisen "hyveellinen" ihminen! :D
Painvastoin en todellakaan ole, en vaan hapea helposti mitaan. ;) Elama on siksi, etta tehdaan asioita, jotka itse koetaan kivoina, valittamatta suomalaisittain siita, mita muut sinusta ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Minua hävettää ostaa kondomeja ja liukuvoiteita.
Siksi ostan yleensä banaaneja ja kurkkuja sekä muuta sekaan ettei näyttäisi niin pahalta kokonaisuuden kannalta. Siten että ne on sielä joukossa ne tuhmat asiat.
Meillä isäntä ostaa kaksi isoa salkkua olutta joka perjantai.
Hävettäis minuakin ;*)
Itse lopetin siinä vaiheessa juomisen kun oli jo normi, että pummaan loppuillasta muilta juomaa tai käyn humalassa kaupassa ostamassa lisää. Humalassa ei jaksanut välittää mistään. Ap