Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huippu, kerro esimerkki

Vierailija
28.01.2020 |

Omani tässä. Anopulla on wc:ssä sanko mihin pitää kerätä käyttämättä jääneet wc paperit myöhempää käyttöä varten. Eli siis vaikka repeytyneet, ei haittaa vaikka reunassa olisikin vähän sitä ihteään. Sinne se niitä Haisevia papereita säilöö, hyi että kun ällöttävä asiouda siellä. Aina muistuttaa että "muistakaa sitten käyttää sankoa" No ei tod. Käytetä!

Kommentit (3893)

Vierailija
1821/3893 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laskettelee autolla alamäet vapaalla kun kuvittelee säästävänsä bensaa.

Ruiskumotti katkaisee bensan syötön moottorijarrutuksessa.  Minä suosin moottorijarrutusta voimakkaasti.

Vapaalla auto voi ryöstäytyä.  Moottori, lähinnä laakerit eivät pidä vedättämisestä, moottori pitää kierroksista, ei kuitenkaan jatkuvista ylikierroksista. -Kylmällä koneella kannattaisi ajaa alkuun rauhallisemmin. 

Jarruttaminen hidastaa matkantekoa. Kun alamäki loppuu, joudut kiihdyttämään takaisin tavoitenopeuteen eli kulutat enemmän energiaa.

Jos laskettelisit vapaalla, vauhti nousisi ja voisit rullailla pitkät pätkät (mäen koosta riippuen satoja metrejä tai jopa kilometrejä ennen kuin nopeus laskee niin paljon, että tarvitsee laittaa vaihde sisään ja jatkaa saman tien tavoitenopeutta.)

Jos et usko, niin kokeile itse.

Sain pudotettua noin 100hv perheauton kulutusta noin litran / 100km.

Myös hiilidioksidipäästöt vähenivät noin 12-15%.

Vierailija
1822/3893 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laskettelisit vapaalla, vauhti nousisi ja voisit rullailla pitkät pätkät

Jos et usko, niin kokeile itse.

Olen kokeillut, ei toimi. Terveisiä Pohjanmaalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1823/3893 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Patalappu 70 luvulta, parsittu ja neulottu, poltettuja kohtia.

On viety pohjosesta etelään, espanjaan asti, muuttokuormassa.

Ja kaikki peukuttaa tätä pihinä. Itselle tuli heti mieleen, että sen on joku tärkeä, ehkä jo edesmennyt ihminen omin pikku kätösin tehnyt.

Tästä tuli mieleen aviomieheni mummo. Hänellä oli tuollainen patalappu joka oli aivan kammottavassa kunnossa ja sen oli tosiaan tehnyt hänen siskonsa, joka oli kuollut nuorena jo vuosikymmeniä sitten. Edelleen puhui siskostaan erittäin lämpimästi ja hänet sitten aikanaan haudattiinkin samaan hautaan siskonsa kanssa. 

Hetken jo ehdin ajatella että haudattiin samaan hautaan patalappunsa kanssa.

Vierailija
1824/3893 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex halusi mm. tarjota safkat, oli saanut kupongin Pins-bonuksena. Muistutteli jälkeenpäin miten oli hyvät tarjoilut -silakoita ja muusia. Kerran antoi kamman kun itse on kalju, ja laskin että puhui sinä päivänä 4 krt miten antoi mulle kamman. Annoin kamman takaisin niin loukkaantui Osti kirpparilta 3e kesähousut mulle, itselleen Jack and Jonesista farkut ja tokaisi miten mulla ei ole merkkivaatteita. Hlvetin nirso, piti olla vihreetä teetä ja lohiruokia ja lakkajogurttia ym. kun mulla loisi. Potkaisin pihalle. Kesähousuni ja isävainaansa kuteet joita mun luona piti (kissan karvoja) sai jätesäkissä, olin laittanut valmiiksi.

Vierailija
1825/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini noin kuusikymppinen ystävätär kertoi hiljan into piukassa pesevänsä kertakäyttömaskit. Kuulemma vielä kuuden pesukerran jälkeen ovat tehokkaampia suojaamaan kuin esim. kangasmaskit. Ennen koronaa kyseinen rouva lenteli joka lomalla ympäri planeettaa ja ajelee yhä bensasieppoautolla, mutta onhan se KERTAKÄYTTÖmaskien pesu nyt selvää säästöä! Sieluun sattuu.

Viranomaiset tätä suosittelivat. Mä yritin lääkäriltä kysellä, että miten niitä kertakäyttömaskeja muka pestään, ja hän sanoi, että ne pestään kuulemma jossain minigrippussissa tai tällaisessa. Ei o mullekaan täysin selvinnyt tää, mutta kai niin voi tehdä, kerta sitä oli ihan tutkittu ja testattu.

No ei kai pestä Minigrip-pussissa! 😅 Puhui varmaan pesupussista?

Vierailija
1826/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini noin kuusikymppinen ystävätär kertoi hiljan into piukassa pesevänsä kertakäyttömaskit. Kuulemma vielä kuuden pesukerran jälkeen ovat tehokkaampia suojaamaan kuin esim. kangasmaskit. Ennen koronaa kyseinen rouva lenteli joka lomalla ympäri planeettaa ja ajelee yhä bensasieppoautolla, mutta onhan se KERTAKÄYTTÖmaskien pesu nyt selvää säästöä! Sieluun sattuu.

Viranomaiset tätä suosittelivat. Mä yritin lääkäriltä kysellä, että miten niitä kertakäyttömaskeja muka pestään, ja hän sanoi, että ne pestään kuulemma jossain minigrippussissa tai tällaisessa. Ei o mullekaan täysin selvinnyt tää, mutta kai niin voi tehdä, kerta sitä oli ihan tutkittu ja testattu.

No ei kai pestä Minigrip-pussissa! 😅 Puhui varmaan pesupussista?

Ei kai, kun Minigrip-pusseja ei ole enää edes olemassa.

Vierailija
1827/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo vetää käteen ettei mun kädet rasitu.

Vierailija
1828/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeässä istuminen, ettei sähköä kulu. Appivanhempani harrastavat tätä. Elämän yksiin tärkeimpiin asioihin kuuluu tarkistaminen, ettei valot pala missään. Jos joutuu hetkeksi laittamaan valot päälle, ne sammutetaan heti, kun vain suinkin voidaan. Wc-käynnin ajaksi eteisestä valot pois ja taas päälle, että löydetään tie tupaan, ja sitten taas pois. Pimeässä tuvassa on totuttu liikkumaan.

Vierailija
1829/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kahvinsuodatinpussin käyttäminen useita kertoja niin että kahvi maistuu biojätteelle.

Vierailija
1830/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni kusasee pannuhuoneessa pulloon, ettei tarvitse vetää vessaa...säästyy vettä...kaupassa käydessään käy kaupan vessassa, että säästyy vessapaperia ja vettä kotona...ostaa tarjouksista niin paljon tavaraa (kahvia, sokeria, vessa/talouspaperia yms.)etteivät mahdu kaappeihin...tankkaa siellä missä on halvinta bensaa, silläkin uhalla että bensa loppuu matkalla kesken...käyttää vaatteet niin loppu, että saa hävetä kulkea sen kanssa ihmisten ilmoilla...

Vierailija
1831/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman kahvinsuodatinpussin käyttäminen useita kertoja niin että kahvi maistuu biojätteelle.

Juu mun anoppivainaa huuhteli suodatinpussit ja laittoi kuivauskaappiin. Pussit hajoili, kahvin purut kupissa. Kävi Kiinassa ym. Ei mikään köyhä.

Vierailija
1832/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt ihan turhaa tuollainen peseminen. Meillä ne kertakäyttömaskit on kotona säilytyskorissa ja niitä käytetään yhä uudestaan ja uudestaan. Ei kai ne pöpöt niissä ikuisuuksia säily, vaan kuolee pois. Ja enimmäkseenhän ne on roiskesuojia muutenkin, eikä sen kummempia. Turha niitä on pestä.

Vierailija
1833/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marima kirjoitti:

Mieheni kusasee pannuhuoneessa pulloon, ettei tarvitse vetää vessaa...säästyy vettä...kaupassa käydessään käy kaupan vessassa, että säästyy vessapaperia ja vettä kotona...ostaa tarjouksista niin paljon tavaraa (kahvia, sokeria, vessa/talouspaperia yms.)etteivät mahdu kaappeihin...tankkaa siellä missä on halvinta bensaa, silläkin uhalla että bensa loppuu matkalla kesken...käyttää vaatteet niin loppu, että saa hävetä kulkea sen kanssa ihmisten ilmoilla...

Kannattaisi vaihtaa miestä.

Vierailija
1834/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ninnannaa22 kirjoitti:

Viime kesänä järkättiin yhteisen tyttären rippijuhlia. Eksä on sairaan pihi, suorastaan hullu mielestäni. Tein ehdotuksen, että hän varaa juhlatilan ja maksaa sen ja minä hoidan juhliin kaikki tarjoilut. Selkeää ja käytännöllistä ja suht samoilla summilla oltaisiin osallistuttu. Mies tienaa 10000e kk ja minä 2800e kk. Olen tottunut pihiyteen ja missään nimessä en olisi ehdottanut mitään muuta kun jotakin sellaista, että kulut menevät tasan.

Sain tietää sitten, että ukko rakennutti jotakin terassia pihaansa. ,

Sitten sain tietää, että hän ei ole vuokrannut tilaa vaan tarjoaa meille käyttöönsä oman asuntonsa, missä on noin 35 neliön suuruinen olohuonekeittiötila. Muu tila on yläkerrassa, pieniä makkareita, jonne siis ei voi vieda juhlijoita. 

Soitin hänelle ihmeissäni, että mitä helvettiä niin hän sai luokattoman raivarin puhelimessa. että kun hän tarjoaa meille tilan, hän pitää sopimuksen ja on mm rakentanut meidän pojan kanssa terassin pihalleen juhlia varten.

Eli me kokoonnuimme sinne pikkuruiseen kämppään. Onneksi aurinko paistoi ja voitiin olla siellä terassilla, minkä rakentamisen siis taisin maksaa.

Ei ole tuonkaan jälkeen paljon huvittanut eksän kanssa jutella :D nyt jo naurattaa mutta silloin luojaani kiitin taas kerran, oikein tosissani, etten jäänyt sen kanssa olemaan vaan tajusin erota. Onneksi siitäkin jo 10 vuotta ja onneksi lapset kohta niin isoja, ettei tarvitse enää ikinä kuulla siitä mitään.  

Juhlat onnistui erinomaisesti. Oli vaan niin outoa, että minä hääräsin keittiöpiikana siellä eksän kämpässä. Eksän naisystävän kanssa hoidettiin homma himaan ja eksä paistatteli vieraiden keskellä ja oli niin kukkopoikaa, että ...... :D

Millä tavalla sinä sen terassin maksoit, jos kerran oli sovittu, että sinä maksat tarjottavat ja mies hommaa juhlatilan ja näin myös tehtiin?

Suurituloisen "pihiys" on noilla kovin venyvä käsite. Ei ole sattumaa että joillakin on aina rahat loppu.

Moni pennin venyttäjä pitää huolta perillisensä vaurastumisesta- ja tai valtion.

Vierailija
1835/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mun anoppivainaa huuhteli suodatinpussit ja laittoi kuivauskaappiin. Pussit hajoili, kahvin purut kupissa. Kävi Kiinassa ym. Ei mikään köyhä.

Mulla kanssa kyseessä anoppi ja kivitaloissa löytyy, eli rahan puutteesta ei kyse. Tämä ei edes huuhtele pusseja välillä vaan lisää aina uuden kerroksen kahvia entisten päälle. Ilmeisesti käyttää samaa suodatinpussia niin kauan kuin se kestää.

Sama henkilö ”lajittelee” biojätteet ilmais-muovipusseihin, koska ei raaski ostaa biojätepusseja.

Vierailija
1836/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tyyppi syö 5 palaa leipää ilman lisukkeita per työpäivä. Jakaa tämän huikean gurmee elämyksen kolmelle tauoööe. Kyytipojaksi vettä. Tämä dietti kestänyt 2 kuukautta. Luurangonlaiha ei grammaakaan lihasta koko pojas.

Vierailija
1837/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yks tyyppi syö 5 palaa leipää ilman lisukkeita per työpäivä. Jakaa tämän huikean gurmee elämyksen kolmelle tauoööe. Kyytipojaksi vettä. Tämä dietti kestänyt 2 kuukautta. Luurangonlaiha ei grammaakaan lihasta koko pojas.

Syömishäiriö?

Vierailija
1838/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoisäni, ovat varakkaita. Käy max. 3 krt viikossa suihkussa, ettei vettä kulu.

Kalliin nahkalompakon ympärillä: kuminauha, koska vetoketju on mennyt rikki. Korjauttaminen maksaisi kuulemma 20 euroa.

Moni mies kiintyy lompakkoonsa, joka on muovautunut takataskuun sopivaksi.

Oma isäni, joka käytti pelkkää käteistä, säilytti kolikoita missä milloinkin. Kolikkotaskun vetoketju hajosi vuonna x.

Kuolemansa jälkeen kolikoita löytyi pitkään ja ne jaettiin.

Vierailija
1839/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne kestovaippojen kakat huuhdellaan suihkulla pönttöön. Eikai kukaan paskaa koneeseen laita 🙄

Paitsi eräs mies vahingossa...kertoi tämän naistyökavereilleen viereisessä ravintolapöydässä.

Ja oli vielä kertakäyttöinen, joka joutui koneeseen vaatteiden mukana.

Vierailija
1840/3893 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sähköautolla ajaessa nostaa jalan kaasulta alamäessä ja muuallakin, auto lataa silloin energiaa akkuunsa, mikä on kuin panisi pankkiin rahaa eikä tarvitse edes pihdata mistään ja saasteetkin vähenee.