Miten Subwaysta tilataan kaksi subia?
Vähä tyhmä kysymys mutta tekeekö myyjä siis erikseen 2 eri subia kerralla?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ahdistuneisuushäiriöstä johtuen vielä kyennyt mennä tilaamaan subway:hin. Voisoko joku ystävällisesti kertoa keh.arille seikkaperäisesti miten tilaus tehdään alusta loppuun. Kiitos jo etukäteen.
Siinä tiskin laidassa lukee ne vaihtoehdot. Ensiksi valitaan ottaako puolikkaan vai kokonaisen eli 15 cm vai 30 cm. Sitten se minkä nimisen subin ottaa. Sitten valitaan se leipätyyppi. Sen jälkeen tulee ne listassa määritetyt täytteet esim kinkku, kana, paisti jne. Sen jälkeen kysytään paahdetaanko. Sitten tulee ne kasvikset. Helpompi sanoa jos jotain ei halua. Sitten valitaan mausteet elu suola, pippuri jne. Sitten valitaan kastike. Tyyppi kääri leipäsi paperiin, maksat ja syöt. Homma etenee selkeästi vaihe vaiheelta.
Jos Subway olisi autokoulu:
-Tervetuloa Pirkko, aloitammekin tästä sitten ensimmäisellä ajotunnilla. Mihinkäs haluat ajaa?
- No emmä tiiä, mitäs vaihtoehtoja tässä on?
- Huoh... sinähän tässä ajokortin haluat. Kai nyt tiedät mihin haluat ajaa? No voit valita minkä tahansa paikkakunnan Suomen kartalta.
- Ai jaa, no, öh, Joensuu?
- Selevä homma. Mennäänkö motaria vai kantateitä pitkin? Vai tahdotko kokeilla ihan soratieverkkoa?
- Jaa.. mitäs eroa niillä on?
- No voi hyvänen aika. Kai sinä nyt tiedät, mikä on moottoritie ja mikä on soratie, täysi-ikäinen ihminen.
- Niinmmutku ajattelin vaan, että mikä sopisi tähän ekaan ajotuntiin...
- Pirkko! Sun täytyy kuule ihan itse nyt päättää, mihin haluat ja mitä tietä pitkin. En minä tiedä, minne haluat ajaa. Olen tässä vaan ohjeistamassa ja estämässä kolareita. Nyt laitas kiesi käyntiin, niin lähdetään eteenpäin.
- Siis miten... tästäkö käännän avaimesta?
- Juu. Pidä kytkin pohjassa.
- Mikä on kytkin, oliks se tää keskimmäinen...?
- No Pirkko kuule, siinä on kolme vaihtoehtoa, että voit ihan itse valita minkä haluat.
- Jaa, no otetaan sit toi...
"NiinninnninninniiiiHRRrrrrrrrrrrrrr...."
- No niin Pirkko, sitten vaan vaihde silmään ja varovasti kytkintä ylös. Muista vilkku liikkeellelähdettäessä!
- Oliksse nyt tää vipu?
- No tossa sulla on nyt nuo vipuvaihtoehdot, valitse siitä.
- Kumpaan suuntaan käännän?
- Huoh... no katsos nyt kun edelleen voit ihan itse valita.
- Niin mut tarkoitin, että...
- Nyt se vilkku päälle, Pirkko, ja pykälää silmään kuin olis jo. Meillä menee koko päivä tässä ja seuraava oppilas jo odottaa!
- No joo..
- KRRRUTSKRR KRR KRK RKR
B Ä N G ! -ui ui ui ui ui ui...
- Jumalauta Pirkko, sähän törmäsit tohon ihan tahallas! Auto sammuksiin ja ulos täältä, mitä hemmettiä sä nyt tei! Ääliö!
- No emmä tiiä, mitä tässä oikein tapahtu...
Olisikohan 9 subia kerralla ennätys meidän perheessä. En muista, oliko niissä kahta täysin samanlaista, mutta yksikään ei ollut mikään "kaikilla mausteilla" subi. Ainut oli se, että pöydässä piti paketteja vähän availla ja katsoa, mikä on kenenkin.
Kerran olen käynyt tyttären kanssa kahdestaan Subwayssa kesäkuun alussa. Taisi olla uusi kesätyöntekijä ensimmäistä päivää töissä, kun se kahden erilaisen subin tekeminen samaan aikaan oli niin vaikeaa ja hidasta. Mutta onnistui kuitenkin. Mutta luultavasti hänkin olisi jo heinäkuun lopussa selvinnyt yhdeksän subin tilauksesta hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole ahdistuneisuushäiriöstä johtuen vielä kyennyt mennä tilaamaan subway:hin. Voisoko joku ystävällisesti kertoa keh.arille seikkaperäisesti miten tilaus tehdään alusta loppuun. Kiitos jo etukäteen.
-tervehdi myyjää
-kerro otatko puolikkaan vai kokonaisen leivän
-kerro minkä leivän otat (vaihtoehdot näkyy kirjoitettuna suojalasiin)
-kerro minkä täytteen otat (esim. kinkku, kana teriaki jne)
- kerro saako laittaa juustoa, tavallista vai mausteista
-kerro saako subin paahtaa
-odota hetki, kun subi paahtuu ja katso sillä aikaa kasviksia
-kerro myyjälle mitä kasviksia halua
- kerro myyjälle mikä kastike laitetaan (vaihtoehdot on kirjoitettu lasiin)
- kerro otatko lisukkeita (sipuli, juustomuru, siemenet, öljy, etikka, suola)
- kerro syötkö paikan päällä vai otatko mukaan
-kerro otatko ateriana tai juoman kanssa
-maksa ja poistu kassalta
ja ei huolta, jos joku vaihe unohtuu, niin myyjä kyllä kysyy. Tärkeintä on, että keskityt ostotapahtumaan (et räplää kännykkää tai keskustele kaverin kanssa), niin homma etenee jouhevasti ja et tuki linjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-tervehdi myyjää
-kerro otatko puolikkaan vai kokonaisen leivän
-kerro minkä leivän otat (vaihtoehdot näkyy kirjoitettuna suojalasiin)
-kerro minkä täytteen otat (esim. kinkku, kana teriaki jne)
- kerro saako laittaa juustoa, tavallista vai mausteista
-kerro saako subin paahtaa
-odota hetki, kun subi paahtuu ja katso sillä aikaa kasviksia
-kerro myyjälle mitä kasviksia halua
- kerro myyjälle mikä kastike laitetaan (vaihtoehdot on kirjoitettu lasiin)
- kerro otatko lisukkeita (sipuli, juustomuru, siemenet, öljy, etikka, suola)
ja ei huolta, jos joku vaihe unohtuu, niin myyjä kyllä kysyy. Tärkeintä on, että keskityt ostotapahtumaan (et räplää kännykkää tai keskustele kaverin kanssa), niin homma etenee jouhevasti ja et tuki linjaa.
Onko pakko katsoa kasviksia, jos ne lähinnä kuvottavat? En kyllä mene tuollaiseen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä pysty, kun vaihtoehtoja on kymmeniä tuhansia ja tilanne elää dynaamisesti aiempien valintojen perusteella.
Normaali pikaruokala:
-tervehdi myyjää
-kerro minkä annoksen otat (vaihtoehdot näkyy isoina ja selkeinä kuvina ja teksteinä taustaseinän valotaulussa)
- VALINNAISESTI kerro otatko extra-lisukkeita tai haluatko vaihtaa jotain reseptissä/annoksessa toiseen (vaihtoehdot näkyy taustaseinän valotaulussa tai tiskillä olevassa julisteessa tms,)
ja ei huolta, jos joku vaihe unohtuu, niin myyjä kyllä kysyy.
Ostotapahtuma on kaikkialla maailmassa ja kaikissa ketjuissa (paitsi yhdessä) sama, joten jokainen osaa sen intuitiivisesti eikä se vaadi erityistä keskittymistä.
Kiitos tätä ahdistushäiriöistä jelpanneita :) Kyllä minä vielä sen suvin saan tilattua!
Joissakin pisteissä myös tarroja puuttuu ja jokin leipäkin edellisen mieltymyksen mukaan.
Ensin ostetaan 1 subi ja maksetaan se ja sen jälkeen mennään jonon perään ja sitten ostetaan se toinen subi
Tässä on vielä noille kysyjille miten minä tilaan subin :)
Ja tiedän että subin myyjä on oikeasti sandwich artist mutta on niin pitkä sana kirjoittaa.
-Moi, ottaisin kokopitkän hunajakauran
Myyjä: Joo, mikä täyte?
-Spicy italian
Myyjä: Juustoa? Paahdetaanko
-Joo pippurijuusto ja saa paahtaa
(Tässä vaiheessa subi on paahtumassa, jolloin on hyvä aika mennä kasvisten kohdalle ja vähän kurkkia mitä siellä on)
Myyjä: mitkä kasvikset?
-Kaikki muut paitsi ei jalapenoa ja sipulia
Myyjä: Saako laittaa maissia?
-Joo
Myyjä: Mikä kastike?
-Southwest ja majoneesi ja mausteista etikka
Myyjä: Täällä vai mukaan?
-Mukaan.
Maksut ja kiitos heit
Mua kiinnostaisi, miten siellä tilataan edes yksi subi. Nyt kun subway on ollut Suomessa jo vuosia, oletetaan että kaikki tietävät miten toimitaan. Mä en tiedä enkä siksi halua käydä siellä. Ahdistava ajatus mennä sinne palloilemaan ja ihmettelemään. Miksi siellä on niitä valmiita vaihtoehtoja, jos kuitenkin pitää valita täytteet?
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan 9 subia kerralla ennätys meidän perheessä. En muista, oliko niissä kahta täysin samanlaista, mutta yksikään ei ollut mikään "kaikilla mausteilla" subi. Ainut oli se, että pöydässä piti paketteja vähän availla ja katsoa, mikä on kenenkin.
Kerran olen käynyt tyttären kanssa kahdestaan Subwayssa kesäkuun alussa. Taisi olla uusi kesätyöntekijä ensimmäistä päivää töissä, kun se kahden erilaisen subin tekeminen samaan aikaan oli niin vaikeaa ja hidasta. Mutta onnistui kuitenkin. Mutta luultavasti hänkin olisi jo heinäkuun lopussa selvinnyt yhdeksän subin tilauksesta hengissä.
Meidän subissa ne merkkaa ne subit. Esim. Kinkku ei sipulia.
Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi, miten siellä tilataan edes yksi subi. Nyt kun subway on ollut Suomessa jo vuosia, oletetaan että kaikki tietävät miten toimitaan. Mä en tiedä enkä siksi halua käydä siellä. Ahdistava ajatus mennä sinne palloilemaan ja ihmettelemään. Miksi siellä on niitä valmiita vaihtoehtoja, jos kuitenkin pitää valita täytteet?
Ne valmiit vaihtoehdot perustuu siihen proteiinin joka on välissä esim kinkku ,kana teriaki. Itse valitset sen leipäpohjan ja lisukkeet. Idea on sama kuin snähärillä muutenkin. Lihapiirakka kahdella nakilla ja kaikilla mausteilla.
http://www.subway.fi/fi/tuotteet/kuinka-subi-tilataan?gclsrc=aw.ds&&gcl…
Oikeesti tarvii osata sanoo aluks vaan haluutko leivän vai salaatin. Myyjä sit kyselee loput.