Onko lentoemäntä naisten halutuin ammatti? :)
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä haaveilin, hain ja en päässyt ja nyt oon katkera kaikille lentoemännille.
Toisaalta, nyt kun ajattelee niin tarjoilija yläilmoissa. Mitä jos pieraisee vahingossa jonkun naamalle pyllistäessä.
Mikä estää sua hakemasta uudelleen? Haaveita kannattaa tavoitella.
Oon aina halunnut ammatikseni lentää/matkustaa. Nuorena lennettiin paljon 80-90 luvulla lapsuudenperheeni kanssa.
Sen jälkeen ei ole ollut mahdollisuutta matkustaa lentäen. Sain lapset nuorena. Hain koulutukseen joskus 30v ikäisenä. En päässyt. Sitten alkoi talon rakentaminen ja muutettiin eri kaupunkiin, ei ollut aikaa enää. Nyt olen jo yli 40v eli ei otettaisi ja en terveyden puolesta pääsisikään.
Tämä vähän masentaa etten päässyt aikoinani haaveammattiini.
T: lentöemännän ammatista haaveileva
Ehkä se oli jollakin menneellä vuosikymmenellä. Silloin lentoemännät olivat niitä harvoja, jotka pääsivät matkustelemaan, ja vielä työkseen. Työasu oli hieno ja työssä vaadittiin kielitaitoa.
Nyt tosiaan lentäjä voisi olla naistenkin haaveammatti enemmän kuin ahtaissa tiloissa kännisten kähmittävä tarjoilija. Eikä lentoemännät enää lomaile kaukomaissa lentojen välillä viikkoakin niin kuin muinoin.
On mun haaveammatti todellakin, mutta en ole tarpeeksi hyvä englannissa. Jos osaisin tosi hyvin englantia niin hakisin heti ja ympäri maailman eri yhtiöille. On todellakin haaveammattini.
tuskinpa vain. itse en tunne ketään joka olisi haaveillut lentoemännän työstä, eiköhän siihen ajauduta sattumalta kun tilaisuus tulee. jos haluaisin olla tarjoilija ja palvelija niin olisin sitä mieluummin maan pinnalla kuin ilmassa.
Ei todellakaan. En tiedä yhtään naista, joka haluaisi lentoemännäksi. Sairaanhoitaja tuntuu olevan halutuin ammatti ainakin minun tuttavapiirini naisissa.
Vierailija kirjoitti:
On mun haaveammatti todellakin, mutta en ole tarpeeksi hyvä englannissa. Jos osaisin tosi hyvin englantia niin hakisin heti ja ympäri maailman eri yhtiöille. On todellakin haaveammattini.
Ei muuta kuin opiskelemaan englantia ja haaveista totta. Jos kielitaito on ainut este, se on helposti korjattavissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. En tiedä yhtään naista, joka haluaisi lentoemännäksi. Sairaanhoitaja tuntuu olevan halutuin ammatti ainakin minun tuttavapiirini naisissa.
No ei kaikki kuuluta asioitaan. Esim. Itse haluan lentoemännäksi eikä kukaan tiedä siitä.
Jos olisi, koulutukseen hakisi merkittävästi enemmän kuin nykyisin.
Eiköhän lääkäri ja juristi ole enemmänkin, kun katsoo miten naiset vievät kaikki opiskelupaikat.
Omasta työpaikasta on pari lähtenyt lääkikseen, kolme oikikseen ja itse luen eläinlääketieteelliseen.
Onko lentäjä sitten joka miehen haaveammatti? Eiköhän ihmiset ole yksilöitä ja hakevat mihin hakevat. Jonkun miehen unelma-ammatti voi olla stuertti ja naisen lentäjä. Ei se automaattisesti mene niin että nainen on cabinissa ja mies ohjaamossa, voi olla toisinkin päin.
En edes pikkutyttönä nähnyt siinä mitään erikoista. Itse en ole rehellisesti sanottuna nähnyt koskaan koneessa yhtään erityisen hottista lentoemäntää,vaikka olen matkustanut kymmenien yhtiöiden koneilla.Minttu Räikkönen on ainoa kaunotar,joka tulee kyseiseltä alalta Torpan ohella mieleen.
Vierailija kirjoitti:
En edes pikkutyttönä nähnyt siinä mitään erikoista. Itse en ole rehellisesti sanottuna nähnyt koskaan koneessa yhtään erityisen hottista lentoemäntää,vaikka olen matkustanut kymmenien yhtiöiden koneilla.Minttu Räikkönen on ainoa kaunotar,joka tulee kyseiseltä alalta Torpan ohella mieleen.
Torppa=kaunotar???? No, jokaisella toki omat mieltymyksensä.
Ei ainakaan minun. Teininä haaveilin lentokapteenin ammatiasta, mutta näkövamma tuli esteeksi.
Kuka nainen nyt haaveilee tarjoilijan ammatista?
Tunnen kaksi lentoemäntää, jotka kuvailivat ammattia juuri näin. Myöhemmin ovat vaihtaneet alaa.