Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko nukkuu perhepedissä 10 ja 12 vuotiaiden poikiensa kanssa

Vierailija
27.01.2020 |

Onko tämä nykyjään normaalia? Hän on muuten erittäin hyvä vanhempi lapsilleen. Onko tästä haittaa lasten kehitykselle Vai onko se outo tapa?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 12 ja 15 vuotiaat pojat. Nuorempi haluaa poikkeuksetta tulla viereeni nukkumaan, jos iskä on reissussa ja paikka vapaa. Välillä mies vaihtaa lapsen kanssa paikkaa ihan tarkoituksella, esim. kun lapsi on kipeä.

Myös 15 vuotias saattaa tulla viereeni isänsä tyhjälle paikalle, jos pikkuveli ei halua. Ei ole käynyt mielessäkään, että tässä olisi jotain outoa! Sänkymme on 180 leveä, joten tilaa on kyllä olla ihan omalla puolella. Kumpikin nukahtaa viereen nopeasti ja nukkuu levollisesti, omissa sängyissään saattavat valvoa. Olen ajatellut, että olen onnekas, kun välimme ovat näin hyvät.

Vierailija
22/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on siskolla ns voitaleivälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuuden kilttimiehiä.

Vierailija
24/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 12 ja 15 vuotiaat pojat. Nuorempi haluaa poikkeuksetta tulla viereeni nukkumaan, jos iskä on reissussa ja paikka vapaa. Välillä mies vaihtaa lapsen kanssa paikkaa ihan tarkoituksella, esim. kun lapsi on kipeä.

Myös 15 vuotias saattaa tulla viereeni isänsä tyhjälle paikalle, jos pikkuveli ei halua. Ei ole käynyt mielessäkään, että tässä olisi jotain outoa! Sänkymme on 180 leveä, joten tilaa on kyllä olla ihan omalla puolella. Kumpikin nukahtaa viereen nopeasti ja nukkuu levollisesti, omissa sängyissään saattavat valvoa. Olen ajatellut, että olen onnekas, kun välimme ovat näin hyvät.

Jokainen näköjään järkeilee oman toimintansa kaikkein parhaimmaksi niinkuin koet, että tässä on kyse vain ihan mahdottoman hyvistä väleistä. Etkö ikinä ole miettinyt miksi 15-vuotias ei pysy omassa sängyssään ?

Vierailija
25/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole toimivat välit vanhempiini (olivat väkivaltaisia) ja kaverin luokse mennessä hänen äitinsä saattoi tulla nukkumaan viereeni, koska halusi että minulla on edes jossain turvallinen olo. En nähnyt tässä mitään outoa, enkä näe vieläkään. Minulle hän on enemmän äiti kuin biologinen. Hän pelasti minut.

Vierailija
26/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla muualla maailmassa koko suku nukkuu samalla lattialla. Ovatko hekin nyt traumatisoituneita?

Vierailija
27/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet selvästi ihminen joka laittaa viikon vanhan vauvan omaan huoneeseen yksin nukkumaan, että ei ole häiritsemässä sinun uniasi. Nyt haluat että täällä kauhistellaan perhepetiä kun monet esim. 3v nukkuvat vielä rakastavien vanhempien lähellä. <3

3vuotias  nukkumassa vanhempiensa lähellä on ihan eri asia kuin 10 ja 12 vuotiaat nukkumassa samassa sängyssä vanhempien kanssa.

Niin, pointtihan onkin että tämä on provo, tuon ikäiset pojat eivät oikeasti nuku ap:n siskon vieressä. Ap on liioitellut lasten iät, koska hänen mielestään lapsi tulee opettaa syntymästään asti omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen. Hänestä siis myöskään 3 vuotiaan paikka ei ole perhepedissä. Tällä aloituksella Ap haluaa vain kauhistelua kuinka isot lapset ei kuulu vanhempien viereen.

Taidat tuntea ap:n hyvin kun tiedät, että hän ajaa takaa nimenomaan tätä 3-vuotiaan nukkumisjärjestelyä. Ihan vaan hämäykseksi heitti nuo 10 ja 12 v että olisi sitten joku aasinsilta tuohon 3 v.

Vierailija
28/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja sisarellani on perintönä pieni hirsimökki. Siellä on vanha sängyksi levitettävä puusohva, ja levitettynä sen leveys on 120 cm. Nukumme siinä aivan kuten lapsenakin. Ikää on 49 ja 51 vuotta. Pitääkö olla huolissaan?

Vierailija
29/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri nukkuu usein lähes 30-vuotiaana äitinsä vieressä, kun on ollut äitinsä ja isäpuolensa luona kylässä. Isäpuoli siirtyy vierailun ajaksi nukkumaan sohvalle.

Vierailija
30/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusataan varmasti koulussa tuosta syystä. Ei ok

Vierailija
31/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet selvästi ihminen joka laittaa viikon vanhan vauvan omaan huoneeseen yksin nukkumaan, että ei ole häiritsemässä sinun uniasi. Nyt haluat että täällä kauhistellaan perhepetiä kun monet esim. 3v nukkuvat vielä rakastavien vanhempien lähellä. <3

3vuotias  nukkumassa vanhempiensa lähellä on ihan eri asia kuin 10 ja 12 vuotiaat nukkumassa samassa sängyssä vanhempien kanssa.

Niin, pointtihan onkin että tämä on provo, tuon ikäiset pojat eivät oikeasti nuku ap:n siskon vieressä. Ap on liioitellut lasten iät, koska hänen mielestään lapsi tulee opettaa syntymästään asti omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen. Hänestä siis myöskään 3 vuotiaan paikka ei ole perhepedissä. Tällä aloituksella Ap haluaa vain kauhistelua kuinka isot lapset ei kuulu vanhempien viereen.

Taidat tuntea ap:n hyvin kun tiedät, että hän ajaa takaa nimenomaan tätä 3-vuotiaan nukkumisjärjestelyä. Ihan vaan hämäykseksi heitti nuo 10 ja 12 v että olisi sitten joku aasinsilta tuohon 3 v.

Sulle nyt ihan rautalankaversio, ikä ei ole se oleellinen olkoon vaikka 5v ja 15v.

Vierailija
32/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja sisarellani on perintönä pieni hirsimökki. Siellä on vanha sängyksi levitettävä puusohva, ja levitettynä sen leveys on 120 cm. Nukumme siinä aivan kuten lapsenakin. Ikää on 49 ja 51 vuotta. Pitääkö olla huolissaan?

En  nyt tiedä huolissaan, mutta 120cm on kahdelle aika vähän. 

Vierailija
33/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani on 5v ja haluaa aina nukkua vieressäni. Näin on ollut syntymästä asti, tai oikeastaan siitä asti kun hän ei ollut enää pieni kääryle. En ole jaksanut sitä rumbaa että opettaisin hänet nukkumaan omassa sängyssään. Olisi ehkä aika, mutta näinkin tämä toimii. En näe siinä mitään väärää, sillä hän saa läheisyydestä turvaa ja mielenrauhaa. Itsellänikin on kiva ja läheinen olo kun pitää pojan kädestä tai jalasta kiinni nukahtaessa.

t: isä

Vierailija
34/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttiin samassa sängyssä (2 x 90 cm) siihen saakka, kun lapsi meni kouluun, luovutin makuuhuoneen hälle ja vuode pistettiin halki.

Hui kamala, kun nukuttiin ihan saman tuplapeiton alla!

Lapsi nukkui väkisin mun kanssa 90 cm leveässä sängyssä useasti eka vuoden ajan, tosin väärin päin. :D

Nykyään sunnuntaisin vain köllötellään, kun kuusi vuotta on kulunut sängyn pilkkomisesta.

Mulla on ikävä aikaa, jolloin nukuttiin yhdessä.

Se on niin häviävän lyhyt aika.

Kun ollaan yökylässä, lapsi aina sanoo, että oli kiva, kun nukuttiin vieretysten.

Toisaalta odotan aikaa, jolloin saan taas parisängyn, jossa voin nukkua X:nä...

Summa summarum: läheisyys on tärkeää.

Vierailija
35/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo nyt millään tavalla normaalia ole. Nukkuvatkohan lapset perhepedissä vielä täysi-ikäisinäkin? Miten ihmeessä lapset voisivat koskaan oppia itsenäisyyttä, jos eivät osaa vielä kouluikäisinä edes nukkua yksin? 

Vierailija
36/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 13v poikakin tulee mielellään nukkumaan viereen kun isänsä on yövuorossa. Minusta siinä ei ole mitään kummallista. Ainoa haitta on se, että poika pyörii unissaan aika kovasti, niin omat unet joskus häiriintyy. 

Vierailija
37/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi haluaa nukkua vanhempansa vieressä, niin miksi ei? Vanhempi on turvan ja läheisyyden lähde lapselle. Sairasta ajatella, että siihen sisältyisi mitään seksuaalista.

Minun 9v poika ja 7v tyttö nukkuvat vieressäni. Ja saavat nukkua niin pitkään kuin haluavat. Omat sängyt heillä on, mutta ne ovat tyhjillään. Voin hyvin kuvitella, että äidin läheisyyttä rakastava poikani nukkuu vieressäni vielä monta vuotta. Kainalopaikka on heille aina vapaana.

Vierailija
38/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoksun hitusen. Toisaalta siskoni 20v, joka asuu vanhemmillani (ihan täysikuntoinen, työssäkäyvä nuori) nukkuu edelleen satunnaisesti äitini kanssa parisängyssä, kun isä on reissutöissä.

Itse saatoin kovassa kuumeessa nukkua äitini kanssa vanhempien parisängyssä (220cm). Molempien vanhempien kanssa nukuin varmaan 7-vuotiaana satunnaisesti (painajaisten takia) 

Vierailija
39/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri nukkuu usein lähes 30-vuotiaana äitinsä vieressä, kun on ollut äitinsä ja isäpuolensa luona kylässä. Isäpuoli siirtyy vierailun ajaksi nukkumaan sohvalle.

Ymmärtäväinen isäpuoli 😁, en tie olisinko naisena itse samassa tilanteessa noin höveli.

Toisaalta myös joku asiantuntija on sanonut, että parisuhteessa kumppania saisi häätää ja nukkua lapsen kanssa sen sijaan. Lapsen paikka ei ole pariskunnan vuoteessa.

Toisaalta lapsihan on tässä jo aikuinen. Miksiköhän kaveri ei nuku siellä sohvalla. Ei luulisi olevan kanttia nukkua isäpuolensa paikalla.

Muutenkin ainakaan vakituiseen ei jo isompie, eikä kyllä pienempienkään lasten kannattaisi opettaa vakituiseen ja itsestäänselvästi nukkumaan vanhempiensa sängyssä.

Löhöily ja sairastaminen tms. eri asia.

Vierailija
40/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulle nyt ihan rautalankaversio, ikä ei ole se oleellinen olkoon vaikka 5v ja 15v.

Jep, jep. Ainoastaan se 3-vuotias on tässä oleellista. Sitä se ap kuitenkin tarkoitti. Näitkö korteista vai kristallipallostasi ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi