Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko nukkuu perhepedissä 10 ja 12 vuotiaiden poikiensa kanssa

Vierailija
27.01.2020 |

Onko tämä nykyjään normaalia? Hän on muuten erittäin hyvä vanhempi lapsilleen. Onko tästä haittaa lasten kehitykselle Vai onko se outo tapa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ystäväni yläkouluikäiset lapset käyvät mummolassa käydessään saunassa yhdessä isänsä, isänisän ja aikuisen sedän kanssa toki myös siskoni ja ja miehen äiti on mukana. Sauna on normi omakotitalon sauna ja pesuhuone.

No mitäs tuossa voisi ajatella. Se vaan että nuo lapset on tyttöjä.

Ystävä kertoi asiasta jo kun lapset oli noin 10 v ja kysyi että onko asia minusta ok. Sanoin ettå et ole tosissasi että oikeestiko että tuossa ei ole mitään järkeä. Sama jatkuu siis yhä.

Vierailija
42/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi haluaa nukkua vanhempansa vieressä, niin miksi ei? Vanhempi on turvan ja läheisyyden lähde lapselle. Sairasta ajatella, että siihen sisältyisi mitään seksuaalista.

Minun 9v poika ja 7v tyttö nukkuvat vieressäni. Ja saavat nukkua niin pitkään kuin haluavat. Omat sängyt heillä on, mutta ne ovat tyhjillään. Voin hyvin kuvitella, että äidin läheisyyttä rakastava poikani nukkuu vieressäni vielä monta vuotta. Kainalopaikka on heille aina vapaana.

Joskus on vain niin, että tämä systeemi perustuukin enemmän sen äidin tarpeeseen nukkua lastensa kanssa. Lapset sitten käyttävät tätä hyväkseen tai ajattelevat, että äiti on surullinen tai vihainen jos lapset eivät nukukaan äidin vieressä.

Joskus voi olla niinkin, että lapset haluaisivat nukkua omassa huoneessaan, mutta eivät osaa itse tehdä ratkaisua kun äiti ei sitä ehdota tai eivät halua loukata äitiään ehdottamalla sitä itse.

Nämä eivät aina ole itsestäänselviä juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi haluaa nukkua vanhempansa vieressä, niin miksi ei? Vanhempi on turvan ja läheisyyden lähde lapselle. Sairasta ajatella, että siihen sisältyisi mitään seksuaalista.

Minun 9v poika ja 7v tyttö nukkuvat vieressäni. Ja saavat nukkua niin pitkään kuin haluavat. Omat sängyt heillä on, mutta ne ovat tyhjillään. Voin hyvin kuvitella, että äidin läheisyyttä rakastava poikani nukkuu vieressäni vielä monta vuotta. Kainalopaikka on heille aina vapaana.

Joskus on vain niin, että tämä systeemi perustuukin enemmän sen äidin tarpeeseen nukkua lastensa kanssa. Lapset sitten käyttävät tätä hyväkseen tai ajattelevat, että äiti on surullinen tai vihainen jos lapset eivät nukukaan äidin vieressä.

Joskus voi olla niinkin, että lapset haluaisivat nukkua omassa huoneessaan, mutta eivät osaa itse tehdä ratkaisua kun äiti ei sitä ehdota tai eivät halua loukata äitiään ehdottamalla sitä itse.

Nämä eivät aina ole itsestäänselviä juttuja.

Tiedän tapauksen jossa äitiä ahdistaa nukkua yksin ja esiteinit nukkuvat kuuliaisesti äidin vieressä .Samaa äitiä myös ahdistaa, että lapset ovat tulossa teini-ikään ja hän tekee kaikkensa, että he pysyisivät äidin taaperoina ainakin psyykkisesti.

Vierailija
44/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille pitäisi opettaa, että omassa huoneessa nukkumisessa ei ole mitään pelättävää. Että oma huone ja oma sänky on ihan turvallinen ja hyvä nukkumapaikka. Ainoastaan jos näkee painajaisia niin voi väliaikaisesti tulla rauhoittumaan. Mutta parempi keino silti olisi, että vanhempi voi hetkeksi jäädä rauhoittelemaan lasta ja lapsi sitten nukahtaisi omaansa. Kuitenkin ensisijaisesti pitäisi lapsi saada uskomaan, ettei ole mitään pelättävää eikä mennä systeemiin nukkua samassa sängyssä vanhemman tai vanhempien kanssa.

Lapsen itsenäistymisen ja itseluottamuksen kannalta oma huone nukkumispaikkana on suositeltava.

Sekin on otettava huomioon, että vaikka lasta ja vanhempaa se ei keskenään nukkuminen ei haittaa niin lasta saatetaan kiusata tai jo isompi lapsi voi kuitenkin sitä jotenkin nolostella jos kaverit nukkuvat omissa huoneissaan ja toisaalta haluaisi jo itsekin sitä.

Miten muuten on kun lasten kavereita tulee yökylään? Nukkuvatko silloin omissa huoneissaan kavereiden kanssa? Tuskin silllon tulevat äidin viereen?

Vierailija
45/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ottaa pojilta suihin otaksun🙄

Miksi kaikkeen vanhempien ja lasten välisiin suhteisiin pitää liittää seksi?

Koska Freud sanoo niin. Melko usealla näyttää tuo ihmisten välinen kanssakäyminen, jopa oimien lasten kanssa olla kirjoista luettua, eikä oma äly sano mitään. 

Mä en tajua, miten vanhemmalle voi olla niin vaikeaa, jos oma lapsi nukkuu vieressä.

Vierailija
46/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet tuon ikäiset vinkuvat vielä vanhempien viereen nukkumaan. Tilanne voi olla jo hyvinkin erilainen esim vuoden päästä. Itse nukuin itseasiassa vielä teini-iässä äidin kanssa samassa sängyssä jos isä oli pois kotoa. Jotenkin pelotti nukkua yksin toisessa huoneessa. Aikuisena toki parhaiten nukun ihan yksin.

Vierailija
47/47 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kohta 10-vuotias poika nukkuu aina mun kanssa. Meillä on jaettu makuuhuone (pienen pieni kaksio) jossa pojalla oma sänky, jossa ei ole tainnut kertaakaan nukkua sinä aikana, kun ollaan täällä asuttu. Eli kahteen vuoteen. Kerran hän ehdotti, että jos vaan heitettäisiin toinen sänky pois kun ei siinä ikinä nuku. Sanoin et eihän se nyt varmaan haluu aina mun kans nukkuu, mut kuulemma varmaan ainakin 11-12-vuotiaaks. Tuskinpa niin pitkään oikeesti, mutta mun mielestä se oli vaan söpöä. Kyllä mäkin tykkäsin nukkua vanhempien sängyssä vielä joskus 11-12-vuotiaana. Silloin kyllä kun oon seurustellu ja mies on ollu mun luona yötä, on poika saanu nukkua omassa sängyssään. Mutta niin kauan kun kahdestaan ollaan, saa nukkua mun vieressä niin pitkään ku haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi