Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oksensin koko illan aamuyöhön asti :( Nyt yritin juoda kun kauhea jano mutta vesikin tuli parin minuutin päästä ulos oksennuksena

Vierailija
27.01.2020 |

Kuinka kauan ihminen voi olla juomatta? Oksentelu oli astetta rankempaa ja kun mahalaukku oli tyhjä oksensin sellaisia mahanesteitä. Ihan kamalaa

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteitä tulee nauttia hyvin vähän kerrallaan oksennustaudissa. Vähän, mutta usein.

Vierailija
2/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo ihan pieniä hörppyjä kerrallaan, vaikka viiden-kymmenen minuutin välein. Laita vähän suolaa veden sekaan myös. Ja jos on mehukeittoa tms. Tsemppiä, ei nuo onneksi yleensä kauaa kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut ohjeen juomisesta vatsataudissa, että aluksi kerrallaan vain n.5ml. Viiden minuutin päästä saman verran jne.

Vierailija
4/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen noro-viruksessa harrastanut myös sellaista, että olen juonut ihan koko lasinkin, että on ollut jotain mitä oksentaa. Vahingossa siitä on voinut myös limakalvoille jäädä jotain.

Tsemppiä!

Vierailija
5/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehujäätä kannattaa imeskellä, vähän sokeria imeytyy suun limakalvoilta. Ja tosiaan ihan vaikka teelusikallinen kerrallaan juotavaa.

Vierailija
6/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpaloilla saa kostutettua huulia ja suuta edes vähän.  Mutta niitä ei saa pureskella tai syödä kun se kylmä jää ärsyttää kärsivää vatsaa entistä pahemmin.

Vierailija
7/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä keitetty vesi pysyy paremmin sisällä. Ja ruokailu kannattaa aloittaa keitetyllä riisillä sekä cokiksella, kun vesi jo pysyy sisällä.

Saon nämä neuvot paikallsilta, kun Etelä-Amerikassa kärsin todella kovasta oksentelusta ja ripulista. Tehosi.

Vierailija
8/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei edes t-lusikallinen vettä pysy sisällä, kannattaa sitten vaan mennä lepäämään. Jonkun ajan päästä yrittää juoda uudestaan. Jos pysyy sisällä, juo lisää. Yleensä nämä menevät nopeasti ohi, mutta silloin kun kaikki tulee saman tien ulos, ei kannata rassata elimistöään yhtään.

Vierailija
9/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thank you for sharing :)

Vettä ei kannata juoda, vaan jotain muuta. Fysiologinen neste olisi parasta, mutta mehua, limua tms. Pysyy paremmin sisällä.

Vierailija
10/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Banaania kuulemma suositellaan syötäväksi yrjö taudissa. Tsemppiä!

Vierailija
11/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan kanssa ihan ruokalusikallisen tms vettä rajussa oksennustaudissa. Niin että vesi imeytyy vaan limakalvoilla, mutta ei juurikaan tule nielemisrefleksiä joka ärsyttäisi vatsaa.

Ihanaa nyt ei olekaan vuoteen ollut norovirusta.

Vierailija
12/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaakin juoda vaikkei se pysyisi sisällä.

Vierailija
13/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä lihaliemi, siis fondista tai kuutiosta.Nauti sitä haaleana pieniä hörppyjä.Kohta huomaat että se pysyy sisällä ja keität uuden satsin.Hyväksi havaittu mahataudissa

Vierailija
14/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muu ei auta niin nestettä ja ravintoa saa suoraan suoneen.

Vierailija
15/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi, kun oli oksennustauti, niin makasin wc:n lattialla Vichy-pullo kainalossa... Siitä aina vähän otin kerrallaan ja hetken päästä kaikki lensi paineella ulos... Hyi hitto, kun oli hirveää.

Vierailija
16/16 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaania kuulemma suositellaan syötäväksi yrjö taudissa. Tsemppiä!

Kaliumpommi. Myös perunassa on sitä hyvin. Apteekista saa kaliumia myös pillereinä ilman reseptiä. Suola, puhdas sokeri, puhdas hanavesi ja banaani on itsellä akuuttivaiheessa pelastus. Tai kerran reissussa paikalliset banaanit olivat niin ylikypsiä että oksettivat, niin menin perunalla. Reissuissa mulla on suolaa ja sokeria aina vähän mukana, niin pääsee ainakin sängystä ylös.

Itsellä kuplajuomat oksettaa, samoin makeutusaineet eli itsellä ihan akuutissa vaiheessa ei tee mieli sitten yhtään mehuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi