Mukava aamuisin lähteä lämpöisellä autolla liikkeelle tyhjäkäyntiä 20-30 min ja lasit on sulat
Kommentit (50)
Sähköautojen kanssa päästään onneksi näistä moottori kylmänä -ongelmista. Käy koko ajan tasaisesti kuin ompelukone eikä haise.
Vai niin. Meidän autossa on tuulilasissa on sulatustoiminto. Samoin peileissä ja sivuikkunoissa. Ei tarvii skrabailla tai pitää tyhjäkäynnillä. Minuutti, pari auton käynnistymisestä, ja sulat on.
Vierailija kirjoitti:
Vai niin. Meidän autossa on tuulilasissa on sulatustoiminto. Samoin peileissä ja sivuikkunoissa. Ei tarvii skrabailla tai pitää tyhjäkäynnillä. Minuutti, pari auton käynnistymisestä, ja sulat on.
Missä autossa on sivuikkunoissakin lämmitys?
Vierailija kirjoitti:
Mä kuljen taksilla töihin. Helppoa.
Mie en lähe ollenkaan töihin talvella. Helppoa.
Kovalla pakkasella täällä Lapissa pidetään auto käynnissä 24/7
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä autossa on sivuikkunoissakin lämmitys?
Niissä missä on sisälämmitys.
Musta on kiva ajaa auto tallista ja lähteä sillä aamulla. On sulat pyyhkijät ja kaikki.
Mersu on kymmenen minuutin käytöllä sula ja lämmin.
Mun pitää ikävä kyllä lähteä töihin.
Mulla on lämmin auto johdon päässä, eikä tässä Uudellamaalla ole edes pakkasta. Huomisaamuna voi olla jopa -1.
Mutta ei mun mihinkään tarvitse lähteä, teen etätöitä pyjama päällä. Mites ap-jonne, äitikö heittää sut pysäkille vai itekö kävelet 4 km?
Vierailija kirjoitti:
Sähköautojen kanssa päästään onneksi näistä moottori kylmänä -ongelmista. Käy koko ajan tasaisesti kuin ompelukone eikä haise.
Sähköautothan nimenomaan eivät toimi kovin varmasti pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
Mä asun Mallorcalla nykyään.
Parasta niin.
Vierailija kirjoitti:
Millaisessa taantumuksen maailmassa te oikein elätte? Oletteko koskaan kuulleet lämmitystolpista? Entä ajastimista? Mutta tehän olette päättäneetkin, että 30 min. tyhjäkäyntiä, niin maailma palastuu.
Sinä et ole vissiin kuullut kadunvarsipysäköinnistä? Nämä ovat paljon yleisempiä kuin osaat kuvitellakaan ja kadunvarsipysäköinnissä ei yleensä ole mitään lämpötolppia/muita sähköverkkoon kytkettyjä pistorasioita lähettyvillä. Sorry. Ei kiinnosta miettiä mitään ns.maailman pelastamista.
Vierailija kirjoitti:
Jaa...mä laitan Webaston käyntiin kaukosäätimellä samalla kun syön aamiaista ja auto on aina lämmin ja lähtee kuin palmun alta.
Lähtee jonkun kerran kunnes akku on tyhjä jos se auto ei sitten ole käynnissä vähintään samaa aikaa kun webasto ollut päällä.
Ei pelkällä webastolla mitään tee jos ajomatkat luokkaa 5 minuuttia. Silloin pitää laittaa myös auto käymään samalla ja tietysti webasto siihen lisäksi (lähtee ainakin minun autossa automaattisesti jos moottori on kylmä ja ulkona alle 5 astetta tms. lämmintä). Kun moottori käy niin generaattori pyörii ja tuottaa sähköä, saa lämmitettyä myös istuimen ja peilit samalla ja akku pysyy latauksessa vaikka ajaisi vain lyhyitä matkoja kun käyttää 15-30 minuuttia joka aamu pakkasesta riippuen.
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan takkapuut Brasilian sademetsästä. Tulevat mukavasti ja nopeasti lentorahtina.
Minä tilaan kiinasta, maksaa vähemmän kokonaisuudessaan kuin postituskulut sieltä rapakkojen takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa...mä laitan Webaston käyntiin kaukosäätimellä samalla kun syön aamiaista ja auto on aina lämmin ja lähtee kuin palmun alta.
Lähtee jonkun kerran kunnes akku on tyhjä jos se auto ei sitten ole käynnissä vähintään samaa aikaa kun webasto ollut päällä.
Ei pelkällä webastolla mitään tee jos ajomatkat luokkaa 5 minuuttia. Silloin pitää laittaa myös auto käymään samalla ja tietysti webasto siihen lisäksi (lähtee ainakin minun autossa automaattisesti jos moottori on kylmä ja ulkona alle 5 astetta tms. lämmintä). Kun moottori käy niin generaattori pyörii ja tuottaa sähköä, saa lämmitettyä myös istuimen ja peilit samalla ja akku pysyy latauksessa vaikka ajaisi vain lyhyitä matkoja kun käyttää 15-30 minuuttia joka aamu pakkasesta riippuen.
Kaiikkea sitä saakin lukea :O Oletko miettinyt yhtään millaiset päästöt aiheutuu noista ajeluistasi jos kovalla pakkasellakin 5 minuutin ajoa varten käynnistetään auto kylmänä ja lämmitetään sitä tyhjäkäynnillä puoli tuntia ja vielä webasto päällä saastuttaa lisää!
Osta sähköauto jos on pakko ajaa tuollaisia pätkiä autolla tai ainakin lämmitystolppa ja autoon lohkolämmitin ja sisätilanlämmitin sekä akun laturi niin loppuu se tyhjäkäytön tarve!
Minä pistän tojotan diisselin jo 2-3 tuntia aikaisemmin käymään. On ehkä, ... siis ehkä lasit jo silloin puoliksi sulat. Ja kun töihin mennessä ryntäyttää konetta oikein olantakaa niin saattaa autokin jo perillä olla lämmin.
Mä kuljen taksilla töihin. Helppoa.