Pyydän auttakaa minua nyt näiden kaloreiden kanssa.
Lepokulutukseni on 1400 kcal ( lääkärillä mitattu), + muu kulutus.
Kulutan yhtensä vain 1600- 1900 päivässä. Jos on tarvetta pudottaa painoa 15 kilolla, niin tarkoittaako tämä todellakin se että voin syödä ainoastaan 1200-1400 kcal päivässä?
Miten onnistuu jakaa kalorit niin ettei kokoajan on kuolemassa nälkään?!
Olen ylipainoinen, jos syön 2000 kcal päivässä niin lihon nopeasti. Jos syön vähemmän, niin saan kärsiä nälästä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
En varmaankaan osaa kovin paljon auttaa, mutta heti särähti pahasti nuo Digestive-keksit. Niissä on aivan hirveästi kaloreita! Yhdessä kappaleessa on jo 70 kilokaloria, kahdessa 140. Jätä ne nyt ekaksi pois.
Siksi siinä olikin laitettuna 400 kcal. Minulla sattui nyt olemaan kotona kun sain niitä. En yleensä koskaan syö tollaista. Kiva oli syödä niitä aamulla kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Keksejä, leipää ja lasagnea? Ei varsinaisesti kuulosta laihduttajan ruoalta.
Mä en halu diettiä haluan tehdä elämäntapamuutos, eli vain vähentää kalorit.
Eilen kyllä söin pelkkää vihanneksia ja proteiinia vaihteeksi. En aio syödä kuin robotti, tekee pahaa.
Jos elimistö on vuosien ajan opetettu tarpeettoman suurelle ruokamäärälle niin ihan luonnollista kokea nälän tunnetta jos ruoan määrää yllättäen roimasti vähennetään.
Ei siihen nälän tunteeseen kuole. Ihminen selviytyy tarvittaessa pari viikkoa syömättä yhtikäs mitään! Tietenkään se ei ole järkevä tapa pudottaa painoa. Pointti on siinä, että vaikka tuntee nälkää niin mitä sitten? Samalla tavalla kuin aamulla herätyskellon soidessa sitä noustaan ylös vaikka tekisi mieli jatkaa nukkumista. Yhtäläiseen nälän tunteesta voi olla piittaamatta. Se on sitä kuuluisaa itsekuria. Syö tasan sen mitä on ennalta päättänyt sopivaksi ja jos tulee nälkä niin tulkoot.
Kannattaa tehdä lämpimän ruoan oheen salaatti (ilman juustoa tai öljyä) tai raaste ja käyttää sen aterian valmistukseenkin paljon kasviksia, niin saa syödä suuremman määrän. Kasvikset ovat pienienergistä purtavaa.
500g matalakalorisia kasviksia päivässä. Kurkkua paljon sekaan annoksilla, ei tule juurikaan kaloreita, mutta lautasen saa täyteen. 1 dl keitettyä riisiä/pastaa, 100g vähärasvaista lihaa, 200g kasviksia, muutama pähkinä ja hedelmä per lämmin ateria. Aamulla ja illalla voi syödä kaurapuuroa, kananmunaa, marjoja, pähkinää. Esimerkiksi.
Keksejä, leipää ja lasagnea? Ei varsinaisesti kuulosta laihduttajan ruoalta.