Läheisen masennus ja erikoiset puheet
Tarvitsen kipeästi muiden kokemuksia tai ajatuksia aiheesta. Toivon vain asiallisia kommentteja, enkä halua tapella kenenkään kanssa netissä. Olen huolestunut siskoni jaksamisesta, sillä hän kertoo olevansa masentunut ja alakuloinen, on hysteerinen jokaisesta asiasta, pelkää kuolevansa, pelkää sairastavansa vakavia sairauksia mm. ms-tautia ja syöpää, käynyt tutkimuksissa eikä sairauksia ole ollut ja nyt on alkanut puhua pelottavia asioita uskosta. Ei ole puhunut ennen uskonasioista, mutta nyt itkee ja kertoo kokeneensa Jumalan läsnäolon, rukoilee läheisten puolesta, kokee elävänsä syntistä elämää ja elämä maan päällä on ahdistusta. Hän on kotona neljän lapsen kanssa ja hoitaa lapset käytännössä yksin. Viimeisin lapsi syntyi syksyllä. Onko lähipiirissä vastaavaa kenelläkään? Onkohan kyseessä masennus? Olen kehottanut laittamaan lapset päiväkotiin, että saisi hoitaa vauvaa kotona ja että saisi apua lastenhoitoon.
Kommentit (8)
Taitaa mennä jo psykoottisen masennuksen puolelle? Jos ihminen ei itse lähde hoitoon, voi apua lähteä purkautumaan lastensuojelun kautta.
En itse huomannut tuossa mitään psykoottista, mutta masennukselta vaikuttaa. Suosittelen hoitoon hakeutumista.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa mennä jo psykoottisen masennuksen puolelle? Jos ihminen ei itse lähde hoitoon, voi apua lähteä purkautumaan lastensuojelun kautta.
Hän hoitaa kyllä lapset hyvin, mutta on itse masentunut ja varmasti uupunut työmäärästä. Olen vienyt lapsia monena päivänä ulos leikkimään ja syömään, mutta minulla on myös omat lapset ja työ, joista täytyy huolehtia.
Minä luulin psykoottisessa masennuksessa, että olin saanut McDonaldsin ruuasta demonin sisälleni. Ja se demoni yökkäili sitten vähän väliä.
Vaikea tilanne, kun ketään ei voi pakottaa hankkimaan apua. Olen sanonut, että masennuslääkkeet voisivat auttaa ja ulkopuoliselle juttelu, mutta ei hän reagoi tähän mitenkään. Eikä laita lapsia päiväkotiin tai hoitoon edes osaksi viikkoa, vaikka olen ehdottanut. Tuntuu, että minulla ei ole keinoja auttaa, enkä tiedä mitä voin enää tehdä
Eikö hänen miehensä eli lasten isä auta lasten hoidossa?
Onkohan kyseessä raskausmasennus,kun vauvakin on pieni.Pystytkö itse auttamaan ottamalla isommat lapset kanssasi joksikin aikaa luoksesi.Tai vaikkapa veisit lapset huvittelemaan.