Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyydän auttakaa minua nyt näiden kaloreiden kanssa.

Vierailija
26.01.2020 |

Lepokulutukseni on 1400 kcal ( lääkärillä mitattu), + muu kulutus.

Kulutan yhtensä vain 1600- 1900 päivässä. Jos on tarvetta pudottaa painoa 15 kilolla, niin tarkoittaako tämä todellakin se että voin syödä ainoastaan 1200-1400 kcal päivässä?

Miten onnistuu jakaa kalorit niin ettei kokoajan on kuolemassa nälkään?!

Olen ylipainoinen, jos syön 2000 kcal päivässä niin lihon nopeasti. Jos syön vähemmän, niin saan kärsiä nälästä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika vähältä tuo sun päivittäinen kulutus, varsinkin jos oot ylipainoinen. Itsellä kulutus noin 2000 luokkaa ja oon 167/59kg. Toki liikun päivittäin yleensä sen vähintään 10 000 askelta, usein enemmän.

Paljon vaan kasviksia, hyvälaatuista proteiinia ja rasvoja muistat syödä. Joskus jos liikunta on tosi vähäistä kannattaa hiilareita vähentää. Helppo keino hallita painoa on myös ottaa vain puolet siitä annoksesta mitä normaalisti söisi.

Vierailija
2/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kuole nälkään kun syöt mahdollisimman vähäkalorisia ruokia, esim. vaihdat kaikki tuotteet rasvattomiksi, jugurtiti, maidot, ym. ja vähäkalorisiksi: margariini, juusto. Lopetat kaikki mehut ja muut juomat kuin veden. Syöt kasviksia, hedelmiä, ja vähäkalorisia ruokia. Saat näin syödä ihan yhtä paljon määrällisesti kuin ennenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään esim mitä eilen söin

Aamiainen:

Oma tekoinen tuorepuuro

Kaurahiutale 25gr

Psyllium 10gr

Vesi

1dl maitoa

Maustamaton jogurtti

Mustikoita

2 digestive keksi

400kcal

Välipala:

2 viipaletta tumma reissumiestä

Kaalimajoneesi salaatti

Juusto

Kinkku

Kurkku

500 kcal

Päivällinen + iltapala

Lasagne

Päärynä, appelsiini ja rahka.

Yhteensä 800 kcal

Siinä jo 1700 kcal!!

Vierailija
4/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa Fatsecret, MyFitnessPal tai muu vastaava sovellus puhelimesi. Ilmaisversio riittää hyvin. Kulutuksen arvioimiseen voit käyttää sovelluksen antamaa arviota, mutta halutessasi investoida itseesi tai hankkeeseen voit toki ostaa myös aktiivisuusrannekeen tai sykemittarin.

Koita myös lisätä mielekästä liikuntaa päivään kulutuksen lisäämiseksi. Näin myös kunto paranee, mieli virkistyy, pysyt hetken poissa jääkaapin läheisyydestä ja voit syödä hivenen enemmän.

Alla pyytämäsi jaottelu, jolla pääset alkuun.

Aamupala 200kcl

Lounas 500kcl

Välipala 150 kcl

Illallinen 500 kcl

Iltapala 150kcl

Yht. 1500kcl

Tsemppiä projektiin!

Vierailija
5/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmana on se järkyttävä nälkä joka tulee jos pudotan kalorit 1500 kcal :,(

En ymmärrä miten muut pystyvät tähän :,( olo on lohduton.

Vierailija
6/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mahdollinen nälkä pitää sitten vaan kestää jos on laskettu että vain n.1200kcal laihtuu. Itsellä nyt menossa sama kalorimäärä, enkä koe nälkää, mutta olen muutenkin pieniruokainen. Nälkä on vain korvien välissä oleva asia.

Vierailija
7/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on se järkyttävä nälkä joka tulee jos pudotan kalorit 1500 kcal :,(

En ymmärrä miten muut pystyvät tähän :,( olo on lohduton.

En oikein usko, ettei paino putoaisi 1600 kalorin päiväsaannilla. 🤔 Mittaathan ja punnitsethan kaikki ruokasi? Jos vain silmämääräisesti arvioit, niin saattaa hyvin olla, että todellisuudessa saamasi kalorit ovat paljon suuremmat kuin luulet.

Ja älä nyt ainakaan vähärasvaisiin tuotteisiin vaihda, niinkuin joku tuolla ehdotti. Laihduttaja tarvitsee myös rasvaa, tai muuten keho pitää omista rasvoistaan tiukasti kiinni.

Vierailija
8/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika vähältä tuo sun päivittäinen kulutus, varsinkin jos oot ylipainoinen. Itsellä kulutus noin 2000 luokkaa ja oon 167/59kg. Toki liikun päivittäin yleensä sen vähintään 10 000 askelta, usein enemmän.

Paljon vaan kasviksia, hyvälaatuista proteiinia ja rasvoja muistat syödä. Joskus jos liikunta on tosi vähäistä kannattaa hiilareita vähentää. Helppo keino hallita painoa on myös ottaa vain puolet siitä annoksesta mitä normaalisti söisi.

Ap puhui lepokulutuksesta. Ei se sinullakaan ole kuin ehkä 1300.

Vierailija
9/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiku enemmän niin voit syödä vähän enemmän.

Vierailija
10/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.... Tuossa puhutaan lepokulutuksesta. Eli siitä, paljonko pelkät elintoimintosi kuluttavat ilman että liikut lainkaan. Laitan pääni pantiksi että se ei sinullakaan ole 2000.

Vierailija
11/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita juoda että, kahvia ja teetä ilman lisukkeita aterioiden kanssa ja välillä. 

Vierailija
12/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia voi syödä lähes määrättömästi. Kun lisäksi syöt proteiinia ja rasvaa, olet kylläinen 1500 kalorilla. Suosituksiin nähden ainakin minun kannattaa syödä enemmän rasvaa ja vähemmän hiilareita.

Jos lisäksi harrastat liikuntaa, paino putoaa ihan varmasti. En suosittele niitä lajeja, jotka kuluttavat eniten kaloreita eli aerobisia hikoiluita, koska ne tekevät väsyneeksi ja nälkäiseksi. Sen sijaan voimaharjoittelu salilla takaa sen, että paino putoaa läskistä, ei lihaksista.

Vierailija
13/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap.

Eli lepokulutukseni on 1400kcal. Kävelen ulkona joka ikinen päivä 1-2h, kuluttaa vain sen 400kcal.

Vierailija
14/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku aikakehys tarvitaan, siinä on iso ero haluatko pudottaa tuon 15 kg 1:ssä vuodessa vai 15:ssä.

Vierailija
15/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.... Tuossa puhutaan lepokulutuksesta. Eli siitä, paljonko pelkät elintoimintosi kuluttavat ilman että liikut lainkaan. Laitan pääni pantiksi että se ei sinullakaan ole 2000.

AP ilmoittaa ensin lepokulutuksen ja sen jälkeen päivittäisen kulutuksen, jos osaat lukea? Päivittäinen kulutus ei varmasti ole ylipainoisella alle 2000 kaloria. Tästä lyön vaikka pääni pantiksi.

Vierailija
16/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaankaan osaa kovin paljon auttaa, mutta heti särähti pahasti nuo Digestive-keksit. Niissä on aivan hirveästi kaloreita! Yhdessä kappaleessa on jo 70 kilokaloria, kahdessa 140. Jätä ne nyt ekaksi pois.

Vierailija
17/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä saattaa vaivata aluksi, mutta elimistö tottuu uudenlaisiin ruokailuihin kyllä nopeasti. Syö paljon kasviksia, ne ovat vähäkalorisia mutta täyttävät mahan ruokailun hetkellä hyvin. Suunnittele kaloreille omaan päivärytmiisi sopiva jaottelu ja ruokailuille tarkat ajat. Pyri siihen, että kulutat joka päivä tuon 1900kcal.

Itse olen laihduttanut 1500-1600 kcal ruokavaliolla niin, että aamupala ja lounas olivat päivän kaloripitoisimmat ateriat. Niillä jaksoi hyvin päivän askareet. Illalla jotain pientä, esim. kasvissosekeittoa päivälliseksi ja jos haluat jakaa ruokamääriä vielä iltapalalle, säästä sinne vain joku nimellinen 200kcal. Esim:

Aamupala klo 8, 400kcal

Lounas klo 12, 400kcal

Välipala klo 15, 100kcal

Päivällinen klo 18, 300kcal

Iltapala klo 20, 200kcal

Vierailija
18/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärvistele edes tiukasti yksi viikko, niin kyllä nälkä hellittää. Elimistä tottuu vähään ja silloin jopa yksi appelsiinisiivu on palkitseva.

Vierailija
19/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap.

Eli lepokulutukseni on 1400kcal. Kävelen ulkona joka ikinen päivä 1-2h, kuluttaa vain sen 400kcal.

Miten se muka noin vähän kuluttaa tuo kävely. Tunti kävelyä ylipainoisella kuluttaa n.400 kcal.

Vierailija
20/26 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmaankaan osaa kovin paljon auttaa, mutta heti särähti pahasti nuo Digestive-keksit. Niissä on aivan hirveästi kaloreita! Yhdessä kappaleessa on jo 70 kilokaloria, kahdessa 140. Jätä ne nyt ekaksi pois.

Ja vielä aamupalaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme