Töihin ei pääse kun luottotiedoissa on merkintä
Joka paikassa/joka alalla kysytään tiedot. Miten työkkäri ratkaisee ongelmani? Olen kyllä ruvennut nyt katselemaan työpaikkoja ulkomailta.
Kommentit (45)
Ei kenen tahansa luottotietoja saa urkkia ihan huvikseen, ja jos tosiaan nuo täällä jo aiemmin luetellut syyt eivät täyty, ei työnantajallakaan ole syytä niitä tarkistella.
Tuo tekosyy pysyä työttömänä ei oikein ota tuulta alleen. Tuskinpa luottotiedot menettäneenä Ap.lla edes on koulutusta, jolla pääsisi töihin, joissa tarkistetaan luottotiedot.
Hallinnoin isoa kiinteistöomaisuutta. Luottotietomerkintä löytyy, repikää tästä.
Vierailija kirjoitti:
Hallinnoin isoa kiinteistöomaisuutta. Luottotietomerkintä löytyy, repikää tästä.
Olisi ironista jos olisit vuokranantaja joka on tarkka hakijan luottotiedoista :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla työlainsäädännössä jotkut ihan tarkat säännöt milloin luottotiedot saa vaikuttaa rekrytointiin. Ymmärrän jos valitaan jotain talousjohtajaa tms.
Työnantaja saa pyytää työnhakijan tai työntekijän luottotietoja vain, jos työtehtäviin liittyy mahdollisuus laittoman taloudellisen hyödyn tavoitteluun. Työnantaja saa siten pyytää työntekijän luottotiedot vain tehtävissä, joihin sisältyy
päätäntävaltaa tai itsenäistä harkintavaltaa tehdä merkittäviä taloudellisia sitoumuksia
taloudellisesti merkittävien luottojen myöntämistä ja valvontaa
oikeus saada tietoa työnantajan tai tämän asiakkaan suojatuista liike- ja ammattisalaisuuksista
oikeus käyttää tietojärjestelmää, jonka avulla voi käsitellä työnantajan tai tämän asiakkaan varoja
olennaisena osana ja ilman välitöntä valvontaa tehtäviä, joissa käsitellään arvoltaan merkittävää määrää rahaa, arvopapereita tai arvoesineitä
työnantajan tai tämän asiakkaan omaisuuden vartiointia
pääsääntöisesti valvomatonta työskentelyä yksityiskodissa.
Sinkkumies
Tota eka kohtaa taidetaan soveltaa suurissa firmoissa niin, että luottotiedoton ja velkainen katsotaan turvallisuusriskiksi. Pelätään, että houkutus myydä yrityssalaisuuksia kilpailijoille tai vakoilijoille on suurempi kuin taloutensa kunnossa pitäneille. Sama juttu huumeiden käyttäjien osalta (vanha tuomio, huumeseula plussaa).
Jos et anna suostumusta, niin voi voi, jäät hyväksi kakkoseksi. Vaikka eipähän yritysten tarvi valitsematta jääneelle mitään perustella.
Tampereella haetaan sairaanhoitajaa, ilmoituksessa lukee että luottotiedot Tarkistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella haetaan sairaanhoitajaa, ilmoituksessa lukee että luottotiedot Tarkistetaan.
Lääkekaappi...
Kotisairaanhoito...
Kun kysytään lupaa, että saako luottotiedot ja rikosrekisteritiedot kysyä, niin mitä siitä seuraa, jos en anna lupaa? Olenko edelleen mukana? Jos en ole, niin voinko tehdä valituksen jonnekin. Kyse yksityisestä yrityksestä, ei valtion eikä kunnan työpaikasta.
Ap on lähihoitaja ja tehnyt työuran kotihoidossa. Kaksi vuotta olin omaishoitajana, ja nyt kun olisin tekemässä paluuta työelämään, ei minua enää kelpuuteta. Senttiäkään en ole koskaan asiakkaalta vienyt, vaikka olisi kuinka ollut tilaisuuksia. Ei tulisi kuuloonkaan.
Olen työskennelly rahoitus- ja sijoitusyhtiöissä sekä pankeissa. Luottotiedot katsotaan aina, koska käsittelemme toisten ihmisten varallisuutta. Nykyiseen työhön tarvittiin puhtaat luotttoetiedot.
Mistäpä te tiedätte, onko luottotietoja tarkistettu?
Itseltäni on tarkistettu, sillä olen pankkialalla töissä, ja tarkistamisesta luki jo työpaikkailmoituksessa. Mutta ei kukaan minulle ilmoittanut, kun tarkistaminen tapahtui. Joku HR-janttura on tehnyt kyselyn Suomen Asiakastietoon, eipä se vaadi muuta kuin hetun. Todennäköisesti se on tehty siinä välissä, kun esimies oli päättänyt, että minut valitaan, mutta ennen kuin soitti asiasta minulle. Ei siitä tule tarkistettavalle mitään ilmoitusta, ja meillä nyt tarkistetaan asiakkaiden luottotietojakin aina kun tekevät kanssamme sopimuksia.
Työssäni en käsittele lainkaan rahaa, eikä minulla ole edes pääsyä yhteenkään asiakasjärjestelmäämme.
Minulta - ja kaikilta muiltakin - otettiin myös huumetesti työhöntulotarkastuksessa. Labrahoitaja tuli valvomaan pissaamistani.
Hain ja pääsin luottotiedottomana kahteen eri työpaikkaan, molemmat asiantuntija-ammatteja. Kummassakaan ei kysytty luottotietoja.
Olen töissä rahoitusalalla ja aina on kysytty luottotiedot. Olen myös ollu tekemisissä luottotietomerkintöjen kanssa niin onhan se eri asia onko henkilöllä yksi merkintä maksamattomasta parkkisakosta kun seitsemän sivua sitä sun tätä ja kolmatta kertoo paljon henkilön elämän hallinnasta.
Miksi ajattelet, että työkkärin pitäisi ratkaista tämä sinun oma ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Mistäpä te tiedätte, onko luottotietoja tarkistettu?
Itseltäni on tarkistettu, sillä olen pankkialalla töissä, ja tarkistamisesta luki jo työpaikkailmoituksessa. Mutta ei kukaan minulle ilmoittanut, kun tarkistaminen tapahtui. Joku HR-janttura on tehnyt kyselyn Suomen Asiakastietoon, eipä se vaadi muuta kuin hetun. Todennäköisesti se on tehty siinä välissä, kun esimies oli päättänyt, että minut valitaan, mutta ennen kuin soitti asiasta minulle. Ei siitä tule tarkistettavalle mitään ilmoitusta, ja meillä nyt tarkistetaan asiakkaiden luottotietojakin aina kun tekevät kanssamme sopimuksia.
Työssäni en käsittele lainkaan rahaa, eikä minulla ole edes pääsyä yhteenkään asiakasjärjestelmäämme.
Minulta - ja kaikilta muiltakin - otettiin myös huumetesti työhöntulotarkastuksessa. Labrahoitaja tuli valvomaan pissaamistani.
Ei työnantajalla kai ole hetua tiedossa ennen työsopimuksen tekoa. Joten ennen palkkaamista ei ainakaan ole tarkistettu minulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla oo kysytty edes kauppaan töihin mennessä kylläkään
Ei mullakaan. Mutta puhelinkauppaan töihin hakiessa tehtiin joku turvallisuusselvitys. Mitähän valtionsalaisuuksia siellä puhelimien ohella käsiteltiin?
No ei välttistä valtiosalaisuuksia, mutta kun operaattorit (=niiden edustajat aka myyjät) voivat myöntää mobiilivarmenteita ts. sähköisiä henkkareita, niin siksi muun muassa tehdään t-selvitys. Operaattorit myös liittyvät olennaisena osana turvallisuustekniikkaan yhteydenvälittäjänä ja kaikkea muutakin kivaa tuolla tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ironista jos olisit vuokranantaja joka on tarkka hakijan luottotiedoista :)
En ole missään tekemisissä asuntojen kanssa. Omassa työssäni mulla on nimenkirjoitusoikeus firman asioissa ja lisäksi kolme hallituspaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin varmistetaan varmaan ettei voi maksaa velkojaan?
Siivoojaksi pääsee kyllä.
Ei välttämättä. Kotisiivouksessa voidaan tarkistaa luottotiedot, samoin joihinkin siivouskohteisiin puhtaat luottotiedot voi olla vaatimuksena.
No ainakin sillä on varmaan isompi työn tarve, jolla on jäänyt velat maksamatta.
Itse palkkaisin sen joka on parempi siihen työhön ja sillä siisti.