Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmistuin tamikuun alussa ja 2.3 aloitan työt... Tukholmassa

Vierailija
26.01.2020 |

Yhteiskunta on käyttänyt kymmeniä tuhansia euroja että saisin maksuttoman koulutuksen ja nyt se valuu ulkomaalaisten käyttöön. Syy siihen on suomalaisen työelämän ja suomalaisten yritysten joustamattomuus ja rehellisesti sanottuna ankeus. Työpaikkailmoitukset ovat huonoja, palkkataso epätyydyttävä ja työolosuhteet usein kelvottomat. Miksi jäädä Suomeen säätämään, mitä, 3-6 kk:n määräaikaisilla sopimuksilla palkalla millä hädintuskin pärjää?
1500 euroa lisää palkkaa, vakisopimus enintään 3kk:n koeajalla ja oma työhuone niin voidaan aloittaa neuvottelut uudelleen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ihan oikeassa! Onnittelut!

Vierailija
2/30 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tarkemmin. Mikä ala? Miten sait työpaikan ruotsista? Kävitkö vaihdossa opiskeluaikana ja loit suhteet näin vai kenties jotain muuta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro tarkemmin. Mikä ala? Miten sait työpaikan ruotsista? Kävitkö vaihdossa opiskeluaikana ja loit suhteet näin vai kenties jotain muuta?

Taloushallinto (olen ekonomi). Katsoin arbetsformedlingen.se-sivustosta sopivan paikan ja hain. En ole aiemmin ollut Ruotsissa kun risteilemässä.

Vierailija
4/30 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloushallinto (olen ekonomi). Katsoin arbetsformedlingen.se-sivustosta sopivan paikan ja hain. En ole aiemmin ollut Ruotsissa kun risteilemässä.

Vaaditaanko ruotsin kielen taitoa vai riittääkö hyvä englanti?

Olisikohan Ruotsissa insinööreille töitä miten hyvin? Työkokemusta on ja englanti sujuu hyvin, mutta palkka laahaa vuodesta toiseen huonohkona työn vaativuuteen nähden.

Vierailija
5/30 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan Ruotsissa insinööreille töitä miten hyvin? Työkokemusta on ja englanti sujuu hyvin, mutta palkka laahaa vuodesta toiseen huonohkona työn vaativuuteen nähden.

Varmasti pääset töihin. Pelkkä englanti riittää. Asunnon saanti Tukholmasta on se vaikein rasti. Mutta jos on valmis muuttamaan puolen vuoden välein, niin lyhyempiaikaisia vuokra-asuntoja kyllä saa.

Eri

Vierailija
6/30 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan paremman palkan myötä varautunut myös kalliimpiin asumiskustannuksiin

Vierailija
7/30 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei oikein one mahdollisuutta muuttaa mutta koulutuksen taso oli niin huono etten sieltä oppimalla asioilla työllisty edes Suomessa.

Vierailija
8/30 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tervetuloa! Täällä on paljon suomalaisia. Jos kaipaat seuraa niin minä ainakin voin viettää aikaa kanssasi. Olen itse muuttanut joulukuussa tänne töihin. Ei osaamista ruotsista, englanti heikko. Koulutukseltani insinööri. Palkka laahaa perässä myös täällä, mutta ilmapiiri paljon parempi ja mulla on nykyään ihan mahtava työpaikka. Ruotsalaiset osaavat olla aika kaksinaamaisia, sitä ei kannata pelätä. Paljon on kansainvälisyyttä ja itse ruotsalaisiin on vähän vaikea tutustua. Siinä suhteessa on kuin suomalaiset.

Kokemusta ei ollut ruotsista kuin kaksi laivaristeilyä. Mutta kyllä tämä jo kodilta tuntuu.

Vierailija
9/30 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan paremman palkan myötä varautunut myös kalliimpiin asumiskustannuksiin

Ekonomi ei osaa laskea? :D :D

Vierailija
10/30 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ruotsin kielen taito pakollinen. Olisiko kannattanut panostaa siihen #pakkoruotsiin koulussa?

Vierailija
11/30 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ei oikeasti usko miten helppoa työn saanti Tukholmasta ja muualtakin Ruotsista on. Paikkoja saa valita. Mieheni tekee työhaastatteluja ja osa hakijoista ei tule edes haastatteluun, jos sitä ei järjestetä juuri silloin kun he haluavat tulla. Työntekijän markkinat todellakin. Pelkkä englanti riittää hyvin, ei ole vara karsia kielitaidottomuuden takia. Suomenkieli on monessa paikassa plussaa. Asunnon löytäminen on se mikä hidastaa tänne tulemista, mutta jos pystyy ostamaan (käsirahaa 15 %) tai suostuu asumaan andrahand vuokrasopimuksella, niin onnistuu.

Tukholmassa asuva

Vierailija
12/30 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ruotsin kielen taito pakollinen. Olisiko kannattanut panostaa siihen #pakkoruotsiin koulussa?

Insinöörien työkieli on monessa firmassa Tukholmassa englanti. Mutta kyllä sen ruotsinkin oppii. Opetus on järkevämpää täällä kuin Suomessa kouluissa. Opetetaan oikeasti puhumaan, ei vain pääsemään läpi ylppäreistä.

Vierailija
13/30 |
26.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Itse muutin Hollantiin. Parempi palkka ja veroetu.

DI

Vierailija
14/30 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoituksia on enemmän mutta ne tuntuu olevan suurelta osin epämääräisiä vuokrapaikkoja.

Vierailija
15/30 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu että Suomesta tuntuu pääsevän jollain tutkinnolla ulkomaille töihin välillä ilman mitään haastatteluja tai testejä. Jopa tosi pienellä työkokemuksella.

Suomessa ties kuinka monet haastattelut ja testit vaikka henkilöllä olisi kokemustakin.

Vierailija
16/30 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole.

Olet provoileva toimeton.

Tutkinnon nimi on (ollut jo vuosikausia) kauppatieteen maisteri.

Vierailija
17/30 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu että Suomesta tuntuu pääsevän jollain tutkinnolla ulkomaille töihin välillä ilman mitään haastatteluja tai testejä. Jopa tosi pienellä työkokemuksella.

Suomessa ties kuinka monet haastattelut ja testit vaikka henkilöllä olisi kokemustakin.

Porvoossa onnistuu.

Vierailija
18/30 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kävi nuorena lääkärinä lentokoneella töissä Tukholmassa. Lenteli vähän väliä Suomen ja Ruotsin väliä. Silti kannatti.

Vierailija
19/30 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet kuukaudet.

Tamikuu Juhani Tammisen mukaan.

Seuraava kuu on sitten Raimo Helmisen mukaan nimetty Helmiskuu tai Raimohelmiskuu.

Kuka vääräleuka keksisi maaliskuulle sopivan uuden nimen? Voisiko olla ihan vain maalikuu, kun näin lätkäaiheisissa nimissä ollaan pitäydytty?

Jatkakaa!

Vierailija
20/30 |
27.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa työnhakijoihin varmaan lähtökohtaisesti luotetaan. Suomessa taas lähkökohtaisesti ei luoteta. Ruotsissa koko työkulttuuri huomattavasti parempaa kuin Suomessa ihan johtamisesta lähtien. Suomessa aina piruillaan ruotsalaisesta diskuteeraamisesta mutta oikeasti kulttuuri on siellä paljon parempaa kuin Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi