Esittävätkö muidenkin miehet jatkuvasti ulkonäkötoiveita
Omassa parisuhdehistoriassani on kaikenlaista ehdotusta "värjää hiukset punaiseksi", "leikkaa tuo otsatukka pois" (wtf) ja parin vuoden päästä sama mies: "leikkaa itsellesi otsatukka". Ehdottelua, että kunhan palkankorostus tulee, hän haluaa "hemmotella kultaa vaikka jollakin kauneudenhoitoon liittyvällä..."
Mieheni ovat jotenkin aina ilmaisseet haluavansa muuttaa minussa jotakin, tai jos ovat kehuneetkin, on se kehu sitten jatkunut, että "et saa lyhentää hiuksia senttiäkään/lihoa grammaakaan, koska menetät viehätysvoimasi kokonaan". Siitä tulee todella riittämätön olo.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole vaimolleni ehdottanut että muuttaisi jotain. Tai no, jos lasketaan se, että kun hän värjää hiuksensa niin saatan sanoa että oma värisikin on minusta ihan kiva, niin sitten ehkä. Minulle hän kelpaa oikein hyvin juuri sellaisena kuin on. Tosin kyllä hän onkin kaunis ja pitää itsestään hyvää huolta; ehkä olisin valmiimpi sanomaan, jos näin ei olisi.
Suomalainen mies arvostelee myös kauniita tyttöjä ja naisia.
Esim. nyt huomaan valokuvista, kuinka kaunis olin esim. teininä ja monet ihmiset sanoneet kauniiksi - selä naiset että miehet. Silloinkin jotkut arvostelivat ja nälvivät - ulkonäköni analysoitiin päästä varpaisiin.
Suomalainen mies: mikä ongelma sinulla on?
Suomalaiset miehetkö tälläkin palstalla on kirjoitelleet satamäärin nälvintäviestejä eri naisten ulkonäöistä? Kyllä se on ihan vauvapalstamuijien omaa osaamisaluetta. Mikä teitä vaivaa?
Totta. Esim. Laulaja Evelinan naisellisia reisiä täällä kateelliset akat haukkui oksettaviksi ja kyseistä naista lihavaksi, vaikka Evelina on kaukana edes pyöreästä. Kyllä suurimmalle osalle heteromiehistä Evelinan vartalo on naisellinen ja kaunis, mutta kateelliset vanhat akat ei kestä, kun omista luikkureisistä siirtyy iän tuoman testosteronin takia rasvat keskivartaloon.
Minä en tiedä, kuka hän on. Toisinaan on hankalaa lukea palstaa, jossa hyvin monien ihmisten "tiedonlähteenä" ovat roskalehdet, joita en lue.
Vierailija kirjoitti:
En ole esittänyt ulkonäkövaatimuksia, mutta jos se on dropannut olen laittanut naisen takaisin kiertoon.
Olen pahoillani sen droppaamisesta. Ymmärtääkseni vanhemmat miehet saavat reseptin johonkin lääkkeeseen, joka auttaa tilanteeseen. Lääkettä voi tilata ulkomailta ja siinä voi olla mukana tilannetta edistävää betonia.
Mulle mies on sanonut lähinnä joistain vaatteista, että ovat mummomaisia. En ole niitä sitten käyttänyt. Ja joskus kun on herkut maistunut paremmin ja olen ollut vähän tuhdimmassa kunnossa kuin tavallisesti (ylipainon rajoilla painoindeksin mukaan), niin sanonut jotain tyyliin "voisit vähän rajoittaa tota syömistä, kun se näkyy sussa jos syöpöttelet". Tuosta kyllä pahoitin mieleni joksikin aikaa, eikä sitten ruoka ole maistunutkaan samalla tavalla ja paino tippunut monta kiloa, eikä ole valittamista enää tullut. Pitäis kai olla kiitollinen, pysyy normipainossa helpommin kun joku huomauttelee.. Mutta silti tuntuu pahalta, että mun haluttavuus riippuu mun koosta..
Mut muuten ei ole muistaakseni tullut tässä melkein 10:n vuoden aikana pahemmin toiveita ulkonäköön liittyen, eikä noi nyt kai niin kamalia juttuja ollut mun mielestä. En meikkaa meikkivoidetta ja puuteria lukuunottamatta ja hänen mielestään en tarvitsisi niitäkään, kun hän tykkää luonnollisuudesta.
Ei. Hän on fiksu mies joka tietää ettei tollanen oo asiallista. Kysyttäessä kertoo mielipiteensä.
Kukaan kumppaneistani ei ole kommentoinut millään tavalla sitä, mitä minun pitäisi tehdä ulkonäölleni, ei vaikka tivaisin mielipidettä.
Ootko kysynyt mieheltäsi, että minkä takia haluaa sun näyttävät tietynlaiselta? Ketä varten sun kuuluu näyttää tältä? Ja jos hän ei pidä sinusta sellaisena kuin olet niin kannattaisiko pohtia miten suhdetta enää jatketaan tämän jälkeen?
Minä pyysin exältä, että ajaisi pillunsa posliiniksi. Ei suostunut. Sitten kun hän pyysi minua kasvattamaan parran, niin en suostunut myöskään.
On kuitenkin vähän eri esittää ulkonäkötoiveita, jotka liittyvät esim. kroppaan ja rintojen kokoon, kuin esim. hiuksiin, vaatetukseen tai muuten vain "tyyliin".
Itse pidän vaimon paksuista pitkistä hiuksista ja olen tämän hänelle sanonutkin. No, nyt hänellä on puolipitkät ihan käytännön syistä ja nekin ovat minun mieleeni. Aina välillä hän vähän "kiusoittelee", että miten sitten jos hän leikkautaisi ihan lyhyeksi, ja kun sinä kuitenkin pidät pitkistä hiuksista. Itse vastaan, että saa hän leikkauttaa, mutta luulen, että hän itse ei pitäisi sellaisista hiuksista.