Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
MikaK kirjoitti:
Guo Wengui on kiinalainen miljonääri joka asuu USA:ssa. Data näyttää paljon rikkidioksidia ilmassa etenkin Wuhanissa ja Chonggingissa jossa virus valtoimenaan. Krematoriot toimivat 24/7. Näiltä saamien tietojen mukaan Wengui arvioi että kuolinujreja on todellisuudessa yli 50 000 virallisen 2000 luvun sijaan.
Lähdekritiikkiä kehiin, please. Kumpi on todennäköisempää, se että Kiinassa käynnistetään uudelleen suuria tehtaita, vai se, että krematorioiden savu pimentää taivaan? Ko. kaupungeissa on paljon raskasta teollisuutta, esimerkiksi teräksen ja alumiinin tuotantoa ja autoteollisuutta.
Kylläpäs juupas eikös ole paljon todennäkösempää että siellä Wuhaniassa poltetaan jatkuvalla syötöllä niitä 2,8 milj. koronaan kuollutta eipäs siellä mitään tehtaita käynnistellä. Nimittäin, eh.
Intiassa on eristetty 8 päivää sitten Thaimaasta palannut 22-v. nainen. Thaimaa on tällä viikolla lisätty niiden maiden listalle, joista Intian terveysviranomaiset antavat matkustusvaroituksen.
https://timesofindia.indiatimes.com/city/chandigarh/ambala-woman-who-tr…
Vierailija kirjoitti:
MikaK kirjoitti:
Guo Wengui on kiinalainen miljonääri joka asuu USA:ssa. Data näyttää paljon rikkidioksidia ilmassa etenkin Wuhanissa ja Chonggingissa jossa virus valtoimenaan. Krematoriot toimivat 24/7. Näiltä saamien tietojen mukaan Wengui arvioi että kuolinujreja on todellisuudessa yli 50 000 virallisen 2000 luvun sijaan.
Lähdekritiikkiä kehiin, please. Kumpi on todennäköisempää, se että Kiinassa käynnistetään uudelleen suuria tehtaita, vai se, että krematorioiden savu pimentää taivaan? Ko. kaupungeissa on paljon raskasta teollisuutta, esimerkiksi teräksen ja alumiinin tuotantoa ja autoteollisuutta.
Siellä puhuttiin ennen käynnistyksiä noista 24/7 poltoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
WHO painottaa entistä vakavammin sitä, että nyt on mailla tilaisuus vielä toimia, ennen kuin tilaisuus toimia hyvän sään aikana menee ohi ja tartunnat kasvavat maailmalla. Vielä voisi hallita epidemiaa, jos toimitaan. Kaikki maat eivät kuitenkaan ole toimineet tarpeeksi hyvin. WHO:n johtaja sanoo, että hän ei turhaan pari viikkoa sitten kutsunut epidemiaa väestöä uhkaavaksi ykkösviholliseksi (public number one). Rokotteen kehittäminenkin on tärkeää, ja varautuminen myös pahimpaan skenaarioon. Näissä toimissa pitää olla tasapaino.
No, miksei suomi sitten toimi mitenkään, vaikka who käskee.
Eikö thl enää tottele who:ta?
Ei kuule Tanelia paljon mitkään Ghebrejesukset hetkauta... Ikävä kyllä.
Siis Taneli on kovempi kuin teräsmies.
Taneli syö koronaviruksia aamupalaksi ja paskoo sarsia.
Tämä on kyllä eniten paniikkihysteriaketju ikinä. Nukutteko te ollenkaan näiltä peloiltanne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mun lapsella 5v alkoi yskä 4.2., pientä lämpöilyä 37.6c ja nuhaa, aivastelua.. flunssaoireita. Alkoi jo paranemaan 10.2.. mutta oireet palasivat 14.2. Nyt ollut kova limainen yskä, nuha ja pientä lämpöä.
Minulla itselläni lähinnä tukkoinen nenä, ei yskää. Tauti ei mene lapsella pois millään! Yskä kovaa
Lapsilla yskä voi kestää jopa 8 viikkoa. Mutta onneksi korona ei ilmeisesti lapsille tartu jostain syystä.
Mistä olet kuullut, että ei tarttuisi lapsiin?
British nine-year-old in hospital in France
https://www.theguardian.com/world/2020/feb/08/coronavirus-five-new-case…
Jos joku nyt ei osaa englantia niin 9 v. sairastunut sairaalassa.
Todettu myös vauvalla.
Luin tapauksesta, jossa vastasyntyneellä oli todettu koronavirus, tarttunut raskauden aikana.
https://greatgameindia.com/dr-francis-boyle-creator-of-bioweapons-act-s…
In an explosive interview Dr. Francis Boyle, who drafted the Biological Weapons Act has given a detailed statement admitting that the 2019 Wuhan Coronavirus is an offensive Biological Warfare Weapon and that the World Health Organization (WHO) already knows about it.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä eniten paniikkihysteriaketju ikinä. Nukutteko te ollenkaan näiltä peloiltanne?
Kiitos ihan hyvin, nyt kun olen saanut informaatiota ja osaamme perheenä varautua paljon paremmin kuin pelkästään THL:n informaation varassa.
P.S. Katso löytyisikö esim. oikeasta valikosta sinulle joku paremmin sopiva ketju, koska et selvästi kuulu tämän ketjun kohderyhmään. Internetissä löytyy varmasti muuta mielenkiintoista luettavaa sinulle myös, ei siis kannata tähän ketjuun jäädä provoamaan, koska nuo kommenttisi on kuultu jo sata kertaa muutenkin :)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen laittanut tänään sähköpostia kansanedustajalleni. Kokosin siihen tietoja. Hän sanoi, ettei heitä ole informoitu millään tavalla. Sanoi, että laittaa tietoa eteenpäin.
Laittakaa muutkin kysymyksiä kansanedustajillenne!
Mitä kuuluu Lepomäen kirjalliselle kysymykselle.
Hallitusta ei tunnu kiinnostavan ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos ihan hyvin, nyt kun olen saanut informaatiota ja osaamme perheenä varautua paljon paremmin kuin pelkästään THL:n informaation varassa.
P.S. Katso löytyisikö esim. oikeasta valikosta sinulle joku paremmin sopiva ketju, koska et selvästi kuulu tämän ketjun kohderyhmään. Internetissä löytyy varmasti muuta mielenkiintoista luettavaa sinulle myös, ei siis kannata tähän ketjuun jäädä provoamaan, koska nuo kommenttisi on kuultu jo sata kertaa muutenkin :)
Minulle ei riitä, että itse osaan varautua sen verran kuin pystyy.
Olisi rennompi olo, jos hallitus ryhtyisi kertomaan tukista varautumissuunnitelmista matkustus rajoituksineen ja määräisi tehtaat tekemään hoitotarvikkeita.
Vierailija kirjoitti:
If your going to panic, panic first. :D
Nimimerkillä kellarissa 40 kg perunoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tänne saa kommentoida nyt kaikki muutkin kuin hysteerikot. En edes ole THL:n informaatiota seurannut, sikaflunssan sairastin silloin aikoinaan (oli kyllä rankka tauti!), mutta en lähtisi lietsomaan tälläistä pelkoa itsessäni ja läheisissäni tai vieraissakaan.
Singaporessa yksi uusi tapaus, 36-v. kiinalainen. Yht. nyt 85. Kontakteja ei pystytä jäljittämään.
37 toipunut tähän mennessä ja 48 vielä sairaalassa ("most stable and improving").
https://www.straitstimes.com/singapore/health/coronavirus-1-new-case-in…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään 9 sairastunutta eri puolilla Japania.
https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/
Luotettavista lähteistä puheen ollen... tarkista lähteesi.
12 tartuntaa tiedotettu juuri Japanista, kertoo CNN ja muut mediat.
Ja ilmeisesti aika moni tartunta on lähtöisin siltä kovan onnen taksikuskilta.
"Are you talking to me?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei riitä, että itse osaan varautua sen verran kuin pystyy.
Olisi rennompi olo, jos hallitus ryhtyisi kertomaan tukista varautumissuunnitelmista matkustus rajoituksineen ja määräisi tehtaat tekemään hoitotarvikkeita.
No voi jumankauta teidän kanssanne. Ei hallituksen tulisi käskeä tässä aikuisia ihmisiä. Jos sairastuminen pelottaa, niin pitäisi jäädä sinne kotiin talvilomalla ja jättää väliin se Thaimaan tai Lapin loma ja kantaa vastuu siitä taloudellisesta menetyksestä. Eikä olla perimässä menetettyä rahaa valtiolta jos mitään pandemiaa ei synnykään. Kyllä ihmisten itse pitäisi osata kantaa se vastuu, eikä penätä vain valtion puuttumista asiaan.
Ja mitkä tehtaat niitä hoitotarvikkeita oikein valmistaisivat? Hä? Jos ei tuotantoa ole jo valmiiksi, niin sitä ei todellakaan polkaista käyntiin edes viikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä, nukun kyllä. Paremmin kuin ne ketkä pian herää päiväunestaan. Olen valmis koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ottanut influenssa (kuolleisuus matalahko, teho usein heikko ja joutuisi ottamaan joka vuosi, joten ei tunnu vielä mielekkäältä) - enkä sikainfluenssarokotusta (narkolepsiakohu ehti englanninkielisistä lähteistä tietoisuuteeni, joten päätin olla ottamatta), joten ette voi pitää minua erityisen säikkynä tai asioista selvää ottamattomana ihmisenä. Nyt olen kuitenkin huolestunut tästä uudesta koronasta sen leviämiskyvyn ja vakavamman sairastuttavuuden, myös kuolleisuuden, vuoksi.
Olen huolestunut, koska rokotusta ei välttämättä saada ennen kuin tauti leviää ympäri maapalloa. Uskoisin että leviämisen mahdollisuudet ovat liian hyvät. Sairaaloilla on rajalliset resurssit hoitaa myös länsimaissa. Koska kyseessä on ihmisellä uudentyyppinen virus, vieläpä influenssan omaisesti tai ja jopa voimakkaammin kuin influenssa leviävä, niin tietenkin olen huolestunut. Tahtoisin oikeat ihmiset tiedottamaan taudista, enkä hyssyttelyä ja tarkoituksellisien tuntuisesti epäselviä vastauksia enää.
Voitaisiin käskeä hankkimaan kotivara vähintään kahdeksi viikoksi, jos mahdollista, niin jopa kuukausiksi ja testata oireellisia ei kiinalaisten kanssa suorassa kontaktissa olleita. Siis matkustavaisia ja myös perheellisiä.
Nytkin lapsiperheet menevät talvilomalla Aasiaan ja aikuiset lentävät työmatkojaan, istuvat kansainvälisissä kokouksissa jne. Ihmiset palaavat sairastuttamaan koko ryhmän tai luokan jollain taudilla, toivottavasti ei coronalla! Turha puhua hihaan yskimisestä ja aivastelusta ja käsihygieniasta, kun se yksin ei riitä!
Lapset viettävät nykysin päivät ihan silminnähdenkin saastaisissa tiloissa. Ei ole ollut kunnolla varaa siivoamiseen pitkiin aikoihin ja häiriökäytös on normaalia. Oikein kiusallaan yskitään toisia päin ja nauretaan, että "pelkäätkö coronaa?" Vanhemmat voivat sairastua ainakin vakavasti, joka ei ole pieni juttu keskenkasvuisille lapsillekaan!
Nyt jäi epäselväksi, ottaisitko edes rokotuksen corona-virukseen, jos sellainen olisi nyt tarjolla? Eiväthän ne rokotukset tässä tilanteessa edes auttaisi yhtään, jos/kun kukaan niitä ei suostu ottamaan.
Mahdollisesti seuraavien pysyvien vaurioiden vuoksi (millaiset keuhkot? ns hunajakennotko?) ja kuolemanriskin vuoksi voisin kallistua rokottamisen kannalle, ellei tauti osoittaudu heikkeneväksi ja hiipuvaksi..En siltikään ensimmäisten joukossa olisi rokotetta ottamassa edes Suomessa. En tosin olisi saamassakaan sitä kiireellisimmin rokotettavien ryhmässä. Ja väestön rokottamisessa menee varmasti aikaa, vaikka rokote olisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kysymästä, nukun kyllä. Paremmin kuin ne ketkä pian herää päiväunestaan. Olen valmis koronaan.
😂 Hohhoijaa.
Otan mieluummin selvää coronasta, valmistaudun, nukun hyvin ja huolehdin terveydestäni, kuin katselen väkivalta, kauhu yms sarjoja. En pidä ylimääräisestä tai kuvitteellisesta väkivallasta, sairauksista, kauhusta.... Maailmassa on ihan tarpeeksi kärsimystä ihan oikeastikin. Jos minulla olisi valtaa ja voimaa, niin heti lopettaisin tämän coronan leviämisen.
O veriryhmä ei suojaa täysin malarialta, vaan malaria tarttuu huonommin ja sairaus on lievempi. Taidat sekoittaa Duffy-antigeeniin?