Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen Häkkänen: ”Mikä ihmeen kynnys on siinä, että maskipakkoa ei voisi määrätä?”
https://www.is.fi/politiikka/art-2000007647310.html
HYVÄ ANTTI!!!!!
Häkkäsellä on erittäin usein hyviä mielipiteitä, vaikka en Kokoomusta kannatakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen Häkkänen: ”Mikä ihmeen kynnys on siinä, että maskipakkoa ei voisi määrätä?”
HYVÄ ANTTI!!!!!
Fiksaatio, pakkomielle a la sanna
Jämsässä tullut tietoon perjantai-iltana järjestettävän kymmenien henkilöiden yksityisiä juhlia – kaupunginjohtaja Hanna Helasteelta vakava vetoomus: "Nyt ei ole niiden aika"
Täällä vedotaan, muualla saisivat sakot. No, ehkä sairastuvat mutta toivottavsti eivät tartuta muita.
Tiukka viesti Länsi-Pohjasta: Pysykää poissa länsirajalta – Koronaan kuollut kymmenen ihmistä sairaanhoitopiirin alueella
(Kaleva, maksumuuri)
Tuo rokotetutkimusten yhteys hallituksen haluttomuuten hillitä koronan tulemista Suomeen (ja jopa päätöksiin, joilla vauhditettiin koronan tuloa Suomeen) on ollut tässä ketjussa esillä jo monesti.
Syksyllä rokotetutkimukset arveltiin syyksi matkustusrajoitusten hölläämiseen ja siihen että erityisesti alakoulut haluttiin pitää lähiopetuksessa.
Suomessa on myös tutkimus koronan vaikutuksesta raskauteen ja syntyvään lapseen, mikä jo syksyllä yhdistettiin hallituksen päätökseen pitää koulut ehdottomasti lähiopetuksessa ja siihen ettei alakoulu-ja päiväkoti-ikäisiä lapsia haluttu testata.
Koska useinhan perheisiin, joissa on päiväkoti- tai alakouluikäisiä lapsia, syntyy lisää lapsia (=on raskaana olevia naisia). Saadaan lisää aineistoa koronatutkimuksiin.
Toimittajat saisivat kyllä tarttua tähän aiheeseen ja tutkia sekä hallituksen että thl yhteydet näihin rokotetutkimuksiin ja lääkeyhtiöihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän perusteella Hetemäki ja jopa pääministeri Marin olisivat halunneet toimia ennakolta jo aikoja sitten nyt syksyllä.
Aika valaiseva kirjeenvaihto.Miksei pm sitten laittanut alulle lakia, jolla saataisiin tiukat toimet ennakoivasti.
Voiko tämä keskustelu olla tilattu. Muistatteko, kun Marin tilasi haukut siltä Jugnerlita.
Mittatilaustyö, jota täydensi juuri ylen illan pääuutisissa ollut kommentaattori.
Marin tilasi kerran haukkumisen Jugnerlita. Molemmat myönsivät.
Voiko tämä olla samanlainen harhautus koko tuo keskustelu.
Hyvä potilas, olemme pahoillamme, mutta emme pysty hoitamaan teitä nykylain sallimilla keinoilla, joten emme hoida
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HYVÄ ANTTI!!!!!
Häkkäsellä on erittäin usein hyviä mielipiteitä, vaikka en Kokoomusta kannatakkaan.
Kyllä. Siinä on todella älykkään ja järkevän oloinen poliitikko. En itsekään kannata kokoomusta, mutta Häkkänen on edukseen. Myös Riikka Purra perussuomalaisista on fiksu ja asiallinen. Heissä on jotain samaa.
Mutta toivottavasti Häkkänen ja kumppanit tosiaan vaatii hallitukselta selvityksen siitä, mitä valmisteluja kesän ja syksyn aikana on koronan suhteen tehty. Nyt on näyttänyt siltä, että asiat otetaan hallituksessa käsittelyyn joka kerta vasta sitten, kun pas.at on jo housuissa.
Mä en tajua. Sain tänään potkut. Minut irtisanottiin. Vieläkin olen ihan järkyttynyt.
Vaikka jokaikinen työpäivä olen voivotellut, kuinka Tellervolla on hengenahdistusta, tai Pertti tukehtuu kalanruotoon, tai Tiinan jalka on pahasti tulehtunut. Joka päivä olen voivotellut monenkin potilaan voinnista. Mutta ei, pomo sanoi etten muka hoida töitäni ja potilaat kuolee siksi.
Mutta kun, joka päivä olen ihan varmasti ilmaissut huoleni. Ollut kovin kovin huolestunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö oliis selkeintä nyt laittaa koko Suomeen samat rajoitukset kuin oli keväällä.
Tämä olisi vaikka 5 viikkoa voimassa. Sitten katsottaisiin tulos.
Voishan se joo olla, mutta onko siinä oikeasti mitään järkeä? On monia paikkakuntia missä ei oo aikoihin ollut koronaa. Ja kun miettii sitäkin, että korona on jo melkein vuoden täällä pyörinyt ni eniten tuhoa se on aiheuttanut yrityksille. Ihmisiltä loppuu työt ja rahat. Ei voi rajoittaa loputtomiin. Enkä sano että kuolemat ois mulle ihan sama. Ei todellakaan ole enkä kenellekkään ikinä mitään pahaa toivois. Ja niinku monetki täälläki sanonu ni suurin osa sairastaa lievänä tai jopa oireettomana. Kuolleisuus on pientä ja sellaisena toivottavasti pysyykin. Eikä hirveän herkästi näyttäs tarttuvan mitä itse lähipiirissä seurannut.
Ei se paikkakuntien rajoja katso. Lähiviikot näyttää periferiassakin, sairaalapaikat täyttyvät jo Helsingissä. Aikansa voit selittää, ettei koske sinua. Lähipiirisikään otanta tuskin on kovin laaja.
Kuka lakimies sitä sanoi, että jo olemassa olevien lakien puitteissa voi toimia tiukemmin? Misä hän on?????
Jos nyt paljon sanotaan, ettei voi toimia ennakoiden, vain jos välttämättömyys. Onhan se välttämätöntä tässä maailman ajassa toimia ennakoiden hyvin leviävän viruksen kanssa, johon parhaiten tehoaa juurikin hyvä ja nopea ennakointi. Eikö se silloin ole juurikin välttämättömyys, mikä täyttyy?
On välttämättä tärkeää toimia ennakoivasti täsä tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Viiden jälkeen -ohjelmassa Michael Monroe sanoi hyvin: meidän isovanhemmat ovat joutuneet sotaan ja väistelemään luoteja, ja meiltä ei vaadita muuta kuin kotisohvalla olemista. Kyllä me siihen pystytään!
mutku mä haluun mäkkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulussa tilanne tulee räjähtämään. Tehtaan työntekijät juosseet sairaina ympäri Oulua ja lähikuntia. Huh huh.
Höpöhöpö. Ei sairaana jaksa juoksennella mihinkään.
Et ole vielä tähän päivään mennessä kuullut, että valtaosa sairastaa oireettomana tai lieväoireisena ja oireetonkin tartuttaa?
Miksi heidän on pitänyt juosta ympäriinsä?
Viiden jälkeen -ohjelmassa Michael Monroe sanoi hyvin: meidän isovanhemmat ovat joutuneet sotaan ja väistelemään luoteja, ja meiltä ei vaadita muuta kuin kotisohvalla olemista. Kyllä me siihen pystytään!
Näin minäkin olen täällä keväällä kirjoittanut, mutta sain vain läjän alapeukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Marin tilasi kerran haukkumisen Jugnerlita. Molemmat myönsivät.
Voiko tämä olla samanlainen harhautus koko tuo keskustelu.
Kyllä voi.
Minä en luota Mariniin. Hän on laskelmoiva nainen jonka oma ura ja mielikuva menee kaiken muun edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö oliis selkeintä nyt laittaa koko Suomeen samat rajoitukset kuin oli keväällä.
Tämä olisi vaikka 5 viikkoa voimassa. Sitten katsottaisiin tulos.
Voishan se joo olla, mutta onko siinä oikeasti mitään järkeä? On monia paikkakuntia missä ei oo aikoihin ollut koronaa. Ja kun miettii sitäkin, että korona on jo melkein vuoden täällä pyörinyt ni eniten tuhoa se on aiheuttanut yrityksille. Ihmisiltä loppuu työt ja rahat. Ei voi rajoittaa loputtomiin. Enkä sano että kuolemat ois mulle ihan sama. Ei todellakaan ole enkä kenellekkään ikinä mitään pahaa toivois. Ja niinku monetki täälläki sanonu ni suurin osa sairastaa lievänä tai jopa oireettomana. Kuolleisuus on pientä ja sellaisena toivottavasti pysyykin. Eikä hirveän herkästi näyttäs tarttuvan mitä itse lähipiirissä seurannut.
Tiukat rajoitukset koko maahan olisi selkeää.
Lisäksi nyt voi mennä tiuklta alueelta löysälle alueelle huvittelemaan. Se ei ole hyvä
Niinhän se olis. Nyt kaikki on tosi sekavaa, ollut oikeastaan koko ajan.
Mutta silti en toivo rajoituksia koko maahan, en oikeastaan minnekkään. Ihmisten elämää on rajoitettu jo liikaa. Me vedettiin kevät hyvin, silti me ollaan taas tässä samassa jamassa. Pelotellaan nyt jo kolmannesta aallosta vaikka oo tästäkää selvitty. Eli rajoituksia tulossa lisää myöhemmin. Ei vaan jaksa tätä sekoilua enää.Olen samaa mieltä kanssasi. Rajoittaminen ei auta, aurinko ja lämpö auttavat. Tämä alkaa siis hellittää huhtikuun lopulla tai toukokuun alussa. Siihen asti epidemia etenee. Etenemisnopeutta voidaan hieman hidastaa rajoituksilla, mutta pysäyttää ei. Virusta ei voi tukahduttaa, vaikka yhä moni tukahduttamiseen uskoo.
Nyt täytyy vain toivoa poikkeuksellisen kovia pakkasia moneksi viikoksi joulun tienoilla. Se auttaa vähän. Tällä hetkellä säätila on suotuisa virukselle, kun ollaan hieman nollan yläpuolella ja on märkää.
Höpsis!
Uusi Seelanti ja Australia pystyivät tukahduttamaan koronan, vaikka siellä eteläisellä pallonpuoliskolla oli talvi.
Ja vaikka rajanaapuriin on tuhansia kilometrejä. Ihmeitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Tämän perusteella Hetemäki ja jopa pääministeri Marin olisivat halunneet toimia ennakolta jo aikoja sitten nyt syksyllä.
Aika valaiseva kirjeenvaihto.
Marin odotti että tilanne pahenee että saa sitten saapua suurena pelastajana paikalle paheksumaan alaisiaan toimettomuudesta 🤥
Vierailija kirjoitti:
Katohan maikkelikin kuullut, keväästä asti pyörinyt.
Voi se olla tilattu, se voi olla jopa tehty. Nyt voi miettiä millä tavalla tuolla pyritään meihin vaikuttamaan. Ei tuo sattumalta tullut esille, vaan tarkoituksella julkaistiin tässä tilanteessa.