Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Eikö ne suomen päivitetyt luvut voi hakea ecdc.n tai woldometerin sivuilta? Onko ne sinne päivitetty?
Lukujen viipyminen edelleen kertoo neuvottomuudesta ja kyvyttömyydestä tiedottaa.
Koska THL on ollut asiasta yhteydessä ainakin Hesariin ja ilmoittanut lukujen myöhästymisestä, THL:lä on tiedossaan suora kontakti tuonne. Varmasti myös muihin medioihin.
Mikäli THL ylipäätään tietää päivän luvut, sen olisi ollut luontevaa toimittaa medialle ilmoitus siitä, että THL:n järjestelmässä on vikaa, päivän lukuja ei voida siksi julkaista THL:n tavanomaisella kanavalla ja päivän luvut ovat sähköpostissa ja voi julkaista vaikkapa Ylen, Hesarin, Maikkarin ja kaikkien muidenkin medioiden kautta, joille noilla on suora kontakti.
Huolestuttavampaa tietenkin on, jos THL ei edes tiedä, mitkä päivän luvut ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.independent.co.uk/life-style/health-and-families/mask-weari…
Uuden tutkimuksen mukaan maskivastaisuus kytkeytyy persoonallisuushäiriöön. Eipä kyllä yllätä. Tuntemani maskivastaiset ovatkin aika tapauksia.
Tai ihan vaan esim sydämen vajaatoimintaan.
En nyt viitannut tässä riskiryhmäläisiin tai ihmisiin jotka eivät voi terveydentilan puolesta maskia käyttää. Tiedät varmasti itsekkin että tämän ryhmän rinnalla kulkee iso joukko ihan vain puhtaasti asennevammaisia ja viittasin linkilläni lähinnä heihin.
Kyllä mutta et sinä tiedä kuka maskittomista vastaantulijoista on ilman maskia terveydellisistä syistä, kuka asenteen takia.
Minusta on vaarallista julistaa täällä tai missään muuallakaan tuollaista sanomaa, että maskittomuus = persoonallisuushäiriö.
Ihan terveitä eivät ole ne maskillisetkaan, jotka katsovat asiakseen huomautella maskittomia asiasta. Minulle on tänä syksynä jo useampikin ihminen huomauttanut, että ”sinulla ei ole maskia”. Joku hyvinkin aggressiivisesti, toinen ystävällisemmin.
Meillä on tappava tauti keskuudessamme. Jos et voi pitää maskia, niin toivottavasti ainakin tajuat pitää riittävää väliä muihin ja minimoit kaiken liikkumisen ihmisten parissa. Silloin ei kenenkään tarvitse huomautella. Jos maskittomat yrittävät tulla lähelleni niin kyllä minä kehotan heitä siirtymään kauemmaksi. Siitä on kenenkään turha loukkaantua.
Toivottavasti sinä ymmärrät ettei maskisi estä sinua saamasta tartuntaa.
Siksi haluankin maskittomien pysyvän kaukana. Minun maskini suojaa sinua, sinun maskisi suojaa minua. Jos siis käytät sitä.
No ei minun maskisi suojaa sinua, jos sitä ei ole käytetty oikein. Kun käytän sitä samaa päivästä toiseen ja viikosta toiseen, sekä koskettelen sitä käsillä pesemättä ja desinfioimatta käsiäni, niin maskini on pahempi virus- ja bakteeripesä kuin mitä olisin ilman maskia.
Ja näinhän moni ihminen käyttää maskia, ei tunnista sen virheellisen käytön riskiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinne on tehty tietomurto ja luvut on viety pois? Pöllitty siis?
Käyvät parhaillaan neuvotteluja lunnaista.
THL saattaisi päinvastoin maksaa siitä että joku tulee ja vie kaikki ikävät luvut pois pysyvästi..
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006665452.html
Juuri nyt
THL:n päivän tartuntaluvut tunteja myöhässä, syynä mahdollisesti tekninen vika
THL:n viestinnästä kerrottiin HS:lle kello 15.45, että päivän tartuntalukujen viivästymisen syynä on jonkinlainen tekninen vika tai viive.
Tällä hetkellä ole tietoa, mihin aikaan luvut julkaistaan. THL kertoo Twitterissä aikataulutietoja heti, kun mahdollista.
Tavavallisesti luvut on julkaistu hieman ennen puoltapäivää.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-11605429
Kun korona iski, normaali sairaudenhoito mullistui: Pari miljoonaa hoitokäyntiä jäi väliin – Nyt kasassa on jo miljardin hoitovelka ja ennätysjonot
”Jos koronavirus on seurassamme useita vuosia tai jossain muodossa jopa pysyvästi, se tarkoittaa, että nykyisiä toimintatapojamme pitää muuttaa. Tärkeysjärjestystä terveydenhuollossa on mietittävä uudestaan. Se voi myös tarkoittaa suostumista useampiin koronakuolemiin kuin nyt, Ryynänen sanoo.”
Vihdoinkin joku järjen äänikin. Nyt tosiaan hoidetaan koronapotilaita ja vältellään koronakuolemia muiden potilaiden ja kuolemien kustannuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uuden tutkimuksen mukaan maskivastaisuus kytkeytyy persoonallisuushäiriöön. Eipä kyllä yllätä. Tuntemani maskivastaiset ovatkin aika tapauksia.
En nyt viitannut tässä riskiryhmäläisiin tai ihmisiin jotka eivät voi terveydentilan puolesta maskia käyttää. Tiedät varmasti itsekkin että tämän ryhmän rinnalla kulkee iso joukko ihan vain puhtaasti asennevammaisia ja viittasin linkilläni lähinnä heihin.
Kyllä mutta et sinä tiedä kuka maskittomista vastaantulijoista on ilman maskia terveydellisistä syistä, kuka asenteen takia.
Minusta on vaarallista julistaa täällä tai missään muuallakaan tuollaista sanomaa, että maskittomuus = persoonallisuushäiriö.
Ihan terveitä eivät ole ne maskillisetkaan, jotka katsovat asiakseen huomautella maskittomia asiasta. Minulle on tänä syksynä jo useampikin ihminen huomauttanut, että ”sinulla ei ole maskia”. Joku hyvinkin aggressiivisesti, toinen ystävällisemmin.
Meillä on tappava tauti keskuudessamme. Jos et voi pitää maskia, niin toivottavasti ainakin tajuat pitää riittävää väliä muihin ja minimoit kaiken liikkumisen ihmisten parissa. Silloin ei kenenkään tarvitse huomautella. Jos maskittomat yrittävät tulla lähelleni niin kyllä minä kehotan heitä siirtymään kauemmaksi. Siitä on kenenkään turha loukkaantua.
No sittenhän minä saan tulla sinun ihollesi, kun käytän sitä samaa maskia, mitä olen käyttänyt viikkotolkulla. Sitten sinulla on ainakin turvallinen olo, vaikka se ei perustu mihinkään.
Oletko normaalistikin itsetuhoinen vai oletko vain sellainen koronahysteerikko?
Onko hesari selvittänyt jo lukujen arvoituksen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reopening schools following coronavirus lockdowns is linked to a surge in transmissions within a month, according to the first study to look at the impact of lifting restrictions on the R rate.
Children’s return to classrooms was followed by an average 24 % rise in the R transmission number, University of Edinburgh researchers found after analysing data from 131 countries.
The only other measure linked to a higher increase in the rate is lifting a ban on groups gathering, which led to a 25 % rise in R. To create their models, the authors linked data on country-level R estimates from the London School of Hygiene & Tropical Medicine with information about non-pharmaceutical interventions from the Oxford Covid-19 government response tracker.
R represents the average number of people each person with Covid-19 goes on to infect. When the figure is above one, an outbreak can grow exponentially.
The study, published in The Lancet Infectious Diseases journal, also created models of the impact combinations of measures had on the R rate when introduced.
They found a comprehensive package of restrictions including public events bans, school closures, a ban on gatherings of 10 or more people, widespread home-working, and stay-at-home orders was linked to the biggest fall in R rate. Transmissions fell by 52 per cent within four weeks when those measures were all introduced.
https://www.independent.co.uk/news/science/coronavirus-r-rate-school-cl…
HUSin alueella kouluissa ja päiväkodeissa koronatartunnan on saanut 55 lasta ja 12 aikuista. Kun tartunnat lasten kautta usein leviävät perheisiin, voi arvioida että koulujen ja päiväkotien kautta on tullut todennäköisesti ainakin kymmeniä tartuntoja perheenjäsenille ja lähipiirille.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006699961.htmlNo voithan toki arvioida just mitä huvittaa. Niinhän on tähänkin asti tehty. Myös se on nähty että sairastunut ei ole tartuttanut perheen sisällä ketään, joten minun arvioni on, ettei kukaan ole sairastunut. Kiinnostaako?
Ovathan nämä luvut suuret, jos kyse vain HUS-alueesta.
Kyse on vain HUS-alueesta, jossa 55 koululaista on saanut koronatartunnan. Onhan se paljon, kun on vakuuteltu ettei epidemia kouluissa leviäisi. Miksi ei, kun kaikki muut taudit juuri kouluissa ja päiväkodeissa tarttuvat?
Mahtaako mennä saman tien sekä 15 että 16 tuhatta tartuntaa rikki kun lukuja pitää näin pantata? Vai taas kerranko digiloikkaaja-suomi tumpeloi ja sai aikaan jonkun (1)tietoteknisen ongelman josta kukaan ei ole vastuussa koska (2)inhimillinen virhe.
Toki nämä kaksi on myös käytetyimmät tekosyyt kun hommat hoidetaan viimeisen päälle päin veetä eli suomalaisittain.
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-11605429
Kun korona iski, normaali sairaudenhoito mullistui: Pari miljoonaa hoitokäyntiä jäi väliin – Nyt kasassa on jo miljardin hoitovelka ja ennätysjonot
”Jos koronavirus on seurassamme useita vuosia tai jossain muodossa jopa pysyvästi, se tarkoittaa, että nykyisiä toimintatapojamme pitää muuttaa. Tärkeysjärjestystä terveydenhuollossa on mietittävä uudestaan. Se voi myös tarkoittaa suostumista useampiin koronakuolemiin kuin nyt, Ryynänen sanoo.”
Miksei vaan miljardikaupalla lisää niitä oletettuja liikennemerkkejä joiden säteilemä valo muuntuu d-vitamiinin kaltaiseksi lääkkeeksi.
Koronakoirat tuskin auttaa kun ne haistaa 100% tarkkuudella nakkipalkalla.
Eikä varsinkaan pakkotestaus koirilla ja karanteeni auta kun diktatorisessa Uudessa Seelannissahan on jo hätätila ja sisämarkkinat toimii ilman pelkoa mahdollistaen 50 000 ihmisen tapahtumat.
Maskien käytön vaaroista puhutaan niin vähän, tahdotaanko ne salata ?`Aivan kummaa touhua täällä. Ajatelkaa nyt pientä ahdistunutta lapsiparkaa 😱, joka yrittämällä yrittää saada koulussa maskia 😷😷 pois päästään, tuntien tukehtuvansa 🧟, hapen loppuessa, tajuttomuuden hämärtäessä pientä mieltä ☠️☠️☠️☠️, hätääntynyt opettaja 🧑🏫😳 soittaa 🤳🏻☎️ palokunnan 🧑🏾🚒🧑🏭🧑🏾🚒🧑🏭🧑🏾🚒 ja ambulanssin paikalle, kuinka raavaat ja komeat palomiehet 🚒🚒🚒🧑🏭 👨🚒🧑🏾🚒 yrittävät kiskoa ja leikata 🔪💇♂️maskia 😷 oppilaan päältä pois. Entäs jos sillä väli palaa 🔥🔥🔥talo jossakin, palaa 🔥🔥🔥 tuhkaksi jonkun perheen koti, maskin 😷 vuoksi, palokunta 🚒🚒 ei ehdi sammuttumaan 🧯🧯🧯palavaa 🔥🔥🔥 taloa 🏚🏚🏚, perheen lapset 🧒👧🧒🧔👧jäävät liekkeihin 🔥🔥🔥🔥🔥🔥, isä ja äiti savustuu 🕯🕯🕯pois 🧟♀️ 🧟♂️.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sinä ymmärrät ettei maskisi estä sinua saamasta tartuntaa.
Siksi haluankin maskittomien pysyvän kaukana. Minun maskini suojaa sinua, sinun maskisi suojaa minua. Jos siis käytät sitä.
No ei minun maskisi suojaa sinua, jos sitä ei ole käytetty oikein. Kun käytän sitä samaa päivästä toiseen ja viikosta toiseen, sekä koskettelen sitä käsillä pesemättä ja desinfioimatta käsiäni, niin maskini on pahempi virus- ja bakteeripesä kuin mitä olisin ilman maskia.
Ja näinhän moni ihminen käyttää maskia, ei tunnista sen virheellisen käytön riskiä.
Siitä sinun paskasesta maskista on enemmän haittaa sinulle kuin muille ja se silti suojaa muita selvästi paremmin kuin jos olet ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei miten nää lasketaan onko pinkillä lapulla miinus- vai plusluku?
Nyt selvis mikä tökkii. Kato, niitä pinkkejä ei lasketa ollenkaan. Ne pitää heittää suoraan paperikoriin.
No, yritetäänpä taas uusiks.
Ei tuo toisaalta haittaakaan. Saadaan nää luvut varmaan valmiiksi just neljäksi ja sit päästään livahtamaan selittelemättä pois töistä.
Mitä hemmettiä! Heitit vahingossa kaikki laput sinne paperikoriin? Siivooja tyhjensi sen äsken. Täytyy toivoa, ettei kukaan niitä lukuja erityisemmin kaivannutkaan. No, jos seliteltäs tilanne varmuuden vuoksi teknisellä ongelmalla, sellainenhan tää oikeestaan onkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei miten nää lasketaan onko pinkillä lapulla miinus- vai plusluku?
Nyt selvis mikä tökkii. Kato, niitä pinkkejä ei lasketa ollenkaan. Ne pitää heittää suoraan paperikoriin.
No, yritetäänpä taas uusiks.
Ei tuo toisaalta haittaakaan. Saadaan nää luvut varmaan valmiiksi just neljäksi ja sit päästään livahtamaan selittelemättä pois töistä.
Mitä hemmettiä! Heitit vahingossa kaikki laput sinne paperikoriin? Siivooja tyhjensi sen äsken. Täytyy toivoa, ettei kukaan niitä lukuja erityisemmin kaivannutkaan. No, jos seliteltäs tilanne varmuuden vuoksi teknisellä ongelmalla, sellainenhan tää oikeestaan onkin
Anteeksi... jos mä yritän askarrella uudet samalta näyttävät laput? Ei kai haittaa, jos ei niissä ihan samat luvut ole?
Joo ok anti olla....pitääpä palata huomenna asiaan. Taas yksi naula suomalaisten terveysviranomaisten arkkuun. Oikeita ex-perttejä.
IS paikkaa kotimaan puuttuvia koronalukuja uutisoimalla ulkomailta: Venäjällä 91 kansanedustajaa sairastunut koronaan, heistä 38 sairaalassa.
HUS voisi nyt ilmoittaa omat lukunsa. Heillä on oman alueensa luvut, ne pitäisi julkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän minä saan tulla sinun ihollesi, kun käytän sitä samaa maskia, mitä olen käyttänyt viikkotolkulla. Sitten sinulla on ainakin turvallinen olo, vaikka se ei perustu mihinkään.
Oletko normaalistikin itsetuhoinen vai oletko vain sellainen koronahysteerikko?
Monella on sosiaalinen paine käyttää maskia, mutta sen oikeanlainen käyttö on liian työlästä. Automaattisesti ihmiset koskettelevat sitä, melkein huomaamattaan. Kun se puetaan kaupan ulkopuolella kasvoille, niin siinä ei ole käsienpesupistettä. Ja uuden maskin käyttö jokaisessa tilanteessa tulee kalliiksi ja kestomaskien peseminen/keittäminen on työlästä. Ei kuljeteta ilmatiivistä pussia, mihin käytetyt maskit laitetaan. Käyttämättömän maskin säilytys taskussa on haastavaa vain nauhoihin koskemalla ja jos sen yrittää johonkin pussiin laittaa, niin pakkohan siihen on sormin koskea, että saa sen taiteltua.