Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Tietääkö kukaan täällä miten käsidesi pitää hävittää? Ostin purkin, jossa on jotain sitrustuoksua, ja se haisee niin kamalalle, että ei voi käyttää. Miten se hävitetään oikeaoppisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengityssuojaimia ja kirurgisia suu- ja nenäsuojuksia on käytetty Suomessakin vuosikymmenien ajan. Ne ovat vakituisesti laajassa käytössä kaikkialla Suomessa. Syyt ja perustelut niiden käyttämiseen tiedetään ja tunnetaan.
Sitten Suomeen tulee Kiinasta liikkeelle lähtenyt koronavirus. Hyvin monet suomalaiset huomaavat, että kiinalaiset ostavat kaupoista kaikki hengityssuojaimet ja lähettävät ne kiinaan. Monet lehdet kertoivat asiasta. Tiedettiin että kiinalaiset käyttivät hengityssuojaimia ja kirurgisia suu- ja nenäsuojuksia suojautuakseen koronavirusta vastaan.
Jos olisi haluttu suojata ihmisiä koronavirukselta, olisi ollut hyvin helppoa suositella ihmisiä käyttämään hengityssuojaimia ja kirurgisia suu- ja nenäsuojuksia.
Jostakin syystä niin ei kuitenkaan tehty. Ei tarvita kovinkaan montaa aivosolua sen ymmärtämiseen, että ei haluttu, että kansalaiset suojautuvat koronavirusta vastaan.
Miksi ei haluttu ? Koska THL ja STM ja hallitus tavoittelivat laumasuojaa.
Niinpä. Mä tajusin jo tammikuussa ulkomaalaisia uutisia seuratessani, että nyt kannattaa ryhtyä varautumaan.
Tajusitko?
Tajusitko kuinka kävi?Tajusin. Mulla on ollut koko ajan varsin kattava varasto ffp2- ja ffp3- hengityssuojaimia sekä suojalaseja. Lisää tilaan säännölllisesti, koska ei nyt ole vähään aikaan näköpiirissä, että pandemia menisi ohi. Mun ei tarvitse osallistua "maskihysteriaan", koska pystyn suojaamaan itse itseni ihan riippumatta siitä, käyttävätkö muut maskeja vai eivät.
eri. Hienoa. Tuosta kaikki lähtee, jokainen viisas yksilö tekee kaiken mahdollisen itsensä ja läheistensä suojaamiseksi, eikä jää odottamaan, tekeekö valtio tai thl jotakin.
Niinpä. Varautumiseni ansiosta vanhan äitinikään ei arvinnut keväällä jättää lääkärissäkäyntiä ja kontrolliverikokeita väliin. Ulosvirtausventtiilillä varustetulla hengityssuojaimella varustettuna reissu sujui oikein hyvin. Monethan jättivät keväällä koronaviruksen pelossa lääkärissäkäyntinsä kokonaan väliin.
Vierailija kirjoitti:
Piipahdin pikaisesti täydennysostoksilla Marketissa (S). Huomion kiinnitti ylenpalttisen runsas sihijuomien määrä ostoskärryissä. Runsaasti joutopäiväänsä viettäviä joutilaita ja nuorisoa pyörimässä käytävillä vailla pakottavaa tarvetta ostoksiin. Myöskin ruuhkaa pelikoneilla ilman turvavälejä (seniorit ja ulkomaalaistaustaiset). Huomattavia puutteita käsidesi-osastolla, jouduin tyytymään Mäntysuopaan (Havi). Onneksi Kanel-gifflaria uusi tuore erä saapunut, joten jätin Omar-munkit hyllyyn, myös Muumi-limssaa (kylmänä, pun). Huomautin käsi-desi-ongelmasta kassa-neitoselle, lupasi tarttua toimeen. Tämä siis Kokkolassa (Halkokari).
Keksisit edes uudet ostokset näihin turhiin jorinoihisi, jotta niissä olisi edes vähän vaihtelua. Vai eikö mielikuvitus riitä?
Faktaa by THL kirjoitti:
Suomessa on nyt noin 4000 aktiivista koronatapausta (todetut tartunnat n.12500 - parantuneet n. 8500=4000)
Sairaalahoitoa tällä hetkellä todetuista koronaposiitivista saa 46, eli 1,15% (46/4000) ja noista 10 on tehohoidossa, eli 0,25% (10/4000).
Samat luvut suhteutettuna suomalaisten määrään 5543233.
0,07% suomalaisista sairastaa todetusti koronaa tällä hetkellä
0,0008% suomalaisista on koronan takia sairaalassa
0,0002% suomalaisista on koronan takia tehohoidossaKaikki luvut THL:n sivuilta ja ne perustuu siis todettuihin tapauksiin.
Ja niille, jotka haluavat nyt tulla kertomaan, että todellisuudessa tartuntoja voi olla moninkertainen määrä, niin jos tapauksia on vaikka kymmenkertainen määrä, niin voitte lisätä kaikkiin ylläoleviin laskelmiin yhden nollan pilkun OIKEALLE puolelle.
Ihmettelen, kuinka joku jaksaa nähdä vaivaa tällaisiin viesteihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hengityssuojaimia ja kirurgisia suu- ja nenäsuojuksia on käytetty Suomessakin vuosikymmenien ajan. Ne ovat vakituisesti laajassa käytössä kaikkialla Suomessa. Syyt ja perustelut niiden käyttämiseen tiedetään ja tunnetaan.
Sitten Suomeen tulee Kiinasta liikkeelle lähtenyt koronavirus. Hyvin monet suomalaiset huomaavat, että kiinalaiset ostavat kaupoista kaikki hengityssuojaimet ja lähettävät ne kiinaan. Monet lehdet kertoivat asiasta. Tiedettiin että kiinalaiset käyttivät hengityssuojaimia ja kirurgisia suu- ja nenäsuojuksia suojautuakseen koronavirusta vastaan.
Jos olisi haluttu suojata ihmisiä koronavirukselta, olisi ollut hyvin helppoa suositella ihmisiä käyttämään hengityssuojaimia ja kirurgisia suu- ja nenäsuojuksia.
Jostakin syystä niin ei kuitenkaan tehty. Ei tarvita kovinkaan montaa aivosolua sen ymmärtämiseen, että ei haluttu, että kansalaiset suojautuvat koronavirusta vastaan.
Niinpä. Mä tajusin jo tammikuussa ulkomaalaisia uutisia seuratessani, että nyt kannattaa ryhtyä varautumaan.
Tajusitko?
Tajusitko kuinka kävi?Tajusin. Mulla on ollut koko ajan varsin kattava varasto ffp2- ja ffp3- hengityssuojaimia sekä suojalaseja. Lisää tilaan säännölllisesti, koska ei nyt ole vähään aikaan näköpiirissä, että pandemia menisi ohi. Mun ei tarvitse osallistua "maskihysteriaan", koska pystyn suojaamaan itse itseni ihan riippumatta siitä, käyttävätkö muut maskeja vai eivät.
Tajusitko miten kävi? Me miut eletään ihan normaalisti, ei ole ruumiskasoja...
Mun puolestani te voittekin elää ihan niinkuin haluatte. Mä taas en halua saada koronavirusta enkä halua, että yli 90-vuotiaat vanhempanikaan saavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota mahdollista aikuisten ryhmäliikuntakieltoa. Ei voi pelata salibandya, mutta voi hikoilla kuntosalilla vieri vieressä ja käyttää samoja laitteita!?
Jossain iltasanomien artikkelissa oli jonkun korona-artikkelin vaivihkaisena kuvatekstinä, että pk-seudulla on löytynyt useita tartuntaryppäitä liikuntakeskuksista.
Irtisanoin salijäsenyyteni syksyllä. Pintojen desinfioiminen on turhaa, koska salilta saa liian helposti taudin jos siellä on yksikin oireeton superlevittäjä. Paheksun Suomen linjaa, että täällä ei julkisteta riskialtteimpia tartuntapaikkoja.
Osa tuttavistani on saanut salilta sähköpostia, että ollut samaan aikaan koronaan sairastuneen kanssa salilla, mutta eihän näitä julkisesti mediassa kerrota täällä päin.
Salilla hikoilu ja hengästyminen myös päha. Puuhkutetaan, pyyhitään hikeä. Yäk!
Faktaa by THL kirjoitti:
Suomessa on nyt noin 4000 aktiivista koronatapausta (todetut tartunnat n.12500 - parantuneet n. 8500=4000)
Sairaalahoitoa tällä hetkellä todetuista koronaposiitivista saa 46, eli 1,15% (46/4000) ja noista 10 on tehohoidossa, eli 0,25% (10/4000).
0,0002% suomalaisista on koronan takia tehohoidossaKaikki luvut THL:n sivuilta ja ne perustuu siis todettuihin tapauksiin.
Ja niille, jotka haluavat nyt tulla kertomaan, että todellisuudessa tartuntoja voi olla moninkertainen määrä, niin jos tapauksia on vaikka kymmenkertainen määrä, niin voitte lisätä kaikkiin ylläoleviin laskelmiin yhden nollan pilkun OIKEALLE puolelle.
Kiitos tästä. Ehkä saa ihmisiä hiukan suhteuttamaan asiaa.
Tietty joku seuraavaksi sanoo, että kohta leviää ja tulee kriisi ja kuolema. Ja etenkin ne jälkioireet ja lopulliset sairaudet ja sperman heikkeneminen! Ainakin kahdella suomalaisella tulevaisuudessa ja se voi olla minä!
Ihminen joka tahtoo muidenkin ihmisten heräävän.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan täällä miten käsidesi pitää hävittää? Ostin purkin, jossa on jotain sitrustuoksua, ja se haisee niin kamalalle, että ei voi käyttää. Miten se hävitetään oikeaoppisesti?
Ottaako apteekit? Kuinkahan desit ja saippuat kuormittavat luontoa?
Näihin koronakuolemiin (1 000 000), lasketaan useissa EU maissa(ja muuallakin maailmassa) myös muut kuolemat, joissa kuolleelle on todettu kuoltuaan positiivinen korona-testitulos. Esim jos kuolen kolarissa ja minulle todetaan korona, näkyy se tilastoissa koronakuolemana. Tai jos joku 80-vuotias, useita pitkäaikaisia sairauksia sairastanut kuolee ja hänellä todetaan olleen korona, lasketaan tilastoissa koronakuolemaksi.
Ja tämä laskentamenetelmän todistaa meille IL, IS ja monet muut mediat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusitko?
eri. Hienoa. Tuosta kaikki lähtee, jokainen viisas yksilö tekee kaiken mahdollisen itsensä ja läheistensä suojaamiseksi, eikä jää odottamaan, tekeekö valtio tai thl jotakin.
Niinpä. Varautumiseni ansiosta vanhan äitinikään ei arvinnut keväällä jättää lääkärissäkäyntiä ja kontrolliverikokeita väliin. Ulosvirtausventtiilillä varustetulla hengityssuojaimella varustettuna reissu sujui oikein hyvin. Monethan jättivät keväällä koronaviruksen pelossa lääkärissäkäyntinsä kokonaan väliin.
Minun vanha äitini kävi keväällä lääkärissä ihan iman maskia ja elää vielä.
Vierailija kirjoitti:
Käsidesin levitystekniikka:
Pumppaa ainetta reilusti molempiin kämmeniin
Kasta sormenpäät kunnolla käsidesiin kämmenissäsi
Levitä käsidesi huolellisesti kämmeniin, kämmenselälle ja ranteisiin
Huolehdi, että levität ainetta sormien väleihin, myös etusormen ja peukalon väliin
Käy aineella läpi vielä rystyset ja muut ryppyiset ihon kohdat
Hiero käsiä niin kauan, että käsidesi on kunnolla kuivunut
Mistä on kyse?
Käsidesin huoleton levittäminen ei riitä mikrobien hävittämiseen
Käsidesiaineet eivät myöskään pure kaikkiin pöpöihin
Huolellinen käsien pesu saippualla ja vedellä on varmin tapa
Päänahassa mikrobeja on runsaasti, joten jätä pään rapsuttelu
Kiinnitä yleisessä vessassa huomiota saippua-annostelijaan ja käsien kuivaustarpeisiin
Hygienia-alan asiantuntijan mukaan ihmiset usein kuvittelevat tietävänsä, mitä on hyvä käsihygienia. Tietoa toki on, mutta se on usein vääränlaista tai vähintäänkin puutteellista. Moni esimerkiksi luulee, että käsidesin nopea levittäminen käsiin riittää.
– Kuitenkin käsien likaisimmat paikat ovat sormien välissä, rystysissä, peukalon ja etusormen välissä, ja niitä paikkoja ei riittävän hyvällä tarkkuudella huomioida käsidesiä käytettäessä, sanoo puhtausalan koulutuspäällikkö Jaana Väre-Hautala Vaasan Aikuiskoulutuskeskuksesta.
– Ja niin kauan hierotaan käsidesiä, että se kuivuu käsiin, koska kosteat kädet ovat hyvä kasvualusta mikrobeille, muistuttaa kouluttaja Seija Vainionpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusitko?
Minun vanha äitini kävi keväällä lääkärissä ihan iman maskia ja elää vielä.
Aha. Ja tuo siis todistaa, että myöskään mun äitini ei olisi voinut saada tartuntaa?
Me koulutuksessa pyritään saamaan asiakkaat ja opiskelijat hoksaamaan sen, että kun koskee oven kahvaan, ei voi koskaan tietää, millaisilla käsillä siihen on koskettu sitä ennen. Jos kosket ovenkahvaan esimerkiksi flunssaisena aikana, sitten pyyhit nenää tai silmäkulmaa, niin voi olla melkein varma siitä, että ainakin tie flunssavirukselle on avattu, koulutuspäällikkö Jaana Väre-Hautala painottaa ja jatkaa toisella esimerkillä:
– Jos olet ruokakaupassa ja kosket siellä ostokärryjen kahvoja, niin siellä on ollut ennen sinua monenlaista tahmatassua eli kädet on pestävä viimeistään, kun tulee kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Uusi-Seelantikaan voi tappiin saakka olla suljettuna muulta maailmalta. Rokotetta tuskin saadaan vielä aikoihin, itse asiassa on alkanut näyttää siltä, että koronaan ei ole mahdollista kovin toimivaa rokotetta saada. Joten taudin on joko annettava jollain aikavälillä mennä väestön läpi, tai sitten ollaan suljettuina 5–10 vuotta tai jopa loputtomiin.
Kyllä minä mielummin valtisisin tiukan rajavalvonnan kuin ihmisten eristämisen asuntoihin. Henkilökohtaisesti voin luopua lomamatkoista ja ulkomaan palaverit ovat jo korvautuneet etäpalavereilla.
Juuri näin. Tärkeämpää on että suomalaiset voi elää normiarkea tavallisesti eli käydä töissä/koulussa, harrastaa, nähdä ystäviään ym ilman pelkoa altistuksesta/tartunnasta kuin että jokin puolalainen telakkaduunari kulkee ilman rajoituksia tai jonnajannica saa nettipoikkiksensa Suomeen..
Lomailu on "vain lomaa" ja vaikka se kuinka kivaa onkin matkustaa keskellä pimeintä talvea johonkin aurinkoiseen ja lämpöiseen niin ei se sen arvoista ole, että koko normielämä on prsiillään ja sitä rajoitetaan. Toisaalta se lomailukaan ei taida olla edes mahdollista kohdemaiden omien rajoitusten/sulkujen/karanteenien kanssa eli me suomalaiset ei edes hyödytä siitä mitään että meillä tautia ei tukahduteta sulkemalla rajoja. Nyt ihan ensin voimaan se 2 viikkoa pakkokaranteenia jokaiselle maahan tulijalle syystä riippumatta (ja omalla kustannuksella) ja sitten kunnon rajoitustoimet maan sisällä siksi aikaa että virus tukahtuu kuten se jo keväällä liki teki.
Palataan sitten siihen aiempaan normaalin jos tähän virukseen saadaan toimiva (ja turvallinen!) rokote jota myös riittää kaikille halukkaille. Ensin pitää kuitenkin saada tilanne sellaiseksi että normiarki sujuu Suomen rajojen sisäpuolella eikä tartuntoja tule lisää.
Käsidesin valmistajat. Ohjeita myyntiin
https://tukes.fi/-/tukes-antaa-ohjeita-kasidesin-valmistukseen-ja-myynt…
Ei kuolleelta oteta näytettä
THL;
”seurantatiedoissa (tartuntatautirekisteri) kuolema luokitellaan COVID-kuolemaksi jos henkilö on ennen kuolemaansa testattu COVID-positiiviseksi. Varsinaista kuolinsyytä seurantajärjestelmä ei rekisteröi, eikä huomioi esim. kuolintodistukseen kirjattavia diagnooseja.”
Vierailija kirjoitti:
Faktaa by THL kirjoitti:
Ihmettelen, kuinka joku jaksaa nähdä vaivaa tällaisiin viesteihin.
Miksi ihmettelet?
Koska ei ole hysteriaa lietsova? Kelpaa vain vauvannäkö, joka tulee paniikkia?
Mikä on nyt UKn koronatilanne? Kangasniemi kokee vapauttavana, että saa käyttää maskia???