Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
118681/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tää perustuu et Ruotsi aukeaa vaikka raja-arvo ylittyy?

Vierailija
118682/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sadassa koulussa tartunta tähän mennessä. Aika paljon siihen nähden, että koulut on turvallisia paikkoja, eikä lapset sairasta. Ja olleet auki vähän päälle kuukauden.

Sannan ja Lin maireat hymyt jäi ikuisesti mieleen, kun keväällä kertoivat koulujen avautuvan koemielessä kahdeks viikoks.

Meillä ei koululaisia ole. Olen itse opiskelija, mutta AMK:ni on etänä ainakin marraskuulle asti, kaiken järjen mukaan myös sen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
118683/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006630670.html

3 min. sitten

THL: Suomessa 59 uutta koronavirustartuntaa

Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) mukaan koko Suomessa on todettu yhteensä 8 858 koronavirustartuntaa. Vielä torstaina tartuntoja oli THL:n tietojen mukaan koko Suomessa 8 799.

Yhteensä uusia tartuntoja todettiin koko Suomessa 59.

Helsingissä on THL:n mukaan todettu nyt 3 108 koronavirustartuntaa. Lisäystä torstaista on 14 kappaletta.

Seuraavissa kunnissa raportoitiin tänään perjantaina tartuntoja (mukana ei ole kuntia, joissa tartuntojen määrä epidemian alusta alkaen on yhteensä alle viisi):

- Rautalampi: 5 tartuntaa (muutos eiliseen: ei tiedossa)

- Helsinki: 3 108 tartuntaa (muutos eiliseen: 14)

- Vantaa: 1 044 tartuntaa (muutos eiliseen: 8)

- Tampere: 191 tartuntaa (muutos eiliseen: 5)

- Jyväskylä: 182 tartuntaa (muutos eiliseen: 5)

- Äänekoski: 35 tartuntaa (muutos eiliseen: 3)

- Turku: 308 tartuntaa (muutos eiliseen: 3)

- Mänttä-Vilppula: 15 tartuntaa (muutos eiliseen: 3)

- Espoo: 1 055 tartuntaa (muutos eiliseen: 2)

- Hämeenlinna: 73 tartuntaa (muutos eiliseen: 2)

- Hyvinkää: 87 tartuntaa (muutos eiliseen: 2)

- Lahti: 143 tartuntaa (muutos eiliseen: 2)

- Saarijärvi: 6 tartuntaa (muutos eiliseen: 1)

- Nurmijärvi: 76 tartuntaa (muutos eiliseen: 1)

- Aura: 7 tartuntaa (muutos eiliseen: 1)

- Kotka: 26 tartuntaa (muutos eiliseen: 1)

- Oulu: 115 tartuntaa (muutos eiliseen: 1)

- Vihti: 37 tartuntaa (muutos eiliseen: 1)

Helsinki pyörii päivästä toiseen tuolla (+)kymmenen kieppeillä mutta sitten yhtenä päivänä thl ilmoittaa että vain 1 tartunta Helsingissä.. ja muutenkin koko maassa 25. Jep ihan varmasti juu.

Vantaa alkaa näemmä kiriä taas ja Kuhmon kaikki tartunnat ei taida näkyä virallisissa ikinä eli taisi tosiaan olla marjanpoimijaporukka asialla.. Niistä ekoista kun puuttuu vieläkin 4 tartuntaa.

Ja onnea Rautalampi, näin ne alle 5 tapauksen kunnat väheni taas yhdellä. Marinin hybridimalli toimii tehden koko maasta tasa-arvoisen tartuntojen suhteen..

Mutta jos mietit tarkkaan, niin onhan se hassua, jos 4:n tartunnan puuttuminen tilastoista saa jonkun ihmisen pasmat sekaisin. Kontrollifriikkiys huipussaan, se tapa elää, jos on vielä vähääkään stressiä päälle, saattaa tuhota sinua sisältä enemmän kuin korona ikinä :(

Vierailija
118684/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salon sairaalan henkilökuntaa altistunut. Yle 1 Min sitten.

Vierailija
118685/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin sadassa koulussa tartunta tähän mennessä. Aika paljon siihen nähden, että koulut on turvallisia paikkoja, eikä lapset sairasta. Ja olleet auki vähän päälle kuukauden.

Sannan ja Lin maireat hymyt jäi ikuisesti mieleen, kun keväällä kertoivat koulujen avautuvan koemielessä kahdeks viikoks.

Meillä ei koululaisia ole. Olen itse opiskelija, mutta AMK:ni on etänä ainakin marraskuulle asti, kaiken järjen mukaan myös sen jälkeen.

Aika vähän minusta, jos muistaa et jo peruskouluja on reilu 2200. 

Vierailija
118686/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä nuo luvut näyttävät kasvavan koko ajan? Joko olisi aiheellista tehdä alueellinen maskipakko. Esim. Kaupoissa ihmiset juoksee ilman maskia.

Hienoa, että THL alkaa vihdoin tutkia, leviääkö Viirus ilmasta. Tosin suomi on liian piet ni maa, tutkimustulokset voitaisiin kopioida muista maista. Pyörää ei tarvitse itse keksiä, riittää että osaa käyttää ja hyödyntää muiden keksintöä.

Vierailija
118687/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ilmalevitys pitää THL:n itse tutkia kun ei muuten uskota. Ja tuloksia odotellaan vasta alkivuodesta... Eikös tästä ollut jo ihan kotimaista tutkimusta keväältä.

"Koronaviruksen leviämisestä ilmateitse tarvitaan lisätietoa. Tästä syystä Suomessa alkaa monialainen tutkimushanke, jossa selvitetään koronan leviämistä ilmassa ja tuetaan leviämistä estävien ratkaisujen kehittämistä.

VTT:n, THL:n ja Tampereen yliopiston yhteishankkeen aikataulu on ripeä. Tutkimustulosten on määrä valmistua alkuvuodesta 2021."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006640236.html

Vierailija
118688/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä nuo luvut näyttävät kasvavan koko ajan? Joko olisi aiheellista tehdä alueellinen maskipakko. Esim. Kaupoissa ihmiset juoksee ilman maskia.

Hienoa, että THL alkaa vihdoin tutkia, leviääkö Viirus ilmasta. Tosin suomi on liian piet ni maa, tutkimustulokset voitaisiin kopioida muista maista. Pyörää ei tarvitse itse keksiä, riittää että osaa käyttää ja hyödyntää muiden keksintöä.

Ne muiden tahojen tutkimukset ovat olleet koko ajan tiedossa, joten jos niitä uskoisi, THLn olisi pitänyt suosittaa maskeja ja aerosolileviämisen huomioivia rajoitustoimia jo aiemmin.

Jos nyt tutkitaan itse ja saadaan "uusi tulos", niin voidaan siihen vedoten tiukentaa suosituksia.

Aika naurettavaa pelleilyä, mutta jos lopputulos on edes hyvä eli syksymmällä suositukset tiukentuisivat, niin kai siitä edes pitää iloita.

Oliko tuolla THLn tutkimuksella joku määräaika?

Vierailija
118689/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ilmalevitys pitää THL:n itse tutkia kun ei muuten uskota. Ja tuloksia odotellaan vasta alkivuodesta... Eikös tästä ollut jo ihan kotimaista tutkimusta keväältä.

"Koronaviruksen leviämisestä ilmateitse tarvitaan lisätietoa. Tästä syystä Suomessa alkaa monialainen tutkimushanke, jossa selvitetään koronan leviämistä ilmassa ja tuetaan leviämistä estävien ratkaisujen kehittämistä.

VTT:n, THL:n ja Tampereen yliopiston yhteishankkeen aikataulu on ripeä. Tutkimustulosten on määrä valmistua alkuvuodesta 2021."

Eikö tästä ole jo tutkimustietoa olemassa? Mutta toki kun itse tutkii, saa sellaisen tuloksen kuin haluaa. Kuten kevään maskiselvityksessä. Oli selvää näyttöä, että maskit estää viruksen leviämistä, mutta itse piti tutkia ja tulla siihen tulokseen, ettei maskien käytöstä ole hyötyä. Samanlaista tulosta odotan tältäkin rutkimukselta. Suomessa virus ei leviä ilmateitse, riittää kun pestään vain käsiä.

Vierailija
118690/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen, että me suomalaiset ollaan niin kilttejä, että meille käy mikä vaan, miten vain hallitus haluaa.

Vierailija
118691/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei leviä Helsingissä ollenkaan kovimmin. Älä unohda Helsingin asukasmäärää. Ja sitä että siellä ravaa eniten ulkopuolisia. Helsingin luvut on suhteessa hyvin pieniä.

Vierailija
118692/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä tutkittu jo keväällä, kun todettiin niin varmana ettei kyllä taatusti pidä paikkaansa mikään aerosolitartunta saati että tartunnan voi saada vaikka menemällä hissiin jossa on just aiemmin ollut tartunnansaanut..

Vierailija
118693/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kepuli-Lintilän painostukseen.

Vierailija
118694/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojatyöpaikassa kun tutkitaan kaikki mitä muut ovat jo tutkineet ja yritetään keksiä pyörää, tulentekoa ja ruutia uudestaan, niin pysyvät virkamiehet työllistettyinä. Ja tarkoitan siis THL:ää.

Vierailija
118695/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salon sairaalan henkilökuntaa altistunut. Yle 1 Min sitten.

Ei tehdä tästä spektaakkelia, pliis. -muuan valtionainen

Vierailija
118696/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös Viro meni yli 25:n..  Hallitus on vitsi. Tekee itse päätöksiä, jotka ei päde.

Vierailija
118697/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Viro meni yli 25:n..  Hallitus on vitsi. Tekee itse päätöksiä, jotka ei päde.

Tästä on nyt ollut paljon asiallisia kommentteja medioissa ja myös oppositiolta, että hallitus ja Sanna Marin puhuvat ja suoraan valehtelevat asiasta kuin asiasta.

Sitä en ymmärrä, miten osa suomalaisista silti kannattaa tätä hallitusta joka valehtelee kansalaisille.

Mulle ainakin riittää, koska on ahdistavaa että päättäjät huijaa noin räikeästi kuin tuossa 25 raja-arvossa.

Marinia ei näytä kiinnostavan yhtään ottaa vastuuta myöskään korona-asiassa.

Vierailija
118698/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän minusta, jos muistaa et jo peruskouluja on reilu 2200. 

Koulualtistuksia tulee koko ajan. Niistä ei vaan enää uutisoida, kun on niin ”tavallista” että satoja ihmisiä siirtyy päivittäin eri puolella Suomea koronakaranteeniin. Määrä on jo niin iso, että hallitus haluaa tämän pimittää ja Li:tä ei vois vähempää kiinnostaa. Esim.HPK:n kautta HML kaupungissa jo useita kouluja etänä ja oppilaita & henkilökuntaa altistuneena.

Seuraavan kerran nuorten ja lasten tartunnoista uutisoidaan, kun joku lapsi/nuori kuolee tautiin tai on ollut teholla ja selvinnyt. Sairaalahoidossahan lapsia on jo ollut.

Työntämällä pään pensaaseen tauti ei kuitenkaan meiltä Suomesta häviä.

Vierailija
118699/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ei ole viikkoihin kommentoinut koronatilannetta oikein mitenkään.

Todella outoa.

Tämä hallitus siirtää kaiken vastuun eteenpäin eikä välitä yhtään hoitaako ne asiaa kunnolla, joille asia siirretään.

Eikä kaikkea voi koronatilanteessa siirtää eteenpäin. Kyllä hallituksen pitäisi huolehtia kokonaiskuvasta ja estää taudin leviäminen.

Nyt he vain avaavat rajoja mikä entisestään hankaloittaa esim. Kuntien mahdollisuutta torjua koronaa. On kyllä yksi surkimusten hallitus.

Vierailija
118700/176779 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä itse kukin ole kyllästynyt koko helv'tin koronaan.

Ketju on lukittu.