Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
113581/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin! Ensimmäinen koulu siirtyy etäopetukseen.

Mutta: vieläkin salataan tartuntojen määrät. Uskomatonta.

Helsinkiläisessä peruskoulussa useita koronatartuntoja – 139 altistunut

Helsinkiläinen Kannelmäen peruskoulu siirtyy osittain etäopetukseen tartuntojen ja altistumisten vuoksi.

Helsingin kaupungin mukaan Kannelmäen peruskoulussa on useita tartuntoja. Altistuneita oppilaita on 118 ja henkilöstöä 21. Tartuntojen tarkkaa määrää ei ole kerrottu.

– Tilannetta arvioitiin yhdessä sosiaali- ja terveystoimialan epidemiologisen toiminnan sekä koulun rehtorin kanssa ja päädyimme siihen, että siirtyminen poikkeuksellisiin opetusjärjestelyihin ja opetukseen etäyhteyksiä hyödyntäen on välttämätöntä opetuksen turvaamiseksi, kasvatuksen ja koulutuksen toimialajohtaja Liisa Pohjolainen sanoo Helsingin kaupungin tiedotteessa.

Poikkeukselliset opetusjärjestelyt tarkoittavat sitä, että osa Kannelmäen peruskoulun 5.–9.-luokkalaisista vuorottelee viikon 37 lähi- ja etäopetuksen välillä.

Poikkeusjärjestelyt koskevat Kannelmäen peruskoulun toimipistettä osoitteessa Runonlaulajantie 40.

Lähiopetukseen jäävät Kannelmäen perusopetuksen 1.–4.-luokkalaiset sekä erityisen tuen ja valmistavan opetuksen oppilaat sekä suurin osa 5.–9.-luokkalaisista. Etäopetuksessa olevat oppilaat ruokailevat koululla porrastetun aikataulun mukaisesti.

Lähde:iltalehti.

Miksi tätä ei ole uutisoitu aiemmin, kannelmäen koulun tilannetta?

Eikö tartuntatauti laki edellytä, että joukko tartunnoista ilmoitetaan avoimesti ja selkeästi?

Eikö se ole juuri siksi, että ihmiset osaisivat välttää saamasta Yleisvaarallista tartuntatautia, ilmoitusvelvollisuus??

Ota yhteyttä auttaviin numeroihin jos korona ahdistaa liikaa. Ahdistumisen voi huomata esim siitä, että pakonomaisesti seuraa sairaustapauksia.

Pelkästään poissaolo netistä voi auttaa ja ulkoilu raikkaassa syysilmassa. Jos pidät jostain tekemisestä tee sitä, leivo, neulo, sisusta kotia.

Jätä korona uutiset väliin ensin päiväksi, sitten muutamaksi päiväksi ja kohta pystyt olemaan viikon seuraamatta niitä. Huomaat korona ahdistuksen ja pelon lieventyneen. Tsemppiä!

Jätä sinäkin tämän keskustelun trollaaminen edes yhdeksi päiväksi, tsemppiä! Lannattaa ottaa yhteyttä auttaviin puhelinnumeroihin jos elämä pyörii trollaamisen ympärillä eikä mikään muu enää kiinnosta! 

Osui ja upposi!

Vierailija
113582/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113583/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa sanoi, no meidän perheessä korona meni ohi pienenä nuhana. Tiesitkö muuten, että vihurirokon sairastaminen voi aiheuttaa lapsettomuutta? Myyräkuume vakavan keuhkokuumeen? Tavallinen flunssa kuolemaan johtavan sydänlihastulehduksen?

Siksi meillä koko perheellä on vihurirokkorokotteet, mökkiä tai vajaa siivotessa pidän hengityssuojainta ja flunssassa emme urheile. Sekä otamme influenssarokotteen.

Ja samasta syystä koronan ollessa varon kontakteja ja käytän hengityssuojainta, koska muuta suojautumismahdollisuutta ei ole.

Joopajoo. Sellaista. Jokainen omalla tavallaan. 

Vierailija
113584/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
113585/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun lapseni pitäisi istua luokassa toverin vieressä,

Jonka vanhemmat ottavat riskejä koronan suhteen, eivät välitä. Ovat piittaamattomia.

Miksi minun lapseni pitää istua koulussa 1m etäisyydestä luokkakaverin vieressä, jonka isä istuu illat ravintolassa? Jonka äiti tuli juuri Välimereltä? Jonka isosisko on opiskelija, bikettää, metrolla ajelee ilman maskia ? Leffateatterissa istuu?

Miksi minun lapseni? Joutuu istumaan samassa ilmatilassa.

.......

Otin lapseni pois koulusta, enkä kadu sitä.

Ai kun hienosti tiedät lapsen luokkakaverin sukulaistenkin menot, vaatii jo melkoista kyttäämistä. Vääsit vielä haikunkin. Minä en kyllä tiedä missä lapsen luokkakaverin isosisko on ollut. Eikä taida mulle kuuluakaan kun oikein asiaa mietin.

Ihan himpun verran ampuu yli.

Korona on aiheuttanut melkoista naapurin kyyläämistä. Kun sitä koronaa ja jälkitauteja pelätään ihan kamalasti. Se on täysin turhaa, huomenna lääkäri voi sanoa sisäelimesi olevan täynnä syöpää. Lisäksi oma vastustuskyky laskee minimiin sisällä istuessa ja psyykkinen hyvinvointi heikkenee pelätessä. Mitäs sitten kun tulee se seuraava ja voimakkaampi virus?

Minä olen selvinnyt syövästä ja haluan nyt elää, en sairastua koronaan, sanoitpa sinä mitä tahansa. Todennäköisemmin kuolen syöpään kuin koronaan mutta en keksi mitään syytä miksi minun pitäisi nyt hommata itselleni korona, minulla on parempaakin tekemistä niin kauan kuin elonpäiviä riitteleepi.

Minäkin olen sairastunut paljon ja minulla on nytkin vakavia tauteja. En silti pelkää koronaa vaan elän ihan normaalisti.

Sinäsinä ja sinä. Me suojaamme myös toiset ITSEÄ suojaamalla.

Vierailija
113586/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä hymyilyttää? Kateusko.

Vierailija
113587/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa sanoi, no meidän perheessä korona meni ohi pienenä nuhana. Tiesitkö muuten, että vihurirokon sairastaminen voi aiheuttaa lapsettomuutta? Myyräkuume vakavan keuhkokuumeen? Tavallinen flunssa kuolemaan johtavan sydänlihastulehduksen?

Toivottavasti ei jäänyt piileviä sydänvaurioita, jollaisista on saatu vahvoja viitteitä saksalaistutkimuksessa jopa n. 80% tutkituista potilaista riippumatta itse koronan vaikeusasteesta.

Sä olet kyllä pessimistisin pahanilman lintu, jonka olen tunnistanut vähään aikaan. Työyhteisöissä teitä sanotaan ilmapiirin pilaajaksi ja lähtö tulisi 1. yt-neuvotteluissa.

Onhan se valitettavaa, että tutkijat ovat alustavasti havainneet ilmiön joka ei sovi sinun ”pää pensaaseen”-ajatusmaailmaasi.

"pää pensaaseen" ei oikein sovi tähän yhteyteen, ei olla piilossa miltään, tai kielletä mitään. Ollaan avoimesti esillä ja tunnistetaan riskit. Maailmassa on havaittu aika paljon vaarallisia ilmiöitä... ja eletään kuitenkin normaalisti. Mikä tässä on niin vaikeaa.

Sinulla on pää pensaassa koronan mahdollisen vaarallisuuden suhteen. Tutkijat ovat todenneet siitä täysin uudenlaisia muihin tauteihin liittymättömiä mekanismeja ja varoittavat mahdollisista vakavista pitkäaikaisvaurioista, mutta pää pensaaseen mentaliteetilla luulet itse tietäväsi paremmin.

Voi hyvänen aika sun kanssasi. Etkö ymmärrä luettua? Ymmärrän täysin mahdollisen vaarallisuuden ja tutkijoiden löydökset, mutta valitsen olla välittämättä, en kiellä mitään. En todellakaan luule tietäväni paremmin, älä sinäkään.

Jos ymmärrät vaarallisuuden ja tutkijoiden löydökset, niin älä sitten hölise koronasta minään ”pienenä nuhana” tai vertaa sitä ”tavalliseen flunssaan”. Jos höliset, osoittaa se ettet todellakaan ymmärrä.

Kuten olen tällä palstalla eilen kertonut, koko perheemme sairasti koronan pienenä nuhana, pienempänä kuin lievänä flunssana. Ja aika moni sairastaa sen aivan oireettomana. Aikuisistakin. Ystäväni puoliso työskentelee ammatissa, jossa testit otettiin rutiinilla ja kuinkas sattuikaan, puoliso sai positiivisen testituloksen ilman mitään oireita. Selvitäthän jatkossa asioiden oikean laidan, etkä perusta kirjoittamaasi luuloihin. On ikävää, että hysteriaa levitetään aivan turhaan.

Positiivinenkin testitulos voi olla väärä.

Testattiinko kaikki.

Selvitettiinkö oikeasti vai oliko tavallista flunssaa.

Ja jos oikeasti olikin niin lievät koronat voi uusiutua puolen vuoden jälkeen.

Kyllä, kaikki testattiin. Ja hienoa, että ymmärrät koronan olevan vain flunssa, joillekin influenssa, johon ollaan kehittämässä rokotetta.. Mutta koronakin muuttuu, joten rokote voi olla täysin tehoton, kuten kehitetyt influenssarokotteetkin monta kertaa ovat.

Itse asiassa epäilemme sairastaneemme koronan jo kaksi kertaa, ihan ensimmäisen kerran todella lievänä, ei edes tajuttu silloin käydä testeissä. Kolmas, neljäs jne kertakin varmasti tulee. On hyvä ymmärtää, että korona on tullut jäädäkseen. Lisäksi uskon sairastetun koronan lisäävän vastustuskykyä uusia viruksia vastaan, joita Kiinasta tulee. Se on vain ajan kysymys, koska täällä on seuraava, mutta vaarallisempi pandemia.

Korona ei ole kenellekään flunssa eikä se ole kenellekään myöskään influenssa, koska kyse on aivan eri sairaudesta.

Vierailija
113588/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ei jäänyt piileviä sydänvaurioita, jollaisista on saatu vahvoja viitteitä saksalaistutkimuksessa jopa n. 80% tutkituista potilaista riippumatta itse koronan vaikeusasteesta.

Sä olet kyllä pessimistisin pahanilman lintu, jonka olen tunnistanut vähään aikaan. Työyhteisöissä teitä sanotaan ilmapiirin pilaajaksi ja lähtö tulisi 1. yt-neuvotteluissa.

Onhan se valitettavaa, että tutkijat ovat alustavasti havainneet ilmiön joka ei sovi sinun ”pää pensaaseen”-ajatusmaailmaasi.

"pää pensaaseen" ei oikein sovi tähän yhteyteen, ei olla piilossa miltään, tai kielletä mitään. Ollaan avoimesti esillä ja tunnistetaan riskit. Maailmassa on havaittu aika paljon vaarallisia ilmiöitä... ja eletään kuitenkin normaalisti. Mikä tässä on niin vaikeaa.

Sinulla on pää pensaassa koronan mahdollisen vaarallisuuden suhteen. Tutkijat ovat todenneet siitä täysin uudenlaisia muihin tauteihin liittymättömiä mekanismeja ja varoittavat mahdollisista vakavista pitkäaikaisvaurioista, mutta pää pensaaseen mentaliteetilla luulet itse tietäväsi paremmin.

Voi hyvänen aika sun kanssasi. Etkö ymmärrä luettua? Ymmärrän täysin mahdollisen vaarallisuuden ja tutkijoiden löydökset, mutta valitsen olla välittämättä, en kiellä mitään. En todellakaan luule tietäväni paremmin, älä sinäkään.

Jos ymmärrät vaarallisuuden ja tutkijoiden löydökset, niin älä sitten hölise koronasta minään ”pienenä nuhana” tai vertaa sitä ”tavalliseen flunssaan”. Jos höliset, osoittaa se ettet todellakaan ymmärrä.

Kuten olen tällä palstalla eilen kertonut, koko perheemme sairasti koronan pienenä nuhana, pienempänä kuin lievänä flunssana. Ja aika moni sairastaa sen aivan oireettomana. Aikuisistakin. Ystäväni puoliso työskentelee ammatissa, jossa testit otettiin rutiinilla ja kuinkas sattuikaan, puoliso sai positiivisen testituloksen ilman mitään oireita. Selvitäthän jatkossa asioiden oikean laidan, etkä perusta kirjoittamaasi luuloihin. On ikävää, että hysteriaa levitetään aivan turhaan.

Testattiinko kaikki.

Kyllä, kaikki testattiin. Ja hienoa, että ymmärrät koronan olevan vain flunssa, joillekin influenssa, johon ollaan kehittämässä rokotetta.. Mutta koronakin muuttuu, joten rokote voi olla täysin tehoton, kuten kehitetyt influenssarokotteetkin monta kertaa ovat.

Itse asiassa epäilemme sairastaneemme koronan jo kaksi kertaa, ihan ensimmäisen kerran todella lievänä, ei edes tajuttu silloin käydä testeissä. Kolmas, neljäs jne kertakin varmasti tulee. On hyvä ymmärtää, että korona on tullut jäädäkseen. Lisäksi uskon sairastetun koronan lisäävän vastustuskykyä uusia viruksia vastaan, joita Kiinasta tulee. Se on vain ajan kysymys, koska täällä on seuraava, mutta vaarallisempi pandemia.

Tällainen uusi virushan oli Kiinassa, mutta se taidettiin saada loppumaan. Vai?

Vierailija
113589/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä hymyilyttää? Kateusko.

Kuule sä olet väärässä ketjussa. Tämä ei ole Maisa Torppa ketju.

Vierailija
113590/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiilikseni kun kävin eilen koulun lisäksi kauppakeskuksessa pyörimässä täysin turhan päiväisesti, ravintolassa syömässä, kahvilassa kahvilla, illalla salilla ja kaupassa ja sit vielä hetken pubissa.

Aamulla lukemaan tätä keskustelua. Tuntuu kuin eläisi jossain toisessa todellisuudessa 😂😂

Täällä on tosi ahdistava pelon tunnelma. Surullista, että ihmiset jäävät jumiin tänne ja päivät kuluvat listoja päivitellen.

Tulee mieleen eräs ystäväni, joka pelkäsi yli kaiken punkkeja eikä suostunut metsään tai mihinkään luontoon tämän vuoksi vaikka oli liikunnallinen. Eräällä juoksureissullaan hän jäi auton alle ja loukkasi itsensä niin pahasti ettei enää ikinä juokse. Tarkoitan tällä ettei kannata pelätä, se on turhaa, elämä valuu hukkaan.

Järkevä varautuminen koronaa ja muita pöpöjä vastaan riittää, käsien pesu ja pieni väli muihin.

Käsienpesu on paras toimi koronavirusta vastaan! Älkää unohtako sitä. Käsidesiä on käytettävä VAIN puhtaisiin pestyihin käsiin, muuten se vain siirtää likaa paikasta toiseen. 

Terv. Tartuntatautien osastolla työskentelevä sh

Vierailija
113591/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testattiinko kaikki.

Korona ei ole kenellekään flunssa eikä se ole kenellekään myöskään influenssa, koska kyse on aivan eri sairaudesta.

Se on jopa vain pieni nuha, kuten meidän perheessä koronan sairastaminen oli. Jos et ole sairastanut sitä, niin älä väitä tuollaisia!

Vierailija
113592/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi minun lapseni pitäisi istua luokassa toverin vieressä,

Jonka vanhemmat ottavat riskejä koronan suhteen, eivät välitä. Ovat piittaamattomia.

Miksi minun lapseni pitää istua koulussa 1m etäisyydestä luokkakaverin vieressä, jonka isä istuu illat ravintolassa? Jonka äiti tuli juuri Välimereltä? Jonka isosisko on opiskelija, bikettää, metrolla ajelee ilman maskia ? Leffateatterissa istuu?

Miksi minun lapseni? Joutuu istumaan samassa ilmatilassa.

.......

Otin lapseni pois koulusta, enkä kadu sitä.

Ai kun hienosti tiedät lapsen luokkakaverin sukulaistenkin menot, vaatii jo melkoista kyttäämistä. Vääsit vielä haikunkin. Minä en kyllä tiedä missä lapsen luokkakaverin isosisko on ollut. Eikä taida mulle kuuluakaan kun oikein asiaa mietin.

Ihan himpun verran ampuu yli.

Korona on aiheuttanut melkoista naapurin kyyläämistä. Kun sitä koronaa ja jälkitauteja pelätään ihan kamalasti. Se on täysin turhaa, huomenna lääkäri voi sanoa sisäelimesi olevan täynnä syöpää. Lisäksi oma vastustuskyky laskee minimiin sisällä istuessa ja psyykkinen hyvinvointi heikkenee pelätessä. Mitäs sitten kun tulee se seuraava ja voimakkaampi virus?

Minä olen selvinnyt syövästä ja haluan nyt elää, en sairastua koronaan, sanoitpa sinä mitä tahansa. Todennäköisemmin kuolen syöpään kuin koronaan mutta en keksi mitään syytä miksi minun pitäisi nyt hommata itselleni korona, minulla on parempaakin tekemistä niin kauan kuin elonpäiviä riitteleepi.

Minäkin olen sairastunut paljon ja minulla on nytkin vakavia tauteja. En silti pelkää koronaa vaan elän ihan normaalisti.

Sinäsinä ja sinä. Me suojaamme myös toiset ITSEÄ suojaamalla.

SinäITSE?

Vierailija
113593/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hus alueella 60-70% tartunnoista on saatu mistä tahansa, ei pystytä jäljittämään enää alkuperää. Lähde Yle. Fi

Vierailija
113594/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porissakin kaksi tänään, ensimmäiset moneen kuukauteen.

Ulkomailta hankitut nuo.

Miinusta kotonatestausten hitaudelle, viikon viive siinä.

Materiaalipuutteita taas.

Mistä ei voi huomauttaa kassalle.

Vierailija
113595/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiilikseni kun kävin eilen koulun lisäksi kauppakeskuksessa pyörimässä täysin turhan päiväisesti, ravintolassa syömässä, kahvilassa kahvilla, illalla salilla ja kaupassa ja sit vielä hetken pubissa.

Aamulla lukemaan tätä keskustelua. Tuntuu kuin eläisi jossain toisessa todellisuudessa 😂😂

Täällä on tosi ahdistava pelon tunnelma. Surullista, että ihmiset jäävät jumiin tänne ja päivät kuluvat listoja päivitellen.

Tulee mieleen eräs ystäväni, joka pelkäsi yli kaiken punkkeja eikä suostunut metsään tai mihinkään luontoon tämän vuoksi vaikka oli liikunnallinen. Eräällä juoksureissullaan hän jäi auton alle ja loukkasi itsensä niin pahasti ettei enää ikinä juokse. Tarkoitan tällä ettei kannata pelätä, se on turhaa, elämä valuu hukkaan.

Järkevä varautuminen koronaa ja muita pöpöjä vastaan riittää, käsien pesu ja pieni väli muihin.

En ainakaan tällä hetkellä koe pelkääväni- olen eri.

Otan tilanteen huomioon, pidän väliä runsaasti, käytän desiä ja vältän massoja, vältän riskiryhmien kanssa oloa. Liikun ja harrastan-elän.

Minusta se ei ole pelkoa, että varoo vaarallista tautia. En koe nyt pelkääväni, mutta kai sekin olisi sallittua, jos joku pelkoa kokee, kun tuntuu, että se välinpitämättömyys tautia kohtaan on tällä hetkellä suorastaan suotavaa?

Ärsyttää se, että tuntuu, että suurin osa muista ihmisistä ei enää varo yhtään, pidä väliä tai käytä desiä, tai varo massoja, näkeehän sev uutisoista. On tullut paljon joukko altistumisia, nyt ei edes pitäsi joukolla tavata.

Se että pitää tästä melua, on mielestäni järkevää ja itseasiassa niin kuuluukin tehdä silloin, kun ihmiset väsähtävät, eivätkä enää tajua varoa. Eihän se mukavalta tunnu, että joku muistuttaa, että kaikki ei ole niinkuin ennen.

En ymmärrä tätä jatkuvaa marinaa, että älkää pelätkö, kun itse ainakin elän hyvää elämää taudin huomioiden.

Mä olen sun kanssasi samaa mieltä. Tilannetta voisi verrata siihen, että kun itse noudattaa liikennesääntöjä, on ihan normaalia ärsyyntyä jokaisesta, joka esim lähtee kännissä rattiin ja siten vaarantaa kaikki muut. Vaarantaa nekin, jotka yrittävät olla vaarantamatta itseään ja muita. 

Kun täällä ei vielä ole samanlaisia lakeja kuin Kiinassa tai Pohjois-Koreassa, vaan ainoastaan suosituksia. Kyttäysmentaliteetti on kasvanut koronan aikana huikeasti. Ja oman mielen vastaisesti käyttäytyvien lynkkaaminen on alkamassa. Pelottavaa....

Kun Suomessa ei oikeastaan kieltojen rikkomisesta rangaista mitenkään, niin luuletteko, että toisten lynkkaamisestakaan seuraa pahemmin rangaistuksia. Voisi siinä mielessä olla parempi, että valtio ohjeistaa, kuin että ihmiset kyttää toisiaan.

Valtiovalta vai mielivalta?

Vierailija
113596/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereen yliopistossa 70 altistunutta, lähde Yle. Fi

Vierailija
113597/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hus alueella 60-70% tartunnoista on saatu mistä tahansa, ei pystytä jäljittämään enää alkuperää. Lähde Yle. Fi

Tilanne näyttää kyllä nyt tosi pahalta.

Vierailija
113598/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan tällä hetkellä koe pelkääväni- olen eri.

Otan tilanteen huomioon, pidän väliä runsaasti, käytän desiä ja vältän massoja, vältän riskiryhmien kanssa oloa. Liikun ja harrastan-elän.

Minusta se ei ole pelkoa, että varoo vaarallista tautia. En koe nyt pelkääväni, mutta kai sekin olisi sallittua, jos joku pelkoa kokee, kun tuntuu, että se välinpitämättömyys tautia kohtaan on tällä hetkellä suorastaan suotavaa?

Ärsyttää se, että tuntuu, että suurin osa muista ihmisistä ei enää varo yhtään, pidä väliä tai käytä desiä, tai varo massoja, näkeehän sev uutisoista. On tullut paljon joukko altistumisia, nyt ei edes pitäsi joukolla tavata.

Se että pitää tästä melua, on mielestäni järkevää ja itseasiassa niin kuuluukin tehdä silloin, kun ihmiset väsähtävät, eivätkä enää tajua varoa. Eihän se mukavalta tunnu, että joku muistuttaa, että kaikki ei ole niinkuin ennen.

En ymmärrä tätä jatkuvaa marinaa, että älkää pelätkö, kun itse ainakin elän hyvää elämää taudin huomioiden.

Mä olen sun kanssasi samaa mieltä. Tilannetta voisi verrata siihen, että kun itse noudattaa liikennesääntöjä, on ihan normaalia ärsyyntyä jokaisesta, joka esim lähtee kännissä rattiin ja siten vaarantaa kaikki muut. Vaarantaa nekin, jotka yrittävät olla vaarantamatta itseään ja muita. 

Kun täällä ei vielä ole samanlaisia lakeja kuin Kiinassa tai Pohjois-Koreassa, vaan ainoastaan suosituksia. Kyttäysmentaliteetti on kasvanut koronan aikana huikeasti. Ja oman mielen vastaisesti käyttäytyvien lynkkaaminen on alkamassa. Pelottavaa....

Tällä tavalla asiat ovat varmasti alkaneet monessa yksinvaltiudessa. Mutta yleensä sen yksinvaltiaan taholta, Suomi on siitä jännä maa, että täällä kansa vaatii sääntöjä. Näin ei ollut vielä sotiemme aikana, vaan ihmiset kykenivät toimimaan ilman käskyjä ja sääntöjä. Tähän on nyt kuitenkin tultu. Rappioon.

Vierailija
113599/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona paljastuslinja olisi hyvä. Sinne voisi ilmoittaa esim. Jos karanteeni eivät pidä.

Korona vihjepuhelin siis.

Vierailija
113600/176779 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsienpesu on paras toimi koronavirusta vastaan! Älkää unohtako sitä. Käsidesiä on käytettävä VAIN puhtaisiin pestyihin käsiin, muuten se vain siirtää likaa paikasta toiseen. 

Terv. Tartuntatautien osastolla työskentelevä sh

Joo, olen katsonut kun ihmiset ottaa likaisiin käsiinsä tipan käsidesiä ja hutaisee sillä pari kertaa. Puhdasta tuli. Sitten uskotaan, että kädet ovat puhtaat. Paljonkohan tämä väärään turvallisuudentunteeseen tuudittautuminen niin käsidesin kuin maskin käytön osalta lisää koronaviruksen leviämistä?  Olisi mielenkiintoista tietää, tässä olisi tosi hyvä tutkimuksen aihe!

Ketju on lukittu.