Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
1121/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä hengitysssuijia saa. Mulla on niitö 10kpl mutta useampi lapsi eli tarvitsen niitä jonkin 400 ainakin. Yhdessä päivässä jos pari-kolme kertaa poistuu ulos menee jo joku 14-20 kol maskeja. Viikossa siis 100, Kuukaudessa 400.

Ulos ei pidä mennä jos tarvitsee hengityssuojia.

Mulla on lapsia, niitä on vaikea lukita kuulaudeksi sisälle, käyvät koulussa ja ulkoilevat. Jatkan metsästämistä, vielä löytyy rautskaupoista mutta tyyliin 1-5 kpl paketissa -settejä. Tarvin 400-500!

Hasmtraa vaikka koko vuoden edestä. Kai tiedät, ettei noista apteekin paperiläpyistä ole juuri suojaamaan virukselta vaan auttavat, ettet itse levittele pöpöä niin pahasti kun olet sen saanut. Itse virukselta suojautuminen vaatii korkeatasoisempia suojia.

Vierailija
1122/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oon nähny jo kaksi videoo twitterissä joissa virukseen sairastuneet yrittää tahallaan levittää sitä muille. Yksi mies yskii tervydenhoitohenkilökuntaa päin tahallaan koska ei saa apua, toinen yskii tahallaan hissin painonappeihin, ilmeisesti Hong Kongisssa. Kolmas video missä sairastunut yrittää paeta , joten hänet pakotetaan väkisin ambulanssiin. Jotkut sanoo että virus muuttaa henkilön aivoja niin että hän pyrkii levittämään sitä  muille, kuten rabies koirat pyrkii puremaan muita.

mm täältä näkee: https://twitter.com/Rntk____

Ei kai tuo twitter-tili ole WHO:n??! Aika erikoista, jos tuollaista videota levittävät. 

No pitäs nyt kyselemättäkin tajuta että ei todellakaan ole. ResidentEvil-foliohommat ja kaikki tuolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset peukuttaa täällä viestejä, joissa on ihan käsittämättömiä väitteitä eikä mitään totuuspohjaa. Onneksi täällä myös korjaillaan näitä väitteitä pikaisesti. Oikeasti, tarkastakaa faktat ja laittakaa lähde viesteihinne, osa täällä tuntuu olevan hyvinkin peloissaan eikä kaipaa enää yhtään lisää.

Tätä olen päivitellyt itsekin koko keskustelun ajan. Ei helpota yhtään että suomenkin media alkaa olla klikbait-osastoa monesta kohtaa. Kuolleisuudesta puhutaan vaikkei sitä kukaan voi laskea vielä oikein millään kaavalla. Tutkimuksesta jonka otanta 41hlö revitään maailmanlopun visioita.

No ne 41 sattuu vaan olemaan 41 ensimmäistä diagnosoitua. Jos sua ei kiinnosta, että niistä 15 % kuoli, niin ei sitten. 

No tietysti kiinnostaa ja olen hyvin huolissani mutta yritän olla panikoimatta. Se nyt vaan on ihan fakta että tilastollista merkittävyyttä ei ole tuollaisen otannan tutkimuksella. Minun mielestä tämä jätetään huomioimatta uutisoinnissa JA VARSINKIN otsikoinnissa, se kun saattaa vaikka laskea myyntiä.

Ketä kiinnostaa joku myynti pandemian aikaan? Jos tuo leviää niin se tulee tuottamaan paljon enemmän tappiota valtiolle pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
1124/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhu kiertää sairaalassa täällä että oisi 4 hlöä sisällä, tieto levinnyt sairaalasta ei vahvistettu.

Vierailija
1125/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemelläkö?

Vierailija
1126/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh!

Vierailija
1127/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhu kiertää sairaalassa täällä että oisi 4 hlöä sisällä, tieto levinnyt sairaalasta ei vahvistettu.

Nämä meinaa salailla niin kauan kunnes homma leviää käsiin.

Vierailija
1128/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt asiallista tietoa sitten pikaisesti, kiitos.

Vierailija
1129/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ME KAIKKI KUOLLAAN!!!!!!111

Vierailija
1130/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehdi tarkemmin tässä töidenteossa googlaamaan mutta MIHIN voi soittaa ja antaa palautetta sisäministerille? Eduskuntaan? Jos ehdin niin soitan kiukkuisen puhelun.

https://valtioneuvosto.fi/rinteen-hallitus/sisaministeri

ministerin sihteerille voi soittaa suoraan

Vierailija
1131/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa englantia? Suurinosa mitä täällä on sanottu on vahvistettu jo ulkomailla. Kastroitusuomi on hiljaa.

Vierailija
1132/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ME KAIKKI KUOLLAAN!!!!!!111

Nyt on sitten aika juosta ympyrää käsiä heilutellen ja huutaa: me kuollaan kaikki!

Vierailija
1133/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset peukuttaa täällä viestejä, joissa on ihan käsittämättömiä väitteitä eikä mitään totuuspohjaa. Onneksi täällä myös korjaillaan näitä väitteitä pikaisesti. Oikeasti, tarkastakaa faktat ja laittakaa lähde viesteihinne, osa täällä tuntuu olevan hyvinkin peloissaan eikä kaipaa enää yhtään lisää.

Tätä olen päivitellyt itsekin koko keskustelun ajan. Ei helpota yhtään että suomenkin media alkaa olla klikbait-osastoa monesta kohtaa. Kuolleisuudesta puhutaan vaikkei sitä kukaan voi laskea vielä oikein millään kaavalla. Tutkimuksesta jonka otanta 41hlö revitään maailmanlopun visioita.

No ne 41 sattuu vaan olemaan 41 ensimmäistä diagnosoitua. Jos sua ei kiinnosta, että niistä 15 % kuoli, niin ei sitten. 

No tietysti kiinnostaa ja olen hyvin huolissani mutta yritän olla panikoimatta. Se nyt vaan on ihan fakta että tilastollista merkittävyyttä ei ole tuollaisen otannan tutkimuksella. Minun mielestä tämä jätetään huomioimatta uutisoinnissa JA VARSINKIN otsikoinnissa, se kun saattaa vaikka laskea myyntiä.

Ketä kiinnostaa joku myynti pandemian aikaan? Jos tuo leviää niin se tulee tuottamaan paljon enemmän tappiota valtiolle pitkällä tähtäimellä.

No ei vielä ole pandemia kyseessä. Ja jos seuraa uutisia/otsikointia yleensäkään niin pitää olla jo tyhmä jos ei tajua että lehdistöä kiinnostaa nimenomaan se myynti.

Vierailija
1134/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministereiden avustajille voi myös suoraan soitella. Niin kuin jotkut ovatkin jo soittaneet ulkoministeriöön. 

Vierailija
1135/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

oon nähny jo kaksi videoo twitterissä joissa virukseen sairastuneet yrittää tahallaan levittää sitä muille. Yksi mies yskii tervydenhoitohenkilökuntaa päin tahallaan koska ei saa apua, toinen yskii tahallaan hissin painonappeihin, ilmeisesti Hong Kongisssa. Kolmas video missä sairastunut yrittää paeta , joten hänet pakotetaan väkisin ambulanssiin. Jotkut sanoo että virus muuttaa henkilön aivoja niin että hän pyrkii levittämään sitä  muille, kuten rabies koirat pyrkii puremaan muita.

mm täältä näkee: https://twitter.com/Rntk____

Ei kai tuo twitter-tili ole WHO:n??! Aika erikoista, jos tuollaista videota levittävät. 

"Joined January 2020"

Vierailija
1136/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa englantia? Suurinosa mitä täällä on sanottu on vahvistettu jo ulkomailla. Kastroitusuomi on hiljaa.

Viittasin tuohon sairaala-insideriin, joka kertoi epäilyjä olevan 4. Olen todellakin seurannut uutisointia jo viikon verran ja kielitaito on lähes syntyperäisen tasolla, kiitos kysymästä.

Vierailija
1137/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monissa maissa pääministeri tai sisäministeri on antanut lausuntoa Coronasta, mutta Suomen hallitus se vaan odottelee että on tarpeeksi monta sairasta Suomessa, jotta voidaan sanoa, että mitään ei voida enää tehdä. 

THL on mukana tässä showssa taas. 

Olen ihmetellyt tätä samoin, olisi tosiaan aiheellista osoittaa olemassaoloaan jos ei muuta sanottavaa keksi.

Sisäministeri ei voi toimia omin päin. Ensin pitää saada toimintaohjeet illuminatilta.

Vierailija
1138/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastuneita on tällä hetkellä raportoitu 6152 henkeä ympäri maailman ja kuolleita 132 henkeä. 

Vierailija
1139/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaava epidemia "espanjantauti" 1918 vuodelta levisi pandemian tavoin muutamassa kuukaudessa koko maailmaan. Kuolleita tähän pandemiaan oli arviolta 50 - 100 miljoonaa ihmistä. 

Niin, minkälaisissa oloissa ihmiset silloin elivät ja minkälaista ruokaa söyvät?

Oisko siinä selitystä suureen kuolleisuuteen?

Vierailija
1140/176779 |
29.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä niitä hengitysssuijia saa. Mulla on niitö 10kpl mutta useampi lapsi eli tarvitsen niitä jonkin 400 ainakin. Yhdessä päivässä jos pari-kolme kertaa poistuu ulos menee jo joku 14-20 kol maskeja. Viikossa siis 100, Kuukaudessa 400.

Ulos ei pidä mennä jos tarvitsee hengityssuojia.

Mulla on lapsia, niitä on vaikea lukita kuulaudeksi sisälle, käyvät koulussa ja ulkoilevat. Jatkan metsästämistä, vielä löytyy rautskaupoista mutta tyyliin 1-5 kpl paketissa -settejä. Tarvin 400-500!

Hasmtraa vaikka koko vuoden edestä. Kai tiedät, ettei noista apteekin paperiläpyistä ole juuri suojaamaan virukselta vaan auttavat, ettet itse levittele pöpöä niin pahasti kun olet sen saanut. Itse virukselta suojautuminen vaatii korkeatasoisempia suojia.

No olen sote-alalla töissä ja tiedän varmasti sinua paremmin että vai ffp3 tason suojaimet riittävät. Mutta paperimaski estää edes vähän sen että lapset ei laita kättä suuhun, sormea nenään jne ja kumihanskat estävät myös sormen suuhun laittamista.

Ongelma on löhinnä se että suomessa ei todellakaan lopeteta koulua vaikka mikä kriisi olisi ja sieltä niitä viruksia saa.

Ketju on lukittu.