Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
105041/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi seurustelusuhteen perusteella matkustamista ei kielletä?

Eihän r a k k a u t t a  voida kieltää ?

Vierailija
105042/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K ja s ketjut kirjoitti:

Helsingin Citymarketit ja Prismat saisivat nyt mallin vuoksi laittaa vartijat oville ja sisään vain maski päässä asiakkaat. Kun kumpikin ketju tekisi yhtä aikaa, niin homma hoituisi.

Mä en tajua, miksi koronavirusta pelkäävät edes menevät Prismoihin ja Citymarketeihin pääkaupunkiseudulla. Täällä kun toimii oikein hyvin nouto- ja kotiinkuljetuspalvelutkin. 

Mitä ihmettä? Mä en ainakaan halua tämän viruksen tarttuvan keneenkään täällä ja siksi olen tuon maskipakon kannalla.

Sitä yhteistä hyvää tässä pitäisi ihan kaikkien ajatella ja unohtaa minäminä-asenne.

Joo, mutta ethän sä kehenkään Prismassa tai Cittarissa koronavirusta tartuttaisi, jos tilaisit ostoksesi joko kotiinkuljetuksella tai ainakin niin, että käyt vain noutamassa ostoksesi. Ymmärrän paikkakunnat, joilla ei ole kauppojen em palveluita, mutta pääkaupunkiseudulla on. Mä en ole maaliskuun puolivälin jälkeen käynyt kertaakaan Cittarissa enkä Prismassa. Enkä muissakaan kaupoissa. Tunnen muitakin, jotka ovat toimineet näin. Kun et edes mene kauppaan, et 100%:n varmuudella voi saada sieltä tartuntaa etkä 100% varmuudella voi tartuttaa siellä muita. Minäminä-asennetta on tuokin, että on ihan pakko päästä itse tungeksimaan markettiin, vaikka vaihtoehtojakin on olemassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
105043/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaa COVID-19:n aiheuttamaa lamaa ja yhteiskunnan romahdusta varten kannattaa hankkia:

20 kg riisiä

10 kg perunoita

10 kg kaurapuuroa

Tämä annostus siis yhdelle henkilölle.

Tämä oli ihan hauska lista, toteutin sen suurimmaksi osaksi jo maaliskuussa, nyt perunat on syöty,

mutta kaikkea muuta on varastoitu niidenkin korvaamiseksi.

Vierailija
105044/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ministereilläkin on sukupuolivietti - joillakin jopa keskimääräistä voimakkaampi.

Vierailija
105045/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella ei ole mitään toivoaa koronaviruksen leviämisen estämisessä, mikäli kaikki on kiinni vain hallituksesta ja STM:sta ja THL:sta ja meistä kansalaisista.  

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/9d8f3dab-1153-4278-b7fc-b1ad519f257d

Samaa laulua veisaa SOK:n riskienhallinnan päällikkö Mikko Koskinen. S-ryhmä ei ole ottamassa omia maskisuosituksia, mutta koronatilannetta seurataan tarkasti.

– Hallituksen infossa todettiin, ettei maskisuosituksen ulottamista kauppaliikkeisiin suositeltu. Siksi emme näe tarpeelliseksi antaa omia suosituksia, Koskinen sanoo.

Sääksmäki korostaa, että hallituksen infossa puhuttiin kahdesta ehdosta lähikontaktiin liittyen. Alle metrin etäisyys ei yksinään riitä lähikontaktiksi, vaan kontaktin pitäisi kestää yli 15 minuutin ajan.

– Tällaisia lähikontakteja tapahtuu kaupoissa äärimmäisen harvoin, Sääksmäki sanoo.

Vierailija
105046/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs Davosin kokouksessa tammikuussa 2020 puhuttiin? YTubes on video. Maailan takapirut koolla Soros,Gates,Vatikani,YK ym. Tämä korona on poliittinen huijaus. Ja me olemme kärsijöinä kun globalistit tykkää tehdä pahaa meille.👀🤔☣

Vierailija
105047/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K ja s ketjut kirjoitti:

Helsingin Citymarketit ja Prismat saisivat nyt mallin vuoksi laittaa vartijat oville ja sisään vain maski päässä asiakkaat. Kun kumpikin ketju tekisi yhtä aikaa, niin homma hoituisi.

Mä en tajua, miksi koronavirusta pelkäävät edes menevät Prismoihin ja Citymarketeihin pääkaupunkiseudulla. Täällä kun toimii oikein hyvin nouto- ja kotiinkuljetuspalvelutkin. 

Mitä ihmettä? Mä en ainakaan halua tämän viruksen tarttuvan keneenkään täällä ja siksi olen tuon maskipakon kannalla.

Sitä yhteistä hyvää tässä pitäisi ihan kaikkien ajatella ja unohtaa minäminä-asenne.

Joo, mutta ethän sä kehenkään Prismassa tai Cittarissa koronavirusta tartuttaisi, jos tilaisit ostoksesi joko kotiinkuljetuksella tai ainakin niin, että käyt vain noutamassa ostoksesi. Ymmärrän paikkakunnat, joilla ei ole kauppojen em palveluita, mutta pääkaupunkiseudulla on. Mä en ole maaliskuun puolivälin jälkeen käynyt kertaakaan Cittarissa enkä Prismassa. Enkä muissakaan kaupoissa. Tunnen muitakin, jotka ovat toimineet näin. Kun et edes mene kauppaan, et 100%:n varmuudella voi saada sieltä tartuntaa etkä 100% varmuudella voi tartuttaa siellä muita. Minäminä-asennetta on tuokin, että on ihan pakko päästä itse tungeksimaan markettiin, vaikka vaihtoehtojakin on olemassa. 

Katsos ongelma on ne nuoret, hyväkuntoiset ja oireettomat, jotka pk seudulla parveilevat supermarketeissa. Tauti leviää ja muhii väestössä. Tauti pitää saada väestötasolla kuriin. Maskit kaikille, ja kaikkialle (myös kauppoihin!) , on halpa vastaus. Kansantaloudellisesti.

Kyllä riskiryhmät tilaavat edelleen päivityäistavarat pk seudulla netistä. Se ei ole se ongelma.

Vierailija
105048/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kenenkään pitäisi saada pitää puolisoa ulkomailla?

Vierailija
105049/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun oon ollut suomessa niin suututtaa kun ihmiset kävelee suoraan päin väistämättä tai pysähtymättä, törmäilevät ja tönivät kaikkialla. Pahinta on metrossa ja raitsikassa, ihmiset mm rynnistävät sisälle kulkuvälineisiin ennenkuin niistä poistuvat pääsevät tulemaan ulos. Missään muualla en ole tällaisia sonnilauman kaltaisia ryntäilijöitä nähnyt ja nyt pitäisi olla jotain turvavälejä, ei tuu onnistumaan. Mä suosittelisin kaikille maskeja ihmisten ilmoilla liikkuessa, se vähä mitä ne suojaa, on parempi kuin ei mitään.

Vierailija
105050/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan niin, THL ei ole    k o s k a a n    v a a t i n u t   noin pitkiä turvaetäisyyksiä. 

Oikeus kotipuolisoon pitäisi kirjoittaa ihmisoikeusjulistukseen.

Vierailija
105051/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden Amerikan mantereen kaksoiskansalaisena tuo kommentti on minusta huvittava. Määrittele ulkomaat. Mäkin olen Suomessa nyt väliaikaisesti, en pidä tätä enää kotimaanani.

Vierailija
105052/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden Amerikan mantereen kaksoiskansalaisena tuo kommentti on minusta huvittava. Määrittele ulkomaat. Mäkin olen Suomessa nyt väliaikaisesti, en pidä tätä enää kotimaanani.

* mantereen maan

Vierailija
105053/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11494487

23 juhlavieraasta 11 sairastui – sairaanhoitopiiri huolissaan: Nuorten tartunnat ja joukkoaltistukset kasvussa

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin alueella yli puolessa tartuntatapauksista puuttuu tieto tartunnan lähteestä.

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri

14.8.2020 klo 14.46

Ihmiset ovat kesän aikana alkaneet pitää juhlia, mikä näkyy Ruotsalaisen mukaan nyt tautitapausten lisääntymisessä.

On ollut tilaisuus, jossa 23:sta juhliin osallistujasta 11 on todettu positiiviseksi eli sairastuneeksi. Olemme joissakin tilanteissa lähellä viime kevättä, jolloin oli tilaisuuksia, joissa ihmisiä sairastui paljon ja jopa traagisesti menehtyi. Siksi seuraamme tarkasti tartunnan lähteitä.

Lisäksi terveydenhuollossa on ollut jonkin verran joukkoaltistumisia. Viidessä päiväkodissa on ollut tapauksia, joissa yksi henkilökunnan jäsen tai lapsi on altistanut muita.

Vierailija
105054/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona koira.

https://yle.fi/uutiset/3-11491873

Miina, 7, on pian tositoimissa Helsinki-Vantaalla: katso videolta, miten herkkäkuonoinen "koronakoira" tunnistaa positiivisen näytteen väärien joukosta

Vierailija
105055/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisesta ketjusta:

Sitäpä niitetään mitä kylvettiin. Eikö koko kevät toitotettu milloin minkäkin asiantuntijan ja virkamiehen suulla, että koronaan kuolee vain vanhoja ja sairaita ja nuorille se on perusflunssa tai oireeton? Oisko kannattanut hetki miettiä, että onko älykäs linja tiedotukselle ja kommenteille? Nyt sitten ollaan ihan ihmeissään ja surkutellaan, kun nuoret eivät ota tautia vakavasti...

Samaa olen ihmetellyt ja myös sitä miksi maailmalta tulevaa uusinta tutkimustietoa ei joko tunnuta seurattavan lainkaan tai sen olemassaolo myönnetään vastahakoisesti vasta 2-3 kk viiveellä. Hallituksen ensimmäisestä tiedotustilaisuudesta jäi vahvasti se vaikutelma, että talous ja turismi edellä tässä mennään, eikä sitä vaikutelmaa ole valitettavasti tarvinnut juurikaan muuksi muuttaa matkan varrella.

Tätä samaa olen pohtinut. Jos uhkaa vaara, mieluummin yli reagoidaan, yli varoitetaan, kun ali Reagoidaan.

Kun aiheesta varoitetaan kunnolla, se menee perille ja porukka oppii tavoille. Turha itkeä sitten, kun kukaan ei välitä ohjeistuksesta, kun tiedotus on ollut: ei juuri vaaraa, ei hätää, ei maskit auta juurikaan, ei voi mittään..

Se on ilmeisesti se laumasuoja mentaliteetti taustalla, johon osa olisi halunnut lähteä. kenties sitten osittain yleisen paineen edessä, kun sinne ei voinutkaan mennä, valittiin estää Tautia jotenkuten sinne päin, mutta jos se oma mieli olisi kokonaan estojen kannalla, kyllähän se niihin toimiin heijastuisi.

Vielä kuitenkin jossain takaraivossa tuntuu olevan pohdintoja siihen laumasuoja suuntaan, vaikka moneen kertana on todettu, laumasuojaa ei tule, jotkut sairastuneet ovat sairastuneet uudestaan ja monelle jää pahoja vaurioita ja jälkitauteja iäksi.

Vierailija
105056/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun oon ollut suomessa niin suututtaa kun ihmiset kävelee suoraan päin väistämättä tai pysähtymättä, törmäilevät ja tönivät kaikkialla. Pahinta on metrossa ja raitsikassa, ihmiset mm rynnistävät sisälle kulkuvälineisiin ennenkuin niistä poistuvat pääsevät tulemaan ulos. Missään muualla en ole tällaisia sonnilauman kaltaisia ryntäilijöitä nähnyt ja nyt pitäisi olla jotain turvavälejä, ei tuu onnistumaan. Mä suosittelisin kaikille maskeja ihmisten ilmoilla liikkuessa, se vähä mitä ne suojaa, on parempi kuin ei mitään.

Kukaan ei pidä turvavälejä, oma kokemus. Kukaan ei enää odota, että edellä oleva ehtii asioida rauhassa, tullaan ihan iholle kiinni.

Vierailija
105057/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/uutiset/3-11494487

23 juhlavieraasta 11 sairastui – sairaanhoitopiiri huolissaan: Nuorten tartunnat ja joukkoaltistukset kasvussa

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin alueella yli puolessa tartuntatapauksista puuttuu tieto tartunnan lähteestä.

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri

14.8.2020 klo 14.46

Ihmiset ovat kesän aikana alkaneet pitää juhlia, mikä näkyy Ruotsalaisen mukaan nyt tautitapausten lisääntymisessä.

On ollut tilaisuus, jossa 23:sta juhliin osallistujasta 11 on todettu positiiviseksi eli sairastuneeksi. Olemme joissakin tilanteissa lähellä viime kevättä, jolloin oli tilaisuuksia, joissa ihmisiä sairastui paljon ja jopa traagisesti menehtyi. Siksi seuraamme tarkasti tartunnan lähteitä.

Lisäksi terveydenhuollossa on ollut jonkin verran joukkoaltistumisia. Viidessä päiväkodissa on ollut tapauksia, joissa yksi henkilökunnan jäsen tai lapsi on altistanut muita.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3849142/ensi-viikonloppuna-parhaan-ysta…

Käykääs katsomassa tätä ketjua. Joku hoitaja aikoo pitää viikonloppuna häät 160 ihmiselle. Ilmeisesti Uudellamaalla.

Kommenttiosassa joku sanoi myös näin: "Mun tuttavapiiristä kaikkein huolettomampia juuri hoitoalalla olevat ja muut, jotka ovat töiden vuoksi merkittävässä riskissä. Kai se on mielen tapa suojautua, kun ei muuten jaksaisi töissä tai ajatella sitä, että töidensä vuoksi on itse koko ajan riski muille ihmisille."

Vierailija
105058/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

K ja s ketjut kirjoitti:

Katsos ongelma on ne nuoret, hyväkuntoiset ja oireettomat, jotka pk seudulla parveilevat supermarketeissa. Tauti leviää ja muhii väestössä. Tauti pitää saada väestötasolla kuriin. Maskit kaikille, ja kaikkialle (myös kauppoihin!) , on halpa vastaus. Kansantaloudellisesti.

Kyllä riskiryhmät tilaavat edelleen päivityäistavarat pk seudulla netistä. Se ei ole se ongelma.

Tauti saadaan kuriin vain, jos käytetään sellaisia maskeja, jotka todellakin estävät virusta menemästä maskin läpi tai ainakin vähentävät sitä merkittävästi. En muista, kuka asiantuntija hiljattain totesi Suomen olevan kasvomaskien Villi Pohjola. Meillä ei ole mitään laatuvaatimuksia kasvomaskeille vaan mitä tahansa naaman eteen laitettua "sukkahousunpalaa" saa kutsua kasvomaskiksi. Ja tästä seuraa, että ihmiset kuvittelevat olevansa turvassa virukselta, vaikka todellisuudessa bussiin viereesi istuvan tai kaupassa niskaasi hönkivän "kasvomaski" vuotaa kuin seula. Samoin kuin ehkä oma maskisikin.  Vähän sama kuin yrittäisi suojautua raskaudelta ja sukupuolitaudilta käyttäen joko ehjää kondomia, kondomia johon on pistetty 10 reikää tai kondomia, johon on pistettu 500 reikää. 

Vierailija
105059/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei laumasuojaan taida uskoa kukaan, mutta ehkä uskovat terveydenhuoltojärjestelmämme kykyyn hoitaa tietyn määrän koronapotilaita. Yksilön etu ei tässä tilanteessa ole välttämättä sama kuin yhteiskunnan. Ei kannata tasapäistää itseään, jos pystyy suojautumaan omin toimin.

Tilastoista löytyy myös perusterveitä ja nuoria koronasta pahoin kärsimään joutuneita. Jos koronan sairastamisesta selviää parhaan terveytensä menettäneenä, niin yhteiskunnalle on parempi, jos jaksaa tehdä tuottavaa työtä, vaikka eläkeiässä ei sitten enää jaksaisikaan elää. Kyllä työikäisille on hengityskonepaikkojakin noin yleensä.

Vierailija
105060/176779 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin video: Näin saat kasvomaskista turvallisemman

Eira Roos sanoo käyttävänsä kertakäyttöistä suu-nenäsuojaa vinkkaamallaan tavalla erityisesti silloin, kun hän tutkii infektio-oireisia potilaita. Roosin vinkillä kasvosuojasta saa hänen mukaansa ”tiiviimmän niin, ettei se falskaa niin paljon sivuilta”.

https://twitter.com/roos_eira/status/1294200599102324736

Suosittelen katsomaan tuon videon!!

Tämä oli hyvä! Sopiiko jakaa vielä oma kikkani, vaikka en ole ammattilainen? Olen tämän kyllä johonkin krtjuun jo laittanutkin. Eli jos korvalenkit ovat liian pitkät niin ne voi kiinnittää hiuspinneillä tukkaan, sentin tai pari korvien taakse. Mulla on siis pitkät hiukset ja laitan ne tätä varten ponnarille, en tiedä toimisiko ilman. Sitten maski naamalle, lenksua sen pari senttiä taaksepäin ja kiinni kahdella pinnillä, toinen korvan yläosan ja toinen alaosan tasolle. Toistetaan luonnollisesti toisella puolella. Tämä täytyy kyllä tehdä kotona ennen lähtöä, ei Bussipysäkillä. Mutta eri valmistajien maskit on myös erilaisia keskenään ja mulle ainakin toinen merkki istui ilman kikkailuja kun kokeilin.

Ketju on lukittu.