Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Ihan vilpitön kysymys:
Miten sieltä lentokentältä pääsee kotiin jos julkisia (mukaanlukien) taksi ei saa käyttää? Ja nyt on ihan turha jankuttaa, kun Suomeen pääsee edelleen ihan oikeistakin syistä.
Hupimatkailu kieltoon, siitä olen samaa mieltä.
Ihminen voi kävellä yhden päivän aikana hyvinkin 50 km. Polkupyörällä pääsee kyllä yhden päivän aikana
huonommallakin tiellä 100 km. Mutta omaa autoa ei ole kaikilla, joten vaihtoehdot ovat vähissä. Ehkä pitäisi pyytää joku ystävä hakemaan ja tartuttaa hänet ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vilpitön kysymys:
Miten sieltä lentokentältä pääsee kotiin jos julkisia (mukaanlukien) taksi ei saa käyttää? Ja nyt on ihan turha jankuttaa, kun Suomeen pääsee edelleen ihan oikeistakin syistä.
Jos on varaa lentokoneeseen, niin on myös varaa taksiin
Mutta saako sitä taksia käyttää? Kun on sanottu että omalla autolla pitäisi liikkua eikä julkisilla. Pitäisikö olla jotain korona-takseja, joissa kuljettajalla suojaimet ja pleksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli arvattavissa, ihan turhaan täällä sitä maskisuositusta halutaan, ei sitä noudateta https://www.verkkouutiset.fi/yle-harvalla-maski-bussissa-suosituksesta-…
Ei se suositus turha ole. Sehän tekee maskin käyttämisestä hyväksyttävää.
Tähän asti maskin käyttämistä on pidetty nolona hysteerikkojen touhuna. Niin olen sen itsekin kokenut vaikka olen käyttänyt maskia koko ajan kodin ulkopuolella.
Nyt kun maskisuosituksesta on puhuttu, on maskin käyttäminen alkanut tuntumaan hyväksyttävältä ja maskeja näkyy ihmisillä aiempaan enemmän. Ihmiset uskaltavat ja kehtaavat käyttää niitä.
Eihän niitä maskeja paljon ole näkynyt. 3-5 yhden kauppareissun aikana olen huomannut. Se on todella vähän, mutta kuitenkin paljon aiempaa enemmän. Tähän asti olen ollut yleensä ainoa maskin käyttäjä. Joskus on näkynyt 1-2 muutakin maskin käyttäjää, mutta yleensä ei yhtään.
Maskipakko varmasti lisäisi käyttlöä paremmin toimivalle tasolle. Sellaiselle että se oikeasti pienentäisi tartuntariskiä, mutta siihen ei taida vielä löytyä poliittista uskallusta eikä tahtoa.
Lammasporukka jaksaa vöyhöttää. Olen huolestunut jos teillä,on lapsia ette taida ottaa heidän tarpeitaan huomioon. Olette niin median ja viihteen vietävissä. Puhelimen näprääjät ja takapuolen kuvaajat. Varmaan kiva piileskellä maski naamalla,,
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006598073.html
Oikeuskanslerille kanteluita Kiurun ilmoittamasta pakkokaranteenista
Oikeuskanslerille on tehty useita kanteluita perhe- ja peruspalveluministeri Krista Kiurun (sd) ilmoittamasta pakkokaranteenista koronaviruksen riskimaista saapuville.
Oikeuskanslerinviraston kirjaamosta kerrotaan STT:lle, että oikeuskanslerille on eilen ja tänään tullut viisi kantelua Kiurun menettelystä. Kantelut koskevat pääasiassa pakkokaranteenia.
Kiuru kertoi maanantaina tiedotustilaisuudessa, että riskimaista Suomeen matkustavat määrätään jatkossa viranomaispäätöksellä pakkokaranteeniin. Kiurun mukaan riskimaista tulleille voidaan määrätä myös pakkotestejä.
Kanteluista uutisoi aiemmin Keskisuomalainen. (STT)
Vierailija kirjoitti:
Missä on Sanna Marin?
Kotona vai koronassa.
Odottelee kuitenkin sopivaa hetkeä ottaa
homma haltuun. Malttakaapa mitä sieltä avauksena tulee.
Tietystikin on niin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on Sanna Marin?
Kotona vai koronassa.
Odottelee kuitenkin sopivaa hetkeä ottaa
homma haltuun. Malttakaapa mitä sieltä avauksena tulee.
Tietystikin on niin...
Twitterissä tietenkin
Perustuslain mukaan jokaisella on oikeus lähteä maasta ja Suomen kansalaisella on aina oikeus palata maahan. Tätä oikeutta on harjoitettu. Osa on matkustanut myös korkean tautitilanteen maihin. Laskun maksamme me kaikki. Vapauteen kuuluu vastuu. Tämä on jokaisen hyvä muistaa.
9.13 ap. · 12. elok. 2020
Marin sanoo että vastuu on yksilöllä. Kaikki eivät ole vastuullisia!! Vaikka kuinka yritämme näitä yksilöitä vakuuttaa, he silti uskovat koronan olevan pikku flunssa tai ihan vaan huijausta. Tämän vuoksi tarvitaan pakotteita. Näiden yksilöiden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vilpitön kysymys:
Tämä minuakin kiinnostaa. Asun ulkomailla töiden takia työkomennuksella suomalaiselta työnantajalta. Olen kyllä valmis maksamaan kulut, jos vain järjestettäisiin kuljetus ja karanteenipaikka (minulla ei ole omaa kotia tällä hetkellä Suomessa ja läheisten luo en tietenkään voi mennä karanteeniin). Miten esim. se Skopjesta Turkuun tullut nainen pääsi lopulta Vantaalle. Hän jota eilen jossain lehdessä haastateltiin. Meitä ulkosuomalaisia kuitenkin on, jotka käymme Suomessa kerran tai kaksi vuodessa. Minäkin maksan veroni Suomeen. Jos yhteiskunta tulisi sen verran vastaan, että kentällä odottaisi kuljetus karanteenimajoitukseen, jonne tuotaisiin ruuat, minä maksaisin kyllä ne kulut. Nyt johonkin hotelliin meno on aika arveluttavaa, ja ruuan saaminen sinne hankalaa. Toivottavasti näihin käytännön kysymksiin tulee pian vastauksia.
No esimerkiksi lentokentältä voi vuokrata auton, jos on kortti.
Lisäksi jokin tilaustaksi varmasti ajaa kyllä, kun vaan asia sovitaan ja tilanne kerrotaan - voi sitten varautua haluamallaan tavalla.
Ihmisillä on Koronan suhteen asenneongelma.
Esim tämä matalan kynnyksen testaus, sinnekin hakeutuu vain osa ihmisistä. Itse olen menossa testiin, konsultoin työterveyslääkäriä ensin ja itsestäänselvyys oirekuvauksen perusteella testaus. Silti työpaikalla riittää näitä kyseenalaistajia, kenen mielestä siis mun ei pitäisi mennä (puhutaan näistä avoimesti). Kun testiin pääsee ja se on mahdollista, niin mikä on tämä logiikka jolla osa ihmisistä yrittää toisia puhua pois testiin menemästä? Miksi? En edes voisi enää kieltäytyä kun olen jutellut lääkärin kanssa. Ne haluaa tietää tuloksen myös. Välinpitämättömät ”se on vaa kesäflunssa” ihmiset levittää tätä tautia nyt
Sanna huutelee twitterissä vastuusta. Ei tästä tule mitään. Nyt tarvittais joku, joka löis nyrkin pöytään, että nyt loppuu se perseily. Krista Kiurullahan oli huonosta ulosannistaan huolimatta hyvä yritys, mutta nyt on siitäkin sitten alettu kantelemaan ja itkemään. Epätoivoista.
Hallitus aikoo palata kesälomilta ja kokoustaa tänään koronatilanteesta!
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on Koronan suhteen asenneongelma.
Esim tämä matalan kynnyksen testaus, sinnekin hakeutuu vain osa ihmisistä. Itse olen menossa testiin, konsultoin työterveyslääkäriä ensin ja itsestäänselvyys oirekuvauksen perusteella testaus. Silti työpaikalla riittää näitä kyseenalaistajia, kenen mielestä siis mun ei pitäisi mennä (puhutaan näistä avoimesti). Kun testiin pääsee ja se on mahdollista, niin mikä on tämä logiikka jolla osa ihmisistä yrittää toisia puhua pois testiin menemästä? Miksi? En edes voisi enää kieltäytyä kun olen jutellut lääkärin kanssa. Ne haluaa tietää tuloksen myös. Välinpitämättömät ”se on vaa kesäflunssa” ihmiset levittää tätä tautia nyt
Toisaalta kuten ehkä olet lukenut, testaus on myös ruuhkautunut ja testiin pääsyssä voi mennä 3-4vrk. Testituloksen varmuus samalla heikkenee, se on luotettavimmillaan muutama päivä oireiden alkamisesta.
Hallitus poisti kaikki rajoitukset ja syyttää nyt kansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vilpitön kysymys:
Tämä minuakin kiinnostaa. Asun ulkomailla töiden takia työkomennuksella suomalaiselta työnantajalta. Olen kyllä valmis maksamaan kulut, jos vain järjestettäisiin kuljetus ja karanteenipaikka (minulla ei ole omaa kotia tällä hetkellä Suomessa ja läheisten luo en tietenkään voi mennä karanteeniin). Miten esim. se Skopjesta Turkuun tullut nainen pääsi lopulta Vantaalle. Hän jota eilen jossain lehdessä haastateltiin. Meitä ulkosuomalaisia kuitenkin on, jotka käymme Suomessa kerran tai kaksi vuodessa. Minäkin maksan veroni Suomeen. Jos yhteiskunta tulisi sen verran vastaan, että kentällä odottaisi kuljetus karanteenimajoitukseen, jonne tuotaisiin ruuat, minä maksaisin kyllä ne kulut. Nyt johonkin hotelliin meno on aika arveluttavaa, ja ruuan saaminen sinne hankalaa. Toivottavasti näihin käytännön kysymksiin tulee pian vastauksia.
No esimerkiksi lentokentältä voi vuokrata auton, jos on kortti.
Lisäksi jokin tilaustaksi varmasti ajaa kyllä, kun vaan asia sovitaan ja tilanne kerrotaan - voi sitten varautua haluamallaan tavalla.
Jep, keinoja on kyllä, jos niistä on valmis jotain maksamaan. Vähän riippuen minne on menossa, hotellit järjestävät maksusta hakupalvelua, auton voi itse vuokrata tai tilata itselleen valmiiksi sellaisen taksin, joka suostuu ajamaan (taksi voi sitten varautua maskeilla, plekseillä...) Myös jotakuta tuttavaa voi pyytää maksusta lainaamaan autoa - tuo kentälle ja jättää odottamaan sinne.
Jos on isompi porukka, voi kimpassa hyödyntää ja tilata jonkun tilausajon paikalle.
Voimia Krista Kiurulle.
Hän on rohkea ja hyvä ministeri.
Kiitos karanteeni päätöksestä!
Eikös lehdessä ollut että voi tilata varta vasten pleksitaksin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se hallituksen syytä että kansasta osa roopertteja joilla ajattelu "vähän" kevyemmällä tasolla. Aika kieltoyhteiskunta tulee jos kaikki säännöt määrättävä näiden heikoimpien lenkkien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se hallituksen syytä että kansasta osa roopertteja joilla ajattelu "vähän" kevyemmällä tasolla. Aika kieltoyhteiskunta tulee jos kaikki säännöt määrättävä näiden heikoimpien lenkkien mukaan.
Nuuska heti rangaistavaksi, niin vähenee reissut helposti. Miksi sitä ei tehdä?
https://www.vauva.fi/keskustelu/3846891/keskustelu-riskiryhmaan-kuulumi…