Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on kaksi koko ajan spämmäävää tr.ollia, Gifflar-tyyppi ja "nyt kuollaan kaikki"-ivailija.
Usein tulee samoihin aikoihin nuo "läpät", eli luultavasti sama tyyppi.
Ignooratkaa.
En usko, että on sama. Gifflar-huumori on harmitonta, siinä ei hyökätä ketään vastaan. Nuo irvailijat taas ovat ehkä niitä koko viruksen olemassaolon kieltäjiä, joita se ehkä helpottaa.
Mä en kiellä koronavirusta. Alkaa vaan tympimään nuo sadat viestit, joita kyseinen tyyppi on tänne suoltanut. Ensimmäinen ehkä jokseenkin hauska, mutta nyt todella puuduttavaa settiä. Pitää osata lopettaa ajoissa.
Nyt varmaan kaikille päivänselvää et toinen aalto tulee vähän ajan päästä. Miten aiotte varautua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on kaksi koko ajan spämmäävää tr.ollia, Gifflar-tyyppi ja "nyt kuollaan kaikki"-ivailija.
Ignooratkaa.
En usko, että on sama. Gifflar-huumori on harmitonta, siinä ei hyökätä ketään vastaan. Nuo irvailijat taas ovat ehkä niitä koko viruksen olemassaolon kieltäjiä, joita se ehkä helpottaa.
En minä ainakaan kiellä sillä olen sairaalassa töissä ja myös koronapotilaita ollut. Teidän hysteerinen suhtautuminen muutamiin tartuntoihin on vain naurettavaa.
Kiinnostaa silti sen verran että luet tätä ketjua?
Ja tsemppiä töihin, sinun kaltaisten asennetta tarvitaan jatkossa kun pandemia kunnolla Suomessa alkaa. Hyvä senkin kannalta ettet turhia pelkää, jos ja kun PPI:t loppuu taas kesken talvella.
En sanonut ettei kiinnostaisi koska tämä ketju on parhaimmillaan loistavaa viihdettä. Sori mutta ensi talvena en ole töissä enää vaan jään pois parin viikon päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ignooratkaa.
En minä ainakaan kiellä sillä olen sairaalassa töissä ja myös koronapotilaita ollut. Teidän hysteerinen suhtautuminen muutamiin tartuntoihin on vain naurettavaa.
Ja tsemppiä töihin, sinun kaltaisten asennetta tarvitaan jatkossa kun pandemia kunnolla Suomessa alkaa. Hyvä senkin kannalta ettet turhia pelkää, jos ja kun PPI:t loppuu taas kesken talvella.
En sanonut ettei kiinnostaisi koska tämä ketju on parhaimmillaan loistavaa viihdettä. Sori mutta ensi talvena en ole töissä enää vaan jään pois parin viikon päästä.
Jos olet alalla töissä niin kauan saat töistä pois ollakin sitten, jos tarkoitat ettet pandemian aikaan enää ole töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiko ne Kesko ja s ryhmä ne kansanmaskit myyntiin?
Jossain vaiheessa oli puhetta, että kesäkuussa tulisi myyntiin?Olen tilannut verkkokaupasta elintarvikkeet vielä, niin en ole käynnyt kaupoissa, enkä tiedä tilannetta.
K-supermarketissa olen nähnyt kotimaisia kertakäyttömaskeja myynnissä. Prismasta taas löytyy sekä eri valmistajien kankaisia maskeja että myös kertakäyttöisiä eri kokoisissa pakkauksissa, mutta kertakäyttöiset ovat olleet tuontitavaraa. Kertakäyttömaskit maksavat edelleen noin euron kappaleelta. Halvin hinta pandemian aikana on ollut Löytötexissä (halpiskauppa, en tiedä onko sitä kovin monilla paikkakunnilla, Tampereelta ainakin löytyy) jossa oli tarjouksessa 10 kappaleen paketti noin 7 eurolla.
Kiitos kaikille vastaajille. Onko nuo prisman ja citymarketin maskit siis niitä kirurgisia suu nenäsuojuksia? Onko missään Prismoissa tai citymarketissa fpp2 tsi fpp3 suojia myynnissä?
Prisman ja Cittarin maskit on nimenomaan kirurgisia suu-nenäsuojia, ei hengityssuojaimia. Suurin osa ffp2- ja ffp3-hengityssuojaimista menee suoraa terveydenhuoltoon. Joissain verkkokaupoissa niitä on myynnissä. Osa verkkokaupoistakin myy ainoastaan yrityksille, jotta ihmisille, jotka tarvitsevat em tason hengityssuojaimia työssään, työnantaja pystyy tarjoamaan suuresta kysynnästä huolimatta suojavarusteet.
Olen kevään ja ksesän aikana hankkinut kohtuullisen ison määrän ffp3-hengityssuojaimia ja myös jonkun verran ffp2-suojaimia. Mulla on mahdollisuus eristäytyä kotiini, jos on tarve. Mikäli tulee maskipakko, pysyn kotona. Ja jos sitten jostain syystä olisi pakko mennä esim käymään lääkärissä tms, sitä varten mulla on hengityssuojaimia.
Olet siis laskenut, että noita pakollisia menoja tulee kohtuullisen iso määrä, koska ethän sinä kotona eristyksissä niitä maskeja tarvitse?
Vierailija kirjoitti:
Nyt varmaan kaikille päivänselvää et toinen aalto tulee vähän ajan päästä. Miten aiotte varautua?
Olen pitänyt Excel-taulukossa kirjaa päiväkohtaisista ilmoitetuista tartunnoista 12.5. alkaen. Joo tiedän, hulluilla on halvat ilot ja idiooteilla ilmaiset. Tilastojen perusteella ei ole mitenkään päivänselvää, että tulisi toinen aalto. Pikemminkin päinvastoin.
Ihmset ovat kuitenkin alkaneet liikkumaan enemmän, monilta turvavälit unohtuneet jne. Kesä voi mennä vielä aika hyvillä lukemilla, kun porukka on lomilla ja ulkona. Tilanne voi kuitenkin muuttua, kun etätyöt loppuvat ja lomilta palataan takaisin työpaikoille. Julkisissa kulkuvälineissä on enemmän matkustajia. Koulut alkavat ja päiväkodeissa on taas lapsiryhmät täynnä. Ulkonakaan ei viitsi syyssateilla viettää aikaansa vaan muita ihmisiä tavataan taas sisätiloissa.
Olen jo varautunut eli hankkinyt riittävästi sekä FFP3- että jonkin verran FFP2-tason hengityssuojaimia. Lisäksi muutamia suojalaseja. Etätyöni jatkuu ja ostokseni tilaan verkkokaupoista kotiinkuljetuksella kuten tähänkin asti. Varautumiseni on siis suunnilleen sama kuin pandemian alussakin eli "stay home".
Vierailija kirjoitti:
Mulka on kanoja ja marsuja kasvatettavana ravinnoksi, riisiä 20 kg, kahvia 40 pakettia, kellari täynnä tomaattimurskaa, oliiveja ja kidneypapuja, syanidikapselit koko perheelle jos yhteiskunta romahtaa ja joudutaan pakkorakoon, vessapaperia, polttopuita ja lautapelejä ettei tylsistytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ignooratkaa.
Jos olet alalla töissä niin kauan saat töistä pois ollakin sitten, jos tarkoitat ettet pandemian aikaan enää ole töissä.
No ensin pidän kesäloman ja heti sen perään jään äitiysvapaalle eli melko kauan aion todellakin olla poissa töistä. Toki sitä ei tiedä onko pandemia silloinkaan vielä voitettu kun joskus on aika palata töihin mutta antaahan tilanteeni aika hyvin pelivaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiko ne Kesko ja s ryhmä ne kansanmaskit myyntiin?
Jossain vaiheessa oli puhetta, että kesäkuussa tulisi myyntiin?Olen tilannut verkkokaupasta elintarvikkeet vielä, niin en ole käynnyt kaupoissa, enkä tiedä tilannetta.
K-supermarketissa olen nähnyt kotimaisia kertakäyttömaskeja myynnissä. Prismasta taas löytyy sekä eri valmistajien kankaisia maskeja että myös kertakäyttöisiä eri kokoisissa pakkauksissa, mutta kertakäyttöiset ovat olleet tuontitavaraa. Kertakäyttömaskit maksavat edelleen noin euron kappaleelta. Halvin hinta pandemian aikana on ollut Löytötexissä (halpiskauppa, en tiedä onko sitä kovin monilla paikkakunnilla, Tampereelta ainakin löytyy) jossa oli tarjouksessa 10 kappaleen paketti noin 7 eurolla.
Kiitos kaikille vastaajille. Onko nuo prisman ja citymarketin maskit siis niitä kirurgisia suu nenäsuojuksia? Onko missään Prismoissa tai citymarketissa fpp2 tsi fpp3 suojia myynnissä?
Prisman ja Cittarin maskit on nimenomaan kirurgisia suu-nenäsuojia, ei hengityssuojaimia. Suurin osa ffp2- ja ffp3-hengityssuojaimista menee suoraa terveydenhuoltoon. Joissain verkkokaupoissa niitä on myynnissä. Osa verkkokaupoistakin myy ainoastaan yrityksille, jotta ihmisille, jotka tarvitsevat em tason hengityssuojaimia työssään, työnantaja pystyy tarjoamaan suuresta kysynnästä huolimatta suojavarusteet.
Olen kevään ja ksesän aikana hankkinut kohtuullisen ison määrän ffp3-hengityssuojaimia ja myös jonkun verran ffp2-suojaimia. Mulla on mahdollisuus eristäytyä kotiini, jos on tarve. Mikäli tulee maskipakko, pysyn kotona. Ja jos sitten jostain syystä olisi pakko mennä esim käymään lääkärissä tms, sitä varten mulla on hengityssuojaimia.
Olet siis laskenut, että noita pakollisia menoja tulee kohtuullisen iso määrä, koska ethän sinä kotona eristyksissä niitä maskeja tarvitse?
Mulla on muutamia perussairauksia, joiden vuoksi todennäköisesti jouduin käymään ainakin labrassa ja röntgenissä. Tai tietysti riippuu, kuinka pitkään tämä tilanne kestää. Lisäksi on mahdollista, että tulee jokin muu sairaus tai tapaturma, joka ei hoidu etävastaanottona. Mulla on myös jo kohtuullisen iäkkäitä lemmikkieläimiä, joten on olemassa mahdollisuus, että joutuisin käyttämään jotain lemmikkiäni eläinlääkärissä. Lisäksi voi sattua lähipiirissäni jotain, mikä edellyttäisi myös minulta menemistä paikkaan, jossa virukselle altistumisen riski on kohonnut. En tietenkään käytä mitään suojavarusteita kotona. Tai sitten käyttäisin, jos jonkun muun olisi aivan välttämätöntä tulla käymään kodissani. Jos sattuisi vaikka vesivahinko, pakkohan tänne olisi päästää huoltomiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt Excel-taulukossa kirjaa päiväkohtaisista ilmoitetuista tartunnoista 12.5. alkaen. Joo tiedän, hulluilla on halvat ilot ja idiooteilla ilmaiset. Tilastojen perusteella ei ole mitenkään päivänselvää, että tulisi toinen aalto. Pikemminkin päinvastoin.
Ihmset ovat kuitenkin alkaneet liikkumaan enemmän, monilta turvavälit unohtuneet jne. Kesä voi mennä vielä aika hyvillä lukemilla, kun porukka on lomilla ja ulkona. Tilanne voi kuitenkin muuttua, kun etätyöt loppuvat ja lomilta palataan takaisin työpaikoille. Julkisissa kulkuvälineissä on enemmän matkustajia. Koulut alkavat ja päiväkodeissa on taas lapsiryhmät täynnä. Ulkonakaan ei viitsi syyssateilla viettää aikaansa vaan muita ihmisiä tavataan taas sisätiloissa.
Olen jo varautunut eli hankkinyt riittävästi sekä FFP3- että jonkin verran FFP2-tason hengityssuojaimia. Lisäksi muutamia suojalaseja. Etätyöni jatkuu ja ostokseni tilaan verkkokaupoista kotiinkuljetuksella kuten tähänkin asti. Varautumiseni on siis suunnilleen sama kuin pandemian alussakin eli "stay home".
:DDDDD
Kummasti muuten meidän työpaikalla on ylihoitajat vielä kesälläkin olleet etätöissä. Ei ole näkynyt kuukausiin, ja kuulemma loman jälkeenkin jatkuu etätyöt.
Samaa olen kuullut muistakin sairaaloista.
Luulisi, että jos sairaaloissa ei kerran koronaa pelätä, niin miksi jatkuisi etätyöt nyt rauhallisena aikana kenelläkään. Ylihoitajia/palvelupäälliköitä siis oikeasti tarvittaisiin paikan päälle, mutta kun eivät suostu tulemaan. Sama juttu joillakin ylilääkäreillä. Ja lääkärikeskuksissakin moni lääkäri pitää vielä etävastaanottoa.
Vähän sama ilmiö varmaan kuin se että ylempi keskiluokka muutenkin Suomessa ja muualla on etätöissä, jos vain suinkin voi.
Mistä lie johtuu, "hysteriaa" varmaan sitten.
Täällä näkyy kahtiajako: rajoittajat ja vähättelijät.
Sama jakolinja näkyy ympäri maailman. Vrt. esim. Uuden-Seelannin ja Brasilian johtajat. Kunkin maan epidemiatilanne kuvaa johdon kantaa.
Jotkut vähättelijöistä (turistit, bilettäjät, esim. koronahotellin vartijat) saavat aikaan toisen aallon. Rajoittajat sitten saavat pandemian laantumaan.
Ihmiset ovat toistensa kimpussa tämän viruksen takia, silloin, kun eivät ole sairaina.
Suomessa on ihmeellisen hyvä tilanne, siitä ollaan varmaan samaa mieltä. Jokainen, joka pelkää toista aaltoa, varmasti silti toivoo parasta. Tämän kanavan tärkein tehtävä on ollut tiedotus. Toki siellä on takana ihmisiä, joilla on mielipiteitä. Sekin on ok.
Häiriköt taas jätetään omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommentteja päivän tartunnoista: Porissa taas koronatapaus, joka on Satakunnan Kansan mukaan myös alkuperältään mysteeri. Satakuntaan siis jo viides mysteeritapaus sen jälkeen, kun tauti oli ollut 6vk nollilla. Hämmentävää ja pelottavaa. Muissa maakunnissa ei ihan vastaavaa ilmiötä ole tainnut olla. Hesarin seuranta myös kertoo HUS-alueen tartuntojen laskusuunnasta. Jutussa mainitaan, että HUS-alueella on koronapotilaita sairaalassa viisi, joista kolme teholla. Lisäksi aiemmin koronan sairastaneita on sairaalassa muista syistä. Tämä herättää kysymyksen, että onko virallisissa sairaalaluvuissa siis mukana kaikki, jotka ovat nyt sairaalassa ja joilla on joskus ollut positiivinen koronanäyte? Siis jos on sairastanut koronan vaikka maaliskuussa ja päätyy heinäkuussa sairaalaan vaikka sappikivien tai murtuneen jalan takia, niin päätyy koronan sairaalatilastoihin? Tämä kyllä selittäisi, miksi luvut eivät laske.
Porilaisena ärsyttää ihan hirveästi nuo tartunnat. Koko maa melkein nollilla, mutta täällä pompsahtelee noita tartuntoja. Voi johtua Yyteristä - ennätysmäärä matkailua ollut ja pysäähän nuo ihmiset kaupoilla matkan varrella tai käy ravintoloissakin.
Turkulaisena harmittaa jatkuvat tartunnat Turussa. Tuleeko ne Ruotsista tai telakalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ignooratkaa.
No ensin pidän kesäloman ja heti sen perään jään äitiysvapaalle eli melko kauan aion todellakin olla poissa töistä. Toki sitä ei tiedä onko pandemia silloinkaan vielä voitettu kun joskus on aika palata töihin mutta antaahan tilanteeni aika hyvin pelivaraa.
Okay. Good luck. Nyt tulit muuten myöntäneeksi, että nimenomaan lähdet töistä koronaa pakoon ja välttelet tilannetta mahd. paljon (miksi muuten puhuisit pelivarasta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ignooratkaa.
Mä en kiellä koronavirusta. Alkaa vaan tympimään nuo sadat viestit, joita kyseinen tyyppi on tänne suoltanut. Ensimmäinen ehkä jokseenkin hauska, mutta nyt todella puuduttavaa settiä. Pitää osata lopettaa ajoissa.
Aina joku ärsyntyy jostain ja jotakuta joku tympii. Kaikki ei voi ikinä olla tyytyväisiä. Mutta kommenttisi kertoo myös aika paljon itsestäsi, taidat olla klassinen palsta-riippuvainen, joka toivoo että kaikki menisi täällä niinkuin sinä tahdot.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006528097.html
Juuri nyt Roosa Welling, Toimittaja
THL: Suomessa todettu kahdeksan uutta koronavirustartuntaa
Suomessa on todettu kahdeksan uutta koronavirustartuntaa, kertoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL).
Yhteensä koko Suomessa on todettu nyt 7273 koronatartuntaa.
"Sairaalahoidossa koronavirusinfektion vuoksi Husin alueella on parhaillaan viisi henkilöä, joista kolme tehohoidossa."
Eli kolme teholla HUSin alueella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ignooratkaa.
Okay. Good luck. Nyt tulit muuten myöntäneeksi, että nimenomaan lähdet töistä koronaa pakoon ja välttelet tilannetta mahd. paljon (miksi muuten puhuisit pelivarasta).
Koska työ on pakkotyötä kun valmiuslaki voimaan. Ei irtisanoutumismahdollisuutta tai mahdollisuutta päättää työvuoroista tai vapaapäivistä. Lomia esimies siirsi mielivaltaisesti eteenpäin vaikka koronatilanne ei sitä edellyttänyt missään vaiheessa. Työntekijöillä ei ollut mitään oikeuksia ja työnantajapuoli käytti sitä hyväkseen.
Itse suunnittelemani koronapuku on osoittautunut loistavaksi suojaksi kaupungilla liikkuessa. Muovikalvosta ja kanaverkosta koostuvan puvun halkaisija on vyötärön kohdalta 2 metriä, joten turvavälit säilyvät automaattisesti. Onnistuin myös liitämään asuun saumattomasti päähineen, eräänlaisen suojakuvun, jossa on esteetön 360 asteen näkyvyys. Myöskään puvun kuumuus ei enää ole ongelma näin kesähelteiden loputtua. Olen saanut paljon uteluita ja kyselyitä ja harkinnassa onkin puvun valmistaminen myös myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tarkempia tietoja.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006528097.html
6 min. sitten Roosa Welling, Toimittaja
THL: Suomessa todettu kahdeksan uutta koronavirustartuntaa
Suomessa on todettu kahdeksan uutta koronavirustartuntaa, kertoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitos (THL).
Näistä kaksi todettiin Nivalassa, yksi Helsingissä, yksi Kaarinassa, yksi Rovaniemellä, yksi Porissa ja yksi Kuhmossa.
Mukana ei ole kuntia, joissa tartuntojen määrä epidemian alusta alkaen on yhteensä alle viisi.
Yhteensä koko Suomessa on todettu nyt 7273 koronatartuntaa.
Nivalan tartunnat ON heti THL:n tilastoissa. Hyvä.