Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
89901/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekat 100 sivua oli "hauska" lukea, mites sitten kävikään...

Olemme pahoillamme, ettemme aina osaa viihdyttää lukijoitamme kovinkaan hyvin.

Otamme osaa tuottamaamme pettymyksen tunteeseen ja  me yritämme olla jatkossa hieman viihdyttävämpiä ja hieman hauskempia.

Vierailija
89902/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti sairaat koronapotilaat tulevat liian myöhään sairaalaan. Södertäljen sairaalassa suuri osa liian myöhään tulleista on 30-40-vuotiaita.

Ny data som Svenska Intensivvårdsregistret har tagit fram åt SVT visar att nästan var femte som har fått respiratorvård intuberas inom två timmar efter ankomst till intensiven och inom 26 timmar från ankomsten till sjukhuset.

Under intuberingen förs ett plaströr ner i halsen. Patienten är då sövd och har fått ett muskelavslappnande medel och kan inte andas själv. 

– Det kan i värsta fall leda till hjärtstillestånd om patienten har kommit in med en redan låg syremättnad, förklarar Håkan Kalzén.

Många yngre

På Södertälje sjukhus har en stor andel av de som kommit i farligt sent varit i 30- och 40-årsåldern.

– Vi skulle vilja att unga och friska är vaksamma på symptomen.

Enligt Håkan Kalzén har covid-19 ett lömskt förlopp.

– Patienten anpassar sig till en allt sämre syremättnad tills det plötsligt tippar över kanten.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svart-sjuka-covidpatienter-kommer-in…

Ruotsissa ei pääse sairaalaan, kun vasta todella vakavasti sairaana. Siellähän alle 30-vuotias terve nuori mies kuoli, kun vanhemmat olivat yrittäneet saada hänet sairaalaan, mutta millään ei oltaisi otettu. Kun sitten vihdoin otettiin, olikin jo liian myöhäistä. Vastuutonta toimintaa. 

En ihmettele. Ruotsissa on tehty kamalia ja julmia tekoja aikaisemminkin omille ihmisille. Kun luin, meinas oksennus tulla.

Kiinassa on parasta aikaa kauhea huuto muutamasta tartunnasta, ja laikki ihmiset vangitaan koteihinsa, nuoret ja vanhat. WHO ilmoittaa, etta juuri nain pitaakin toimia. Taitaa ruotsalaisten toimet olla parempia?

Ja Espanjahan on tanaan kanssa hiukan Kiina kakkonen. Ensin topeksivät terveydenhuoltojarjestelmineen, ja sitten kostavat koko kansalle! Maskipakkohan on siellä kaikilla, ja julistettu on, ettei edes vapauteta, ennen kuin on rokote.

Rajoitukset eivät ole kosto, haloo! Maskipakko pitäisi olla kaikkialla. En mene vertaamaan Ruotsin ja Kiinan historiaa - tästä ei ole kyse. Se, että Ruotsissa on ihmisille tehty kamalia asioita, on fakta. En ole väittänyt, että muissa maissa ei ole ollenkaan tehty pahoja asioita ihmisille. Pakkosterilisointi on joka tapauksessa vakava juttu vai mitä?

Intubeeringista lienee kärkimaissa luovuttu, koska havaittiin sen olevan haitaksi koronapotilaille.

Jaa mutta Ruotsi ei ole kärkimaa paitsi käänteisesti. Yritän löytää intubeeringista linkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89903/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti sairaat koronapotilaat tulevat liian myöhään sairaalaan. Södertäljen sairaalassa suuri osa liian myöhään tulleista on 30-40-vuotiaita.

Ny data som Svenska Intensivvårdsregistret har tagit fram åt SVT visar att nästan var femte som har fått respiratorvård intuberas inom två timmar efter ankomst till intensiven och inom 26 timmar från ankomsten till sjukhuset.

Under intuberingen förs ett plaströr ner i halsen. Patienten är då sövd och har fått ett muskelavslappnande medel och kan inte andas själv. 

– Det kan i värsta fall leda till hjärtstillestånd om patienten har kommit in med en redan låg syremättnad, förklarar Håkan Kalzén.

Många yngre

På Södertälje sjukhus har en stor andel av de som kommit i farligt sent varit i 30- och 40-årsåldern.

– Vi skulle vilja att unga och friska är vaksamma på symptomen.

Enligt Håkan Kalzén har covid-19 ett lömskt förlopp.

– Patienten anpassar sig till en allt sämre syremättnad tills det plötsligt tippar över kanten.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svart-sjuka-covidpatienter-kommer-in…

Ruotsissa ei pääse sairaalaan, kun vasta todella vakavasti sairaana. Siellähän alle 30-vuotias terve nuori mies kuoli, kun vanhemmat olivat yrittäneet saada hänet sairaalaan, mutta millään ei oltaisi otettu. Kun sitten vihdoin otettiin, olikin jo liian myöhäistä. Vastuutonta toimintaa. 

En ihmettele. Ruotsissa on tehty kamalia ja julmia tekoja aikaisemminkin omille ihmisille. Kun luin, meinas oksennus tulla.

Kiinassa on parasta aikaa kauhea huuto muutamasta tartunnasta, ja laikki ihmiset vangitaan koteihinsa, nuoret ja vanhat. WHO ilmoittaa, etta juuri nain pitaakin toimia. Taitaa ruotsalaisten toimet olla parempia?

Ja Espanjahan on tanaan kanssa hiukan Kiina kakkonen. Ensin topeksivät terveydenhuoltojarjestelmineen, ja sitten kostavat koko kansalle! Maskipakkohan on siellä kaikilla, ja julistettu on, ettei edes vapauteta, ennen kuin on rokote.

Rajoitukset eivät ole kosto, haloo! Maskipakko pitäisi olla kaikkialla. En mene vertaamaan Ruotsin ja Kiinan historiaa - tästä ei ole kyse. Se, että Ruotsissa on ihmisille tehty kamalia asioita, on fakta. En ole väittänyt, että muissa maissa ei ole ollenkaan tehty pahoja asioita ihmisille. Pakkosterilisointi on joka tapauksessa vakava juttu vai mitä?

Intubeeringista lienee kärkimaissa luovuttu, koska havaittiin sen olevan haitaksi koronapotilaille.

Jaa mutta Ruotsi ei ole kärkimaa paitsi käänteisesti. Yritän löytää intubeeringista linkin.

No intubation’: Should you change your living will because of coronavirus treatment option?

Vierailija
89904/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden aikana olen nähnyt yhden maskia käyttävän ihmisen.

Missä ihmeessä asut?

Asun kyllä suuressa paikassa, mutta ei ole ollut tarvetta liikkua siihen aikaan kun väkeä on enemmän liikkeellä. Silloin kun ihmiset rupesivat etsimään ja käyttämään maskeja  maaliskuun puolessa välissä, en enää liikkunut kaupoissa, vain yhden kerran  olen käynyt kaupassa huhti-kesäkuun aikana ja silloinkin oli hiljainen ajankohta. Tänään jouduin liikkumaan ja olemaan paikassa missä oli paljon ihmisiä sisätiloissa, käytin maskia, ulkona liikuin ilman, vältellen ihmisiä.

Eri

Ei kai se sitten suurensuuri ihme ole jos et näe maskia käyttäviä ihmisiä jos et liiku ihmistenilmoilla 🤷🏼‍♀️

Aivan niin, ei suuri ihme.  Sitten joskus kun liikun suurissa kaupoissa, toivon näkeväni paljon ihmisiä, joilla on maskit tai muut suojukset.

Oi niin minäkin, taitaa vaan olla jo vähän myöhäistä siihen näkyyn.

Ellei sitte käykin se kamalin skenaario ja tartunnat lähde taas syksyllä nousuun. Vois kuvitella, että sitten taas ihmiset intoutuis maskeihin. Toivotaan kuitenkin ettei niitä tarvita.

Toivotaan niin. Tuntuu hieman oudolta olla monien ihmisten keskellä ainoa, joka on suojautunut koronavirusta vastaan. Tulee kyllä huomatuksi, jopa tahtomattaan.

Miksi tuntuu oudolta huolehtia omasta terveydestään? Mä olen käyttänyt hengityssuojainta joka kevät ihan vain hiekkapölyn vuoksi.

Vierailija
89905/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö helkkarissa tuon maskijauhannan nyt voisi lopettaa. Palatkaa sitten asiaan jos tauti palaa ja käyttäkää jos koette itse hyväksi.

Vierailija
89906/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas 4 uutta tartuntaa, nyt näyttää kyllä hyvältä

Hyvä puoli on, että nyt pääsee matalalla kynnyksellä Helsingissä testeihin. Puoliso kävi testeissa, vaikka ainoa oire oli lievä kurkkukipu. Onneksi oli negatiivinen. Käykää kaikki testeissä pienilläkin oireilla, niin saadaan tämä pidettyä kurissa. 

Halusin mennä testiin Helsingissä kesäkuun alussa, kun oli kurkkukipua, väsymystä ja päänsärkyä. Hajuaistia ei ole ollut kunnolla koskaan. Oli kuitenkin tarjolla vain sisätiloissa tehtävä testipaikka, en halunnut sitten mennä sinne. Pitäisi olla ulkoilmatestejä, niissä on pienempi tartuntariski. Päätin sitten, ettei mulla ehkä ole koronaa ja jatkoin arkea normaalisti.

T.stadilainen

🙄

Vierailija
89907/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauli pitää maskia vieläkin. Hyvä Sauli!

https://www.is.fi/politiikka/art-2000006543035.html

Vierailija
89908/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks joku vielä keräämässä kotivaraa? Mulla on iso kaappi täynnä ruokaa. Ihan sikakiva toi preppaus ja ei mene vanhaksi noi jutut koska käytän ja ostan sit takasin. Mul on 144 pk Juhlamokkaa esim. Että kun syksyllä menee taas vi tuiks ja mene se koska nyt kaikki hupiukot huutavat, että tauti ohi, mutta ei ole. Mä kerään myös likaisia sukkia. Kun tule anarkkia ja joku kiipee parvekeelta sisään, sukat on paras as e.

Vierailija
89909/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuberkuloosi koronavirusta vaarallisempi uhka ?

Vierailija
89910/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks joku vielä keräämässä kotivaraa? Mulla on iso kaappi täynnä ruokaa. Ihan sikakiva toi preppaus ja ei mene vanhaksi noi jutut koska käytän ja ostan sit takasin. Mul on 144 pk Juhlamokkaa esim. Että kun syksyllä menee taas vi tuiks ja mene se koska nyt kaikki hupiukot huutavat, että tauti ohi, mutta ei ole. Mä kerään myös likaisia sukkia. Kun tule anarkkia ja joku kiipee parvekeelta sisään, sukat on paras as e.

Mulla on sauna täynnä sokeria.

Vierailija
89911/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä single-digit päivät selkeästi kertoo flunssakauden päättymisestä. Kokonaan flunssasta ei voi päästä eroon, se lienee vuosien saatossa tullut kaikille selväksi.

Huomenna tulee ravintoloille paluu normaaliin aukioloaikaan ja yleisötapahtumat vapautetaan numerollisesta rajoituksesta henkilömäärän suhteen. Ai ai, sushibuffet ja festarit!

Vierailija
89912/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

BBC: Koronavirukseen on löytynyt henkiä pelastava lääke – halpa ja laajasti saatavilla

Deksametasonin on havaittu vähentävän koronapotilaiden kuolleisuutta Britanniassa. Lääke on halpa ja laajasti saatavilla.

Deksametasoni-hoito vähensi hengityskoneessa olevien potilaiden kuolemanriskiä kolmanneksella. Lisähappea tarvitsevien potilaiden kohdalla riski kuolla taas väheni viidenneksellä.

Hengityskoneessa olevien potilaiden kohdalla voidaan siis estää yksi kuolema 8:sta, kun taas lisähappea tarvitsevien potilaiden kohdalla yksi kuolema 25:stä.

Arvion mukaan lääke olisi voinut pelastaa Britanniassa jopa 5 000 koronatautipotilaan hengen, jos sitä olisi käytetty epidemian alusta lähtien. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006543150.html

Vierailija
89913/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän vuoden aikana olen nähnyt yhden maskia käyttävän ihmisen.

Et taida ainakaan pääkaupunkiseudulla asua. Vai oletko kotonasi istuskellut koko kevään.

Olen eri, mutta olen Helsingistä. Kaupassa käydessä olen välillä nähnyt joillain maskin tässä kevään aikana. Sanotaan, että enintään 5% ihmisistä. Lieneekö sillä sitten mitään vaikutusta koko epidemiaan noiden muutamien tyyppien maskien käytöllä.

Hesassa olen nähnyt maskeja selvästi eniten arviolta 60v+ henkilöillä ja ulkomaalaistaustaisilla.

Vierailija
89914/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan usein hän käy kaupassa ostoksilla? Miksi hän käyttää maskia vain kauppareissulla? Ja miksi hän tuli kertomaan asiasta vasta nyt?!?

Vierailija
89915/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sauna täynnä sokeria.

Saa sit tehää saunassa sokerikuorintaa ja herkutella samalla. Hyvä idea. Itellä vielä tommonen juttu, että konmaritasin kaikki turhat tavarat pois ja nyt on kaappitilaa enemmän. Mies jokseenkin pahastui, koska hänellä on nyt vain yksi pari kenkiä, mut mihin se tarvii enemmän? Ei mihinkään. Ja sit itki ku heitin pois tommosen thai maasta tuotun muovikissan joka heiluttaa kättä tai jalka tai vastaavaa. Oli kuulemma muisto esine. Mä sanoin sille nyt on pandemia. Nyt ei ole tilaa muovikissalle ja crocseille ja laavalampulle. Niin. Mulla on myös 8 rullaa jeesusen teippii. Sitä tarvii paljon kun onn anarkkia.

Vierailija
89916/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan usein hän käy kaupassa ostoksilla? Miksi hän käyttää maskia vain kauppareissulla? Ja miksi hän tuli kertomaan asiasta vasta nyt?!?

Kirjoitta hr presidentille älä meiltä kysy me ei asu hänen kotona.

Vierailija
89917/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BBC: Koronavirukseen on löytynyt henkiä pelastava lääke – halpa ja laajasti saatavilla

Deksametasonin on havaittu vähentävän koronapotilaiden kuolleisuutta Britanniassa. Lääke on halpa ja laajasti saatavilla.

Deksametasoni-hoito vähensi hengityskoneessa olevien potilaiden kuolemanriskiä kolmanneksella. Lisähappea tarvitsevien potilaiden kohdalla riski kuolla taas väheni viidenneksellä.

Hengityskoneessa olevien potilaiden kohdalla voidaan siis estää yksi kuolema 8:sta, kun taas lisähappea tarvitsevien potilaiden kohdalla yksi kuolema 25:stä.

Arvion mukaan lääke olisi voinut pelastaa Britanniassa jopa 5 000 koronatautipotilaan hengen, jos sitä olisi käytetty epidemian alusta lähtien. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006543150.html

Tämä on kortisonia. Sitä käytettiin syöpähoitojen yhteydessä helpottamaan pahoinvointia. Kerää nestettä joskus kilokaupalla.

Vierailija
89918/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa Länsi-Götanmaa on mennyt Tukholman alueen ohi uusissa tartunnoissa. Onko täällä Göterborgissa asuvia tai kellään tuttuja siellä? Mitä siellä on meneillään?

Vierailija
89919/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilta taas🙄

Luulis että näitä Corona sun muita siinä tapauksessa lähtis jatkuvasti noilta toreilta joku sen taitaa sinne viedä🤢

Joku labran henkilökunta sabotoi..

Vierailija
89920/176779 |
16.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin niin iloiseksi, kun presidentimme Sauli kertoi pyrkivänsä käyttämään hengityssuojaa kauppareissuilla. Esimerkki meille kaikille. Wau. ☺

Ketju on lukittu.