Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää jo, ettei eduskunta voi tehdä mitään "pakkoja". Meidän omat sekä EU:n lait kieltävät tuollaisen pakottamisen. Voidaan vain suositella kaikkea.
Entä Saksa, Ranska, Itävalta, Espanja, Italia, Tsekki jne? Ei ollut suositus vaan sakon uhalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kuolee syksyllä 400 ihmistä päivässä pahimpaan korona aikaan. Toinen aalto second wave, no laumasuoja.
Tämänpä vuoksi olisi tärkeää saavuttaa laumasuoja ennen syksyä.
Tämän vuoksi olisi tärkeää, että te muut sairastaisitte. Itse pysyn etätöissä. Köyhät hankkivat laamasuojan, ihanaa! :)
Se on juuri näin että nuo suojautujat ja maskipäät ovat niitä itsekkäitä minäminämimä -ihmisiä ja me normaalit, jotka sanomme piupaut rajoituksille olemme tämän yhteiskunnan tukiranka. Onneksi meiyä on enemmistö.
Tyytyväinen suomalainen kirjoitti:
Paljonkohan täällä on Venäjän trolleja? Nämä palstailijoiden esitykset tukahduttamisesta ovat kyllä ihan turhaa suunpieksentää. Hallitus on toiminut johdonmukaisesti hilliten epidemiaa kansainvälisestikin mitaten hyvin.Tämä näyttää ärsyttävän joitakin ihan raivoon asti. Ollaan tyytyväisiä kun hallitus ja muutenkin hallinto toimii hyvin. On hienoa olla tälläisen demokraattisen hyvinvointivaltion jäsen. Kohtuullisella jäsenmaksulla,siis veroja maksamalla saa hyvän vastikkeen rahoilleen.
Sosialistihallituksia kannattavat aina eniten ne jotka eivät maksa veroja kuin nimellisesti. Hyvinvointivaltiohan tämä tosiaan on vain vapaamatkustajille, ei niille jotka tämän sirkuksen maksavat.
Minä haluan pois täältä. Marin on tosiaan diktaattori, lehdet hurraa vaikka teki kunnianloukkauksen.
Vierailija kirjoitti:
Tämän päiväisen uutisoinnin perusteella olen tullut siihen lopputulemana, että:
• elän, kuin tämä päivä olisi se viimeinen terveenä, pidän siis hauskaa
• suojelen itseäni kaikelta saastalta, myös koronalta
• korona -maksumieheksi en ala
• vedän talouteni niin kuralle, että yhteiskunta elättää minut
• ei vähempi voi kiinnostaa miten toisilla pyyhkii, ihan sama
• se on sitten minä, minä, minäEli nyt kilahdin sitten minä. En olis vielä eilen uskonut. 🤡
Mikä tämän päivän uutisissa teki sinuun tuon vaikutuksen ?
Tämän päivän uutisointi julistaa lähes koronaviruksen tukahtumista. Monet turhat uutiset ovat palanneet lehtien uutisten joukkoon. Toki vielä koronaviruksen olemassa olo muistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kuolee syksyllä 400 ihmistä päivässä pahimpaan korona aikaan. Toinen aalto second wave, no laumasuoja.
Tämänpä vuoksi olisi tärkeää saavuttaa laumasuoja ennen syksyä.
Mitään sairastamalla hankittua laumasuojaa ei ole eikä tule.
Vierailija kirjoitti:
Toista aaltoa ei välttämättä tule, riippuu ihmisten omastakin käyttäytymisestä :
https://yle.fi/uutiset/3-11353441?fbclid=IwAR0uGTM8EplmgsalOv-3eV6sImUx…;
Tukahduttaminen on ainoa oikea tie.
Sille tielle on käännyttävä lopulta kuitenkin.
Tervahautakin puhui eilen, että tukahduttaminen on mahdollista.
Meillä on vielä toivoa siis! ❤️
Vastuutonta porukkaa nämä laumasuojan vastustajat. Tyypillistä nykypäivää että vain minä minä minä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervahauta kertoo THL:n valtaosan kannattavan tukahduttamista. Ovatkohan STM:n Sillanaukee ja Varhila päälaamasuojailijoita?
Varhila tiedetään, Sillanaukeesta oletan, ettei ole, kokoomuslaisena virkamiehenä lienee sitoutunut kannattamaan tukahduttamista. Samoin myös Tervahaudan joku sanoi olevan kokoomuslainen.
Hetemäki on kokoomuslainen ja laamasuojaaja, Sillanaukee ei ole kritisoinut linjaa joten on laamasuojaaja. Kokoomuslaisuus ei suojaa laamasuojauskolta, vaikka puolueen fanit yrittäisivät toisin väittää.
Hetemäki on demari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet, että esim Facebookissa eri medioiden uutispäivityksissä liittyen tähän Marin-Orpo caseen, niin melkein kaikki puolustavat Marinia! He ovat täysin sokaistuneena palvomassa Sannaa. Mitä ihmettä on tapahtumassa?? Saako Sanna kansan mielestä tehdä ihan mitä vaan, mutta kun hän on nainen ja vielä kaunis nainen (voguessakin esiintynyt) niin hän saa vaikka lausua kunnianloukkauksen Orpoa kohtaan ja yleisö vaan taputtaa!! To-del-la huolestuttava ilmiö!
No on sitten. Ovatko nuoria, jotja kuvittelevat, ettei tauti heihin iske, tai sitten vastaa flunssaa. Ovat ostaneet ne alkuhöpötykset. Siinä vaiheessa, kun ei voida avata baareja, kun ei tiedetä mittareita, voivat ajatellla vähän toisin. Mutta harvempi yli 70-vuotias siellä fb:ssa on peukuttamassa Narinia, ja heitä on liki miljoona., joten...
Ja lisäisin vielä, että täällä olevien kirjoitusten perusteella enemmistö on kääntynyt Marinia vastaan. Pieni otanta yhteiskunnan todellisesta mielipiteestä. Ja sitten myös se, että samat ihmiset kirjoittavat niihin eri medioihin ja luultavasti useampaan kertaan. Eiköhän siellä ole aamulla ollut parvikutsuja hallituspuolueiden kannattajille.
Puolueiden todellisesta kannatuksesra ne eivät onneksi kerro. Hallituksen kannatuksenhan sanottiin jo tippuneen, oliko 10% viimeksi. Gallupit kertoo sen, mitä mieltä ihmiset ovat.
Marin jää historiankirjoihin massamurhaajana.
Vierailija kirjoitti:
Vastuutonta porukkaa nämä laumasuojan vastustajat. Tyypillistä nykypäivää että vain minä minä minä...
Niin, hoitakaa te muut sairastuminen, en minä. Näin Soininvaara totesi:
"Epidemian torjumisen kannalta tämä puoltaisi strategiaa, jossa suojataan ikääntyneet ja muut riskiryhmiin kuuluvat, mutta ei säädeltäisi nuorempien kontakteja niin tiukasti.
Meidän riskiryhmäläisten vankeus päättyy sitä nopeammin, mitä nopeammin nuoret sairastavat taudin pois."
https://www.soininvaara.fi/2020/05/07/cov-19-taudin-ja-influenssan-tapp…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus varautuu täystuhoon ja katastrofiin.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006510026.html
Elinkeinoministeri Mika Lintilän (kesk) mukaan Suomessa on syytä varautua siihen, että koronatilanne on syksyllä mittavasti huonompi kuin toistaiseksi on nähty. Näin hallituksessa tehdäänkin.– Olisi vastuutonta, jos emme varautuisi. 250 vuoden aikana on ollut kymmenen pandemiaa. Jokaisessa niistä on tullut kuuden kuukauden jälkeen uusi aalto. Se on aika pysäyttävä tieto, Lintilä avaa.
– Kyllä minua pelottaa ihan hirveästi syksy. Yrityksissä on nyt haettu lykkäyksiä työeläkemaksuihin, veroihin ja vuokriin. Mitä jos syksyllä tulee uusi lockdown ja samaan aikaan ne kolahtavat päälle.
Tulee veronkorotuksia, leikkauksia, työmarkkinoiden muutoksia. Aivan taatusti, Lintilän vastaus Rinteen näkemyksiin kuuluu.
Koronatilanteessa Lintilän mukaan avainasemassa on, miten ihmisten luottamus omaan talouteen saadaan palautettua epävarmuuden keskellä. Lintilän sanojen perusteella edessä on varsin pitkä epävarmuuden aika.
– Avainkysymys on, miten saamme murskattua koronan pelkokertoimen. Ihmisten luottamus oman talouden tilanteeseen pitää saada parannettua. Sitä ei saada millään muulla kuin sillä, että pystymme osoittamaan vastalääkkeen. Loppupeleissä se on rokote, jonka saaminen vie vähintään vuoden.
Taas myöhässä!
Siltä osin kuin nyt uutisoidaan ympäri Eurooppaa, ollaan uudelleen lockdown tilanteessa jo kesä-heinäkuun vaiheessa. Sen jälkeen voi myös anarkia levitä ympäri Euroopan. Voisi olla turvallisempaa muuttaa jonnekin hiukan kauemmas?
Viro ja Norja ovat hyviä vaihtoehtoja.
Maailmantilanne muistuttaa länkkärifilmi hyvät, pahat ja rumat loppukohtausta. Ruutitynnyri voi räjähtää myös Pakistan-Intia suunnalla. Miettikää kun ne kyllästyy koronaan toden teolla. Viro jää Venäjän jyrän alle. Tsekki ja Itävalta joutaa koronakurimukseen kun Saksa avaa rajat. Norja saattaa olla turvallinen samoin Uusi Seelanti ja Islanti. Taivanin kohtalo voi olla myös aika historiallinen. Joka tapauksessa ydintalven jälkeen ei porkkanat kasva eikä peruna:) Karanteeneja olisi pitänyt pidentää rippikouluiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervahauta kertoo THL:n valtaosan kannattavan tukahduttamista. Ovatkohan STM:n Sillanaukee ja Varhila päälaamasuojailijoita?
Varhila tiedetään, Sillanaukeesta oletan, ettei ole, kokoomuslaisena virkamiehenä lienee sitoutunut kannattamaan tukahduttamista. Samoin myös Tervahaudan joku sanoi olevan kokoomuslainen.
Hetemäki on kokoomuslainen ja laamasuojaaja, Sillanaukee ei ole kritisoinut linjaa joten on laamasuojaaja. Kokoomuslaisuus ei suojaa laamasuojauskolta, vaikka puolueen fanit yrittäisivät toisin väittää.
Hetemäki on demari.
Tulihan se sieltä. Kiitos tiedosta!
Vierailija kirjoitti:
Tukahduttaminen on ainoa oikea tie.
Sille tielle on käännyttävä lopulta kuitenkin.
Kyllä. Sinnikkäästi jaksat tätä sanoa, se on hyvä :)!
Maamme johto luottaa täysin samaan metodiin, harmi kyllä toistelevat ihan eri asiaa.
Suomessa on kansainvälisesti katsottuna erittäin vähän koronasta aiheutuvia kuolemia ja kyllä siitä kiitos kuuluu Suomen johdolle, eli Sauli Niinistölle ja Mika Salmiselle. Kyllä he ovat hienolla tiimityöllä luovineet Suomea läpi tämän kriisin. Turha on sitä yrittää kiistää.
Mitä puoluetta aiotte tämän jälkeen äänestää? Ja jos se muuttuu niin kerro mitä aiemmin äänestit.
Kiinnostaa kun täällä on paljon hallituksen vastaisia ihmisiä.
Itse aion äänestää ps. Viimeksi äänestin myös ps.
No on sitten. Ovatko nuoria, jotja kuvittelevat, ettei tauti heihin iske, tai sitten vastaa flunssaa. Ovat ostaneet ne alkuhöpötykset. Siinä vaiheessa, kun ei voida avata baareja, kun ei tiedetä mittareita, voivat ajatellla vähän toisin. Mutta harvempi yli 70-vuotias siellä fb:ssa on peukuttamassa Narinia, ja heitä on liki miljoona., joten...