Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
81101/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näittekö Ohisalon haastiksen? Jos tavoiteluvut ovat 1,6 tai 1,8 tekevät he käytännössä jouk  kosurman koronalla. Mitähän Euroopan ihmisoikeus tuomioistuin tykkää? Marin on minulle täst edes Murha Marin.

Vierailija
81102/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koulut eivät olleetkaan hallituksen päätöksellä kiinni eivätkä rajatkaan olleet oikeasti kiinni, mitä määräyksiä hallitus on valmiuslain nojalla antanut? Valmiuslailla keskitetään valta hallitukselle. Onko hallitus siis oikeastaan lähinnä suositellut tämän ajan? Korjatkaa, jos olen väärässä.

Eikö tämä nyt ollutkaan näin mitä Ohisalo kertoi meille kansalaisille:

Maria Ohisalo: Suomen rajat pysyvät kiinni 13.5. asti – ”Rajoitukset ovat toimineet ja niitä pitää nyt jatkaa”

7.4.202008

Hallitus linjasi rajaliikenteen tiukennuksista Ruotsin ja Norjan vastaisella rajalla. Vain välttämättömin työliikenne sallitaan ja on mahdollista, että epidemian pahentuessa henkilöstön ei enää olisi mahdollista liikkua rajan yli.

Pitäisikö Ohisalon EROTA jos VALEHTELI kansalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
81103/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija 411/81102 |  klo 16:58 | 27.1.2020

Finnair vaan "seuraa tilannetta" tekemättä mitään kun Kiinasta tulevia virtaa maahan. THL kehottaa pesemään käsiään ja yskimään hihaan. Hienoa reagointia. Lisäksi jaetaan täysin väärää tietoa että hengityssuojaimet eivät muka auta ja tarttuu kosketuksesta ihan kuin julkisella paikalla ois pakko paljain käsin lääppiä kaikkia pintoja.

Filippiinit ainakin jo muutamalla lennolla karkottivat wuhanilaisturistit maasta.

Noin joku kirjoitti 27.1.2020 ja THL toimii yhä edelleen samalla tavalla ja hallitus seuraa tilannetta.

Vierailija
81104/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tänään myös epäillyt itseäni ja koko asiaa: mitä jos tosiaan olen se mielisairas hysteerikko ja mun pitäis nyt vaan avata ikkuna ja alkaa rohkeasti elämään, niinkuin ennenkin. 

Minäkin olen epäillyt itseäni aika ajoin. Välillä on hyvä yrittää pitää taukoa.

Yritetään jaksaa <3 Hyvää yötä!

Vierailija
81105/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä se nähdään, kun ei saatu Ruotsin rajaa kiinni, Tornion seutu on pahempi viruslinko kuin koko uusimaa, ainoastaan Itä-Helsingin ghettot ovat pahemmin sairastuneita. 

Vierailija
81106/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://areena.yle.fi/audio/1-50521238

Tässä THL:n ylilääkäri kertoo, kuinka suunnitelmana on saada Oxfordin rokote jo syksyllä Suomeen ja suomalaiset koekaniineiksi. Kolmen minuutin video, ja tämä asia tulee selväksi videon lopussa.

Esittelytekstissä sama sanotaan lyhyemmin kuin videolla.

"Hanna Nohynek on sitä mieltä, että Suomella on hyvät edellytykset saada käyttöön jo ensimmäisiä markkinoille tulleita rokotteita. Suomessa on korkeatasoista rokotetutkimusta ja meiltä rokotteen valmistaja saa luotettavaa tietoa rokotteen hoitotuloksista."

Eli meillä on hyvät mahdollisuudet päästä koekaniineiksi, sillä meiltä saa luotettavaa tietoa rokotteen hoitotuloksia. Eikä niitä tuloksia saa, jos korona ei ole levinnyt tarpeeksi laajalle väestöön.

THL:llä on oikeasti hätä saada virus leviäämään, että saisivat nuo tutkimukset Suomeen. Siksi niitä kouluja (ja ruotsinlaivoja ja koko yhteiskuntaa) ollaan nyt avaamassa aggressiivisen propagandan kera.

Jokaisen kannattaa nyt miettiä tarkkaan minkä osan tässä farssissa haluaa itselleen.

Itse valitsen poteroon kaivautuneen erakon osan sekä itselleni että perheelleni.

Vierailija
81107/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pää on täynnä koronaa ja uutisia ja ihmisiä ja sydän täynnä ahdistusta. Ei, vaan pelkoa. Välillä tulee sellaisia kausia, että menen illalla ihan hyvillä mielin nukkumaan, mutta aamulla herään viiltävään pelkoon. Tänään oli sellainen päivä, eilen myös. Täytyisi tehdä jotain maadoittavaa, mutta ei oikein mihinkään nyt osaa keskittyä. 

Huomenna pidän taukoa. Tästä päivästä päätellen mitään kovin hulppeeta ei ole luvassa muutenkaan. 

Hyvää yötä. 

Öitä sinulle. Ehkä täällä on joskus parempia juttuja. Iltaisin kannattaa käyttää tunti tai kaksi ennen nukkumaanmenoa kivoihin asioihin, jotta voi unohtaa tämän koronavirus jutun.  :)

Vierailija
81108/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut jo aiemmin, että ystäväni ovat reissanneet suht ahkeraan tämän kevään. Kentällä raksi ruutuun vaan. Tosin yksi lennätetttiin putkan kautta Suomeen Espanjasta :D Eivät halunneet häntä sinne ja sakotkin tais tulla. 

Vierailija
81109/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tarkoituksellisesti päättäjät ei kertoneet selkeästi, että maan rajaa ei voi pitää kiinni. Nyt se tieto ”vuodettiin”, jotta porukka saadaan reissuamaan Ruotsiin tautia hakemaan. Tää on sadistista menoa kyllä. Voi Suomen kansa! 😭😢🥺

Rajavartijat kuitenkin vetoavat ihmisiin, että rajan yli ei kuljettaisi tarpeettomasti, vaan että edelleen noudatettaisiin suosituksia välttää matkustamista.

Minkähänläinen meteli olisi noussut, jos rajavartijat olisivat 2015 alkaneet ottamaan kantaa tai vetoilemaan rajan ylittämisiin ?

Vierailija
81110/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppyiä ja hyviä öitä kaikille <3 Koitetaan vielä jaksaa.

Vierailija
81111/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://videos.utahgunexchange.com/watch/plandemic-a-film-about-the-glo…

aika kuumottavaa. olen seurannut kyseistä tutkijaa/lääkäriä jo vuosia ja luotan häneen aikalailla.

Voisiko joku ystävällisesti tehdä lyhyen selostuksen tästä.

Vierailija
81112/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tänään myös epäillyt itseäni ja koko asiaa: mitä jos tosiaan olen se mielisairas hysteerikko ja mun pitäis nyt vaan avata ikkuna ja alkaa rohkeasti elämään, niinkuin ennenkin. 

Et sinä ole hysteerikko, etkä mielisairas, vaan ihminen joka ymmärtää varoa koronavirus nimistä uhkaavaa vaaraa. Pelon ei pidä silti hallita ajatuksia ja elämää, mutta jonkinlainen varovaisuus on hyvä asia.

Joskus tämä kaikki päättyy ja asiat ovat taas paremmin, mutta sitä ennen ehdimme nähdä kaikkea kurjaa ja kamalaa.

Vierailija
81113/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näittekö Ohisalon haastiksen? Jos tavoiteluvut ovat 1,6 tai 1,8 tekevät he käytännössä jouk  kosurman koronalla. Mitähän Euroopan ihmisoikeus tuomioistuin tykkää? Marin on minulle täst edes Murha Marin.

Demarit taisivat kävellä ansaan. Hetemäen takana lurkkii Sipilän ketunhäntä. Möhlintä varmistaa seuraavaksi tulevan porvarihallituksen ja sosiaalitukien totaalilopetuksen. SDP:n kannattajakunta siirtyy ikänsä puolesta taivaallisia asioita miettimään ja kannatus painuu alle 10%.

Vierailija
81114/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://areena.yle.fi/audio/1-50521238

Tässä THL:n ylilääkäri kertoo, kuinka suunnitelmana on saada Oxfordin rokote jo syksyllä Suomeen ja suomalaiset koekaniineiksi. Kolmen minuutin video, ja tämä asia tulee selväksi videon lopussa.

Oxfordin rokote on ns. recombinant viral vector vaccine, jossa on eläviä viruksia jotka menevät soluun tuottamaan patogeenista peräisn olevaa, immunisoivaa proteiinia. Kyseessä on varsin uusi teknologia.

"Recombinant vector vaccines are live replicating viruses that are engineered to carry extra genes derived from a pathogen—and these extra genes produce proteins against which we want to generate immunity."

On varmaan kiva kokeilla, mitä pitkäaikaisvaikutuksia tuollaisella on. Itse en kuitenkaan halua olla koekaniinina.

En tiedä onko sama rokote, mutta jokin Oxfordissa kehitettävä rokote on edennyt niin nopeasti siksi, että sen mekanismi tiedetään jo ihmiselle turvalliseksi.

Vierailija
81115/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marja Sannikka: Hallitus EI päätä koulujen avaamisesta. https://www.instagram.com/tv/B_sLfwiDAr5/

"Tällä viikolla uutisoitiin, että hallitus päätti avata koulut ja lopettaa etäopetuksen. Hallitus antoi ymmärtää, että tämä päätös oli välttämätön ja vetosi tässä valmiuslakiin. Ihan kiva, mutta tässä on kaksi väärinkäsitystä, jotka on syytä oikoa:

Ensinnäkin: hallitus ei itse asiassa päätä koulujen avaamisesta. Miksi? Koska koulut suljettiin tartuntalain nojalla ei valmiuslain. Se tarkoittaa, että myös niiden avaamisesta päätetään tartuntalain pohjalta ei valmiuslain. Ja se taas tarkoittaa, että siitä päättävät kunnat tai avit, ei valtioneuvosto. Soitin oikeustieteilijä Pauli Rautiaisille, ja hän vahvisti että näin juuri on. Ja itse asiassa näin tapahtui jo epidemian alussa, kun joitain kouluja suljettiin.

Kaksi: opetusministeriö antaa ymmärtää, että minkäänlaista etäopetusta ei pidä enää antaa. Tämäkään ei täysin pidä paikkaansa. Niissä normaalioloissa, joihin nyt siis poikkeusolojen päättymisen jälkeen palataan, koulut voivat antaa opetusta etäyhteyksien avulla perusopetuslain mukaan ihan niin kuin ennenkin tätä kriisiä, eli tietyin ehdoin. Näitä ehtoja ovat mm. se, että opetusta antaa opettaja ja että sitä annetaan koulun osoittamassa turvallisessa paikassa. Etäyhteyksiä hyödyntävästä opetuksesta päättävät kunnat ja koulut, ei valtioneuvosto.

Summa summarum, perusopetuslain mukaan oppilailla on oikeus turvalliseen opiskeluympäristöön. Kunnat ja avit voivat ihan itse päättää, pitävätkö tätä vallitsevaa tilannetta turvallisena, ja sen mukaan avata tai sulkea kouluja. Hallitus puolestaan voi ohjeistaa aveja ja niin se tekeekin, mutta päätösvaltaa sillä ei ole. Ja sen lisäksi, että valta on kunnilla ja aveilla, niin sitä on suomalaisessa systeemissä myös todella paljon oppilaitoksilla ja opettajilla. Perusopetuslaki mahdollistaa normaalioloissakin monenlaisia

tapoja oppia ja opettaa."

Täällä esiintyy erikoinen ilmiö, liittyen viesteihin joissa puhutaan positiivisesti M rja S annikan toimista, dokumenteista ja artikkleista.

Tämä on jo toinen viesti, jossa on paljon yläpeukkuja ja moninkertainen määrä alapeukkuja, kun kaikki lähistön peukkumäärät vastaavat likimain yläpeukkujen määrä tai jopa vähemmän (ainakin siinä edellisessä jonka aikana kiinnitin asiaan huomiota). Onko täällä jokin ryhmä, joka käy alapeukuttamassa näitä vai onko joku tehnyt jonkin skriptin, millä saa ajettua jonkin extramäärän peukkuja haluamaansa suuntaan?

Ylläpito toki sen voisi myös tehdä, mutta epäilen etteivät viitsisi nähdä vaivaa. Hakkeri joukossamme vai joku fanaattinen ryhmä? Hassua että joku näkee vaivaa noinkin paljon!

Vierailija
81116/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut, että suomessa olisi noiden japanilaisten kirsikkapuita. Onko tämä tahallinen teko, että ihmiset kokoontuu ja suomi päätyy häviölle?

Vierailija
81117/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://thespinoff.co.nz/wp-content/uploads/2020/03/Covid-19-Transmissi…

Joku latasi tänne tämän aiemmin. Katso tämä aina, kun alkaa epäilyttää omat toimet. Se. Pienestä kiinni se räjähdys.

Vierailija
81118/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marja Sannikka: Hallitus EI päätä koulujen avaamisesta. https://www.instagram.com/tv/B_sLfwiDAr5/

"Tällä viikolla uutisoitiin, että hallitus päätti avata koulut ja lopettaa etäopetuksen. Hallitus antoi ymmärtää, että tämä päätös oli välttämätön ja vetosi tässä valmiuslakiin. Ihan kiva, mutta tässä on kaksi väärinkäsitystä, jotka on syytä oikoa:

Ensinnäkin: hallitus ei itse asiassa päätä koulujen avaamisesta. Miksi? Koska koulut suljettiin tartuntalain nojalla ei valmiuslain. Se tarkoittaa, että myös niiden avaamisesta päätetään tartuntalain pohjalta ei valmiuslain. Ja se taas tarkoittaa, että siitä päättävät kunnat tai avit, ei valtioneuvosto. Soitin oikeustieteilijä Pauli Rautiaisille, ja hän vahvisti että näin juuri on. Ja itse asiassa näin tapahtui jo epidemian alussa, kun joitain kouluja suljettiin.

Kaksi: opetusministeriö antaa ymmärtää, että minkäänlaista etäopetusta ei pidä enää antaa. Tämäkään ei täysin pidä paikkaansa. Niissä normaalioloissa, joihin nyt siis poikkeusolojen päättymisen jälkeen palataan, koulut voivat antaa opetusta etäyhteyksien avulla perusopetuslain mukaan ihan niin kuin ennenkin tätä kriisiä, eli tietyin ehdoin. Näitä ehtoja ovat mm. se, että opetusta antaa opettaja ja että sitä annetaan koulun osoittamassa turvallisessa paikassa. Etäyhteyksiä hyödyntävästä opetuksesta päättävät kunnat ja koulut, ei valtioneuvosto.

Summa summarum, perusopetuslain mukaan oppilailla on oikeus turvalliseen opiskeluympäristöön. Kunnat ja avit voivat ihan itse päättää, pitävätkö tätä vallitsevaa tilannetta turvallisena, ja sen mukaan avata tai sulkea kouluja. Hallitus puolestaan voi ohjeistaa aveja ja niin se tekeekin, mutta päätösvaltaa sillä ei ole. Ja sen lisäksi, että valta on kunnilla ja aveilla, niin sitä on suomalaisessa systeemissä myös todella paljon oppilaitoksilla ja opettajilla. Perusopetuslaki mahdollistaa normaalioloissakin monenlaisia

tapoja oppia ja opettaa."

Täällä esiintyy erikoinen ilmiö, liittyen viesteihin joissa puhutaan positiivisesti M rja S annikan toimista, dokumenteista ja artikkleista.

Tämä on jo toinen viesti, jossa on paljon yläpeukkuja ja moninkertainen määrä alapeukkuja, kun kaikki lähistön peukkumäärät vastaavat likimain yläpeukkujen määrä tai jopa vähemmän (ainakin siinä edellisessä jonka aikana kiinnitin asiaan huomiota). Onko täällä jokin ryhmä, joka käy alapeukuttamassa näitä vai onko joku tehnyt jonkin skriptin, millä saa ajettua jonkin extramäärän peukkuja haluamaansa suuntaan?

Ylläpito toki sen voisi myös tehdä, mutta epäilen etteivät viitsisi nähdä vaivaa. Hakkeri joukossamme vai joku fanaattinen ryhmä? Hassua että joku näkee vaivaa noinkin paljon!

Juu, huomasin saman. Ei voi tietää mikä taho tekee. Joku neropatti tai porukka luultavasti takana.

Vierailija
81119/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos koulut eivät olleetkaan hallituksen päätöksellä kiinni eivätkä rajatkaan olleet oikeasti kiinni, mitä määräyksiä hallitus on valmiuslain nojalla antanut? Valmiuslailla keskitetään valta hallitukselle. Onko hallitus siis oikeastaan lähinnä suositellut tämän ajan? Korjatkaa, jos olen väärässä.

Eikö tämä nyt ollutkaan näin mitä Ohisalo kertoi meille kansalaisille:

Maria Ohisalo: Suomen rajat pysyvät kiinni 13.5. asti – ”Rajoitukset ovat toimineet ja niitä pitää nyt jatkaa”

7.4.202008

Hallitus linjasi rajaliikenteen tiukennuksista Ruotsin ja Norjan vastaisella rajalla. Vain välttämättömin työliikenne sallitaan ja on mahdollista, että epidemian pahentuessa henkilöstön ei enää olisi mahdollista liikkua rajan yli.

Pitäisikö Ohisalon EROTA jos VALEHTELI kansalle?

Niinpä. Tai linjasiko Ohisalo (hallitus) rajaliikenteen tiukennuksista hätäpäissään näin kun siellä hallituksessa on infokatkoja, kaikki tulee yllätyksenä ja on kiire sekä ei huomattu katsoa, eikä selvittää mitä laki sanoo. Ja taas hupsista näin pääsi käymään ja kaikki tekee virheitä ja tästähän taas hallitus oppii..... Vai miten se nyt menikään kun pieleen menee. Siis ne selitykset.

Vierailija
81120/176779 |
09.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä se nähdään, kun ei saatu Ruotsin rajaa kiinni, Tornion seutu on pahempi viruslinko kuin koko uusimaa, ainoastaan Itä-Helsingin ghettot ovat pahemmin sairastuneita. 

Voi ei, valehdeltiinko meille tästäkin 😱

Meillähän kerrottiin että koronatartunnat eivät tulleet Ruotsista vaan tunturista.

Tulivatkin ne kuitenkin sieltä ruotsista? 🧟

Ketju on lukittu.