Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
71901/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polloidi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä33642 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pressa on mulle Sale, sanna on mariini. Paljon täytyy vettä virrata ennenkuin alan häntä jollain lempinimellä kutsua. Lempinimi täytyy ansaita.

Tasavallan presidentti on varmasti otettu tästä kunniasta.

Jos  PM osoitutuu vahvaks johtajaks voit kai sanoa voimariini. Sanna kuuluu lokkaavan joitakin, liian tuttavallinen vaikka onkin oma PM.

En usko, että etunimittely loukkaa, se on vain epäsopivaa. Vaikka olisitkin kahden kesken tehnyt sinunkaupat Marinin kanssa, ei ole sopivaa julkisesti puhua Sannasta. Hänen äidilleen ja puolisolleen se voisi julkisestikin sopia, ei muille.

Kyse on siis vain käytöstavoista ja siitä, että Marin ei käytä valtaa yksityishenkilönä, joten häntä ei pidä yksityishenkilönä nimittääkään.

Kuule, mun maailmassa arvostus ja kunnioitus pitää ansaita.

Titteleitä en ole tähän 44 vuoden ikään kumarrellut, enkä aio nytkään aloittaa.

Alan kutsua Sannaa ROUVA PÄÄMINISTERIKSI siinä vaiheessa, kun hän kasvaa johtajana niihin mittoihin, että se on aiheellista.

Lapsellinen olet... "MINÄ en kumartele, MINULLE on ansaittava arvostus ja kunnioitus!!"

Eikä tarvitsekaan kumarrella, mutta jos nyt ihmisiksi ollaan. Toisten halveksiminen on kieltämättä keskenkasvuista. Omat kipupisteet kohtaamatta.

Vierailija
71902/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/274c3d8f-c85b-40c1-9ff2-54a4768c…

Uskon että raskaana olevat ovat riskiryhmää vaikkei asiaa vahvistettu

Korkea estrogeenitaso suojaa tartunnalta (limakalvojen pinta on paksu eikä piikkiproteiini läpäise sitä yhtä helposti kuin jos estrogeenitaso on alhainen)

Toisaalta korkea estrogeenitaso altistaa veritulpille, joten tartunnan saatuaan raskaana olevan tilanne on siten heikompi. Äsken oli juuri jotain juttua tästä tälläkin palstalla (hepariini yms...). 

Noniin poijaat. Aletaanpas syömään soijaa paljon. Kunnon kännitkit usein pitää mieshormonit loitolla. Eikä nostella niitä puntteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71903/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polloidi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä33642 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pressa on mulle Sale, sanna on mariini. Paljon täytyy vettä virrata ennenkuin alan häntä jollain lempinimellä kutsua. Lempinimi täytyy ansaita.

Jos  PM osoitutuu vahvaks johtajaks voit kai sanoa voimariini. Sanna kuuluu lokkaavan joitakin, liian tuttavallinen vaikka onkin oma PM.

En usko, että etunimittely loukkaa, se on vain epäsopivaa. Vaikka olisitkin kahden kesken tehnyt sinunkaupat Marinin kanssa, ei ole sopivaa julkisesti puhua Sannasta. Hänen äidilleen ja puolisolleen se voisi julkisestikin sopia, ei muille.

Kyse on siis vain käytöstavoista ja siitä, että Marin ei käytä valtaa yksityishenkilönä, joten häntä ei pidä yksityishenkilönä nimittääkään.

Alan kutsua Sannaa ROUVA PÄÄMINISTERIKSI siinä vaiheessa, kun hän kasvaa johtajana niihin mittoihin, että se on aiheellista.

Lapsellinen olet... "MINÄ en kumartele, MINULLE on ansaittava arvostus ja kunnioitus!!"

Ihan perus herra Polloidilta ja vastaavanlaisia miehiä on enemmän kuin tarpeeksi.

Vierailija
71904/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hgin hoikodeissa kuollut 48 ja Kiuruveden hoivakodissa 11 eli yhteensä 59. 16 ikää ei tiedetä,????????

Lähde?

Vierailija
71905/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polloidi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä33642 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti olenkin.

Ja todettakoon tähän väliin, että IHMISENÄ minun käy Sannaa ihan oikeasti sääliksi.

Nuori ihminen on joutnut todella kovaan paikkaan, missä vaaditaan nyt ihan poikkeuksellisia johtajuustaitoja. On hiukan epärealististakin odottaa että 30+ elämänkokemuksella näin kovia taitoja olisi.

KANSALAISENA toivoisin, että Sanna nöyrtyy sen verran että alkaa kuunnella kokeneempiaan, lopettaa julkisen likapyykin pesemisen (oli surullisen näköistä katseltavaa lausunnot maskikohun keskiössä), ja lopettaa kaiken ei-kriittisen puuhastelun, kuten nyt esimerkiksi tämän sukupuolineutraalin , helvetin kalliin henkilönumero-uudistuksen käsittelyn.

Vierailija
71906/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polloidi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä33642 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus herra Polloidilta ja vastaavanlaisia miehiä on enemmän kuin tarpeeksi.

Pliis.... ei tehdä tästä nyt mitään sovinistisika väittelyä.

Olen aikanaan tällä palstalla revitellyt aika paljon paksumpaa tekstiä esim. Juhasta, ei mulle ole ihmisen sukupuolella mitään merkitystä.

Tämä toki tarkoittaa myös sitä, että asetan samat odotukset pääministerille, oli hän sitten HERRA tai ROUVA.

Vierailija
71907/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudenmaan raja-juna meni jo, älkää jaksako jauhaa enää siitä. Kaikki ymmärtävät, että olette nyt tosi,tosi, tosi pettyneitä ja vihaisia. Ongelma tulee olemaan isot väkijoukot, ei mökkiläiset.

Suurin ongelma ovat ilman maskia liikkuvat kansalaiset, oireettomat tartuttajat joilla ei itse ole vielä tajua että ovat jo sairastuneet, koska voivat vielä hyvin kun oireet eivät ole vielä alkaneet. He kaupoissa, apteekeissa, hisseissä, rappukäytävissä... Uloshengittämässä koronavirusta... Ja tätä sitten kassajonossa, kaupassa, hississä hengitetään sisään ja virus leviää leviämistään-.

Maskipakko kaikille on ainoa toivomme. Minä pidän maskia, mutta olisi kiva että moni muukin jäisi henkiin tästä epidemiasta. Ja itsetehtykin maski auttaa, katso youtubesta ajankohtaista, Pekka Reinikainen, ohjeistaa maskin teon ja selittää miksi se on välttämätön. Neliosainen sarja, on lääkäri.Kansamme on superpieni, ei varaa menettää isoa osaa kuolemalle. Siten menetämme maamme, olemme vain suupala kelle hyvänsä. Jakakaa maskitietoisuutta ja ottakaa yhteyttä hallitukseen ja vaatikaa maskipakkoa vaikka sähköpostitse! Jos ei ole lakia asiasta, kukaan ei käytä ja bussikuskit ja kaupan kassat kuolee(ja matkustajat ja asiakkaat).

Luulen, että ensi viikon keskusteluissa päättävät maskipakon (hallitus ja kumppanit), koska se nyt tehtiin pakolliseksi Saksassa, ja olen ymmärtänyt, että Suomi aika paljon seuraa Saksa  toimia.

Rukoillaan että maskipakko tulisi! Kiinalaisten tutkimuksen mukeen 4/5 sairastuneista on saanut tartunnan OIREETTOMALTA TARTUTTAJALTA, ja maskipakko on ainoa avain estää oireettomien tartuttajien korona-levittämisen!

Tällä hetkellä maskien vastustus on niin kovaa, että taitaa olla laamasuoja toiveissa.

Ikävämpi juttu vaan on se ettei kukaan tiedä voiko koronaan edes saada immuniteettia.

Sitäkään ei tiedetä pareneeko siitä koskaan kokonaan vai vai jääkö se elimistöön odottamaan sopivaa hetkeä aktivoitua uudestaan.

Aasiassa on useita parantuneita sairastunut uudestaan, eikä ole tietoa siitä onko korona aktivoitunut uudestaan vai ovatko saaneet uuden tartunnan.

Aika hatara pohja millekään laamasuojalle tai edes kanatarhalle 🙄

Maskivastustus laimenee, kun markkinoille tulisi edullisempia maskeja. Ne ovat noin euron kappalehintaiset kertakäyttömaskit, tosin maksoivat ennen koronaa 0,1 euroa kappale. Kangasmaskia voi käyttää kymmeniä kertoja eli jos se maksaisi noin 12 euroa ja sitä voi pitää pesun jälkeen noin 20-100 kertaa, yhden käyttökerran hinnaksi tulee 0,6-0.12 euroa. Tiedämme, ettei koronavirukseen ole lääkettä, eikä rokotetta. Tiedämme, että se leviää hengitysteiden kautta limassa, sen voi estää maskin käytöllä tai pysymällä kotona tapaamatta edes suojaamatonta ruokalähettiä. Ruokaläheteillä pitäisi olla maskipakko!

Vierailija
71908/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko "Polloidi" herra? Juttujen perusteella olisin naiseksi luullut. Jos estrogeeni suojaa niin hänellä ei ole hätää...

Vierailija
71909/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, miten Suomessa siirrytään nyt Tegnellin linjalle. Eikä kukaan akpinoi.

Vierailija
71910/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että YLE tuo otsikoissa esiin etäopiskelun huonot puolet ja sitten jossain jutun lopussa on positiiviset kokemukset. Samoin toisen jutun otsikossa korostetaan, miten Ruotsi toimii oikein ja vasta sen jutun lopussa on toisen Ruotsissa asuvan ihmisen mielipide, että Ruotsissa ei tehdä oikein.

Vierailija
71911/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, miten Suomessa siirrytään nyt Tegnellin linjalle. Eikä kukaan kapinoi.

Samat suunnitelmat on muillakin Euroopan mailla. Taloudelliset reaaliteetit tulevat vastaan.

Asiassa on kaksi linjaa.

Lääkäreiden linja, joka tähtää sairauden haittojen minimoimiseen.

Poliitikkojen linja, joka yrittää löytää kokonaisratkaisua ja huomioida hyödyt ja haitat kokonaisuudessaan.

Vierailija
71912/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista, miten Suomessa siirrytään nyt Tegnellin linjalle. Eikä kukaan akpinoi.

Miten niin? Meidän lapset eivät menee kouluun vaikka koulut avattaisi.

Vierailija
71913/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kapinahenkeä on ilmassa, se vaan asuu pelkissä puheissa toistaiseksi.

Ja mun mielestä nyt täytyy siinä mielessä pitää päät kylmänä, ettei kukaan ryhdy ihan silmittömiin

"sanoista tekoihin"-tempauksiin.

Keskustelu on tällä hetkellä hyvinkin polarisoitunutta, jakaantuen kaltaisiini "hard-linereihin" ja sitten taas melko vahvasti sinne toiseen ääripäähän.

Vaikka olen välillä lähes tasajalkaa kiukusta hyppinyt katsellessani hallituksen koheltamista, en missään nimessä liputa minkään vallankumouksen puolesta.

Riippumatta siitä kumman ääripään kanta on lähempänä sitä optimaalista ratkaisua, sen näyttää vain aika.

Riippumatta siitä kumpi ääripää saa äänensä paremmin kuuluviin tämän epidemian tuoksinassa, kansan henkiset arvet tulevat olemaan syviä...

Vähintään vuosia, jollei vuosikymmeniä eteenpäin nähdään kiusallisia kahvipöytäkeskusteluja tyyliin:

"Kumpaa linjaa itse edustit silloin 20-luvun alussa?"

Me olemme demokraattisin menetelmin nykyisen konklaavin itse tuonne piikkipaikoille äänestäneet, joten näillä mennään toistaiseksi.

Vierailija
71914/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudenmaan raja-juna meni jo, älkää jaksako jauhaa enää siitä. Kaikki ymmärtävät, että olette nyt tosi,tosi, tosi pettyneitä ja vihaisia. Ongelma tulee olemaan isot väkijoukot, ei mökkiläiset.

Suurin ongelma ovat ilman maskia liikkuvat kansalaiset, oireettomat tartuttajat joilla ei itse ole vielä tajua että ovat jo sairastuneet, koska voivat vielä hyvin kun oireet eivät ole vielä alkaneet. He kaupoissa, apteekeissa, hisseissä, rappukäytävissä... Uloshengittämässä koronavirusta... Ja tätä sitten kassajonossa, kaupassa, hississä hengitetään sisään ja virus leviää leviämistään-.

Maskipakko kaikille on ainoa toivomme. Minä pidän maskia, mutta olisi kiva että moni muukin jäisi henkiin tästä epidemiasta. Ja itsetehtykin maski auttaa, katso youtubesta ajankohtaista, Pekka Reinikainen, ohjeistaa maskin teon ja selittää miksi se on välttämätön. Neliosainen sarja, on lääkäri.Kansamme on superpieni, ei varaa menettää isoa osaa kuolemalle. Siten menetämme maamme, olemme vain suupala kelle hyvänsä. Jakakaa maskitietoisuutta ja ottakaa yhteyttä hallitukseen ja vaatikaa maskipakkoa vaikka sähköpostitse! Jos ei ole lakia asiasta, kukaan ei käytä ja bussikuskit ja kaupan kassat kuolee(ja matkustajat ja asiakkaat).

Luulen, että ensi viikon keskusteluissa päättävät maskipakon (hallitus ja kumppanit), koska se nyt tehtiin pakolliseksi Saksassa, ja olen ymmärtänyt, että Suomi aika paljon seuraa Saksa  toimia.

Rukoillaan että maskipakko tulisi! Kiinalaisten tutkimuksen mukeen 4/5 sairastuneista on saanut tartunnan OIREETTOMALTA TARTUTTAJALTA, ja maskipakko on ainoa avain estää oireettomien tartuttajien korona-levittämisen!

Siinä mitkään rukoilut auta, sen kun rupeat käyttämään maskia naamallasi, kukaan ei sitä sinulta kiellä.

Vierailija
71915/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kankainen kasvomaski, käsihuuhde, suojakäsine: https://www.lakkapaa.com/tarjouslehden-tarjoukset/kauppa/tarjoukset/43/

Vierailija
71916/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä elää niin ettei altistuisi, mutta hyvä varatua myös kuolemaan. Se voi kohdata kenet tahansa koska tahansa, jos ei oman niin läheisen kohdalla :(

Lähisukulaisen syksyllä hautaan saattaneena sanoisin, että oma kuolema on kaikista helpoin rästi, eikä siihen kannata varautua mitenkään. Jäljellejääneet kyllä hoitaa järjestelyt.

Henkivakuutuksen voi ottaa, josta ehkäpä eniten hyötyä perikunnalle, jos sekään tässä tilanteessa mitään korvaa.

Vierailija
71917/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetyperoksidia korvaan: https://youtu.be/J531bU0OYuc

Vierailija
71918/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ihan noinkaan. Kyseissä tutkimuksessa 4/5 tartunnoista oli oireettomalta tartuttajalta silloin kun eristystoimet olivat kovimmillaan ja oireelliset karanteenissa. Ilman eristystoimia muistaakseni vain joka viides tartunta oli oireettomalta... Eli vähän tarkkuutta nyt, jookos.

Vierailija
71919/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hongkong on saanut epidemian kyllä huikealla tavalla kuriin. Heillä vain muutama hassu tapaus enää päivittäin. Pitäisi katsoa varmaan taas Boxmining-kanavaa YouTubesta, siinä nuori honkkari kemisti kommenttoi pandemiaa.

Vierailija
71920/176779 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä elää niin ettei altistuisi, mutta hyvä varatua myös kuolemaan. Se voi kohdata kenet tahansa koska tahansa, jos ei oman niin läheisen kohdalla :(

Lähisukulaisen syksyllä hautaan saattaneena sanoisin, että oma kuolema on kaikista helpoin rästi, eikä siihen kannata varautua mitenkään. Jäljellejääneet kyllä hoitaa järjestelyt.

Henkivakuutuksen voi ottaa, josta ehkäpä eniten hyötyä perikunnalle, jos sekään tässä tilanteessa mitään korvaa.[/quote

Tarkoitin varautumisella itsen kohdalla ennen kaikkea, että missä meinaa viettää ikuisuutensa.

Ketju on lukittu.