Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
67381/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JunttiPolo kirjoitti:

[quote quoteu=Vierailija]Ei niitä jotka tuolla hilluu kiinnosta saako ne koronan vai ei. Ehkä ne toivoo nopeaa lähtöä?

Käyn usein kaupassa, joskin kierrän muut asiakkaat kauempaa ja pidän väliä jonossa. Ostan myös tuotteita, joita ihmiset hipelöivät, mm. hedelmiä ja irtovihanneksia.

Ja minä todellakin toivon nopeaa lähtöä, joskaan en koronan muodossa. Olen valmis kuolemaan nyt. Elämä on antanut ja elämä on ottanut, enkä kaipaa enempää. Ainoa asia, jota toivon, on se, että lähtö olisi salamannopea. Siksi korona ei lähtömuotona sovi suunnitelmiin.

En minä koronaakaan kuitenkaan pelkää. Pidän todennäköisenä, että tulen sen sairastamaan. Sama on kohtalo lukuisilla muillakin suomalaisilla ja ulkomaalaisilla. Kun rajoituksia puretaan niin kuin lähiviikkoina tapahtuu, niin tauti lähtee taas leviämään. Sen jälkeen rajoituksia saatetaan kiristää, minkä jälkeen niitä löysätään uudestaan. Näin jatketaan, kunnes rahat loppuvat tai kunnes laumaimmuniteetti on saavutettu.

Tällä tavalla tehdään parhaillaan Aasiassakin, missä alueita taas suljetaan.

Ehkä virukseen suhtautumista sitten todellakin määrittää se, miten elämäänsä suhtautuu. Minulle aktiivi-iässä tapahtuva nopea kuolema on lohdullinen loppu. En ole koskaan halunnut elää vanhaksi ja kuihtua hitaasti pois. Se on jotenkin luonnonvastaista. Luonnossa vanhat ja raihnaiset eivät pärjää. Ne vie tauti tai peto, enkä ymmärrä, miksi ihmisen ei kannattaisi sopeutua tähän lainalaisuuteen siinä kuin muutkin eläimet joutuvat siihen sopeutumaan.

Jos oma elämäsi on tuollainen, älä silti yleistä.

Olen 52, mutta en missään nimessä halua kuolla. Äitini on yli 70, isoäitini yli 90, ilman pandemiaa minulla voisi olla vielä 40 vuotta jäljellä.

Minulla on alaikäinen lapsi, ja olen yksinhuoltaja. Hän tarvitsee minua vielä, ensin kotona, sitten opiskelijana, sitten pienten lasten vanhempana. Lapsenlapset tarvitsevat minua vielä. En todellakaan halua kuolla niin kauan kuin minua vielä tarvitaan.

Vierailija
67382/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JunttiPolo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä homma olisi ohi nopeasti, jos kaikki ylimääräinen suljettaisiin joksikin aikaa.

Miksi se ei sitten Aasiassa ole ohi? Miksi siellä mennään taas? Mihin virus katoaisi, vaikka kaikki suljettaisiin?

Jos luotaisiin aivan täydellinen kielto, niin tilanne ikään kuin nollaantuisi. Kaikki aloitettaisiin alusta. Mutta kun kuukausia kuluisi, oltaisiin taas saman ongelman edessä.

On hyvä muistaa, että rokotetta ei välttämättä keksitä koskaan. Se ei ole itsestäänselvyys, johon kannattaa luottaa.

Meillä on edelleen mahdollista kukistaa virus. Sen verran vähän tartuntoja vielä. Viikon päästä ei ole sitä mahdollisuutta enää. Kyllä mulle käy että mennään näinkin ja ollaan kotona parin kk sijaan puoli vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67383/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vrk ulkonaliikkumiskielto. Vain ruokakaupat ja hoitolaitokset auki. Sekä kriittiset. Joukkoliikenne seis.

Vierailija
67384/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote = Visitor] [quote = Visitor] TI 24.3. in hospital 73, of which 17 in intensive care - 1 dead

TI 31.3. in hospital 137, of which 56 in intensive care - 17 dead

TI 7.4. in hospital 231, of which 83 in intensive care - 34 dead

https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajanohtaista/ajankoh… [/ quote]

Is this a slow or fast development? 2 weeks gone. Hard to judge. [/ Quote]

Liian nopeasti, etenkin Helsingissä. On ehdottoman välttämätöntä olla tiukempia toimenpiteitä.

Vierailija
67385/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kainuussa jo 30 koronavirustartuntaa – Ilmaantuvuus nousemassa yhdeksi maan suurimmista

https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/koukkari-kainuussa-on-koronatar…

Uusimaalaiset lähteneet koronaa "pakoon" Kainuun-mökeille? :( tästähän sitä on varoitettu.

Missäs muuten Kainuun tehohoitopotilaat hoidetaan? Ihan Kajaanissa vai menevätkö Ouluun tai Kuopioon?

Vierailija
67386/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

14 vrk ulkonaliikkumiskielto. Vain ruokakaupat ja hoitolaitokset auki. Sekä kriittiset. Joukkoliikenne seis.

Kaikilla kriittisillä aloilla tai edes kaupassa työskentelevillä ei ole autoa. Miten he pääsevät työpaikoilleen, jos joukkoliikenne seisahtuu?

Vierailija
67387/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Britanniassakin 854 uutta kuolonuhria tänään.

Vierailija
67388/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna Marinin hallitus!

Kieltolakia on pidetty ns. Naisten lakina.

Suomessa kiinnitettiin jo varhain huomiota alkoholin liialliseen käyttöön. Sen todettiin aiheuttavan köyhtymistä ja kurjuutta sekä järjestyshäiriöitä, pahoinpitelyjä ja murhia.

Vierailija
67389/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

JunttiPolo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä jotka tuolla hilluu kiinnosta saako ne koronan vai ei. Ehkä ne toivoo nopeaa lähtöä?

Käyn usein kaupassa, joskin kierrän muut asiakkaat kauempaa ja pidän väliä jonossa. Ostan myös tuotteita, joita ihmiset hipelöivät, mm. hedelmiä ja irtovihanneksia.

Ja minä todellakin toivon nopeaa lähtöä, joskaan en koronan muodossa. Olen valmis kuolemaan nyt. Elämä on antanut ja elämä on ottanut, enkä kaipaa enempää. Ainoa asia, jota toivon, on se, että lähtö olisi salamannopea. Siksi korona ei lähtömuotona sovi suunnitelmiin.

En minä koronaakaan kuitenkaan pelkää. Pidän todennäköisenä, että tulen sen sairastamaan. Sama on kohtalo lukuisilla muillakin suomalaisilla ja ulkomaalaisilla. Kun rajoituksia puretaan niin kuin lähiviikkoina tapahtuu, niin tauti lähtee taas leviämään. Sen jälkeen rajoituksia saatetaan kiristää, minkä jälkeen niitä löysätään uudestaan. Näin jatketaan, kunnes rahat loppuvat tai kunnes laumaimmuniteetti on saavutettu.

Tällä tavalla tehdään parhaillaan Aasiassakin, missä alueita taas suljetaan.

Ehkä virukseen suhtautumista sitten todellakin määrittää se, miten elämäänsä suhtautuu. Minulle aktiivi-iässä tapahtuva nopea kuolema on lohdullinen loppu. En ole koskaan halunnut elää vanhaksi ja kuihtua hitaasti pois. Se on jotenkin luonnonvastaista. Luonnossa vanhat ja raihnaiset eivät pärjää. Ne vie tauti tai peto, enkä ymmärrä, miksi ihmisen ei kannattaisi sopeutua tähän lainalaisuuteen siinä kuin muutkin eläimet joutuvat siihen sopeutumaan.

Koska rakkaus...

Oh JunttiPolo kun vain tietäisit, mitä tarkoittaa suuri rakkaus omaa lasta kohtaan tai esimerkiksi omaa puolisoa kohtaan. Kun rakastaa omaa lapsia, perhettä, vanhempia, ystäviä - tekee kaiken heidän suojaamiseksi. Kaiken. On helppoa sanoa, että voi kuolla ihan milloin vaan - vaikeampi on taistella ja jokainen ihminen on taistelua väärti. Ja elämä on silloin arvokasta, kun on menettämisen pelko. Oikea rakkaus tarkoittaa sitä, että olet haavoittuvainen - ei ole suojamuureja. On helppoa suojautua ja rakentaa korkeat muurit ympärille ja sanoa: voin kuolla vaikka heti. Mutta mitä tapahtuisi, kun jokainen lääkäri olisi sun kanssa samaa mieltä - niin että, ihan sama - kuollaan kuitenkin kaikki joskus. Tai ihmiset sanoisivat: no annetaan näiden mummojen ja pappojen mennä - olisi jo aika tehdä tilaa muille. Tiedätkö - tämän 80v mummon YKSI PÄIVÄ voi olla arvokkaampi kun iso osa jonkun muun ihmisen koko elämästä riippuen siitä, millainen on ihminen - mitä osaa arvostaa, mitä tekee - tekeekö muille hyvää tai pahaa. Nyt mitä me kaikki voimme tehdä - isoin apu ja rakkauden lahja on se, että ollaan tapaamatta toisia ihmisiä vaikka se välillä vaikealta tuntuu. 

Vierailija
67390/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESKO MUKANA KANSAINVÄLISESSÄ KORONATESTIYHTEISTYÖSSÄ, KESKON HENKILÖSTÖ TESTAUSTEN PIIRIIN.

Kesko on yhdessä kymmenen muun suomalaisen yrityksen kanssa käynnistänyt hankkeen, jonka tavoitteena on lähes tuplata koronavirustestien määrä Suomessa. Kapasiteettia lisätään rakentamalla näytteille kuljetusyhteys lentoteitse Mehiläisen yhteistyölaboratorioon Etelä-Koreaan.

https://www.kesko.fi/media/uutiset-ja-tiedotteet/uutiset/2020/kesko-muk…

Vierailija
67391/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä tää uutisointi on? Aamulla uutisoidaan että seitsemän kuollut, nyt juuri tuli uutinen että yhdeksän kuollut mutta kuolleiden kokonaismäärä noussut kahdella. Onko tänään kuollut siis 16 vai 9?

Miksi tämä uutisointi on niin hemmetin sekavaa Suomessa?

Vierailija
67392/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nään etukäteen asioita ja tapahtumia, kerron uneni. Viljaa tuhosi jokin isohko musta kuoriainen. Niitä löytyi myös puuropaketeista ja muropaketeista. Muuta en tiedä. Onkohan tämmöinen kuoriainen olemassa?

Vierailija
67393/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa puhutaan jo mahdollisista kauppakeskustenja satamien sulkemisesta sekä rajoitusten ja ohjeiden tiukemmasta noudattamisesta. Jos ruotsalaiset eivät nyt vapaaehtoisesti noudata kehotusta olla matkailematta pääsiäisenä, saattaa loppua uskoa kansalaisten vastuuntuntoon ja harkintaan toimia järkevästi. Kehotetaan myös valmistautumaan siihen ettei paljon matkailla ulkomaille lomailemaan 15.6. jälkeenkään.

Vierailija
67394/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin hoivakodeissakin kuolee nyt vanhuksia kiintyvään tahtiin. 9 jo menehtynyt ja tartuntoja lisäksi runsaasti.

Vierailija
67395/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä ettei saatu pantua Tornion ja Haaparannan rajaa kiinni, vrt. Tanska joka uskalsi sulkea rajan myös Ruotsiin.

Vierailija
67396/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nään etukäteen asioita ja tapahtumia, kerron uneni. Viljaa tuhosi jokin isohko musta kuoriainen. Niitä löytyi myös puuropaketeista ja muropaketeista. Muuta en tiedä. Onkohan tämmöinen kuoriainen olemassa?

Uhh...puistattaa.

Vierailija
67397/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä tää uutisointi on? Aamulla uutisoidaan että seitsemän kuollut, nyt juuri tuli uutinen että yhdeksän kuollut mutta kuolleiden kokonaismäärä noussut kahdella. Onko tänään kuollut siis 16 vai 9?

Tänään kuollut tilastoinnin mukaan ilmeisesti seitsemän. "Yhdeksän hoivakodin asukasta kuollut" on uusi otsikointi mutta eivät kaikki ole kuolleet samana päivänä eikä välttämättä yksikään viimeisen tilastoidun päivän aikana. 

Vierailija
67398/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tä? Ei aamulla ainakaan THL:n osalta uutisoitu kuolleita, ehkä joku sairaanhoitopiiri on tiedottanut? 

Tänään on kuollut 9. 

Vierailija
67399/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhh...puistattaa.

On se on Muinaisen Egyptin Scarabee, eli pyhä pillerinpyörittäjä. Unesi voi hyvinkin olla arvokas vihje. Se on Illuminaatin kulttiesineitä.

Vierailija
67400/176779 |
07.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoivakodeissa on kuollut tähän mennessä yhteensä 9. Tänään on Suomessa kuollut 7 henkilöä koronaviruksen vuoksi.

Ketju on lukittu.