Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Tästä voi olla hieman apua:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006463694.html
Katso IS Uutisista, mitä koronasta ja poikkeusoloista tiedetään tänään – suora lähetys kello 19.45
Suomi – ja maailma – elää nyt täysin poikkeuksellisia aikoja koronapandemian takia. Ilta-Sanomat vastaa tiedontarpeeseen uutislähetyksellä, joka nähdään Nelosella ja IS.fi:ssä arki-iltaisin kello 19.45.
Suomi – ja maailma – elää nyt täysin poikkeuksellisia aikoja koronapandemian takia. Ilta-Sanomat vastaa tiedontarpeeseen uutislähetyksellä, joka nähdään Nelosella ja IS.fi:ssä arki-iltaisin kello 19.45.
Kerromme suorassa lähetyksessä päivän tärkeimmät uutiset ja puheenaiheet meiltä ja maailmalta. Ankkureina lähetystä luotsaavat ISTV:stä tutut Antti Virolainen ja Lauri Silvander.
IS Uutisten jälkeen nähdään HS Tiede, jossa Helsingin Sanomien toimittajat kertovat, mitä tiede tietää koronasta nyt.
Voit katsoa lähetyksen yllä olevasta videoikkunasta. Ohjelma nähdään myös Nelosella kello 19.45–20.00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi oikeasti pelottamaan: tilastojen mukaan yksi koronaan kuollut on herännyt henkiin Suomessa! Eilen 28 kuollutta, tänään enää 27. Tilastoissa -1 tälle päivälle kuolleiden kohdalla.
pääsiäinen tulossa, ihmeitä tapahtuu
😂😂🤣🤣😘
Vierailija kirjoitti:
JunttiPolo kirjoitti:
Olen aina epäillyt venäläisten trollien olemassa oloa, mutta nyt on ruvennut tuntumaan, että joku trollaa tässä ketjussa poliittisten päämäärien vuoksi. En tosin nytkään epäile venäläisiä vaan pikemminkin Suomen oikeistovoimia, jotka yrittävät käyttää tilannetta hyväkseen.
Tilanne on erinomaisesti hallinnassa eikä varmaa ole vielä edes se, ylletäänkö uhriluvussa kausi-influenssan tasolle, mutta silti muutama kirjoittaja vaalii kaaosta ja epäluuloa.
Taktiikka näyttää olevan se, että ihan sama mitä tapahtuu, niin aina uhkaillaan tulevaisuudella. Ja siihen tulevaisuuteen vetoamalla syytetään milloin THL:ää ja milloin hallitusta, vaikka tällä hetkellä heidän toiminnastaan on mahdotonta löytää selviä virheitä.
Kyllähän kuolleita jatkossa tulee, mutta kun heidän määränsä suhteuttaa kokonaiskuolleisuuteen ja huomioi, että epidemia kestää vain aikansa, on kaaoksen vaalijoiden käytöstä vaikea ymmärtää muuten kuin poliittisten päämäärien kautta.
Etkö ymmärrä mustaa huumoria?
Minusta yllä oleva henkilö sanoi sen, minkä jokainen näkee tällä palstalla. Kyse ei ole mustasta huumorista.
Vierailija kirjoitti:
JunttiPolo kirjoitti:
Olen aina epäillyt venäläisten trollien olemassa oloa, mutta nyt on ruvennut tuntumaan, että joku trollaa tässä ketjussa poliittisten päämäärien vuoksi. En tosin nytkään epäile venäläisiä vaan pikemminkin Suomen oikeistovoimia, jotka yrittävät käyttää tilannetta hyväkseen.
Tilanne on erinomaisesti hallinnassa eikä varmaa ole vielä edes se, ylletäänkö uhriluvussa kausi-influenssan tasolle, mutta silti muutama kirjoittaja vaalii kaaosta ja epäluuloa.
Taktiikka näyttää olevan se, että ihan sama mitä tapahtuu, niin aina uhkaillaan tulevaisuudella. Ja siihen tulevaisuuteen vetoamalla syytetään milloin THL:ää ja milloin hallitusta, vaikka tällä hetkellä heidän toiminnastaan on mahdotonta löytää selviä virheitä.
Kyllähän kuolleita jatkossa tulee, mutta kun heidän määränsä suhteuttaa kokonaiskuolleisuuteen ja huomioi, että epidemia kestää vain aikansa, on kaaoksen vaalijoiden käytöstä vaikea ymmärtää muuten kuin poliittisten päämäärien kautta.
Näinä päivinä on paljon syitä olla kiitollonen, mutta erittäin kiitollinen olen, että mulla ei ole sunkaltainen mies ja mulla ei ole sunkaltaisia ystäviä. Jos vasemmistolaisuus tarkoittaa sellaista ajatusmaailmaa kuten sulla ja sellaisten virheiden tekemistä, kuten tähän asti tehty ja kansalaisille päin naamaa valehtelua, kuten THL on tehnyt, olen avoimesti ja ylpeästi se sun "oikeistovoima". Kyllä.
Älä välitä Polon yrityksistä vääristää keskustelua, on täällä moni vasemmistolainenkin sitä mieltä, että hallitus ja THL ovat tyrineet pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Tästä voi olla hieman apua:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006463694.html
Katso IS Uutisista, mitä koronasta ja poikkeusoloista tiedetään tänään – suora lähetys kello 19.45
Kerromme suorassa lähetyksessä päivän tärkeimmät uutiset ja puheenaiheet meiltä ja maailmalta. Ankkureina lähetystä luotsaavat ISTV:stä tutut Antti Virolainen ja Lauri Silvander.
IS Uutisten jälkeen nähdään HS Tiede, jossa Helsingin Sanomien toimittajat kertovat, mitä tiede tietää koronasta nyt.
Voit katsoa lähetyksen yllä olevasta videoikkunasta. Ohjelma nähdään myös Nelosella kello 19.45–20.00.
Toivotaan että THL porukat katsovat 🙏 Kun tuo tilastoista jo kuolleiden eloonherätys ei nyt sekään vakuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo Marinin toiminta uskomatonta. Koskaan ei ole ollut pääministeriä, joka on esillä silloin kun ei ole niin väliä ( aiemmin antoi harva se päivä haastatteluja, joissa sai puhua itsestään). Mutta kriisin keskellä pysyy piilossa. Kun nyt ei voisikaan höpötellä itsestään vaan pitäisi ottaa kantaa oikeisiin asioihin. Pelkuruutta. Toisaalta osoittaa myös sen ettei hän kykene tehtäväänsä.
Älä viitsi puhua putininpuppua. Hallitus on suoriutunut yleisesti ottaen hyvin, ja mielenkiintoista onkin erona muihin maihin että meillä ei yksi tyyppi ole yksinään johtamassa kriisiä, vaan meillä on joka tiedotustilaisuudessa seissyt hallituksesta useampi ministeri jämäkkänä vastaamassa kysymyksiin.
Lue se Hesarin analyysi, todella kiinnostava.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006465101.html
Suomi on onnistunut tässä hyvin. Sanna Marinia ovat viestinnän asiantuntijat myös pitäneet pätevänä ja tässä kriisissä onnistuneena viestijänä.
Väitteesi kuulostavat perusteettomilta. Kerro yksikin koronatiedotustilaisuus jossa hän olisi "höpötellyt itsestään"? Eipä taida löytyä, pelkkää mustamaalausta.
Minusta SINÄ olet pelkuri, joka pyrkii hajoittamaan meidän suomalaisten rivejä kriisissä.
Typerä kommentti. Ei ole vain yksi henkilö joka tietää, että on tehty vakavia virheitä ja kommentoi palstalla. Kuka sinä olet sanomaan, mitä mieltä toinen ihminen saa olla? Olisiko kannattanut laittaa koulut ajoissa kiinni? Ei, se tehtiin vasta silloin kun ISO osa ihmisistä jätti lapset kotiopetukseen. Kuinka ristiriitaisia ohjeita annettiin näin, että korona levisi lasten syöpäosastolle...Joo...voisin puhaltaa sinne hiileen jos valehtelu VIHDOIN loppuisi. THL ei vieläkään sanoo, että korona tarttuu hengitysilmasta. THL on koko ajan jatkuvasti valehdellut ja Marin vaan kuuntelee sokeana ja kertoo, miten maailman parhaat asiantuntijat meillä on. Älä jaksa ihan oikeasti...
Jos huomasit, sulta puuttuu perustelut ja faktat, joten väitteesi jäävät ihan vaan sun henkilökohtaisiksi aivopieruiksi.
Minulla on täysi sananvapaus, olemmehan Suomessa, eli saan arvostella sinun sanomisiasi ja toisin kuin valheellisesti väitit, en kieltänyt sinua missään kohdassa puhumasta, minä vaan täysin tyrmäsin perusteettomat väitteesi.
Aloita vaikka siitä että tuot todisteet sille että THL olisi tietoisesti valehdellut?
Ai ei löydy, eipä niin. Siten "mielipiteesi" putoaa pelkän kunnianloukkauksen asteelle (jos kohdistat sen henkilöön).
Nyt kannattaa muistaa, että tietyssä asemassa olevien henkilöiden toimintaa saa arvioida ilman että se on kunnianloukkaus.
Jos ei voisi eläisimme diktatuurissa.
Kultapieni, jonkun toiminnan kritisointi on aivan eri asia kuin valheen levittäminen.
Missä ne todisteet ovat? Laita ne nyt.
Näyttää niin kivalta, tuo kuolleen vähentyminen, muiden maiden kohdalla ei tapahdu sellaista (vielä).
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Total New Total+ New+ Rec Active S/C 1M pop td1Mpop d1mpop TTest
Finland 2,176 +249 27 -1 300 1,849 81 393 5 32,800 5,920
Sveitsi ilmoitti, että aktiivisten tapausten määrä on nyt viikonlopun jälkeen ensimmäistä kertaa lähtenyt laskuun. Maahan testaa todella paljon, joten uutinen on hyvä. Myös Norjan terveysministeri ilmoitti maan saaneen viruksen hallintaan leviämisasteen laskiessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän hysteeriseltä kuulostaa meininki tässä ketjussa. Kannattaa pitää huoli fyysisen turvan lisäksi omasta psyykkisestä kunnostaan ja arvostelukyky ja ajattelukyky kirkkaana.
Pakko kysyä, että luetko näitä viestejä ääneen, vai miksi kuulostaa hysteeriseltä?
Jotkut ihmiset eivät ymmärrä, mitä tarkoittaa hysteerinen. Sanot sellaiselle ihmiselle rauhallisesti: "Ostin tänään kaks purkkii hernarii". Sit se kilahtaa (hysteerisesti) sulle: "Oletpas hysteerinen!"
Lähinnä tarkoitin, että miten kirjoitettu teksti kuulostaa hysteeriseltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo Marinin toiminta uskomatonta. Koskaan ei ole ollut pääministeriä, joka on esillä silloin kun ei ole niin väliä ( aiemmin antoi harva se päivä haastatteluja, joissa sai puhua itsestään). Mutta kriisin keskellä pysyy piilossa. Kun nyt ei voisikaan höpötellä itsestään vaan pitäisi ottaa kantaa oikeisiin asioihin. Pelkuruutta. Toisaalta osoittaa myös sen ettei hän kykene tehtäväänsä.
Älä viitsi puhua putininpuppua. Hallitus on suoriutunut yleisesti ottaen hyvin, ja mielenkiintoista onkin erona muihin maihin että meillä ei yksi tyyppi ole yksinään johtamassa kriisiä, vaan meillä on joka tiedotustilaisuudessa seissyt hallituksesta useampi ministeri jämäkkänä vastaamassa kysymyksiin.
Suomi on onnistunut tässä hyvin. Sanna Marinia ovat viestinnän asiantuntijat myös pitäneet pätevänä ja tässä kriisissä onnistuneena viestijänä.
Väitteesi kuulostavat perusteettomilta. Kerro yksikin koronatiedotustilaisuus jossa hän olisi "höpötellyt itsestään"? Eipä taida löytyä, pelkkää mustamaalausta.
Minusta SINÄ olet pelkuri, joka pyrkii hajoittamaan meidän suomalaisten rivejä kriisissä.
Typerä kommentti. Ei ole vain yksi henkilö joka tietää, että on tehty vakavia virheitä ja kommentoi palstalla. Kuka sinä olet sanomaan, mitä mieltä toinen ihminen saa olla? Olisiko kannattanut laittaa koulut ajoissa kiinni? Ei, se tehtiin vasta silloin kun ISO osa ihmisistä jätti lapset kotiopetukseen. Kuinka ristiriitaisia ohjeita annettiin näin, että korona levisi lasten syöpäosastolle...Joo...voisin puhaltaa sinne hiileen jos valehtelu VIHDOIN loppuisi. THL ei vieläkään sanoo, että korona tarttuu hengitysilmasta. THL on koko ajan jatkuvasti valehdellut ja Marin vaan kuuntelee sokeana ja kertoo, miten maailman parhaat asiantuntijat meillä on. Älä jaksa ihan oikeasti...
Jos huomasit, sulta puuttuu perustelut ja faktat, joten väitteesi jäävät ihan vaan sun henkilökohtaisiksi aivopieruiksi.
Minulla on täysi sananvapaus, olemmehan Suomessa, eli saan arvostella sinun sanomisiasi ja toisin kuin valheellisesti väitit, en kieltänyt sinua missään kohdassa puhumasta, minä vaan täysin tyrmäsin perusteettomat väitteesi.
Aloita vaikka siitä että tuot todisteet sille että THL olisi tietoisesti valehdellut?
Ai ei löydy, eipä niin. Siten "mielipiteesi" putoaa pelkän kunnianloukkauksen asteelle (jos kohdistat sen henkilöön).
Todisteet? Mistä mä aloitan? Et näköjään ole ollut ketjussa mukana alusta asti jos asiat on vielä näin epäselvät. Kuinka pitkään THL väitti ihmisille, että oireeton ei tartuta? Vaikka siitä oli kaikki todisteet, tutkimukset, että oireeton kyllä tartuttaa. Kuten jo aikaisemmin kirjoitin - miksi THL ei kerro, että korona leviää hengitysilman kautta? Onko näin vaikea olla rehellinen ja jakaa oikeaa tietoa? Mikä ihmeen kunnianloukkaus? Minä ainakin en ole kenestäkään kirjoittanut henkilökohtaisia loukkauksia - enemmänkin olen aidosti ihmetellyt jos joku sitä uskaltaa tehdä. Jos kunnianloukkaus tarkoittaa sitä ettei saa kritisoida THL ja hallituksen toimintaa, sitten se vaan kertoo lisää siitä yhteiskunnasta, jossa on näin kova tsensuuri, että väkisin pitää olla samaa mieltä vasemmiston kanssa. Kysyn sinulta - kukaa pyytää anteeksi syöpälapsilta? Ikäihmisiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JunttiPolo kirjoitti:
Näinä päivinä on paljon syitä olla kiitollonen, mutta erittäin kiitollinen olen, että mulla ei ole sunkaltainen mies ja mulla ei ole sunkaltaisia ystäviä. Jos vasemmistolaisuus tarkoittaa sellaista ajatusmaailmaa kuten sulla ja sellaisten virheiden tekemistä, kuten tähän asti tehty ja kansalaisille päin naamaa valehtelua, kuten THL on tehnyt, olen avoimesti ja ylpeästi se sun "oikeistovoima". Kyllä.
Älä välitä Polon yrityksistä vääristää keskustelua, on täällä moni vasemmistolainenkin sitä mieltä, että hallitus ja THL ovat tyrineet pahasti.
Enpä usko että monesta asiasta tulee takkiin. Se, että ulkomailla asuvien halua tulla Suomeen pandemian takia ei osattu ennustaa, on mielestäni ollut suurin moka, mutta mennee STM:n piikkiin.
Toinen asia on se, että mihin maahan tässä lähdetään Suomea vertailemaan. Voimme vaikka spekuloida että millaista olisi kritiikki, jos hallitus olisi toiminut kuten Ruotsissa, USA:ssa, Kiinassa, jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen tuo -1 kuolleiden sarakkeessa. Onko niin että kaikki Suomessa kuolleiksi tilastoidut ovat olleet perusterveitä? On sovittu, että jos/kun kuolleella on ollut perussairauksia, joihin voi kuolla, heitä ei tilastoida ollenkaan koronapotilaiksi ja siten tilastot pysyvät siisteinä? Eilen joku tilastoi väärin em perustuen ja tuo korjattiin tänään?
Aiempaa THL historiaa tarkastellen, en ihmettelisi, vaikka toimintatapa olisi edellä esitetty.
TV1 19:00 dokumentti Espanjantaudista. Kannattaa fiilistellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JunttiPolo kirjoitti:
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa muistaa, että tietyssä asemassa olevien henkilöiden toimintaa saa arvioida ilman että se on kunnianloukkaus.
Jos ei voisi eläisimme diktatuurissa.Kultapieni, jonkun toiminnan kritisointi on aivan eri asia kuin valheen levittäminen.
Missä ne todisteet ovat? Laita ne nyt.
Kirjoitin vain tuon kunnianloukkausasian. En ole aiempi kirjoittaja. Ajattelin vain kommentoida, että esim. pääministerin tai thl päättäjien toimintaa saa kritisoida.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko, KAIKKI LEHDET HILJAA vaikka yhden päivän saldo n250 sairastunutta lisää, eikä tuossa edes ollut kaikki. Vaikka joka päivä ollut luvut esillä, niin nyt hysshysss - ohimennen vaan.
Huomattu on ja pääosin tuntunut tulevan nyt vain positiiviseen sävyyn ikäviä uutisia, todella erikoista. Esim. italiassa ja espanjassa kuollut vähemmän kuin aiemmin (jee, eli enää menee vain 600-800/päivä, positiivista) ja Suomessakin kuolleet heräävät henkiin. Itävalta on Ylen uutisten mukaan höllentämässä jo rajoituksia (toisaalla taas luki että sitten vasta aikovat löysätä JOS tilanne paranee, sekin uutisoitu täällä että ovat jo tekemässä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt alkoi oikeasti pelottamaan: tilastojen mukaan yksi koronaan kuollut on herännyt henkiin Suomessa! Eilen 28 kuollutta, tänään enää 27. Tilastoissa -1 tälle päivälle kuolleiden kohdalla.
Tää korona onkin zombie-virus.
Ootas vaan, kohta muutkin koronaruumiit alkaa heräilemään. Sitten me ollaan ihan todella pulassa 😱
Ne ei hengitä eli ei tartu aerosoleina. Puremasta varmaankin tarttuu 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyllä kunnon johtamista pääministerin piileskely.
Ettekö te enää muuta haukuttavaa keksi, kun kaikki muut aiheet on ilmeisesti kaluttu loppuun eikä koronakaan näytä räjähtävän käsiin?
Aivan. Tuntuu että joku tunkee tänne systemaattisesti hallituksenvastaista propagandaa. Eikös ihan tutkitustikin kansa ole yli 60% täysin tyytyväinen hallituksen toimintaan.
Liekö kyseessä ole persumielinen, naisia vihaavia valeuutismaakari?
Naapurin trolli.
Jos ei voisi eläisimme diktatuurissa.