Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
56201/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kriittiset tavarat ja esim. lääkintälaitteiden huoltomiehet eivät pääse maahan, mutta epidemia-alueilta lennätetään satoja suomalaisia kotiin ilman karanteenia."

HUS:n diagnostiikkajohtaja Lasse Lehtonen

www.is.fi/kotimaa/art-2000006448583.html

Vierailija
56202/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tietoa milloin tulee hallitukselta uutta tiedotustilaisuutta tai lisäohjeita? Esim. mahdollisesta ulkonaliikkumiskiellosta tai pkseudun sulkemisesta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
56203/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi henkilöä  on tehohoidossa ja suojavälineet ovat loppumassa, kuinka suuri varmuusvarastomme suojaväline määrä olikaan? Jotakin vikaa määrissä on.

Miettikää tämän tiedon valossa sitä, että jos suojat ei riitä tehoilla niin miten ne riittävät muillakaan osastoilla/poliklinikoilla? Nythän tiedetään, että oireetonkin levittää tautia ja nämä oireettomat asioivat terveydenhuollossa muissa asioissa ja henkilökunta altistuu sitä kautta. Ja riskiryhmään kuuluvat terveydenhuollon ammattilaisia on edelleen töissä ja tekevät samoja hommia kuin muutkin. Luulisi että heidän altistamisensa myös levittää tautia eteenpäin.

Vierailija
56204/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjasta on tullut Kiinan, Iranin ja Italian jälkeen neljäs maa, jossa koronavirukseen on kuollut yli tuhat ihmistä. https://yle.fi/uutiset/3-11212596

Ajatelkaa miten nopeasti tämä on tapahtunut. Jos saa aikaan tommosta tuhoa Euroopassakin jo nyt, niin mitä arvelette tapahtuvan köyhissä maissa. Ei kukaan meistä ole turvassa tältä enää juurikaan missään.

Vierailija
56205/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kriittiset tavarat ja esim. lääkintälaitteiden huoltomiehet eivät pääse maahan, mutta epidemia-alueilta lennätetään satoja suomalaisia kotiin ilman karanteenia."

Onneksi on se Apotti. Sillä hoituu moni asia. Elämmehän digidigi-aikaa.

Vierailija
56206/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoittanut tänne aiemminkin, mutta epäilin sairastavani koronaa ja nyt olen siitä yhä varmempi. Perustelut: olen lukenut positiiviseksi testattujen haastatteluja ja oireet täsmäävät, lisäksi oireet eivät sovi mihinkään muuhun sairastamaani tautiin, ja samoin minut mahdollisesti tartuttaneen henkilön lähipiirissä on muitakin tapauksia, joilla on vastaavat oireet kuin minulla.

Itselläni pahin oire on ollut väsymys ja lihasten voimattomuus, hyvä kun jaksaa hammaspesun ajan seistä. Samoin kovia lihassärkyjä ja päänsärkyä. Kuume seilaa alilämmön ja pienen lämpöilyn väliä, eli välillä hytisee ja välillä puskee hikeä. Vatsaoireita on ja ruoka ei maistu.

Flunssaa tai keuhko-oireita ei ole ollut.

Kirjoitan tämän, jos tästä olisi hyötyä muille tartuntaa epäileville. THL:n mukaan en voi olla sairas, koska ei ole kontakteja Tirolista palanneisiin, eikä minulla ole hengenahdistusta, mutta tunnen kyllä kehoni ja tyypilliset oireeni kausiflunssien kohdalla.

Kukaan lähelläni ei ole ollut näkyvästi sairas. Olen pessyt käsiä ja laittanut käsidesiä. Ei näytä paljoa auttaneen.

Vierailija
56207/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hus:lta alkaa olemaan testeihin tarkoitetut osat lopuillaan ja pyytävät apua yliopistoilta. Suojavarusteista alkaa olemaan pulaa.

MITÄ VITTUA? Onko tämä sitä "olemme varautuneet pahinpaan". Me ollaan niin kusessa.

Ai onko hallitus sanonut myös että ”Olemme varautuneet pahimpaan”?

Moneen kertaan ovat vakuuttaneet että ”Olemme varautuneet paremmin kuin muut maat”.

Samapa tuo mitä sanovat, mikään ei näytä olevan totta. Ei meiltä muuten sairaaloista suojavarusteet olisi loppumassa jo ennen kuin koko kamaluus edes on kunnolla alkanut.

Ihanko totta? Ovatko suojavarusteet nyt loppumassa ennen kuin koko kamaluus on kunnolla alkanut. :D

Näin uutisoidaan. Tyttöhallitus hukkasi parin kuukauden etumatkan saunomiseen ja itsekehuskeluun, sen sijaan että olisivat hankkineet maahan epidemian varalle suojavarusteita, hengityskoneita, lääkkeitä ja muuta tarpeellista.

Kansanrintamahallituksesta kansanmurhahallitukseksi. Se arvopohja, nääs.

Vierailija
56208/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko varustautumista mahdollisiin poikkeusoloihin pitänyt tehdä pitemmällä aikavälillä, esimerkiksi vuosi tai kaksi, eikä vasta silloin kun tilanne on päällä?

Vierailija
56209/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysykää kotona kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/teho-osastoilla-suuri-huoli-suojava…

Teho-osastoilla suuri huoli suojavarusteiden riittävyydestä, hoitaja kertoo pelonsekaisista tunnelmista: "Meille on sanottu, että suojavarusteet loppuvat jo epidemian alkumetreillä"

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirissä on eniten Suomessa tehohoitopaikkoja, mutta teho-osastojen henkilökunnalla on nyt suuri huoli siitä, riittävätkö suojavarusteet henkilökunnalle.

– Meille teho-osaston hoitajille on kerrottu, että suojavarusteet loppuvat jo epidemian alkumetreillä. Kiina on sulkenut rajansa, kuten Suomikin, joten Kiinasta ei enää toimiteta maskeja ja hengityssuojia. Meillä on teholla aika pelonsekainen tunnelma, MTV Uutisten haastattelema sairaanhoitaja kertoo.

– Meille sanottiin suoraan ja rehellisesti alkuviikosta, että suojavarusteet tulevat loppumaan ja niitä ei saa nyt tuhlata yhtään. Meidän käskettiin miettiä omia työtapojamme, jotta voimme säästellä maskeja.

Henkilökuntaa ohjeistettiin muun muassa säästämään normaalisti kertakäyttöisiä silmäsuojia- ja visiirejä sekä käsidesipullojen pumppuja.

– Ilmeisesti joku rupeaa desinfioimaan niitä uusiokäyttöä varten, hoitaja arvelee.

Tämäkin on ollut tiedossa aikapäiviä sitten. Maahantuoja/valmistaja ihmetteli julkisesti, miksei Suomesta tule tilauksia. Edelleen tarvikkeita voitaisiin valmistaa suomalaisissa tehtaissa, osassa sen tyyppistä toimintaa jo. Ja näiden yritysten edustajat ihmettelevät, miksei tule yhteydenottoja. Herätys!!!

No voishan nämä yritykset soitella itsekkin sairaaloihin ja kertoa että heiltä saa ja he pystyvät valmistamaan. Jos suojavaatteita valmistamaan kykenevä yritys odottaa tumput suorina, että HUS ottaa yhteyttä, niin mitä järkeä siinä on. En tiedä onko sairaanhoitopiirillä resursseja istua netissä etsimässä firmoja joilla voisi ehkä olla mahdollisuutta valmistaa välineitä. Tulkaa yritykset esille ja mainostakaa itseänne, ottakaa itse yhteyttä tahoihin joille osaamisen olisi hyödyksi.

Onneksi on kuitenkin aivan uusi ja tehokas Apotti-järjestelmä. Sen avulla saadaan koronat ja muut kuriin. Siihen on ohjattu rahoitusta vuosikaudet ja hanke on ollut kaikille siihen osallistuneista poikkeuksellisen tuottoisa.

Montako miljardia tuo taas maksoikaan...?

Vierailija
56210/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on se Apotti. Sillä hoituu moni asia. Elämmehän digidigi-aikaa.

Vakava asia mutta kevennyksenä silti että varmaan joku chattibottikin kohta neuvoo miten askartelemme itse hengitysputken vessapaperirullasta täällä kotilinnoituksessamme.

Vierailija
56211/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään tietoa milloin tulee hallitukselta uutta tiedotustilaisuutta tai lisäohjeita? Esim. mahdollisesta ulkonaliikkumiskiellosta tai pkseudun sulkemisesta?

https://valtioneuvosto.fi/ajankohtaista/tapahtumat/-/haku/0/0/16/3/2020…

Vapaalla viikonlopun.

Vierailija
56212/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä on pakko rynntä Lapiin laskettelemaan enen kuin pistetään kiinni...

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tuhannet-ihmiset-ryntasivat-lappiin-…

Vierailija
56213/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion jatkossa laittaa hengityssuojan, suojalasit, korvatulpat ja ehkä suojapuvunkin kun käyn asioilla.

Täytyy vain hakea pari pakettia postista ja ruokatoimitukset.

Eikä meillä päin ole edes montaa todsettua tapausta.

Alkaa näyttää niin pahalta että mieluummin niin että täällä mulle kaikki nauraa kuin että mun lapset jää äidittömäksi.

Vierailija
56214/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulkaa yritykset esille ja mainostakaa itseänne, ottakaa itse yhteyttä tahoihin joille osaamisen olisi hyödyksi.

On yritykset tätä ihan julkisesti ihmetelleet. Johtuu kilpailutussäännöistä. YLE:llä oli tästä juttua aiemmin https://yle.fi/uutiset/3-11252180

Vierailija
56215/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää kotona . Eriasia ne jotka menee töihin.

Nyt ei auta sairastua mihinkään.

Vierailija
56216/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/teho-osastoilla-suuri-huoli-suojava…

Teho-osastoilla suuri huoli suojavarusteiden riittävyydestä, hoitaja kertoo pelonsekaisista tunnelmista: "Meille on sanottu, että suojavarusteet loppuvat jo epidemian alkumetreillä"

Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirissä on eniten Suomessa tehohoitopaikkoja, mutta teho-osastojen henkilökunnalla on nyt suuri huoli siitä, riittävätkö suojavarusteet henkilökunnalle.

– Meille teho-osaston hoitajille on kerrottu, että suojavarusteet loppuvat jo epidemian alkumetreillä. Kiina on sulkenut rajansa, kuten Suomikin, joten Kiinasta ei enää toimiteta maskeja ja hengityssuojia. Meillä on teholla aika pelonsekainen tunnelma, MTV Uutisten haastattelema sairaanhoitaja kertoo.

– Meille sanottiin suoraan ja rehellisesti alkuviikosta, että suojavarusteet tulevat loppumaan ja niitä ei saa nyt tuhlata yhtään. Meidän käskettiin miettiä omia työtapojamme, jotta voimme säästellä maskeja.

Henkilökuntaa ohjeistettiin muun muassa säästämään normaalisti kertakäyttöisiä silmäsuojia- ja visiirejä sekä käsidesipullojen pumppuja.

– Ilmeisesti joku rupeaa desinfioimaan niitä uusiokäyttöä varten, hoitaja arvelee.

Tämäkin on ollut tiedossa aikapäiviä sitten. Maahantuoja/valmistaja ihmetteli julkisesti, miksei Suomesta tule tilauksia. Edelleen tarvikkeita voitaisiin valmistaa suomalaisissa tehtaissa, osassa sen tyyppistä toimintaa jo. Ja näiden yritysten edustajat ihmettelevät, miksei tule yhteydenottoja. Herätys!!!

No voishan nämä yritykset soitella itsekkin sairaaloihin ja kertoa että heiltä saa ja he pystyvät valmistamaan. Jos suojavaatteita valmistamaan kykenevä yritys odottaa tumput suorina, että HUS ottaa yhteyttä, niin mitä järkeä siinä on. En tiedä onko sairaanhoitopiirillä resursseja istua netissä etsimässä firmoja joilla voisi ehkä olla mahdollisuutta valmistaa välineitä. Tulkaa yritykset esille ja mainostakaa itseänne, ottakaa itse yhteyttä tahoihin joille osaamisen olisi hyödyksi.

Onneksi on kuitenkin aivan uusi ja tehokas Apotti-järjestelmä. Sen avulla saadaan koronat ja muut kuriin. Siihen on ohjattu rahoitusta vuosikaudet ja hanke on ollut kaikille siihen osallistuneista poikkeuksellisen tuottoisa.

Montako miljardia tuo taas maksoikaan...?

Parempi sijoittaa laadukaaseen ohjelmistoon, kuin pitää yllä turhia romuvarastoja ja palkata laiskoja tyttöhoitajia ja tyttölääkäreitä.

Vierailija
56217/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmismieli on jännä. Olen todellinen erakkoluonne ja kotihiiri, mutta nyt kun ei saa lähteä mihinkään, keksin yhtäkkiä hirveästi paikkoja, joihin haluaisin mennä. :D

Mulla on ihan sama. Olen aina ollut yksinäni ja kotona viihtyvä, mutta nyt tekisi hirveästi mieli mennä ulos ja kaupungille.

Mutta johtuukohan se siitä, että tietää ettei siellä kaupungilla ja ulkona ole hirveästi ihmisiä? Kun itse en voi sietää paikkoja, jossa olen paljon ihmisiä.

Hyvä pointti. Voi olla, että kyse on tuosta, että nyt olisi kiva mennä joka paikkaan siksi että niissä on kerrankin tilaa ja rauhallista.

Vierailija
56218/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä iltapäivälehdistä löydy mitään hallituksen toimia arvostelevaa juttua tähän?

Vierailija
56219/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläpä huolehdi turhia. Kohta tulee muutama narratiiviin sopiva juttu.

Vierailija
56220/176779 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Apotilla antaa teho-hoitoa?

Ketju on lukittu.