Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?
Kommentit (176779)
Vierailija kirjoitti:
Minulla korkea verenpaine sekä neurologinen sairaus joka myös riskitekijä ja lisäksi työpaikka sairaalassa. Laitoshuoltaja osastolla eikä minkäänlaista halua sairastua joidenkin randomien takia. Siirtoa toisaalle mahdotonta saada. Ehkä meikäläisille irtisanoutuminen sallittua ja se täytyy selvittää maanantaina. Mielummin vaikka karenssi ja omaehtoinen karanteeni jos vain mahdollista. Myönnän että hirvittää koska muuallakin suuri joukko henkilökuntaa sairastunut ja Suomessakin hyvä alku.
Laitoshuoltajat ovat välttämättömiä. Voi olla, että ei voi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on nyt hallitus joka aikoo ihan tieten tahtoen tapattaa osan kansalaisista. Suuryrityksille aiotaan syytaa avustuksia miljardikaupalla. MiksI??? Eiko niita rahoja voitaisii kayttaa koronan taltuttamiseen niin ei tule niin pahaa taantumaa. Eikun heppatyttohallitus palvelee suurkapitalismia, ei se sovi . Miettikaa ihmiset mita te oikein aanestaneet, jalleen kerran.
Jollekin kolmekymppiselle tuntemattoman vanhuksen kuolema täysin yhdentekevä, luonnollinen elämään kuuluva.
Olen eri ja olen itse kolmekymppinen. Itse tunnun välittävän enemmän noista vanhuksista, kun itseäni vanhemmat ihmiset ja nuoremmat.
No, miksi tuota pallisedaatiota pitää käyttää, jos ihminen on kuolemassa. Miksi pitää antaa huumeita, kun voisi oikeasti päästää pois? Tämä keskustelu alkoi vanhuuteen kuolemisesta ja siitä, että vanhusten pitää kitua viikkoja, kun ensin ruoka ja sitten juoman antaminen lopetetaan? Koirakin saa arvokkaamman lähdön, mutta miksi ihminen ei? Tämäkö on sitten inhimillisyyttä, että annetaan kärsiä loppuun saakka turhissa huumeissa? Miten pihalla perusasioista nykyajan ihmiset voivat olla?
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä näytä hätää olevan. Vasta yksi kuollut Suomessa. Ehkä nämä rajoitukset puretaan jo pian. Sairastuneita ei näytä tulevan nopeasti lisää.
Ei pureta. Hallitus pitää rajoitukset voimassa niin pitkään kun on tarpeen riskiryhmien turvallisuuden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, mistäpä tiedät millaista on kuolla koronaan? En usko löytyvän omakohtaista vertailukohtaa, vielä...
Mutta viikkojen riutuminen on ihan helvetin hienoa, vai?
Kyllä ollaan elämästä ja kuolemasta vieraantuneita nykyaikana...
Epidemian aikana ei ole resursseja vaikka palliatiiviseen sedaatioon ym. Joutuu ehkä kuolemaan koronan vaikka ilman mitään apua. Ja korona kuoleminen voi kestää kauankin.
Olen eri ja juu, koronaan kuoleminen on hidasta. Ensiksi se korona hyökkää sun keuhkoihin, aiheuttaen sen, että sun oma immuunisysteemi alkaa taistella sitä koronaa vastaan. Pikkuhiljaa sun keuhkot alkaa täyttymään tulehdyuskudoksella ja nesteellä. Samalla korona tuhoaa keuhkojasi.. Mitä kauemmin kestää, sitä vaikeampi on hengittää ja saada happea. Pitkän taistelun jälkeen koronaa vastaa on immuunisysteemisi alhainen, jolloin bakteerit alkavat leviämään kehossasi mikä taas aiheuttaa lisää ongelmia. Lopulta bakteereja on niin paljon, ettei kehosi pysty päihittämään niitä ja bakteerit päätyvät sydämeesi ja sydän pysähtyy.
Korona ei todellakaan ole mikään nopea kuolema.
Kuulostaa pahalta keuhkokuumetapaukselta.
Sitähän se korona onkin.
Vierailija kirjoitti:
No, miksi tuota pallisedaatiota pitää käyttää, jos ihminen on kuolemassa. Miksi pitää antaa huumeita, kun voisi oikeasti päästää pois? Tämä keskustelu alkoi vanhuuteen kuolemisesta ja siitä, että vanhusten pitää kitua viikkoja, kun ensin ruoka ja sitten juoman antaminen lopetetaan? Koirakin saa arvokkaamman lähdön, mutta miksi ihminen ei? Tämäkö on sitten inhimillisyyttä, että annetaan kärsiä loppuun saakka turhissa huumeissa? Miten pihalla perusasioista nykyajan ihmiset voivat olla?
Riittävä annostus morfiinia pysäyttää sydämen ja lopettaa kärsimyksen.
Kympin uutiset alkaa! Hiljaisuutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on nyt hallitus joka aikoo ihan tieten tahtoen tapattaa osan kansalaisista. Suuryrityksille aiotaan syytaa avustuksia miljardikaupalla. MiksI??? Eiko niita rahoja voitaisii kayttaa koronan taltuttamiseen niin ei tule niin pahaa taantumaa. Eikun heppatyttohallitus palvelee suurkapitalismia, ei se sovi . Miettikaa ihmiset mita te oikein aanestaneet, jalleen kerran.
Jollekin kolmekymppiselle tuntemattoman vanhuksen kuolema täysin yhdentekevä, luonnollinen elämään kuuluva.
Vuonna 2018 kuoli 450 suomalaista influenssaan. Kuinka moni teistä tiesi uhreista silloin? Kuinka huolissanne olitte tuntemattomien kuolemista? Vaaditteko hallitukselta toimia silloin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, venäläinen rahtikone tulossa Dohasta määränpäänä Helsinki.
Iso kone An-124, mitä myös RUS ilmavoimat käyttää.
"Mitä tapahtuuuuuu"
Dohassa oli, tai piti olla, isot aseteollisuuden messut tällä viikolla. Peruttiin koronan vuoksi. Voisko olla kyseessä joku Patrian tai muiden tilauslento raskaalle näyttelymateriaalille. Nuo venäläisten jättikoneet on suosittuja charttereita maailmalla, kun pitää siirrellä isompaa ja painavampaa tavaraa.
Voi ei! Maksettiinko kaikki ne lahjukset turhan takia vai saivatko ”konsultit” sovitut provisiot?
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä näytä hätää olevan. Vasta yksi kuollut Suomessa. Ehkä nämä rajoitukset puretaan jo pian. Sairastuneita ei näytä tulevan nopeasti lisää.
Älkää ihmiset oikeesti luottako tähän. Olen itse todennäköisesti sairastunut covid-19, mutta minua eikä minun kumppania näy missään tilastoissa, sillä emme kuulu testattaviin ryhmiin. En itse ollut tekemisissä kenenkään sairastuneen kanssa enkä ole ollut matkoilla. Tartunta on todennäköisesti tapahtunut koska olin samassa rakennuksessa, jossa oli ollut henkilöitä, joilla todettiin covid-19.
Oireina minulla on lihassärky, päänsärky, kohonnut ruumiinlämpö, hengenahdistus ja nyt myöhemmin tullut myös kurkkukipu/kuivakurkku.
Miksi tuota riittävää morfiinia ei sitten käytetä?
Vierailija kirjoitti:
Miten rahalla saadaan taltutettua koronan? Ihan uteliaisuudesta? Tällä hetkellä monet suurvallat käyttävät supertietokoneita ja testejä, jotta saavat jotain aikaiseksi. Jos suomi laittaa omaisuutensa kaikkensa siihen mitä suurvallat, ni ollaan done for aika nopeesti.
Nyt pyritään elvyttää ja saada mahis tulevaisuuteen. Korona on paha, mutta lama ja pelko on edelleen pahempi.
Tulisiko avustustarvikkeita Kiinasta via DOH?
Käyttäjä33343 kirjoitti:
Venäjä on mennyt oppikirjan mukaan.
30.1 maaraja Kiinaan kiinni. Täydennettiin
kiinalaisten, e korealaisten ja iranilaisten sekä melko pian italialaisten maahantulokiellolla.116 000 testiä tehty ja 306 vahvistettua koronatapausta.
Rokote pitkällä. Toivotaan. Kova valtti toukokuun 9. pvän 75v. voitonjuhlaparaatin jatkeeksi.
Biologisten aseiden puolelta.
Niin vaikka kotka kuolisi niin mites käy kun panda saa karhusta yliotteen? Pandalla on kuristusote kaikista.
Totaalinen star wars taisto.
Edes uuden seelannin rikkaat eivät ole turvassa.
Nyt se Raamattu ja heroiini käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eeva Ahtisaari sairastunut koronaan. taitaa olla yli 80.
Se voi sitten olla Tarja Halosellakin. Olivat yhdessä samassa konsertissa, josta moni on saanut tartunnan.
Millä todennäköisyydellä hän ei istunut aivan Ahtisaaren puolison vieressä?
Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2018 kuoli 450 suomalaista influenssaan. Kuinka moni teistä tiesi uhreista silloin? Kuinka huolissanne olitte tuntemattomien kuolemista? Vaaditteko hallitukselta toimia silloin?
Emme, koska influenssaa ei voi käyttää hyväksi yrittäesämme lisätä tyytymättömyyttä ja yrittäessämme vähentää hallituksen kasvavaa suosiota äänestäjien keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, venäläinen rahtikone tulossa Dohasta määränpäänä Helsinki.
Iso kone An-124, mitä myös RUS ilmavoimat käyttää.
"Mitä tapahtuuuuuu"
Dohassa oli, tai piti olla, isot aseteollisuuden messut tällä viikolla. Peruttiin koronan vuoksi. Voisko olla kyseessä joku Patrian tai muiden tilauslento raskaalle näyttelymateriaalille. Nuo venäläisten jättikoneet on suosittuja charttereita maailmalla, kun pitää siirrellä isompaa ja painavampaa tavaraa.
No tää on sitten se todennäköisin. Plääh, ei ollutkaan mitään jännää.
Kyllähän ihmisten lähteminen vanhana on aika luonnollista. Yli 70 vuotiaat täyttävät maailmaa ja uusia sikiää kuin kaneja. Koko pallon suurin ongelma on ihmisten liika määrä ja tässä kun pieni promillen osa lähtee vanhuksia, niin hirveä haloo.
Kyllähän elämän perusasia on se, että edelliset sukupolvet antavat tilaa seuraaville. Ihmisten kohdalla tämä ei toimi ja se on valtava ongelma. Missä parin sukupolven jälkeen ihmiset asuvat, keinotekoisessa disney worldissä, kun muu elämä on tapettu planeetalta ahneuden ja markkinatalouden vuoksi? Pitää synnyttää lisää kuluttajia, että muutamat rikkaat saavat lisää pätäkkää... huhu huh!
Eli mikä on ongelma?
https://mobile-reuters-com.cdn.ampproject.org/v/s/mobile.reuters.com/ar…
There are no funerals in italy.
Marin mtv3 lupasi yli 10 hengen hautajaisia tänne.