Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
55801/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, se kotivara vaan helpottaa sitä kotona olemista. Ei tarvitse liikkua markkinoilla. Jos ymmärrät pointin.

Mjoo, kerran oari kaupassakäynti viikossa ei ole valtaisa riski, eikä joudu leikkimään mitään ydinsotaan varautujaa.

Kohta se voi tosiaan olla niin, että tulee ulkonaliikkumiskielto ja silloin kaupassa/apteekissa käynti per talous voi olla mahdollista vaikka  sen 1-2 krt/viikossa.

Viikon vinkkini on nyt se, että kannattaa käydä hiljaisena aikana mieleisessä kaupassa tankkaamassa lempituotteita. Esim. itse aion käydä ostamassa hyvää kahvia ja jäätelöä, jota pienessä lähikaupassani ei ole. Saattaa olla, että jossain vaiheessa ei sallita kuin lähimpään kauppaan poistuminen ja sitten ollaan sen perusvalikoiman varassa.

Vierailija
55802/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan paranee😷

Hus: Uuden lastensairaalan syöpäosastolla uusia koronavirustartuntoja – myös potilaita ja perheitä altistunut

Tänään klo 17:08

Uuden lastensairaalan henkilökunnalla on todettu jo aiemmin koronavirustartunta.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/186f28b0-17a1-4e9c-9771-18278d47…

Mä en tiedä miten kestäisin elää sellaisen ajatuksen kanssa, että olisin lähtenyt huvimatkalle tällaisessa tilanteessa ja tuonut viruksen mukanani Suomeen. En tarkoita, että heidän pitäisi kiikkuun mennä typeryytensä vuoksi, vaan sitä, että itsellä sellaisen ajatuksen kanssa eläminen olisi todella raskasta. Se syyllisyys ja häpeä veisi varmaan multa järjen :(

Mitähän ne tamperelaiset siskokset nyt tuumailee? Ne jotka lähti jenkkeihin, vaikka oli jo tämä kriisi päällä. Luottivat vaan siihen, että terveitä ollaan ja finski hoitaa meidät kotiin.

Olen miettinyt samaa.

Samanlaisia on paljon muitakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55803/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä33343 kirjoitti:

China Mobile is only one of the three major carriers in China. After losing 8.1 million users, it still has 942 million. Right now I can't find data of other two major carriers. If we can put all the numbers together, we'll have a better idea.

However, 8.1M is still very unusual.

Tammi- ja helmikuun aikana häipynyt kiinan suurelta operaattorilta 8.1 milj.

käyttäjää.

Kadonneet sananmukaisesti maan alle.

Veikkaan että melko iso osa tuosta 8,1 miljoonasta lähti Kiinasta pois. Mukana lähetettyjä työntekijöitä ja opiskelijoita eri maista. Ja myös ihan kiinalaisia lähti epidemiaa pakoon. Osa nyt tietysti kuollutkin, muttei merkittävä osa.

Vierailija
55804/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta suhmurointia THL:n toimijat ovat näköjään tottuneet harrastamaan:  https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005738377.html 

Eipä taida kansan terveys vähättelyn ja hyssyttelyn vastapainona THL:n vaakakupissa nykytilanteessa paljoakaan painaa ja toimintaa ohjata, jos taustalla lääkejätti voitelee tekemistä haluamaansa suuntaan saaden mm. hyvää laumasuojanmuodostumisaineistoa suomalaisten toimiessa koekaniineina viruksen levitessä vapaasti maassamme. 

Jaahas, tiedonkeruu onkin jo käynnistymässä... 

THL:n johtaja kysyy Twitterissä: Kuka tekisi sovelluksen, jossa suomalaiset voisivat ilmoittaa hengitystie­oireistaan? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006448242.html

Vierailija
55805/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla oli eilen monia, joilla oli outoja oireita, joita epäilevät koronaksi. Itse olen yksi näistä kirjoittajista, ja outo olo jatkuu edelleen. En ole terve mutta oireet eivät myöskään viittaa mihinkään mitä olisin aiemmin sairastanut. Olen myös ollut tekemisissä ihmisen kanssa, joka myöhemmin kertoi sairastuneensa oudosti tapaamisemme jälkeen, muutamaa päivää myöhemmin sairastuin myös minä.

Onko täällä vielä muita oirehtivia, ja millaisia oireita teillä on?

Täältä löytyy myös. Nenän tukkoisuutta, kurkkukipua ja lähinnä jalkasärkyä mutta tuntemuksia myös keuhkoissa. En tiedä onko 3 vk takainen tauti edelleen päällä vai paraninko ja sain uuden 😩 teen töitä osin etänä mutta osin paikan päällä kun kuulun ns. kriittisen alan osaajiin. Lähipiiri on kohtuu iso ja tuntuu, että lähes kaikilla oireita. Juu ei testata kun kaikki meistä pystyy hengittään vielä ilman konetta. Hyvissä ajoin aloitetun kotivaran hankkimisen ansiosta kaupassa ei tarvitse käydä kuin 2xvk 👍

KUIN kaksi kertaa viikossa?

Vielä 10 vuotta sitten tuo olisi ollut joku kulutushuippu jossain joulukiiman tietämillä, että olisi kaupassa käyty kahdesti viikossa. 

Itse tein suunnitelman, että kävisin kaksi kertaa kuukaudessa! Eli noin joka toinen viikko. Ja sitäkin mietin, että onko liian tiheään. Tilasin eri nettikaupoista mm. 100 x 425g hernerokkaa. 

Vierailija
55806/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sen takana, että THL ei julkaise edes koronauhrien ikä? Onko kyse pelosta, kokemattomuudesta vai mistä? Ihan varmasti enemmän aiheutetaan spekulaatiota ja pohdintoja miksi ei kerrota ikään. Tämä THL toimita muistuttaa enemmän jonkun muun maan toimintaa kuin Suomen. 

Yksityisyyden suojaa ei rikota vaikka ikä kerrottaisiin tai siinä tapauksessa tilastot suomen ihmisistä , sukupuolesta, ammateista rikkoisi myös yksityisyyden suojaa.

Mä olen nyt tyytyväinen, että ne ylipäätä ilmoittivat siitä kuolemasta. Kirjoitettiin, että hyvin iäkäs.

Kertoivat noinkin paljon yksilöivää tietoa (siis edes iän), koska "hyvin iäkäs" uhri.

Jos olisi ollut ensimmäinen kuollut vaikka 35 v perusterve, olisi vain ilmoitettu että HUS:ssa yksi kuolema koronan vuoksi. Ei mitään muuta. Iästä ei olisi puhuttu mitään, eikä varsinkaan terveydestä.

Vierailija
55807/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Marin koko ajan jankkaa, että tulee tiukempia rajoituksia jos suosituksia ei uskota. Kun on ilmiselvää ettei niitä uskota, ryhmäliikunnan väkimäärä on lähtenyt jopa kasvamaan, ravintoloissa on ihmisiä ja porukoita, nuoriso kokoontuu ryhmiin. Suositusten noudattaminen vähenee koko ajan. Vaikuttaa siltä, että Marin haluaa vain esiintyä, mutta ei oikeasti saa mitään aikaan.

Kun se ei tehtäväänsä kykene, siirtyisi syrjään ennen kuin vahingot on peruuttamattomia.

On kai se jo nähtävissä, että Marinille on tärkeää poseerata muka vahvana ja viisaana johtajana.

Marin pääsi pääministeriksi vaatimattomin meriitein, kun huonoista vaihtoehdoista piti joku valita.

Sen kyllä myönnän, että hän artikuloi selvemmin kuin Rinne.

Vierailija
55808/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan selittää sen, että Kiinassa on hävinnyt 15 miljoonan ihmisen puhelinliittymät tammi-helmikuussa? Mitä siellä on oikeasti tapahtunut? En luota Kiinaan vähääkään mitä ovat ulkomaailmalle kertoneet.

En tiedä, mutta luulisi, että edes joku noiden 15 miljoonan omaisista olisi älähtänyt, jos siellä oikeasti piiloteltaisiin noin massiivisia joukkohautoja. Kiina ei ole kuitenkaan Pohjois-Korea, kyllä sieltä ihmiset nettiin pääsevät, vaikka sitten joutuisivatkin hankaluuksiin.

Mahdollinen luonnollinen selitys, monelta mennyt työpaikka ja laitettu työliittymä kiinni.

Vierailija
55809/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta suhmurointia THL:n toimijat ovat näköjään tottuneet harrastamaan:  https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005738377.html 

Eipä taida kansan terveys vähättelyn ja hyssyttelyn vastapainona THL:n vaakakupissa nykytilanteessa paljoakaan painaa ja toimintaa ohjata, jos taustalla lääkejätti voitelee tekemistä haluamaansa suuntaan saaden mm. hyvää laumasuojanmuodostumisaineistoa suomalaisten toimiessa koekaniineina viruksen levitessä vapaasti maassamme. 

Jaahas, tiedonkeruu onkin jo käynnistymässä... 

THL:n johtaja kysyy Twitterissä: Kuka tekisi sovelluksen, jossa suomalaiset voisivat ilmoittaa hengitystie­oireistaan? https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006448242.html

Mut mepä päätetään jo nyt, ettei ladata moista sovellusta.

Vierailija
55810/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kukaan selittää sen, että Kiinassa on hävinnyt 15 miljoonan ihmisen puhelinliittymät tammi-helmikuussa? Mitä siellä on oikeasti tapahtunut? En luota Kiinaan vähääkään mitä ovat ulkomaailmalle kertoneet.

Twitterin kommenttien perusteella ihmiset ovat laittaneet tauolle puhelinliittymänsä koska ovat kotona jossa on wifi ja wechat.

Eivät ole töissä joten rahat tiukilla.

En usko Kiinan lukuihin mutta tuohon liittymien putoamiseen uskon olevan ihan järkevän selityksen.

Vierailija
55811/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin Puumalainen on kadonnut? Ja miten ylipäänsä saa yhä jatkaa THL:n toimissa Salmisen kanssa aiempien sekoilujen jälkeen.

Vierailija
55812/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Doll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä palstalla oli eilen monia, joilla oli outoja oireita, joita epäilevät koronaksi. Itse olen yksi näistä kirjoittajista, ja outo olo jatkuu edelleen. En ole terve mutta oireet eivät myöskään viittaa mihinkään mitä olisin aiemmin sairastanut. Olen myös ollut tekemisissä ihmisen kanssa, joka myöhemmin kertoi sairastuneensa oudosti tapaamisemme jälkeen, muutamaa päivää myöhemmin sairastuin myös minä.

Täältä löytyy myös. Nenän tukkoisuutta, kurkkukipua ja lähinnä jalkasärkyä mutta tuntemuksia myös keuhkoissa. En tiedä onko 3 vk takainen tauti edelleen päällä vai paraninko ja sain uuden 😩 teen töitä osin etänä mutta osin paikan päällä kun kuulun ns. kriittisen alan osaajiin. Lähipiiri on kohtuu iso ja tuntuu, että lähes kaikilla oireita. Juu ei testata kun kaikki meistä pystyy hengittään vielä ilman konetta. Hyvissä ajoin aloitetun kotivaran hankkimisen ansiosta kaupassa ei tarvitse käydä kuin 2xvk 👍

Vielä 10 vuotta sitten tuo olisi ollut joku kulutushuippu jossain joulukiiman tietämillä, että olisi kaupassa käyty kahdesti viikossa. 

Itse tein suunnitelman, että kävisin kaksi kertaa kuukaudessa! Eli noin joka toinen viikko. Ja sitäkin mietin, että onko liian tiheään. Tilasin eri nettikaupoista mm. 100 x 425g hernerokkaa

Noiden syömisestä aiheutuneilla metaanipäästöillä lämmität vielä kotiasikin pitkään.

Vierailija
55813/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Marin koko ajan jankkaa, että tulee tiukempia rajoituksia jos suosituksia ei uskota. Kun on ilmiselvää ettei niitä uskota, ryhmäliikunnan väkimäärä on lähtenyt jopa kasvamaan, ravintoloissa on ihmisiä ja porukoita, nuoriso kokoontuu ryhmiin. Suositusten noudattaminen vähenee koko ajan. Vaikuttaa siltä, että Marin haluaa vain esiintyä, mutta ei oikeasti saa mitään aikaan.

Kun se ei tehtäväänsä kykene, siirtyisi syrjään ennen kuin vahingot on peruuttamattomia.

On kai se jo nähtävissä, että Marinille on tärkeää poseerata muka vahvana ja viisaana johtajana.

Marin pääsi pääministeriksi vaatimattomin meriitein, kun huonoista vaihtoehdoista piti joku valita.

Sen kyllä myönnän, että hän artikuloi selvemmin kuin Rinne.

Toinen kärkiehdokas Lindtman on ollut haastatteluissa nyt parempi, vastannut kiertelemättä ja selväsanaisesti. Muuten en erityisesti pidä miehestä, mutta Marinin jaarittelua en kerta kaikkiaan enää kestä. Ei meille tarvitse kertoa joka lauseessa, että asiaa harkittaisiin erittäin tarkkaan ja punnittaisiin vaihtoehtoja ja tehtäisiin sitten asiantuntijoita kuullen kokonaisuuden kannalta vaikuttavimmat ratkaisut jne jne, kyllä aikuinen ihminen tajuaa sen ilman jatkuvaa saman levyn pyöritystä.

Vierailija
55814/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutise laahaa taas viikkoja myöhässä. Malarialääke auttaa hoidossa. Kiinalaiset ilmoittivat tästä jo ajat tästä. Meillä se pääsee uutisiin vasta, kun ranskalaiset ovat tehneet perässä. Mitäpä jos meillä myös vihdoin tutustuttaisiin niiihin tutkimuksiin ihan itse.

Yksi kansakunta on tehnyt ison työn ja antanut meille ennekovaroitukset ja tutkimustietoa viruksesta. Täällä ei vaan edes lueta niitä. Turhauttaa, että ei pysytä ajantasalla tässä asiassa, kaikki laahaa jäljessä. Nuo Kiinalaisten tutkimukset ei ilmeisesti ole kiinnittänyt mediankaan huomiota, koska tästähän ei silloin uutisoitu kun niitä THL:n "Ei leviä Eurooppaan" juttuija.

Saako tuota Malarialääkettä edes suomessa antaa potilaille? USA tuolle ei ole vielä lupaa käyttää tähän sairauteen. 

Suomessa Oriola valmistaa tätä. Jos päättäjät edes nyt varmuuden vuoksi vähän etukenossa käskyttäisivät valmistamaan riittävät määrät, niin ei tarvitse sitä voivotella sitten kun sitä tarvitaan. 

Vierailija
55815/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Doll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tein suunnitelman, että kävisin kaksi kertaa kuukaudessa! Eli noin joka toinen viikko. Ja sitäkin mietin, että onko liian tiheään. Tilasin eri nettikaupoista mm. 100 x 425g hernerokkaa. 

Pieni kevennys.

Olisko pitänyt tilata kylkeen myös sitä kuuluisaa wessapaperia kun tuo rokka tuppaa kierrättää ;) ?

Vierailija
55816/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Immuniteetti on niin heikko että tauti koettaa niskan päälle. Lepoa lääkkeeksi ja juotavaa. 

Vierailija
55817/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan paranee😷

Hus: Uuden lastensairaalan syöpäosastolla uusia koronavirustartuntoja – myös potilaita ja perheitä altistunut

Tänään klo 17:08

Uuden lastensairaalan henkilökunnalla on todettu jo aiemmin koronavirustartunta.

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/186f28b0-17a1-4e9c-9771-18278d47…

Kohta tulee Suomen ja ehkä koko maailman harvinaiset lapsi kuolemat!

Meinaakohan nää hoitajat, ortopedit ja sydänkirurgit jossain vaiheessa lakata naureskelemasta koronahysterialle.

Erikoinen tää Suomen strategia, tartuttaa ekaks koko homman ydin, sairaanhoito ja ne hauraat syöpälapset.

Vierailija
55818/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salminen voi mennä vaikka leikkimään piirileikkejä syöpälasten kanssa ja räpätä sitä käsienpesulauluu. Ja kertoo lapsille ettei oo mitään hätää. Vois vähä hinkata itseään räkäliinalla ja sit pieneen piiriin ja käsistä kiinni, ”mikä sul on jänönen, kun et enää hyppele...?!”

Vierailija
55819/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uutise laahaa taas viikkoja myöhässä. Malarialääke auttaa hoidossa. Kiinalaiset ilmoittivat tästä jo ajat tästä. Meillä se pääsee uutisiin vasta, kun ranskalaiset ovat tehneet perässä. Mitäpä jos meillä myös vihdoin tutustuttaisiin niiihin tutkimuksiin ihan itse.

Yksi kansakunta on tehnyt ison työn ja antanut meille ennekovaroitukset ja tutkimustietoa viruksesta. Täällä ei vaan edes lueta niitä. Turhauttaa, että ei pysytä ajantasalla tässä asiassa, kaikki laahaa jäljessä. Nuo Kiinalaisten tutkimukset ei ilmeisesti ole kiinnittänyt mediankaan huomiota, koska tästähän ei silloin uutisoitu kun niitä THL:n "Ei leviä Eurooppaan" juttuija.

Saako tuota Malarialääkettä edes suomessa antaa potilaille? USA tuolle ei ole vielä lupaa käyttää tähän sairauteen. 

Siitä tosiaan pitäisi myös sitten olla merkittävää hyötyä hoidossa.

Ja jos on, virus ehkä mutatoituu ennen pitkää siten että muodostuu viruskanta jonka aiheuttamiin oireisiin lääke ei enää tepsikään.

Mutta ei mennä asioiden edelle.

Kuitenkin SARS/koronaviruksista saattaa tulla pitkäaikainen vitsaus ihmiskunnalle. Niin ennustavat jotkut tutkijat. Pessimisti ei pety.

Influenssat saattavat olla koronaviruksiin verrattuna pieni paha.

Vierailija
55820/176779 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Doll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Immuniteetti on niin heikko että tauti koettaa niskan päälle. Lepoa lääkkeeksi ja juotavaa. 

Lepakkoa lääkkeeksi 🦇

Sillä se lähtee, millä on tullutkin.

Ketju on lukittu.