Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Corona-virus paljon huhuttua levittyneempi?

Kommentit (176779)

Vierailija
54941/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että Suomen viranomaisilla, THL:llä ja hallituksella on tässä salajuoni kansaa kohtaan. Halutaan tehdä valtava ihmiskoe, jossa selvitellään "laumasuojan" toimivuutta. En luottaisi yhtään sen enempää kuin Pohjois-Korean hallitukseen. Venäjällä ja joissakin muissa maissa sentään tehdään tiukkoja toimenpiteitä epidemian kuriin saamiseksi ja on toiminutkin. Näissä maissa on päättäjillä todella sydän kansa puolella.

Vierailija
54942/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli luku 450 testeillä todettua yhteensä. Muistaako kukaan, paljonko oli eilen?

Vähän! Toiveikkuutta herättää kyllä nämä luvut :) 

400 oli eilen.

+50

Trendi on nouseva.

Totta, mutta aika maltillisella käyrällä. Ei vielä mitään exponentiaalista kasvua todetuissa. Toivottavasti pysyykin näin!

Miksi alapeukut? Miksi olette pahanilmanlintuja, odotatteko oikein kiimaisena että kaikki kuollaan?

Joo ei, en tajua teitä negailijoita! Ankea elämä, ei voi muuta sanoa.

Alapeukut, koska luvut eivät ole totta, koska ihmisiä ei testata tarpeeksi paljon. En odota "kiimaisena". Sulla on ruma kielenkäyttö. Haluan niin kovasti, että sitä virusta ei olisi olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
54943/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt tuli luku 450 testeillä todettua yhteensä. Muistaako kukaan, paljonko oli eilen?

Vähän! Toiveikkuutta herättää kyllä nämä luvut :) 

400 oli eilen.

+50

Trendi on nouseva.

Totta, mutta aika maltillisella käyrällä. Ei vielä mitään exponentiaalista kasvua todetuissa. Toivottavasti pysyykin näin!

Nyt vasta alettu testaamaan. Lieväoireisia ei edelleenkään testata. Jossain oli, että todelliset luvut voivat olla 20-30-kertaisia. (Valitettavasti ei ole linkkiä lähteeseen).

Vierailija
54944/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä jätkä kirjoitti:

HUOMIO!!! TÄRKEÄ TIEDOTUS!!!

Suomi on päättänyt toteuttaa laumasuojan nyt!

Suomalaisissa sairaaloissa on tämän viikon ajan tyhjennetty osastoja ja KAIKKI ei välttämättömät toimet on peruttu. Sairaaloissa on ihmetelty miksi istutaan tyhjillä osastoilla kun koronapotilaita ei ole.

Tänään perjantaina hoitajille ilmoitettiin, että kaikki lomat on peruttu ja työvelvoite poistaa normaalit työajat. Sairaanhoitajat ja lääkärit ovat ihmetelleen miksi koska potilaita ei ole.

Maanantaina koulut avaavat ovensa 1.-3. luokan oppilaille. Itämisaika 4-8 päivää.

Kuulin tänään, kun hoitajat tästä puhuivat ollessani lääkärissä. Harjoittelivat myös potilaiden vastaanottoa ja miettivät, mihin koronapotilaat laitetaan odottamaan ja kuka huolehtii kasvosuojat heille. 

Tästä kansanmurhasta tullaan vielä puhumaan pitkään. Olen surullinen.

Kumma juttu. Viikkoja on valitettu, että hoitajat ja lääkärit ei ota tätä tosissaan ja nyt kun ne sitten tosissaan valmistautuvat, niin sekään ei ole hyvä?

Eihän tuossa viestissä ollut kysymys siitä, ottavatko tosissaan, vaan siitä, että viestin kirjoittajan mukaan Suomessa on tehty päätös ottaa käyttöön laumasuoja uhreista huolimatta eli altistaa suuri määrä ihmisiä virukselle.

"ottaa käyttöön laumasuoja"...🙄

Älkää käyttäkö vaikeita käsitteitä joita ette

itsekään ymmärrä.

Laumasuojaa ei "oteta käyttöön".

Se kehittyy populaatiossa siten, että riittävän

suuri osuus yksilöistä on immuuneja.

Immuniteetin voi saada rokotuksesta, sairastamalla taudin tai esim. olemalla

immuuni jonkin geneettisen ominaisuuden

vuoksi.

Covid19:n kohdalla immuniteetista ja vielä vähempää laumasuojasta on turha kohkata.

Viruksesta ei tiedetä kylliksi.

Nyt on yksilön kannalta tärkeää karttaa tartuntaa kaikin tavoin.

Populaation kannalta on tärkeää myös testata PALJON jotta saadaan pelastettua henkiä ja tietoa viruksen käyttäytymisestä.

Kyllä se tiedetään että COVIDista tulee immuniteetti. Apinoillekin testissä tuli. Kestää ainakin vuoden, mahdollisesti koko elämän. Todennäköisesti ainakin huomattavan pitkään. Olis hyvin hyvin outoa jos ei tulis immuuniks

Sekoitat nyt asioita. SarsCov2 (tai nCov19) ovat niin uusia viruksia, että on mahdotonta tietää immuniteetin pituutta. Ei voida tietää, että saa vuoden immuniteetin, kun itse viruskin on tunnettu vasta muutama kuukausi. Sars(1):lle tiedetään muodostuvan immuniteetti max 3:ksi vuodeksi, mutta siitä ei voi vetää suoria johtopäätöksiä.

Ei ehkä 100 varmasti mutta kyllä 99% sesti voi sanoa että immuniteetti kestää vähintään vuoden, todennäköisesti pitempään.

Vierailija
54945/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas asiasta tietävät voisko tää olla koronaa:

Matkustettiin pakon sanelemana viime viikon maanantaina Helsinkiin, oltiin siellä tiistaihin ja sit kotiin (Länsi-Suomessa). Oltiin erittäin tarkkoja, pestiin käsiä, ei kosketeltu kasvoja, käytettiin käsidesiä. Ja jäätiin vapaaehtoiseen karanteeniin tiistaina, meillä oli siis lomaa viime viikko ja nyt etänä.

Torstaina sekä mulla että vaimolla alkoi ihan lievät oireet. Mua alkoi aivastuttaa ja kurkkua kutittaa, vaimo sanoi että keuhkojen kohdalla kutittaa että aivan kuin astman huononeminen (hänellä hyvässä hoidossa oleva astma). Multa meni ihan yllättäen maha sekaisin. Vaimollakin jotain mahavaivaa.

Perjantaina tuli molemmille yskä, varsinkin vaimolle. Lisäksi hänelle tuli inhottavia lihas- ja nivelkipuja mutta ei kuumetta kuten ei mullekaan. Tähän astihan oli hoettu että kuume tärkein oire, joten ei ajateltu koronaa. Vaimolla tuli myös kova niska- ja päänsärky.

Seuraavana päivänä yskä jatkui molemmilla ja vaimolla tuntemukset keuhkoissa. Mut iltaa kohti vaimon oireet alkoi mennä ohi ja hän oli aivan että mitä ihmettä miten voi mennä flunssa näin helpolla, hänellä tulee aina kauhea nuha-kurkkukipu normiflunssassa.

Vaimon oireet alkoivat hiipua ja enää satunnainen yskä ja kuiva kurkku. Mulla taas tuli nuha. Joka jatkuu ja jatkuu. Ja tuli helvetillinen väsymys. Kuumetta ei mut olen ihan sippi. Nukun päivästä toiseen. Nokka ei enää vuoda mut kevyt yskä yhä, kylmät väreet menee mut ei kuumetta ja veto veks.

Korona-ajatus tuli siirä kun luin että koronapotilaalla voikin olla nuhaa. Sopisiko oireet ja taudinkuva koronaan? Onko odotettavissa että tää tästä vielä pahenisi yllättäen?

Minulla on ollut tismalleen samankaltainen sairaus, kuin teillä molemmilla. Minulla nousi lämpö 0,5 astetta, mutta ei tullut kuumepiikkiä. Nenä oli tukossa! Yskää vähän, muttei paljoa, päätä särki ja kroppaa. Ja väsymys oli ihan hirveä. Luulen sairastaneeni Koronan...vaikka mistäpä sen tietää, kun ei testata.

Minullakin vastaavia oireita. Tuntuu kuin olisi flunssa tulossa päälle mutta ei sitten kuitenkaan. Päätä särkee, olo on täysin veltto ja kurkku on kipeä muttei kuitenkaan ole. Lämpö koholla noin 0,5 astetta. On myös outoa lihaskipua välillä.

Yleensä minullakin flunssa yltyy tunneissa kunnon räkätaudiksi, nyt on jo kolmatta päivää outo olo, kuin olisi kipeäksi tulossa mutta en kuitenkaan tule!

Onko muilla samaa?!

Mulla on just samankaltaisia oireita. Olin jo aivan varma, että on kuumetta, kun oli kuumeinen olo ja otsa ja posket tosi lämpimät. No eipä ollut kuin 36,5 kun mittasin. Nenä on hieman tukossa, mutta ei vuoda. Väsyttää, hieman yskittää, on ollut lihaskipua ja välillä kylmiä väreitä. Nämä oireet on kestänyt muutaman päivän ja eivät ole pahentuneet erityisemmin, eli tuntuu siltä kuin flunssa olisi tulossa, mutta se ei tule.

Täällä muuten hyvin samanlaisia oireita. Kurkussa ollut hassu tunne vajaan viikon, eilen vahvistui ja tossa rintakehän kohalla on semmoinen poltteleva  paineentunne (ei kipeä, lähinnä epämukava ja katoaa välillä ). Eilen sitten alkoi jatkuvat kylmät väreet ja lihaskipuilu/nipistely ympäri kehoa. Yskää tai kuumetta ei ole ollut koko aikana, ei edes kovin kummoista väsymystä. Tuo kuvaa hyvin että ihan kuin flunssa olisi tulossa mutta ei tule. Tänään olo ja oireet ollut samanlaist eli melko hyvä.

Tämä on itselleni hyvin epätyypillistä flunssaoireilua, varsinkaan tämmöisiä nipistelyä pitkin kehoa en ole aikaisemmin saanut. Siksi pistänyt vähän kuumottelemaan mutta toivotaan että pysyy tämmöisenä koska nyt oireilu on hyvin lievää... Olen tietysti ollut eristyksissä koko tämän ajan

Oho! Itselläkin lihaskipu on nimenomaan tuollaista nipistelyä. Koko lihas ei siis ole kipeä vaan tuntuu kuin tökittäisiin jollain terävällä.

T. Aiempi

Samoja oireita täälläkin jo kolmatta päivää,ihan kuin flunssa tulisi,ku et kurkkua ja kitalakea kutittaa..välillä katoaa täysin..samoin outoja hetkellisiä lihaskipuja jotka myös katoavat itsestään..ei nuhaa..välillä lievää tukkoisuutta..ei kuumetta.

Vierailija
54946/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

PutinBot/18.3.2020/09.17/SanktPeterburg kirjoitti:

Uskon että Suomen viranomaisilla, THL:llä ja hallituksella on tässä salajuoni kansaa kohtaan. Halutaan tehdä valtava ihmiskoe, jossa selvitellään "laumasuojan" toimivuutta. En luottaisi yhtään sen enempää kuin Pohjois-Korean hallitukseen. Venäjällä ja joissakin muissa maissa sentään tehdään tiukkoja toimenpiteitä epidemian kuriin saamiseksi ja on toiminutkin. Näissä maissa on päättäjillä todella sydän kansa puolella.

Oeh. Mä en jotenkin jaksa lukea sitä laumasuoja vouhutusta. Katotas nyt vähän aikaa, mitä tapahtuu. Menee vähän yli vaikka osittain samaa mieltä olenkin.

Vierailija
54947/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pihalla se THL on, varmasti myös vähän hyväveliverkostoa, mutta ei sentään ihmiskoe.

Vierailija
54948/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stiina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä hlvetin vttua taas? Hiihtokeskukset suljetaan vasta ensi viikon aikana eikä heti vaikka nyt on jo todettu tartuntaketjuja nimenomaan noissa. Nuohan olisi pitänyt sulkea jo viikko kaksi sitten kun kävi ilmi että keski-euroopan hiihtokeskuksetkin on viruslinkoja. Nyt sitten samaan aikaan vielä 1-3.luokkalaiset päästetään takaisin kouluun vaikka päinvastoin pitäisi sulkea päiväkoditkin että tartuntamäärät ei lisääntyisi.

Vttu mikä hölmölä.

Ota huomioon että ihmisillä saattaa olla maksetut lomat kesken ja se yrittäjän asema myöskin.

Ota huomioon, että ihmisillä saattaa olla elämä kesken.

Vierailija
54949/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nyt haukuta THLää?

Vierailija
54950/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oeh. Mä en jotenkin jaksa lukea sitä laumasuoja vouhutusta. Katotas nyt vähän aikaa, mitä tapahtuu. Menee vähän yli vaikka osittain samaa mieltä olenkin.

Vierailija
54951/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla, että kuolemia ei tule vielä tälläkään viikolla?

Johan siellä yksi tais kuolla Malagan lennolla.

Ehkä salaavat kuolemat?

"Jos kuolemia tulee, tiedottamisesta joudutaan keskustelemaan omaisten kanssa."

Vierailija
54952/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän viivettä, eikä kaikkia keuhkokuumeeseen kuolleita testata. 

Vierailija
54953/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arzka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas asiasta tietävät voisko tää olla koronaa:

Matkustettiin pakon sanelemana viime viikon maanantaina Helsinkiin, oltiin siellä tiistaihin ja sit kotiin (Länsi-Suomessa). Oltiin erittäin tarkkoja, pestiin käsiä, ei kosketeltu kasvoja, käytettiin käsidesiä. Ja jäätiin vapaaehtoiseen karanteeniin tiistaina, meillä oli siis lomaa viime viikko ja nyt etänä.

Torstaina sekä mulla että vaimolla alkoi ihan lievät oireet. Mua alkoi aivastuttaa ja kurkkua kutittaa, vaimo sanoi että keuhkojen kohdalla kutittaa että aivan kuin astman huononeminen (hänellä hyvässä hoidossa oleva astma). Multa meni ihan yllättäen maha sekaisin. Vaimollakin jotain mahavaivaa.

Perjantaina tuli molemmille yskä, varsinkin vaimolle. Lisäksi hänelle tuli inhottavia lihas- ja nivelkipuja mutta ei kuumetta kuten ei mullekaan. Tähän astihan oli hoettu että kuume tärkein oire, joten ei ajateltu koronaa. Vaimolla tuli myös kova niska- ja päänsärky.

Seuraavana päivänä yskä jatkui molemmilla ja vaimolla tuntemukset keuhkoissa. Mut iltaa kohti vaimon oireet alkoi mennä ohi ja hän oli aivan että mitä ihmettä miten voi mennä flunssa näin helpolla, hänellä tulee aina kauhea nuha-kurkkukipu normiflunssassa.

Vaimon oireet alkoivat hiipua ja enää satunnainen yskä ja kuiva kurkku. Mulla taas tuli nuha. Joka jatkuu ja jatkuu. Ja tuli helvetillinen väsymys. Kuumetta ei mut olen ihan sippi. Nukun päivästä toiseen. Nokka ei enää vuoda mut kevyt yskä yhä, kylmät väreet menee mut ei kuumetta ja veto veks.

Korona-ajatus tuli siirä kun luin että koronapotilaalla voikin olla nuhaa. Sopisiko oireet ja taudinkuva koronaan? Onko odotettavissa että tää tästä vielä pahenisi yllättäen?

Minulla on ollut tismalleen samankaltainen sairaus, kuin teillä molemmilla. Minulla nousi lämpö 0,5 astetta, mutta ei tullut kuumepiikkiä. Nenä oli tukossa! Yskää vähän, muttei paljoa, päätä särki ja kroppaa. Ja väsymys oli ihan hirveä. Luulen sairastaneeni Koronan...vaikka mistäpä sen tietää, kun ei testata.

Minullakin vastaavia oireita. Tuntuu kuin olisi flunssa tulossa päälle mutta ei sitten kuitenkaan. Päätä särkee, olo on täysin veltto ja kurkku on kipeä muttei kuitenkaan ole. Lämpö koholla noin 0,5 astetta. On myös outoa lihaskipua välillä.

Yleensä minullakin flunssa yltyy tunneissa kunnon räkätaudiksi, nyt on jo kolmatta päivää outo olo, kuin olisi kipeäksi tulossa mutta en kuitenkaan tule!

Onko muilla samaa?!

Mulla on just samankaltaisia oireita. Olin jo aivan varma, että on kuumetta, kun oli kuumeinen olo ja otsa ja posket tosi lämpimät. No eipä ollut kuin 36,5 kun mittasin. Nenä on hieman tukossa, mutta ei vuoda. Väsyttää, hieman yskittää, on ollut lihaskipua ja välillä kylmiä väreitä. Nämä oireet on kestänyt muutaman päivän ja eivät ole pahentuneet erityisemmin, eli tuntuu siltä kuin flunssa olisi tulossa, mutta se ei tule.

Täällä muuten hyvin samanlaisia oireita. Kurkussa ollut hassu tunne vajaan viikon, eilen vahvistui ja tossa rintakehän kohalla on semmoinen poltteleva  paineentunne (ei kipeä, lähinnä epämukava ja katoaa välillä ). Eilen sitten alkoi jatkuvat kylmät väreet ja lihaskipuilu/nipistely ympäri kehoa. Yskää tai kuumetta ei ole ollut koko aikana, ei edes kovin kummoista väsymystä. Tuo kuvaa hyvin että ihan kuin flunssa olisi tulossa mutta ei tule. Tänään olo ja oireet ollut samanlaist eli melko hyvä.

Tämä on itselleni hyvin epätyypillistä flunssaoireilua, varsinkaan tämmöisiä nipistelyä pitkin kehoa en ole aikaisemmin saanut. Siksi pistänyt vähän kuumottelemaan mutta toivotaan että pysyy tämmöisenä koska nyt oireilu on hyvin lievää... Olen tietysti ollut eristyksissä koko tämän ajan

Oho! Itselläkin lihaskipu on nimenomaan tuollaista nipistelyä. Koko lihas ei siis ole kipeä vaan tuntuu kuin tökittäisiin jollain terävällä.

T. Aiempi

Samoja oireita täälläkin jo kolmatta päivää,ihan kuin flunssa tulisi,ku et kurkkua ja kitalakea kutittaa..välillä katoaa täysin..samoin outoja hetkellisiä lihaskipuja jotka myös katoavat itsestään..ei nuhaa..välillä lievää tukkoisuutta..ei kuumetta.

Missä lihaksissa teillä on näitä kipuja? Mulla on ollut vasemman rinnan kohdalla tämmöistä ja alan jo pelkäämään syöpää. :(

Vierailija
54954/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä Pohjois-Helsingissä nyt iltapäivällä. Porukkaa ulkoilee enemmän kuin ikinä ennen poikkeustilaa vaikka nyt jos koskaan pitäisi pysyä kotona,

Miksi? Ei se virus ulkona tartu, kunhan pitää edes jonkinlaisen turvavälin. Maalaisjärjen käyttö on sallittua ja tässä tilanteessa jopa suotavaa. Kokoontumiset on tietysti asia erikseen.

Kuka vahtii kaupungin nuorisoa ja kapakoita tulevana viikonloppuna? Vanhuksia on ainakin kytätty kiitettävästi.

Tämä virus nimenomaan tarttuu myös ulkona. Eikä tarvitse yskiä/pärskiä vaan tartunnan saanut levittää virusta ihan normisti hengittämällä ja tätä samaa ilmaa hengittää sitten muutkin ulkoilijat. Virus tarttuu myös silmien kautta. Ja se on ihan sama vaikka kuinka väistelisit muita kun se virus leviää tuulen mukana sekä niin kauan että tartuttajaa ei ole enää edes näköpiirissä. Sellaisen hengittämä ilma on saastunutta.

Toki tartuntariski on suurempi sisätiloissa mutta kyllä se tarttuu ulkonakin kuin kulovalkea. Ja juuri siksi monessa maassa on jo ulkonaliikkumiskiellot kun porukka ei itse ymmärrä pysyä kotona pelkän kehotuksen pohjalta.

Ei se ulkona ilmasta tartu. Ilma vaihtuu ja liikkuu todella nopeasti ulkona. Ehkä joku paikallaan seisova pakkanen tai lämmin tuuleton päivä voisi teoriassa olla sellainen jos joku yskii ja toinen heti perään siinä hengittelee. Mutta tällaisena tavallisena päivänä tuuli menee 2-5 metriä sekunnissa. Aikamoinen lottovoittaja saa olla jos bongaa koronan itselleen ulkoillessa.

Kiinnostaa tämä asia, mihin perustuu tarttuuko ulkona vai ei?

Laittakaa nyt jotain linkkejä asiasta oikeasti tietävät.

Onko turvallista ulkoilla?

Miksi luulet kiinalaisten desinfioineen katuja niin ahkerasti?

Myös Iranissa desinfioidaan nykyään katuja.

Tuskin ihan huvikseen sitä tekevät.

Vierailija
54955/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan siellä yksi tais kuolla Malagan lennolla.

Ehkä salaavat kuolemat?

"Jos kuolemia tulee, tiedottamisesta joudutaan keskustelemaan omaisten kanssa."

Mitähän tässä pitäisi keskustella? Ei kai niiden kuolleidenkaan henkilöllisyyttä levitellä, kerrotaan vaan että siinäjasiinä sairaanhoitopiirissä on kuollut senjasen ikäinen henkilö.

Vierailija
54956/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

CIA:lla kakkaa housussa kun ette tehneet mitään ennen kuin viime viikolla ja nyt teikäläisiä kaatuu kuin heinää?

Vierailija
54957/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CIA:lla kakkaa housussa kun ette tehneet mitään ennen kuin viime viikolla ja nyt teikäläisiä kaatuu kuin heinää?

CIA:n track recordi ei ole kovin vahva. 

Ihan kummeli-kerho, jonka uskottavuus muutamissa länsimaissa perustuu hollywood-elokuviin. 

Operatiivisesti katastrofaalinen behemontti. Lähtien Sikojenlahden ajoista. Kaverit otti kuubalaisilta pataan vrt. miten luonnikkaasti FSB hoiti Krimin. 

Vierailija
54958/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni Putin-trolleiksi tunnistaa ne, jotka vauhkoavat, että näillä toimenpiteillä tuhotaan talous, ja että lapset pitäisi nyt saada takaisin kouluun ja ihmiset takaisin kuluttamaan, ja turhaa höyryämistä koko viruksen pelko. Niissä viesteissä oikein yllytetään yksittäiset ihmiset kapinoimaan ja saamaan aikaan suurempaa kaaosta tässä maassa.

Juuri näin. Putin-trollit haluvat vähätellä pandemiaa ja vesittää kaikki toimenpiteet sen hillitsemiseksi, eli toimimaan aivan päinvastoin kuin WHO voimakkaasti kehottaa.

Mitkä v*tun Putin-trollit?

Jos faktoja katsotaan niin Putin eli Venäjä toimi hyvin, hyvin aikaisessa vaiheessa tämänkin asian suhteen. 

Siellä pistettiin Kaukoidän rajat kiinni tämän ketjun alkutaipaleella. 

30.1. annettiin määräys, 31.1. raja oli kiinni. Oheinen uutinen on päivätty 30.1.

Russian Prime Minister Mikhail Mishustin said Thursday morning that he had signed an instruction to close the state border in the Far East, Russian news agency TASS reported.

https://www.cnbc.com/2020/01/30/coronavirus-russia-closes-border-with-c…

Harjoitettiin myös etnistä profilointia ja maassa olevat kiinalaiset joko karkotettiin tai määrättiin karanteeniin. Kyllä: ihonvärin perusteella :D

Että puhu sinä CIA-trolleista vaan. Nehän tätä vähätteli vielä tuomiopäivän aattona. 

No tuo Putin-trolli nyt on vaan tuollainen yleisnimitys sekopäistön keksimille mielikuvitusolennoille.

Vierailija
54959/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä-älyiset Kiinalaiset sen taudin on tähän maailmaan on järjestänyt. Mielestäni tuo maa pitäisi pistää kansainväliseen boikottiin eikä päästää noita vähä älyisiä ihmisiä mihinkään ihmistenilmoille. Onko tyhmempää ihmisrotua maan päällä kuin kiinalaiset? No ei!!

Vierailija
54960/176779 |
20.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä Pohjois-Helsingissä nyt iltapäivällä. Porukkaa ulkoilee enemmän kuin ikinä ennen poikkeustilaa vaikka nyt jos koskaan pitäisi pysyä kotona,

Miksi? Ei se virus ulkona tartu, kunhan pitää edes jonkinlaisen turvavälin. Maalaisjärjen käyttö on sallittua ja tässä tilanteessa jopa suotavaa. Kokoontumiset on tietysti asia erikseen.

Kuka vahtii kaupungin nuorisoa ja kapakoita tulevana viikonloppuna? Vanhuksia on ainakin kytätty kiitettävästi.

Tämä virus nimenomaan tarttuu myös ulkona. Eikä tarvitse yskiä/pärskiä vaan tartunnan saanut levittää virusta ihan normisti hengittämällä ja tätä samaa ilmaa hengittää sitten muutkin ulkoilijat. Virus tarttuu myös silmien kautta. Ja se on ihan sama vaikka kuinka väistelisit muita kun se virus leviää tuulen mukana sekä niin kauan että tartuttajaa ei ole enää edes näköpiirissä. Sellaisen hengittämä ilma on saastunutta.

Toki tartuntariski on suurempi sisätiloissa mutta kyllä se tarttuu ulkonakin kuin kulovalkea. Ja juuri siksi monessa maassa on jo ulkonaliikkumiskiellot kun porukka ei itse ymmärrä pysyä kotona pelkän kehotuksen pohjalta.

Ei se ulkona ilmasta tartu. Ilma vaihtuu ja liikkuu todella nopeasti ulkona. Ehkä joku paikallaan seisova pakkanen tai lämmin tuuleton päivä voisi teoriassa olla sellainen jos joku yskii ja toinen heti perään siinä hengittelee. Mutta tällaisena tavallisena päivänä tuuli menee 2-5 metriä sekunnissa. Aikamoinen lottovoittaja saa olla jos bongaa koronan itselleen ulkoillessa.

Kiinnostaa tämä asia, mihin perustuu tarttuuko ulkona vai ei?

Laittakaa nyt jotain linkkejä asiasta oikeasti tietävät.

Onko turvallista ulkoilla?

Jos leviäisi tuosta vaan ulkona, niin sairastuneiden määrä pitäisi olla kaikkialla huomattavasti suurempi. Joten en usko, että tauti leviää ulkoillessa kunhan pidät sen 2 metrin välin muihin ihmisiin ja et mene sinne suuntaan, jossa joku yskii tai aivastelee. 

Ota hyvä ihminen huomioon se, että 80% sairastaa lievänä tai jopa oireettomana joten sairastuneita on ihan hemmetisti. Pelkkä päänsärkykin on koronan oire. Lisäksi se kuuluisa itämisaika (plus että tauti on yleensä ottaen jokaisella ensin lieväoireinen ja viikon/kahden sairastamisen jälkeen pahenee/paranee) yhdistettynä testaamishaluttomuuteen tekee sen, että sairastuneita vaikuttaa olevan vähän vaikka totuus on ihan toinen. 

Pari viikkoa ja tilanne on levinnyt käsiin täälläkin. Itse en ainakaan uskalla liikkua ulkonakaan yhtään sen enempää kuin on ihan pakko vaan jumppaan kotona ja olen siirtänyt lenkkeilyt tulevaisuuteen vaikka se onkin tosi keljua kun siihen on tottunut ja nyt olisi niin ihanat ilmatkin. Toki tässä on joutunut muuttamaan niin monta muutakin asia verrattuna normiarkeen ja -elämään että siinä tuo menee samalla. Eipähän sitten ainakaan jälkeenpäin tarvitse harmitella, että olisi pitänyt olla varovaisempi.

Mutta joo, kukin tyylillään ja itse tykkään pelata mieluummin varman päälle kuin ottaa turhia riskejä.

Ketju on lukittu.